Ryanair začne létat z Prahy do Varšavy, zatím jen dva lety týdně

Letadlo Ryanairu na pražském letišti. Pramen: Letiště PrahaLetadlo Ryanairu na pražském letišti. Pramen: Letiště Praha

Ryanair v Praze až do května omezil provoz na jedinou linku.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
morpheusdom

Není tahle linka spíš než o konkurování LOTu o tom že si Buzz stáhne mašinu na letiště kde má lepší (levnější) servisní zázemí. Nebo o tom jak dostat posádky z pražské báze, pokud někoho v Praze mají, někam kde se alespoň jednou za čas proletí a nepropadne mu typovka?

Mat

Ještě by to chtělo tímhle směrem Vilnius a Tallinn 🙂

Pan Jarek

Polsko je 4x vetsi nez Cesko, asi maji zapotrebu tam litat, na Litvu i do Estonska pochybuji.

alian

Jakmile opadnou opatření, návrat RYN do Prahy bude raketový. Smartwings bude pouze paběrkovat s nemožností nabídnout takové ceny jako RYN, at´se to líbí nebo ne. Realita toho, že RYN bude největší dopravce na evropské linky v Praze je velmi reálná.

Lkprak

Zatímco když opatření jsou, létá odtud Ryan 2x týdně do Londýna (a snad měl ještě nějaké lety do Barcelony), zatímco „klinicky mrtvé“ ČSA a Smartwings mají jen během zítřka čtyři lety (ano, je to spíše silnější den, ale i tak).

Peety

Uz se “nemuzu dockat”.. tyhle kecy, jak to RYR zachrani….pisete od jara a nic takoveho se nestalo

Karel_x

Ryan nebude nikoho zachraňovat, vždy jen a jen sebe. Podobně ČSA/SmartWings nejsou žádným národním dopravcem, ale pouze pražskou společností, která jedná výhradně tak, jak si myslí, že je pro ně výhodné. Všichni nadšenci jsou jin fakticky ukradeni. To se ale dá říct o téměř všech dopravcích. Jestli bude létat FR z PRG závisí na tom, jestli si myslí, že tam dokáže vygenerovat dostatečnou poptávku a jestli bude mít obě letiště ekonomicky vstřícný postoj. OK/QS létají spíš tam, kde neuspokojenou poptávku vidí, sami toho podle mě moc negenerují. Výsledek je ten, že FR má levnější letenky (zvlášť opticky) a v letadle… Číst vice »

Já, kdo jiný

Od jara 2022, 2023 nebo kterého roku?

Jenda

Tyjo, super!!! Po Budapešti další trasa, kde mi odjakživa chyběla nějaká rozumná low cost alternativa, vzhledem k tomu, že pozemní doprava je tímhle směrem fakt masochismus. OK byly vždycky cenou úplně mimo (nejlevnější zpáteční 4 až 5 tisíc) a u LOTu byly letenky přímo do Varšavy kolikrát dražší než s přestupem někam dál.
Jestli se Ryan s uvolněním cestovních restrikcí vrátí k tomu, co rozjel minulé léto, tak mě asi pár měsíců nikdo neuvidí 🙂

Jan

Jen škoda že je to na ten hroznej Modlin …

Aleš

Modlin je prdel světa. Letěl jsem tam jednou s FR z BHX a stačilo. Radši si priplatim za LOT do WAW. Z Modlinu je to minimálně na hodinu cestu do centra Varšavy.

VíKo

Ryan chce lidi vrátit do letadel. Ceny bude nasazovat hooodne nizko. Jakmile to půjde, letím. Kamkoli do tepla. Ryanem, Wizzem, nebo čímkoli, co letí za hezky peníze do zajímavý destinace. Mám štěstí, ze nas se ženou finančně Covid nijak zvlášť nezasahl. Na léto už jsem zariskoval a koupil letenky. Jakmile to půjde chci koupit něco i na květen. Ze dne na den. 🙂 mam abstak po cestovani.

Peety

Tak uz abyste byl pryc!!!

