Rychlá reakce policistky a strojvedoucího zabránila srážce rychlíku s kamionem
Policistka Lucie Ďoubalová a strojvedoucí Rostislav Kučera. Foto: PČR
Vlak zastavil patnáct metrů od kamionu.
Vlak zastavil patnáct metrů od kamionu.
Pak si člověk říká, proč je taková šikovná policistka jen podpraporčík. Zvlášť když to nebyl její první perfektní zákrok.
Jel jsem tuším prvním vlakem který pustili od Prahy po této události.
A fronty kamionů stáli u všech dalších přejezdů v širokém okolí i na malých silnickách.
to co zde provedla – vykonala tato přešťastná policistka je dáno předpisem či zákonem jak zastavit vlak, který by mohl být ohrožen jakoukoli překážkou na trati. Neudělala tedy nic víc, než je povinnost každého občana, který zjistí na trati – trase blížícího se vlaku překážku. U policisty by toto mělo být jasnou samozřejmostí. Dělala mimo povinnost občana, která je dána zákonem, jenom pouze svoji práci – nic víc, nic míň!!!
Ty jsi přesně ten blb, co by zachránci syna z řeky vyčetl, že je mokrý a může se nachladit, že?
Ne on je pouze BLB
Je fakt, že IZS má za den hodně různě úspěšných zásahů.
Zajímavější by bylo najít policistu, který by se zachoval v dané situaci jinak.
Já doufám, že takového by ve svých řadách nenašli.
Sice máte pravdu, ale každá doba chce mít své hrdiny. V jiné době či na jiném místě oslavovali hrdiny od Stalingradu nebo Normandie; v poslední době třeba od Bachmutu.
Díky, že máme „jen“ tyhle.
I to, že někdo dělá svou práci dobře, stojí za ocenění.
Když se se rozblikala světelná signalizace upozorňující na příjezd vlaku, běžela směrem k přijíždějícímu vlaku, aby strojvedoucího upozornila na překážku na přejezdu.
Tady by pomohlo japonske reseni, bezpecnostni tlacitko jako v metru u prejezdu, ktere by varovalo dispecink a strojvudce… nebo i oznaceni smeru ze ktereho se vlak blizi k prejezdu…
Jinak vsechna cest za rychlou reakci, ktera zabranila srazce…
Stačilo by britské řešení, že na každém přejezdu je drážní telefon právě pro řešení podobných situací. Není pak improvizovat a dávat metály v případech, kdy se náhodou povede něco odvrátit kvůli mezeře v systému zajišťování bezpečnosti.
To se ale nijak vyrazne nelisi od soucasneho systemu cisla prejezdu a telefonu.
Japonsky system totiz ihned varuje strojvudce a zastavi vlak. Sipky zas varuji na prejezdu, z ktere strany se blizi vlak…
Liší se to především rychlostí, s jakou se informace dostane osobě řídící drážní dopravu. Náš systém je dost těžkopádný a předání informace trvá reálně několik minut. Zatímco čas mezi sklopením závor a příjezdem vlaku může činit pouhých 6 vteřin, takže právě toto může být rozhodující.
… a zejména když ta informace je „na tý hlavní trati“ a řízení provozu uzavře lokálku.
Od té doby jsou přejezdy číslovány.
Proto zminuji prave japonsko, zde je video:
https://www.youtube.com/watch?v=i8ChK9Pa_RA
Pokud jsem článek četl dobře, tak policistka neutíkala nikam po trati, ale zavolala na dispečink, kde jim nahlásila překážku na přejezdu a číslo přejezdu, které je na semaforu zezadu. Laik toto může hlásit na tísňovou linku. Pro číslo prejezdu netřeba obíhat semafor, stačí se podívat na levou stranu, kde uvidite protisměrný semafor zezadu.
Jenže v Japonsku si nikdo nedovolí takový zařízení zneužít. U nás by to bylo na denním pořádku.
to je o legislative, jak vysoke trestu za zneuziti nastavi… na rade mist podobny system je, treba v metru…
Navic by mel byt prejezd pod dozorem kamer,… pripadne muze byt napojeno na pco…
Na výši trestu moc nezáleží, když se pachatele vůbec nepodaří zjistit. V metru je člověk pod dohledem, je tam spousta kamer, spousta lidí okolo. Na přejezdu je pusto prázdno, nějaká kamera v telefonu nic neřeší, snadno se obejde.
Tak Rosťa toho má za sebou víc. Před pár lety Železničář: kdesi u Studénky to měl taky na metry s paní na kolejích… Respekt.
Zato v noci někdo rozebral auto na nákladním vlaku. Zmizeli kola.
A jak to souvisí s tímto článkem?
…taky na kolejích 😃
Tuhle zprávu už rozebrala běžná media včera.
No ono to byla jen náhoda ,ale asi kdyby jel rozjetý rychlík tak by těžko někdo srážku odvrátil Zastavit vlak o váze větší než 100tun se jen tak nedá. Samozřejmě alespoň reakce byla dobrá to se u některých policistů nedá říct, některý jsou až totálně neschopný viz nehoda v Rumburku kdy reakce policisty tam se ukázalo že takový policista v řadách policie nemá co dělat selhal a ohrožoval i sám sebe .
Závist a pocit vlastní méněcennosti?
100 tun, to je mašina a čtvrt vagonu.
Jinak váha vlaku do toho moc nemluví (to spíš délka), protože brzdí každý vagon.
