Rychleji a bezpečněji mezi Libercem a Novým Borem. Začalo stavební řízení na obchvat Lvové
Silnice I/13 ve Lvové. Foto: Google Street View
Trasa nové silnice je navržena jako třípruh.
Trasa nové silnice je navržena jako třípruh.
opět řešení jak 40 let zpět, resp. i tenkrát se ty přeložky na I/13 dělaly mnohem velkoryseji, díky tomu je většina obcí a měst mimo a na naše poměry těch přeložek tady bylo opravdu hodně (tak 75% trasy mezi Libercem a Borem je vedeno v nové stopě), tohle by chtělo spojit s obchvatem Rynoltic a vyvést trasu mimo stávající stopu
Naprostý souhlas. Postrádám nějaký ucelený koncept co s třináctkou v Libereckém kraji. Bude se někdy pokračovat čtyřpruhem od Bílého Kostela? V nedávno dokončeném ekoduktu je na to rezerva. A hlavně co Cvikov? To je největší problém trasy.
Současná trasa E442+I/13 je již odlehčenou trasou přes centrum Cvikova. Dříve se jezdilo přes cvikovské náměstí. A máte pravdu, čtyřpruh by byl ideální od Bíláku až do Svoru. Ale stále je to podél hranice CHKO Lužické hory.
no zatím se dokončuje modernizace silnice započatá v 60letech, to se jako první myslím dělala přeložka u Jablonného po Lvovou (obchvat Jablonného), přeložka u Jitravy po Jitravské sedlo a obchvat Cvikova
Když ona ta silnice E442+I/13 je hranice CHKO Lužické hory. Takže nová trasa této silnice již povede přes tuto CHKO. Jsem pro obchvaty a bezpečnější silnice i železnice.
i tahle přeložka zasahuje do chko
Ale bude zasahovat více…
Tak ještě vyřešit nějak tunelově ty Rynoltice.
největší špunt na trase je Cvikov, který obchvat sice má, ale město ho už pohltilo
Kacirska myslenka. Lvova ma 30 domu, vetsina ruiny s cenou tak 2M. Nebylo by levnejsi ty domy vykoupit / vyvlastnit?
Myslím, že by to nic neřesilo. Naopak navržený průchod obchvatu okolo obce vč. mostů a mimoúrovňového křížení považuji za neobvykle zdařilý.
Trasou zdařilý je, ale nápad s třípruhem znamená, že 2,5km směrem na Cvikov bude nepředjížditelný, i kdyby jste tam ve 4 ráno byl jen vy a traktor.
Traktor je jen nadsázka, ale spousta kochatelů, co se táhnou sedmdesátkou, je bohužel smutná realita.
Pak skončí třípruh a nepřejte si vidět, až se kolona 20-30 aut (co nastřádal jeden točvolant) začne rozjíždět.
Jsem rád, že se na trase shodneme. O čtyřpruhu není u rzc ani řeč. To je jiná otázka. U ní souhlas s Vámi. Úseků, kde se nedá předjíždět nebo jen v ty čtyři ráno, je od Bíláku k Boru víc než míň. Bohužel.
Bezpečněji by bylo po kolejích.
V rámci dopravy na silnici je rychlost a bezpečnost v rozporu. Bezpečnost znamená dopravě auty předcházet. Doprava auty je největším nebezpečím pro kohokoli.
https://transport.ec.europa.eu/system/files/2021-11/collision-matrix-2019.pdf?fbclid=IwAR3Zx1NUQk3_BZ8XL5AvfeBW4-6dHLjK5eQ_8iV7ZBvmV0IzzHwRHHzKbfc
No paráda. Hlavně ty esíčka od Rynoltic jsou hodně zrádný. Dobře, že se do silnice investuje, řidiči do ocení.
Odhadovaná cena šla nohoru, aby se to soutěžilo za 70% 🙂
Odhadovaná cena není odhadovaná, ale rozpočtovaná dle aktuálně platných ceníků… je to tu pořád dokola
Pleteme si: odhadovaná ≠ odhadní. 🙂