Sharkovec

Bože proč… další let na krátkou vzdálenost v době, kdy se takové linky běžně ruší. 👏

Jirka

Protože vlakem je to 8 hodin.

Tomas

praha – varsava.. ehm… jaka srovnatlený linka se zrušila?

to uz fakt maji nekteri takhle vygumováno?

Jan Novak

Máte nějakou jinou rychlou alternativu?
Nejrychleji se to dá zvládnout autem za 7 hodin….

Jano

Nedá. Je to teória. V praxi 8-10hodín

Jenda

Bože další… Zkusil jste si to někdy po zemi? Uvědomte si, že nežijeme ve Francii, ani v jiné podobné civilizované zemi, a i takovéhle krátké trasy bohužel v našem regionu po zemi trvají doslova celý den. Tam, kde zvládají 500 kilometrů za 2 až 3 hodiny, samozřejmě podobné letecké linky samovolně zanikají, protože snad vyjma přestupujících cestujících nemá nikdo důvod je využívat.

Alexandr

Tady bych zrovna aerolinkám lety na krátkou vzdálenost nevyčítal, pochybuji, že Ryanair odčerpá z vlaků významné množství cestujících. Kdo chce jet rychle a draze, poletí letadlem, kdo chce levně a pomalu, pojede za pár stovek vlakem. Lowcost je sice levnější než klasická aerolinka, ale za 600 Kč do Polska nebo za 400 Kč na Slovensko rozhodně nepoletíte. 🙂

Ondra

Vždyť i ve článku je, že nejlevnější možnost je 637 korun… 😀

Alexandr

Těm 637 korunám moc nevěřím. Je možné, že z marketingových důvodů se může prvních pár letenek prodat se pár stovek, ale v reálu Ryanair prodává letenky do SK, PL od 1000 korun výš, aspoň minulé léto tomu tak bylo. Zatímco v eshopu ČD se dá sehnat včasná jízdenka za výhodnou cenu téměř vždy, klidně i 3 dny předem.

Jenda

Nejde o prvních pár letenek, ale o yield management, který Ryanair dotáhl k naprosté dokonalosti. V sezóně opravdu málokdy pořídíte letenku pod tisícovku, zkrátka proto, že poptávka je velká. Ale mimo ta úplně nejexponovanější období (půlka července až srpna, Vánoce apod.) můžete bez problému koupit letenku klidně za 250 Kč. Akce typu „100 tisíc sedadel za 9 €“ se konají snad každý měsíc. Sám jsem letěl za 600 RT do Jordánska. Takovou letenku můžete koupit třeba dva měsíce dopředu, ale i dva dny dopředu – záleží čistě na tom, jak se zrovna vyvíjí obsazenost daného letu. Klidně se může stát,… Číst vice »

Apex

Nevím odkud čerpáte informaci o průměrném break even, ale na to WMI jsou náklady na let (oběma směry) 450000 Kč, tj. 225000 jedním směrem. Break even na sedačce je tedy na této lince někde kolem 45 € v jednom směru, a to jde o relativně krátkou linku. Ale ok, může být. Nicméně u RYR a jim podobných se stále zapomíná na to, že když nabízejí letenky, kdy cena nedosahuje ani letištní taxy, tak ten rozdíl musí někdo zaplatit. V případě linky do WMI jsou to mimo jiné i dotace v letišti v Polsku, ale to je mi osobně jedno. V… Číst vice »

Martin Csabo

Ale ryan si tam přihodí další minimalne 2000kč za poplatky

Aleš

V hlavě to máš v pořádku ekoteroristo?

Jakub P

Protože ČR a Polsko, takže infrastruktura pro vlaky tím směrem bohužel předpotopní. To běžné rušení leteckých linek na takové vzdálenosti je tam, kde to vlak dává pod tři hodiny… Až/pokud tam taková trať povede, dost možná tu linku taky omezej nebo zrušej, protože se jim nevyplatí… Ale dokud není dostatečně rychlá a pohodlná alternativa…