Ryanairu při přistání v Dublinu upadlo přední kolo, nikdo nebyl zraněn

Poškozený podvozek po přistání Boeingu 737-800 Ryanairu v Dublinu. Foto: Michael Kelly / Twitter.comPoškozený podvozek po přistání Boeingu 737-800 Ryanairu v Dublinu. Foto: Michael Kelly / Twitter.com

Záchranná služba musela asistovat pouze u cestujícího, který utrpěl šok.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
pavel

No nebude to tím, že jejich piloti často přistávají jak piloti námořnictva a hrozně s tím prásknou?

Původní Aleš

Budete se divit, ale mezi měkkosti přistání a šetrností k pneumatikám je nepřímá úměra.

Lukáš F.

Jenže podle všeho jim nepraskla pneumatika, zhroutila se podvozková noha.

DavidS

Asi to nebude 100 % případů, ale když je mokrá dráha, tak se s tím letadlem „praští“, aby odstříkla voda. To říkal jeden pilot v podcastu. Prý to došlo tak daleko, že se někteří lidé ptají, proč když je voda, proč s tím nepraštil…

Y.K.

Na příďák, tak určitě. Letadlo snese až k 3G, což je prda jako kráva k překousnutí jazyka. Normální „citelná přistání“ jsou v kategorii „firm“, něco jako když autobus přejede koleje 🙂 což se zdá rána po hladkém letu, ale to je jen subjektivní pocit. Často je i žádoucí, což cestující nepochopí, ale přednost má dosednout přesně v dotykové zóně, citelně!, aby zareagovaly podvozkové senzory „váha na zemi“, otevřely se automaticky spoilery, neužírala se délka dráhy mázáním se s krásnou dlouhou výdrží. Při bočním větru čtyřnásob. Tohle bývá koroze čepu nebo nějaká chyba vedoucí k trhlině a nakonec „upadnutí“. Občas se… Číst vice »

Tom

Ryanair nemám rád. Snažím se sním nelétat (ne vždy mi to vyjde). Je třeba, ale napsat, že na svůj počet letů má minimální množství problémů.

Osamělý Vlk

Spíš minimální počet viditelných problémů. Vím, že se svého času řešilo, že bylo zřejmě nakázáno, aby letadlo mělo paliva přesně na cestu bez zálohy na případné mimořádnosti, takže se přistávalo v nouzovém režimu.

Tomáš

Tak to je dobrej nesmysl..

jal

Jestli to není ilustrační foto, tak mi to připadá, že praskla pneu, svlékla se, kolo(ráfek) se obrousilo, zničilo o ranvej. Ne, že upadlo.
Jaký důvod má nahnutí letadla doleva při nižším předním podvozku je pro mě záhada.*

*Po částečném vyjetí z dráhy je to naopak logické.

Džamel

Já vím, že to vydrží hodně a je to naddimenzované, ale nemůže za to částečně i chování a úroveň pilotů… Můžete si porovnat kdekoliv přistání 738 Ryanair x jiného dopravce. U FR s tím práskne o zem a hned plný zpětný a naprostá většina ostatních dopravců přistane ta, že o tom člověk malém ani neví. Těžko říct proč, ale pokud mám dlouhou dráhu, není žádný důvod s tím jít na krev, přitom u Ryanairu se to děje pravidelně a k pohodlí to nepřispívá…

Gajda

Prásknutí o zem jsem zažil pouze jednou jedinkrát a to na Stanstedu. Nicméně – úroveň pilotů se ukázala třeba v Oděse, ještě když se tam normálně lítalo. Ryanair lítal bez jedinýho problémů, narozdíl třeba od ČSA a Turkish – ty bys teda pak musel pasovat na úroveň afrických aerolinek.

cbv

Co se tyce desne Odesy , tak RWY tam byla vzdy v katastrofalnim stavu a bylo jedno , ktera aerilinka tam sedala . Na T/O se pouzivala TOGA , aby byla masina co nejdriv ve vzduchu . Pokud jste tam sedal s Ryanem bez jedineho problemu , tak chapu , ze s lahvinkou vodky jste nic nepostrehl 🙂

pavel

No já se snažím Ryanairu vyhnout, ale letěl jsem s nima celkem hodně krát protože létám dost často a někdy prostě časově vychází nejlépe a to práskuní zažívám tak v 50% případů.

Pavel

No, vidís – já lítam austrian, lufthansu, swiss … a práskaj s tím úplně stejně jako ryanair …

Škoda, že se na to nedá udělat slepý test. Neoznal bys rozdíl

Původní Aleš

Už by asi bylo fakt načase, aby sem Honzové implementovali nějakou sofistikovanější diskuzi. Jsem se lekl, že ty bláboly sem píšeš Ty a on to je pavel s malým 🙂

Pavel

Tak jsem čekal, jestli se tu ta legenda o tvrdém přistání objeví – a objevila 😀

– ne, nemůže, protože jediné místo, kde ryanair tvrdě přistává, jsou hlavy pindalů na instagramu

– naprostá většina přistání naprosté většiny ostatních dopravců je zcela identická a níjak se neliší

– délka dráhy s tím zas tak moc nesouvisí (vlastně prakticky vůbec)

Džamel

Pokud tvrdíte, že to je legenda, doporučím vám opravdu někdy někam letět. Je zajímavé, že u jiných společností se s přistáním „na dobytka“ nebo prudkým brzdění setkávám výjimečně. (Za rok letím +- 30x, takže jsem nějaké přistání již zažil)

