Letecké společnosti Letectví

Ryanair spustí další linky z Prahy, začne létat do Košic a na Kypr

Ryanair a jeho Boeing 737-800. Foto: Ryanair
Ryanair a jeho Boeing 737-800. Foto: Ryanair

Letecká společnost Ryanair pokračuje v otevírání dalších nových linek z Prahy. Od srpna začne létat do slovenských Košic a na kyperský Pafos. Vyplývá to z údajů v rezervačním systému, letenky jsou od dnešního večera v prodeji.

Do Košic bude létat Ryanair od 3. srpna dvakrát týdně: v pondělí a v pátek s odletem ve 12:35 z Prahy (přílet 13:55). Zpět do Prahy odlétá letoun Boeing 737-800 ve 14:20 s příletem v 15:35 do Prahy. Na trase dosud létají České aerolinie, zatím čtyřikrát týdně s turbovrtulovým ATR 72. V případě Ryanairu začíná zpáteční letenka na 1600 Kč, u ČSA na zhruba pěti tisících korunách.

V případě Kypru půjde o spojení do města Pafos v západní části ostrova. Ryanair bude létat z Prahy dvakrát týdně v úterý a v sobotu od 1. srpna. V sobotu půjde o časy 10:55 (Praha) – 15:20 (Pafos) a zpět v 15:45 s příletem v 18:10. V úterý bude spoj létat v 8 hodin z Prahy s příletem ve 12:25 na Kypr, odlet ve 12:50 s příletem 15:15. Letenky začínají na ceně 2100 Kč za zpáteční letenku. Konkurence Ryanairu je u letů na Kypr dražší, jak v případě nové linky Wizz Air do Larnaky, tak u Smartwings do Larnaky. Rynair navíc létá v příznivější časy přes den.

Během týdne jde o další zprávu o expanzi Ryanairu v Praze: na počátku týdne firma oznámila navýšení počtu letů do čtyř středomořských destinací: na Korfu, Rhodos, Mallorku a Malagu. Jde o linky, kde dosud vládnou Smartwings. Na Mallorku měl Ryanair létat dvakrát týdně, nakonec bude od srpna nabízet spojení čtyřikrát týdně (úterý, středa, sobota, neděle). Podobné navýšení ze dvou na čtyři lety týdně je u Malagy. V případě řeckých ostrovů Korfu a Rhodos dochází k navýšení počtu letů z jednoho na tři týdně rovněž od srpna.

122 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adam

Další dobrá zpráva.Líbí se mi Ryanair, nákup letenky, pár kliků v aplikaci a hotovo,naprosto jednoduchý a přehledný systém,dobré letové časy, žádné pozdní večery a brzká rána. Na palubě je dobrý servis odpovídající ceně letenky. 10 kg na palubu a cena stále přiznivá.Prostě všechno lepší a cena rozdíl 3500 pro prospěch zákazníka.

Mcjohn

Je to smutné, že letecká doprava se dostala na cenovou a kvalitativní úroveň autobusu a vlaku. Chápu, že většina batůžkářů je šťastná za tuto cenovou politiku a letecká doprava je přístupná naprosto všem. Na druhou stranu je třeba se zamyslet, zdali tento systém je udržitelný a správný (asi ano, trh vyhrává:)) ). Low cost systém nám přinesl nižší úroveň palubních služeb, úroveň bezpečnosti pouze na tzv. regulatorním minimu, totální globalizaci, která přispěla k bleskovému šíření C 19, obrovský nárůst provozu ve vzdušném prostoru, zařazování nezkušených posádek na lety…. . We will see….

Jiří Kocurek

Jojo, kdyby z té Itálie jeli autem nebo autobusem, tak by se covid do Uničova nedostal.

Jakub

Pokud to někomu nevyhovuje, stále má možnost zaplatit si lepší služby a všemu tomu, co popisujete, není téměř všemu, se může vyhnout.

Insider

Safety je v Ryanairu na hodně vysoké úrovni a úroveň výcviku taktéž, mnohé konkurenční společnosti se mohou jen učit.

R.A.

Nebyla tam náhodou jednou soutěž o to který kapitán ušetří nejvíc paliva dostane ferrari?

Nekdo

Kpt. Vesely by urcite vyhral. Leta za polovic!

