Rychleji a levněji. Zakázka na velkou opravu D8 míří za Strabagem s Eurovií
Dálnice D8 u Lovosic. Foto: Eurovia
Oprava D8 má začít v dubnu, firmy slibují zkrácení opravy o více než dva měsíce proti plánu.
Oprava D8 má začít v dubnu, firmy slibují zkrácení opravy o více než dva měsíce proti plánu.
A pojedou stejně jako minulý rok na D1 frézou na chodníky a až to odfrézují , tak bude cedulka : technologická přestávka ,,odfrézovaného asfaltu“ a pak 6 dnů před předáním najednou přijdou dělníci a za 6 ní je hotovo.
120 dnů výstavby je nesmysl. Někdo dopředu počítá s tím, že nedodrží termín a zaplatí penále. „Výborně“ nastavená hodnotící kritéria.
Někde jsem četl, že finišery v ČR jsou využity pouze z 60%, takže cena odpovídá, potřebujeme pro ně práci nebo obnovíme vozový park, zrychlili se odpisy 🙂
A je to tu, každoroční dopravní kolaps kolem Zdib už se blíží. Jako by to nemohli opravit konečně jednou pořádně. Úsekové měření je dobrý vtip. 20 hodin denně to tam bude stát.
Eurovia stavěla Ostravskou dálnici, která se ukázala jako totálně zfušovaná. Člověk by logicky předpokládal, že po průseru s ostravskou dálnicí si tahle firma už na státních zakázkách ani neškrtne.
Panebože, kdy to už pochopíte že to nestavěla EUROVIA!!!!!!!!!!!!! Úsek postavila firma ODS-Dopravní stavby Ostrava a Eurovia ji převzala až po stavbě v roce 2009, takže Eurovia je v tom nevinně, jenom teď musí zápasit s problémy která ji přinesla ta Ostravská firma.
No, na druhou stranu se EUROVIA snaží šetřit, kde se dá i tam, kde by se nemělo… I jejich mistr mi to jen potvrdil, neb to byla jedna z jeho „starostí“… Možná to byl jen ten jeden konkrétní „pouze“ mistr, ale i tak…
Ostravské úseky se stavěly v letech 2003-2007. Nicméně Eurovia měla majetkový podíl v ODS-DSO (skrze SSŽ) již od roku 1998, takže to není úplně tak černobílé…
To by za chvíli neměl kdo stavět. Třeba po předání extrémně zfušovaného úseku D3 Tábor-Veselí n. L. jsem se také domníval, že Metrostav si už neškrtne a hle, červený Cirkus Humberto se flexibilně posunul o úsek dál.
Nedávno jsem psal, že vlak je na klikatící se o 20-30km delší železniční trati 090 oproti autobusu/autu na souběžné dálnici čím dál méně konkurence schopný. Ovšem díky častým opravám na dálnici v kombinaci s kolonami, které se ve špičce tvoři už od Zdib ten vlak není až tak špatná alternativa. Především pro ty, kteří denně dojíždějí do práce v okolí hlaváku, Holešovic, Podbaby.
Rozdíl v ceně na ŘSD a SŽ je dán několika důvody:
1) specifika železnice související s tím, že stavba spadá pod drážní úřad – například určené technické zařízení UTZ místo civilního UTZ a dalsi drážní předpisy, které zvyšují ceny staveb
2) téměř monopolní dodavatelé pražců, kolejnic, trakčního zařízení, zabezpečení tratí, sdělovacího zařízení a pouze několik firem, které tyto technologie montují
Tedy SŽ si problém vybudovala aktivně sama. Např. u pražců asi není důvod proč neakceptovat třeba německé / francouzské certifikace a dodavatele?
Spíš je zdá se problém u drážního úřadu a přetrvávajícího patriotismu, že na čskou železnici mohou dodávat v podstatě jen čeští dodavatelé – je to dané ale obecně nekompatibilitou železnice… A když se má v jedné oblasti sjednotit – viz ETCS, tak je to nesmírně drahé…
Vypadá to na začarovaný kruh…
Vždyť tam proběhla reko před necelým rokem…
probíhala cca do km 5. imho, jeďte se tam projet, na pár místech ve směru z Prahy už jsou tam díry