Rychleji a bezpečněji z Mladé Boleslavi na Jičín. Martinovická spojka má stavební povolení

Silnice I/16 v Sukoradech. Vybudováním přeložky by se mělo obci zásadně ulevit. Foto: Google Street ViewSilnice I/16 v Sukoradech. Vybudováním přeložky by se mělo obci zásadně ulevit. Foto: Google Street View

Jde o jednu ze staveb, kterou vláda slíbila automobilce Škoda Auto.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kanil83

Tak ještě v rámci tohoto potěšit Obrubce a překlenout železnici . U Sobotky mimourovnovou křižovatku (jak dole , tak nahoře ) protáhnout stoupaci pruh už od spodu. Vyřešit Ohařice a Ohavec a bude MB – JC bozi

Dejf

Chvála bohu za tenhle dar, to píšu ze Špindlu. K tomu příští sezonu obchvat nový paky, no jako už aby to stálo.

Alibaba

Já bych vám ten dar pěkně (silničně) zdanil…

Jiřik

Ovšem obchvat Horek je stále v nedohlednu, když už si tam krkonošští nájezdníci vymohli tu zvrhlou přednost při odbočování doleva. 🙂

David

Na české poměry poměrně exkluzivní přeložka a přesto je většina diskuze o tom, proč tam není dálnice. Intenzity do 20k je schopná pojmout obyčejná dvoupruhová komunikace, koneckonců třeba I/16 mezi Mělníkem a D8 má podobné intenzity a žádný problém tam není. Toto bude směrově rozdělený třípruh s mimoúrovňovými křižovatkami. Naše silniční síť trpí mnoha problémy, kam je třeba směřovat finance (Za mě raději dva dvoupruhové obchvaty než jeden čtyřpruhový). Třípruh s MÚK je už tak docela exkluzivní řešení.

Marek Kubík

Tvrdit že na I/16 mezi Slaným a Mělníkem není žádný problém je dost nadnesené, možná dokonce nepravdivé. Ve Slaném u autobazaru Pataki měla být normální MÚK, odbočit ve směru z města hlavně doleva je dost velký problém. Přitom takto tam jezdí i spousta autobusů.
Navíc za současné situace je kapacita silnice problémová, tvoří se delší kolony a bohužel existují idioti kteří se za každou cenu snaží předjíždět. Mě jeden takový zrovna u Slaného nedávno málem zabil….

David

Psal jsem mezi D8 a Mělníkem, nikoli D7. Jinak uznávám, že u toho Slaného by mohla být plnohodnotná MÚK. Ale nesouhlasím s tím, že tam je problém s kapacitou samotné silnice. Kolony v tom pravém slova smyslu tam nejsou, je tam prostě hustý provoz, který jede konstatně 80km/h a nedá se tam předjíždět. Za mě by stálo za to změnit kategorii těchto silnic na silnici pro motorová vozidla a zakázat předjíždění v celém úseku a doplnit plnou čáru o malé gumové patníky, ale takové řešení jsem zatím viděl pouze v zahraničí a vyžadovalo by navíc obslužnou komunikaci. Najdou se bohužel… Číst vice »

Sova

V úseku MB-Jičín (resp. Úlibice) je cokoliv menšího než směrově oddělené 2+2 málo. Jsou zde vysoké špičkové intenzity a zároveň častý výskyt pomalejších kamionů a zemědělské techniky, předjíždění je potřeba umožnit v celé délce. S dotažením D35 od Hradce provoz ještě stoupne. Tady je potřeba být odvážnější a myslet do budoucna 🙁

David

Pomaleji jedoucí kamiony tam nejsou, vždyť je to po rovině. Jedou konstantně 80km/h, tedy předjíždění není potřeba.

Vik

Kolem Sobotky není rovina a u Obrubců taky kopec

kix

nic co by dnešní kamiony nezvládly těch skutečných 80, takže 85 tacho osobních aut

TnM

Toto je z Jicina prioritnejsi dopravní smer nez 35 na Turnov.
Nechapu proc je 35 Jicin-Turnov planovana v lepsi kategorii nez tato skodovacka paterni zasobovaci silnice (spojka Kvasiny-Vrchlabi-MB)

Někdo

Protože možná 35 je plánována v celém úseku jako silnice pro motorová vozidla ?

Jiřik

Protože po pětatřicítce vede mezinárodní tah E442, zatímco šestnáctka má pořád jen vnitrozemský význam. Intenzitou provozu jsou ovšem srovnatelné, oběma projede 10-12 000 aut denně.

Vladimír Bílý

Tohle je strašná škoda, že to není 2+2! Na tyto intenzity! Na tento důležitý směr k D35!

