Ryanair spustil velký nábor pilotů, přijme jich 2000. Kvůli chystané expanzi a novým letadlům
Boeingy 737-8200 v barvách aerolinek skupiny Ryanair Holdings. Foto: Ryanair
Irský dopravce hledá do kokpitu hlavně první důstojníky, na post kapitána povýší stávající piloty ze svých řad.
Jenom dalsi PR. 😉 2000 pilotu je nesmysl. Zadny zazrak v podobe enormniho narustu poptavky po letani se dit nebude. EU naopak chysta dalsi omezovani kratkych letu, chce zavadet spotrebni dan na letecke palivo atd. V kombinaci s vyse zminovanym a ze je tady porad Covid a nejspis i bude uz naporad tak zadny boom ocekavat nelze.
Tak co, bude je půjčovat jiným společnostem, když ty nebudou mít dostatek lidí.
ale hlavne chtej bud lidi ze svyho cadet programu nebo lidi co maj 1000h+ na typu – coz neni vubec malo.
Takze takovy ty opakovany argumenty toho jak je to skvela volba pro nevylitany piloty, padaj protoze vetsina novejsich pilotu bez prace budou radi ze maj vubec 500h.
Spoustu tech lidi vyhodili s naletem 200-300h na boeingu, coz vam je vlastne uplne k nicemu. A i kdyz na to letadlo mate papir, tak vas nikdo chtit nebude, protoze nemate zkusenosti.
Lepší než rohlík.cz. Každého jeho volba jest.
A co Smartwings? Taky bude nabirat?
Expanze RYR je pochopitelna kdyz EK slovy ji scasti financovane nevladni organizace Transport&Environment v soucasne dobe schvaluje zdaneni leteckeho paliva pod zaminkou zelene vlny silenstvi. To se pochitelne netyka paliva v GB, Irsku a mimo EU bazi RYR. Pro RYR to je cca 10% zvyhodneni na trhu, ktere zbytek dopravcu EU bez vyrazne statni pomoci odrovna. Madam Schilerova s radosti tleska, jeji obrat v pohledu na pomoc Smartwings a CSA v minulem roce byl celkem prehlednuty, nebo spise ututlany. Otazka je, co, nebo kdo, nebo lepe receno kolik€? ji presvedcilo zmenit nazor.. obavam se, ze se tu jedna o plan… Číst vice »
obávám se, že palivo nebude daněno podle místa tankování. to by asi dopadlo….
a krom toho, aby slavný Ryan mohl v klidu létat po Evropě, musí mít domicil v EU, takže subject to EU taxes.
Irsko je, jak snad známo, stále EU a neplánuje to měnit.
Pokud budou tankovat v GB, tak budou tankovat za ceny v GB, klidně s nulovou daní. Záleží čistě na Britech jakou daň si určí. Jim už je EU ukradená. A pro Ryan to žádný problém též nečiní. Klidně se můžou přesunout na Stansted a sídlo a pár letadel nechat v Dublinu, aby se neřeklo.
Těm se vyhejbám i jako cestující, natož abych k nim šel lítat.
Pro začínajícího komerčního pilota je tohle v popandemické době zázrak.
No potěš, to se ta jejich současná kvalita naředí ještě na polovinu. Ale asi se najdou i potom zoufalci, kteří s nimi poletí, když to bude naoko skoro zadarmo!
Aaaa. Další gurmán, co létá jen špičkovými aeroliniemi. 🙂 tak to se z Prahy po Evropě moc nepodivate. 🙂
proc by se nepodival?
znorahy uz se da bez problemu litat “normalnimi” aerolinkami na vsechny strany
Ryanair je low-end, co si tu budeme. A kvalita tomu samozřejmě odpovídá. Ale kdo chce kam..
Proč by se z Prahy neměl někam po Evropě podívat pokud ignoruje Ryanair?
Nejvetsi aerolinka v Evrope a nikdy zadna nehoda. Nebo kde se projevuje ten problem s kvalitou pilotu u RYR?
Tych nehod uz bolo niekolko, ale asi ste mysleli smrtelna nehoda.
jedno se jim musi nechat. ryr umi.
vsude spousta pilotu, kteri od lonska nesedeli v letadle… ted je nabere za hubicku. pulka z nich mu klidne i zaplati za moznost zas litat…
RYR to dela z jednoho prosteho duvodu, vydela na nich.
Primarne prijma piloty hlavne do sveho cadet programu, ktery je samozrejme prepaleny jako blazen. (jen pro info piloti si zaplati za uniformu bez volitenych doplnku pres 12 tisic), nemluve o tom ze budou vsichni natlaceni do OSVC.