Klobouk dolů všem, co se účastnili, že se to povedlo. Ale zajímalo by mě, jak věděla, jakým směrem běžet. Přece, když už vidím vlak, tak vlak asi vidí i kamion. Když nevidím vlak, nevím, jakým směrem běžet ho zastavit… Ledaže by operační sdělilo směr, ale v textu je „když se rozblikala červená světla…“
Třeba byla natolik schopná, že to zjistila z Babitronu ještě před tím než se rozblikala červená. Nebo se podívala na signalizaci na kolejích a podle toho vyhodnotila odkud jede vlak. Když udělala to, co udělala, tak bude mít v sobě dar, kterým dokáže rychle reagovat smysluplně a rychle na nenadále situace. Třeba s ní bude někdy rozhovor, jak to celé bylo.
Asi ani nemusela. Mohla vlak slyšet z dálky. Náklad nebo vlak s ypsilonama (typická R9) je slyšet s dost velkým předstihem. Tady se zvuk vlaku po okolí rozléhá slušně. Například z nástupiště v Horkách u Čáslavi je v ideálních podmínkách vlak slyšet už odněkud z Filipova nebo z druhé strany od Golčáku.
Taky se mohla rozhlédnout a vidět že na jedné straně je na přejezd vidět z kolejí z dálky, ale na té druhé nikoliv. A tím jej to jasné, kam běžet.
A není tam vidět na trať hodně daleko?
Sice tam jsou oblouky, ale přes pole je tušim na trať vidět daleko…
Proto jsou červená světla na signalizaci dvě: první blikne světlo na straně ze které vlak přijede, jako druhé blikne to kam vlak jede. A tak se pořád střídají.
Málem druhá „Jablůnka“, tam pro změnu brzdy prohořely. Blahopřeji, že se povedlo nehodu odvrátit.
Podle street view ten přejezd na okraji obce vypadá v pohodě. A jak policistka „…běžela směrem k přijíždějícímu vlaku…“ podle fotky asi běžela směrem doprava, tj. směrem na Čáslav, kde rozhled v oblouku kryjí stromy. Ale hodně riskovala, běžet po kolejích do oblouku.
Neříkám, že v tom nebylo něco adrenalinu, ale vlak je dost dobře slyšet a pokud se nenecháte chytit na nějakém opravdu zúženém mostě…
Mně se jednou povedlo něco podobného, ale v podstatně méně dramatickém provedení; mj. tam zrovna žádný vlak nejel 😀.
Vlak není dobře slyšet, navíc na ‚koridorovém‘ svršku. A taky se tam jezdívá po ‚nesprávné‘ při předjíždění…
V otevřené krajině člověk pozná, jestli jde ten hluk zezadu nebo zepředu. No a mizet ke sloupu trakčního vedení, až k patce vlak nezasahuje.
Víc takových hezkých a pohotových policistek.
Přejezd s takovými hupy, že trhá náklaďákům hadice, asi není dobře navržen.
Podle článku hadice praskla, ne že utrhla o přejezd.
Nasel jsem si to misto na Mapach, prejezd je v oblouku a je to opravdu nevidany „skokansky mustek“…
Podle rýh v asfaltu tam někdo dře spodkem docela často.
Ale hadice, jejichž poškození vede k okamžité neschopnosti pokračovat v jízdě nejsou na spodku, ale výš.
Ocenění za rychlou reakci by měla dostat i všímavá řidička.
Zcela správně měl hlavně volat řidič kamionu a tichá pošta řidička -> policistka -> dispečeři dobré zprávy -> strojvedoucí se vůbec neměl konat nebo nebo alespoň neměla být být tak dlouhá.
Možná to byl Polák nebo Turek, který nezná číslo na policii (tím ho nechci omlouvat).
A nebo opravdu volal, jenom v článku se o tom nepíše.
Nemusí volat na policii, ale na tísňovou linku IZS. A to je stejné číslo jako v Polsku. A Turek pravděpodobně jezdí pravidelně do EU, tak by ho měl taky znát. Horší to může být s domluvou a s lokací přejezdu.
Ano, 112 je rychlejší a jedinečné číslo přejezdu je nalepeno vzadu na všech blikačkách (výstražníky), tj. minimálně 2x na každém přejezdu (může být i víc silnic k přejezdu, ale číslo je stejné).
Třeba se pokoušel volat, ale náhodný civil umí nanejvýš 158 nebo 112, a to chvíli trvá. Doteď me to nenapadlo, ale počítám, že policajti mají v mobilu(?) přímá spojení na klíčové dispečery.
Náhodný civil ani neví, že dispo je v Přerově. Na co tež.
Bylo by ovšem zajímavé detailněji analyzovat, co v mezičase dělal řidič kamiónu. Zda obratem nahlásil závadu s příslušným číslem přejezdu a vydal se preventivně vstříc vlaku varovat strojvedoucího. Nebo zda čerpal bezpečnostní přestávku a čekal, že to nějak dopadne.
Dokoukal film na notebooku a ohral si obed v mikrovlnce…
Klobouk dolů, že se to povedlo
Přitom systém zajišťování bezpečnosti by s takovými situacemi měl počítat a mít připraveno řešení (drážní telefon pro bezprostřední informování výpravčího). Ne dávat kloubouk dolů, když se to náhodou povedlo, taková situace by správně vůbec neměla nastat.
Zajišťování bezpečnosti vždy poměřuje riziko a následky. Nemůžete mít přejezdy zabezpečené úplně proti všemu. Za mne pokud by se něco takového mělo na přejezdech řešit, tak ne řešení následků a doufat, že někdo ten telefon správně použije, ale řešení příčin. Nestává se tak často, že by auto na přejezdu uvázlo – a pokud to uváznutí kamionu souvisí s konstrukcí přejezdu, mělo by se spíš řešit to, aby přejezd nebyl konstruovaný tak, že riziko uváznutí kamionu zvyšuje. A pokud už ten přejezd takovou konstrukci má, má o tom policie vědět, a když přes něj odklání dopravu, má to řešit – mají… Číst vice »