Ryanair investuje miliardy v Polsku. V novém výcvikovém středisku budou trénovat i české posádky
Plánovaná podoba výcvikového střediska Ryanairu v Krakově. Zdroj: Ryanair
Hodnota investice přesahuje tři miliardy korun.
Hodnota investice přesahuje tři miliardy korun.
Musí se nechat, že sice nemusíme s Learym a jeho vystupováním souhlasit, ale prostě mu to šlape.
Je třeba pohlédnout pravdě do očí a přiznat si, že nejsme nic, i když si myslíme a je nám podsouváno, že si z nás půlka světa kecne na zadek. Ne, nekecne!
Proč bychom měli být nic?
Neříká, že jsme na nic nebo nic. Prostě jen řada čechů si myslí, že se z nich všichni pos**** a nepos****.
Nedělej z Polska nějaký ráj na zemi. Ačkoliv to vedou očividně lépe jak my, žít by tam nikdo nešel.
Zdravím.
Kdo si vzpomíná? Už je to déle, ale?…
Jak to tehdy bylo když Mošnov oslovovali dopravci. A Tošenovský nebo kdo byl hejtmanem to odmítal ty nízkonákladové společnosti jako plebs…
Že to budou obsluhovat jiní, velcí hráči…
A těžko se z toho vzpamatováváme do dnes na Mošnově. Byť už je to lepší. Mnohé se změnilo i postavilo a vzpamatovalo. Třeba to středisko mohlo vzniknout v Ostravě nikoli Krakově…
Místo peněz do nečeho smysluplného začíná zase Unucka s Kupkou křísit vodíkové vlaky v Moravskoslezském kraji pro R27 a místní S linky…
Pane bože ty to vidíš…próóóč…
Tošenovský (anebo kdo) neodmítali lowcosty. Těm do Ostravy nikdo lítat nebránil. Mohli začít kdykoli bez jakékoli překážky.
Ale platit lowcostům za to, že budou lítat na letiště? To je úlet. On je to teda úlet i teď v případě LOTu, ale to už je jiná kapitola.
Pokud nejsme nějaký ostrov nebo odlehlá lokalita, kde se dá letecká doprava považovat za „ZDO“ (a to není ani Ostrava), tak jsou mnohem důležitější věci, kam ty peníze lejt. Dvě linky Ryanairu to fakt nejsou.
I kdyby se tehdy lowcosty nastěhovaly do Mošnova, pravděpodobně by z něj zase odešly. Aglomerace Katovic je několikanásobně vyšší, spoustu poláků pracuje v zahraničí a politické vedení rozvoj Slezského vojvodství i letiště podporovalo. Bohužel u nás MSK nedostal dostatečnou podporu v transformaci ze strany státu, což je přímý opak polské vlády, která právě v těchto místech masivně investuje. Jediné pozitivum je, že se spousta věcí v MSK již nastartovala. Celý kraj postupně nabírá na atraktivitě, čímž by se mohly otevřít nové linky. Co by tady dnes turista třeba z Británie nebo Španělska dělal? Nějaký program se sice najde, ale existují… Číst vice »
„turista třeba z Británie“
Přiletí do Prahy a jede vlakem chlastat na Stodolní. Nevím, jestli je tohle ten druh turismu, který by něco trvalého přinesl.
Vězte, že turista např. z Británie, nepojede z Prahy přes celou republiku chlastat na Stodolní, ale zůstane v centru Prahy.
Zdravím. Zajímaly by mě ty strategické projekty co by se mohly stihnout za 10 let. Myslíte tu koncertní síň třeba? Nebo vědeckou knihovnu? Projekt EDEN skleníky u Karviné? Gigafaktory u Bohumína? POHO 2030 s šikmým kostelem? Karvinské moře? A cyklostezky? Je jich ještě několik co by se dalo napsat. Zatím to totiž vypadá že spíše budeme za prací lítat podobně jako Poláci…………. Jinak letos je poslední MS v hokeji v Ostravě třeba. Nová hala má mít max cca 7 tisíc diváků kapacitu. Takže pokud majitel Dědek v Pardubicích postaví novou kapacitní arénu tak to bude tam. Fotbalový stánek plánují na… Číst vice »
Také zdravím, Vlastně jste to vyjmenoval. Jeden z magnetů bude podle mě koncertní hala. Je to výjimečná kulturní stavba, které mívají u turistů úspěch. Za příklad dnes kulturních měst dám třeba Bilbao či Hamburk, případně operu v Oslu. K tomu rozvoj Černé louky a Havlíčkova nábřeží. Eden projekt je také podle mě velká zajímavost a šance i pro Karvinou. Původní EDEN v Cornwallu je navštěvovanou atrakcí. Ten Karvinský by ale mohl mít výbornou dostupnost vzhledem k vlakovému spojení i možná ta vlakotramvaj? Navíc by žádný podobný projekt neměl vzniknout ve střední a východní Evropě. Zde právě vidím šanci i v… Číst vice »
Hm. Je hezké být nad věcí a být i pozitivní. To je vždy základ úspěchu. 👍😃 Kde však budou lidé pracovat jak se rozpadne zbytek Vítkovic. Skončí Liberty plus navazné firmy a služby a možná i Třinec. Zavře se poslední důl. Než se kraj přetvoří a ze skladníků a hutníků se stanou inženýři bude se tedy tady létat jako v té Katowické aglomeraci. Turisti sem Ostraváci za prací. Tak to je ten reparát Mošnova chápu to správně. Zbytek chlapů bude jezdit na vysokozdvižných vozících v halách které rostou jak houby po dešti a stavějí se ve velké míře i v… Číst vice »
No, až na tu gigafactory úplně nevím, jestli to jsou atrakce nadnárodního významu, na které by se létalo přes půl Evropy. Obávám se, že Polsko bude v té době už úplně jinde…