O low hours piloty nema z velke casti zajem (i kdyz maji typovku na boeinga).
Je to solidni cesta do pekel pro ty lidi co tam pujdou, nicmene kdo chce kam.
S Vaším příspěvkem souhlasím. Představte si ale situaci lidí, kteří si roky vydělávali na výcvik ( můj případ ), je mi ke 30 rokům a po dokončení všech kvalifikací toto vidím jako dobrý způsob jak rychle nabouchat hodiny a poté se buď posunout po pár letech doleva, nebo být zaměstnatelný aerolinkou s lepšími podmínkami. V tomto věku už se mi nechce tahat kluzáky, nebo parašutysty ( nic proti tomu nemám, jen to moc dobře neplatí složenky). Já vím, zní to suše, ale podle mě alespoň na začátek kariéry dobrý rozjezd pro piloty s mokrými papíry. P.S.: Konstruktivní kritika, názory a… Číst vice »
„parašutysty“ – chápu, že zde není koutek češtiny, ale trochu zlepšit gramatiku by nebylo od věci.
Jo, máte pravdu. Pardon.
pletete si gramatiku a pravopis čili ortografii.
pokud u chcete dělat chytrého, nastudujte si pořádně „cizí termity“.
Dominik drzim Vam palce, ale nemajte velke ocakavia od tejto firmy. Akurat tie hodiny sa Vam zijdu.
To bude pravda, spousta Beingových pilotů v Evropě začínala jako FO Ryanu, protože on bere piloty s mokrou licencí. Zase mu rychle utíkají za lepším, tedy za situace necovidové, ale dostatek lidí na posun do kapitánského sedadla mu tam přesto zůstává.
Dominiku, beru ten nazor, sam jsem jednim z tech kdo si na vycvik vydelavali nekolik let sami a nikdo jim nedal ani korunu. A ted maj z velky casti porad nejakou cast dluhu pred sebou a clovek sedi na zadku ( s praci v jinym oboru) a ceka co bude. Takze si to bohuzel predstavovat nemusim. I tak neverim, ze je RYR cesta. Uz takhle jsme nastupovali za (legalni) minimalni mzdu (se kterou se nemas sanci uzivit aniz bys sel do minusu). A pri predstave ze budes donucenej jit na OSVC, s tim ze si zaplatis kompletne vsechno (hotel, vycvik,… Číst vice »
Vloni propustil 3000 pilotů a CC (kolik bylo samotných pilotů to nevím), taže to skutečně působí jako určitý krok k expanzi.
RYR prepustil jednotky, maximalne desiatky pilotov….
RYR ohlásil v roce 2020, že propustí cca 3000 členů posádek, z toho asi 350 pilotů, ale nakonec se s většinou z nich domluvil, že si nechají raději snížit platy.
Otázka samozřejmě zní, jestli jim je taky někdy vrátí. Ale spíše to vypadá na win-win od RYR. Mají posádky a nižší náklady na ně
A vacsinu pilotov prinutil zmenit firmu na Buzz alebo Malta Air, s prislusnym znizenim platu a vacsina bola od januara 2021 doma, s nulovym prijmom, lebo uz sa negarantuju ani minimalne nalietane hodiny. Kto nesuhlasil so zmenou tak dostal bazu Marakes ( pripad z Viedne )
Na já uvnitř Ryanairu nikoho nemám, to byla jeho oficiální informace. Propuštění 3000 členů posádek bez specifického rozdělení a ostatním snížit mzdy o 20 % či neplacené volno. Jestli to bylo 350 pilotů, tak je současný nábor skutečně výrazný.
Asi hned tak nevrátí…
Problem RYR je ze neco tvrdi a mezitim se situace 6 zmeni. Vyhodili naprostou vetsinu CC co nepotrebovali, protoze jejich vycvik je rychlej. U pilotu si to stejne jako SW pojistil masivnima neplacenyma volnama, kde mensi cast z nich nabral zpatky. Pilotu maj vic nez dost, a nedelaj to kvuli expanzi ale kvuli vydelku – protoze pro ne tyto lidi predstavuji nejaky prijem na dalsi dva roky. (jak jsem zminoval lidi dostanou OSVC vsechno si budou hradit ve vycviku sami, po vycviku ty stastnejsi budou mit par hodin naletu a ty na ktery se nedostane budou nasledovat cestu svych predchudcu… Číst vice »
Jj, já jsem váš příspěvek výše četl, rozhodně zajímavý pohled na věc a docela tomu věřím.
Aspoň se vyprázdní pracáky.