Proč ne čtyři pruhy zase sakra

Přesně tak čtyři pruhy jsou nutné a do budoucna je to nejlepší

Proč tam nejsou 4 pruhy zase sakra

Střídavý tř pruh je totální nesmysl který ušetří minimum peněz ale pro řidiče to je otrava a nedotažené řešení. Jako tříkolové auto místo čtyřkolového :-)))

Stačily by užší čtyři pruhy s železným zábradlím uprostřed a klidně jen 100 km/h jako je to podél Jičína a hlavně by bylo dobré čtyři pruhy co nejdříve dotáhnout až k Jičínu!

Horal

Souhlasím. Chce to myslet zrovna na budoucnost. Nikoliv jen na současnost.

Pako

Ok. Ovšem pak realizace po roce 2040 nebo nikdy.

Pako

Můžete nějak upřesnit to „zábradlí uprostřed“?

Proč tam nejsou 4 pruhy zase sakra

U Jičína už kus 4 pruhy má tady:

https://mapy.cz/turisticka?pid=79073824&newest=1&yaw=0.844&fov=1.257&pitch=0.016&x=15.4063620&y=50.4327935&z=19&ovl=8

Vždy když tam jedu tak mne štve že to nevede až do Boleslavi

Alibaba

Bohatě by stačilo 1+1, protože tolik má pruhů silnice, kterou by to mělo „nahradit“. Ale ono jí to (pouze) nenahradí, ono to zase jen rozšíří silniční síť.

kix

čtyři pruhy pořádně neodělené známe moc dobře z I/48 a dobré řešení to nebylo, proto se to přestavuje na plnohodnotnou dálnici

RedFox

Nám v Kolíně vláda pod vedením rodáka „Bimba“ Z-Emana slíbila vybudovat celou FUNKĆNÍ infrastrukturu k tehdy „záchraně“ českého průmyslu T.P.C.A. Jakou áchranou byla, to si každý ekonom může spočítat sám (daňové prázdniny 10 let), ale co nesplněný slib s Kolíněm, který vše musel formou půjčky zafinancovat ze svého, udělal se můžete přijet podívat sami…. Kamiony řvoucí přes Kolín (stále), spousta navázaných provozů (také jen samé kamiony), sídliště pro „zaměstnance“ na druhém konci města (takže asi 100 procentní zvýšení autoprovozu – naprosto zbytečné), pozastavené investice Kolína na 10 let (takže to tu vypadá jak ve skanzenu automobiloého průmyslu), n o hotovo.… Číst vice »

Honza

No, a co kolínský exstarosta?

Dusanh

Jako že tu fabriku zavře ať je klid?

Jiří Kocurek

Nechci si ani představovat, co by nastalo, kdyby starosta měl pravomoc po své libovůli zakleknout libovolnou firmu na základě přání nějakého šotouše, babiše nebo tak něco.

Jiří Kocurek

Totiž takto: Putin by na oslavu vyžahnul snad celý demižon, jak by mu to hrálo do karet.

RedFox

Víte, ani nejde o to, aby to zavřel. Jde jen spíše o to diletantství…za Japonsko-Francouzskou firmu přijela parta právníků, za Kolín vyjednávala starostka (předtím vyráběla svíčky, to byla její kvalifikace) a místostarosta. Oba dostali všimné….když bylo odtaveno, trošku vyfuckovali obyvatele, co bydlí u silnic, že automobilka potřebuje ke svému provozu cca 300 kamionů denně. Většina dělníků se sem přistěhovala (místo rodin s dětmi, mladí chlapci bez vzdělání z Ostravska, Mostecka atd…, pak Poláci, Slováci a jiná kvalifikovaná síla. No a přitom na Mostecku, Ústecku, ostravsku bylo spousta rekultivátu, brownfieldů a jiných, kam byla infrastruktura prakticky dovedena. Ale Kolín to „vyhrál“… Číst vice »

Jiřik

Kousíček nad TPCA vede D11 a hned vedle hlavní trať, které mají mít hlavní podíl na zásobování. Vznikly přeložky I/38, II/125 i II/328, které téměř jistě neplatilo město Kolín, nýbrž ŘSD a Středočeský kraj, potažmo státní rozpčet. A vláda téměř jistě nemůže přikazovat kraji, aby vybudoval třeba ještě novou spojnici I/38, II/322 a TPCA formou východního obchvatu města – taková přeložka je plně v kompetenci kraje.

A ať koukám jak koukám, nějaká „sídliště po zaměstnance na druhé straně města“ nikde nevyrostla, na rozdíl od takového Velkého Oseku.
Mimochodem, jak vláda na deset let zakázala Kolínu investovat?