Rychleji a bezpečněji z Mladé Boleslavi na Jičín. Martinovická spojka má stavební povolení
Jde o jednu ze staveb, kterou vláda slíbila automobilce Škoda Auto.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo povolení pro další velkou silniční stavbu na Mladoboleslavsku. Krajský úřad Středočeského kraje vydal stavební povolení pro 8,2 kilometru dlouhou přeložku silnice I/16 mezi Mladou Boleslaví a Martinovicemi. Stavba komunikace, která bude sloužit jako obchvat několika obcí, má začít příští rok.
O vydání povolení informovalo ŘSD v tiskové zprávě. „V příštím roce chystáme výběrové řízení na zhotovitele přeložky a její budování také zahájit,“ uvedl Jiří Veselý z týmu komunikace ŘSD. Stavba přinese rychlejší a také výrazně bezpečnější jízdu mezi Mladou Boleslaví a Jičínem. Přeložka patří mezi prioritní stavby na Mladoboleslavsku, silnici slíbil stát i Škodě Auto v seznamu plánovaných dopravních investic v regionu. Silnicí I/16 dosud v tomto úseku projede přes 18 000 aut denně. Stát má dosud vykoupeno zhruba 40 % potřebných pozemků.
Střídavý třípruh
O přeložce nazývané také Martinovická spojka se v regionu mluví desítky let. Odhadované náklady jsou 1,57 miliardy korun. Začne u mimoúrovňové křižovatky D10 Kosmonosy, která aktuálně prochází velkou proměnou, míjí sklad náhradních dílů automobilky Škoda Auto a prochází mezi obcemi Plazy a Valy, severně míjí Židněves.
Na východním konci obce vznikne mimoúrovňová křižovatka Židněves. Její větve jsou napojeny do okružní křižovatky (o vnějším průměru 60 m) na stávající silnici I/16. Dál pokračuje trasa severně od Sukorad. Mezi Sukorady a Martinovicemi je plánována mimoúrovňová křižovatka Martinovice. Větve křižovatky budou zapojeny do dvou okružních křižovatek (u obou je vnější průměr 40 m), do kterých bude napojeno obratiště autobusu Martinovice a připojení čerpací stanice. Před mostem přes Přepeřský potok se trasa napojuje do stopy původní silnice I/16. Stávající most přes Přepeřský potok bude zbourán a postaven v nové poloze. Stavba končí za parkovištěm. Podél trasy vzniknou na dvou místech protihlukové stěny.
Silnice je navržena jako střídavý třípruh. V km 0,0–2,0 a 4,8–5,9 jsou navrženy přídatné pruhy ve směru na Jičín a v km 2,0–4,5 a 5,9–7,1 jsou navrženy přídatné pruhy ve směru na Mladou Boleslav.
Stavba je detailně popsána v informačním letáku. Územní rozhodnutí na stavbu platí od roku 2022.
ŘSD má územní rozhodnutí pro Martinovickou spojku, odlehčí provozu u Mladé Boleslavi