Tomáš

Moc se omlouvám, létám u jiné společnosti na stejném typu a tohle se mi moc nelíbí. Takže pro Vás otázky: Vyzkoušel jste si to někdy? Znáte vůbec techniku pilotáže pro přistání se 737? Víte důvody proč se tvrdší přistání ději? Pokud na jednu z těchto otázek je odpověď NE, gratuluji. Jste jen další Boomer co ventiluje svůj odborně neodborný a naprosto bezpředmětný názor na internetu. Ne že bych Ryanair nějak zbožňoval, nebo s nimi rád lítal, ale nad čím musím smeknout je safety politika jejich provozu a výcvik flight crew. V počtu jejich provozu, flotily a posádek je to opravdu… Číst vice »

Původní Aleš

Toho boomera si pro příště odpusťte. Tyhle pitomý názory na něco, čemu nerozumím jdou napříč generacema. Jinak samozřejmě souhlas.

Tomáš

Pardon ale neodpustím.

Pavel

Ano, je to jen legenda. Zcela nesmyslná.

A to jak s tvrdostí, tak s brzděním..

A machrování s tím, kolik toho nalétáte, si nechte do hospody. Tím moc neoslníte.

pavel

Legenda to teda fakt není, u žádného jiného dopravce to tak často nevídám, je to tím, že je tam plno mladých pilotů na pozici prvního důstojníka a když letí on tak to tak často bývá.

Jiří Kocurek

A nebýt RY, tak by ti mladí létali jinde, protože zkušené piloty jinak nezískáte, než že začnou létat.

Pavel

Bože 😀 kde na tohle chodíte? to vykládal nějakej kuba na instáči? Nebo nějakej jinej rádoby expert?

Honza

….prosím jak, jako PAX, poznáte kdo letí, jestli FO nebo CPT?🤔

Pavel

Napovím – ohledně jakési “tvrdosti” přistáni, tady nebudeme polemizivat – to je nesmysl. Ohledně brždění – brždění závisí na tom, jaké je letiště – jeho konfigurace pojezdovek a terminálů a je určeno tím, aby letadlo plynule dojelo k příslušnému exitu co nejrychleji a nezdržovalo a ne podle toho, jestli jsi ryanair nebo smrtwings. Takže např. v Praze při přistání na dráhu 24 se brzdí “víc”, aby se stihl výjezd “C” či “B”. Při přistání na 12 se brzdí tak, aby letadlo plynule a bez zdržování dojelo k výjezdu P a naipak při přistáni na 30 se brzdí výrázně méně, protože… Číst vice »

H.O.

Tak je v tom podle typu letadla urcite vic kreativity, nez rikate, treba by Vam vyslo na 24 pri nejakem silnejsim brzdeni vyjet po C, ale proste se rozhodnete ze budete brzdit „min“ a vyjedete pohodlne az D (coz je mimochodem pro proudova letadla takovy standardni vyjezd, po B jsem na 24 videl vyjizdet fakt minimum dopravnich letadel a vzdy je to tak trochu prasecinka). Naopak dopravce muze a nemusi mit vstupy typu ze preferuje urcite nastaveni autobrakes na pristani prip. hlida jine parametry pristani jako cas straveny ve flare nebo vzdalenost pristani od prahu drahy apod. takze ano, muze… Číst vice »

Jeffer

Čakal by som, že TWY B bola preklep a myselná bola D (a potom E a F, ale tam zachádzajú väčšinou len heavy). To B dáva zmysel pri pristáti na 06 – lietadlo je hneď na ploche sever. Obzvlášť ak ide niekam na B1/B2, alebo A1, tak sa nemusí prepletať po D/G (prípadne H) cez remote standy. Win-win pre pilota aj pre vežu, ak teda nepotrebuje veža pustiť ešte štart pred ďalším pristátim – to je potom „zmizni na tú L“. A ešte jeden prípad, keď B dáva zmysel – keď sadá pomalý prop na 24– ten než sa doplazí… Číst vice »

Pavel

samo, bylo myšleno C a D 🙂 díky

Jiří Kocurek

Tak ještě vysvětlit, jak zpětný tah motorů silově působí přední podvozkovou nohu. Já bych řekl že ji odlehčuje a to především tím, že se není potřeba tolik brzdit mechanicky.

Jeffer

Predný podvozok nie je brzdený, pretože je málo zaťažený – ľahko by išiel do šmyku, takže má prioritu riadenie. Keď riešime čo je horšie, či brzdy hlavného podvozku, či reverzný ťah tak sa líši len pôsobisko tej brzdnej sily, ktorá vytvára klopný moment a viac či menej zaťažuje predný podvozok pri brzdení.

V normálnom stave je predný podvozok dosť málo zaťažený – ťažisko lietadla má byť čo najbližšie aerodynamickému stredu krídla (pôsobisku vztlakovej sily), takže na predný podvozok toho veľa nezostáva. A preto majú lietadlá tendenciu „stavať sa na zadné“ keď sa najprv vyloží predné cargo.

Gajda

Drobnost stávající se jednou za 10 let

JuggoVuggo

Nebojte, je to jen „malá technická závada“.

Jiří Kocurek

Taky záleží, jestli máte floti 2 (slovy: dvou) letadel nebo 200 letadel. A taky na typu letadla, žeáno. Jet Blue 292 nebyl Boeing.