Adam

Soutěž nakonec převzala jiná společnost, ale piloti byli tolika soutěživé povahy, že někteří letěli i na polovic motorů a soutěž byla ukončena

Jouda

Tady nečekejte nějaké pochvaly. V tomhle jsme země hovádek a smradlavejch ponozkovejch sandalistu. A s nejhorším kusem oblékání. V cizině ve městě nerozeznam kdo je odkud. Ale Čecha poznám vždy bezpečně. Slováci jsou oproti nám navoneny galantní frajeři !

amey

Problémy neustále histerického kvičení česko-čínského smartwings o nutnosti nalévání peněz do firmy, včetně záruk za úvěry, začíná řešit jak Ryanair, tak WIZZ air. S jejich expanzí a cenami smartwings zanedlouho končí. Proti těmto gigantům nemá tato poločínská „strategická“ firma šanci. Navíc, spousta nedoplatků v desítkách mil. dodavatelům služeb. A Ryan s WIZZ se šance v Praze rozhodně nepustí.

Lubox

A já si říkal x let, proč Ryan nelítá PRG-KSC. Vždy jsem si myslel, že by se tato linka uživila.

Jakub

Já myslím, že by mohli i Bratislavu dát.

Johnczek

Pochybuju, když odtamtud ČSA uteklo i s vrtulkama pro 70 pasažérů. A to mluvíme o lince, kterou živil především business (kde jde cena stranou)

Radek Janata

Z Prahy do Bratislavy jede každý den 12 přímých vlaků s jízdní dobou 4h a za lidovou cenu. Ukažte mi relaci, kde takto dobře jezdí vlak a přitom tam prosperuje i lowcost linka.

Ota Z.

Ryanair neví jak a kam uplácnout letadla, aby neparkovala na kanále, tak vzali mapu, píchli prstem, zjistili si, že tam létá jen ČSA, že pár východních slováků je za prací v Praze, tak si řekli, že tam budou létat…. Pro pár lidí fajn, ale jak je níže v jiných komentářích popsáno, KSC jsou v 90% business destinace, která se létá přes VIE nebo PRG dál do Evropy. P2P PAX je minimum. Ti co jezdí v pátek z Prahy tam a v neděli večer z Košic zpět budou nadále jezdit vlakem. Letové časy nejsou pro takový typ cestujících ideální (nutná dovolená,… Číst vice »

Roman

Teoreticky je P2P docela dost. Otázka zní jestli Slováci pracující v čechách raději nepojedou vlakem nebo autem než připlácet za zavazadlo.

Tomas

No, pokud cena zůstane na těch 700, a pojedou do Košic na víkend s maximálně 10 kg zavazadlem, tak jsme na 1000 korunách. Low Cost třída u RJ do Košic stojí kolem 500 korun. V rámci úspory celého dne na cestě si myslím, že je to velmi férová nabídka vzhledem k ušetřenému času.

Roman

Jen jsem odpovídal pánovi ze P2P pax by tam asi bylo i dost. Pokud zam někdo bude chtít jen jet na pár dní za rodinou tak je to pro nej skvělá nabídka. Pokud povezu vic věcí tak pojedu RJ a pokud to budu mít jako připoj nekam dal vyuziju CSA

Petr

Já začínám být úplně dojatý. Poslední dobou snad dvakrát do týdne kupuju letenky. Když vypukla corona, čekal jsem, že lowcosty se v Praze smrsknou zpátky na magické trojkombo Londýn-Paříž-Milano a k tomu občas výstřelek někam jinam. No a místo toho teďka tahle smršť.

Pavel Novák

No vidíte, já se naopak letecké dopravě alespoň 2 roky vyhnu kvůli velké nejistotě a riziku rušení letů. A zdaleka nejsem sám, co jsem sondoval v okolí tak řada lidí takto uvažuje.

Tomas

Děkujeme za informaci.

LépeUžBylo

A posíláme klíčenku

Jaroslav

Ať máme každý názor na SW jakýkoli, teprve tento boj nám ukáže, „kdo má větší koule“. Prostě silnější pes mr*á a SW jsou z mého pohledu jen boj českého fouska proti irskému vlkodavovi. Pokud se mýlím, tak ať fousek vyhraje, 2500 zaměstnanců s tím, taky český státní rozpočet, světový mír a selský rozum. A s tím vším i český vzdušný prostor. Woof!

Zoran

Kdo někdy hrál simulátor aerolinek (můj oblíbený je online AirwaySim), tak tohle je napínavý jak počáteční souboje a zabírání linek po resetu herního světa. Aerolinky začínají létat de facto od nuly a za rozhodnutím, jaká linka bude oznámena příště, je hodně analýz, zkoumání a strategických rozhodnutí. A jak správně píšete – silnější pes prostě ***á 😀

Jiří Kocurek

A že ten irský vlkodav vyrostl z malého štěněte. Jeden by si říkal, že to bude čivava. A být Ryanair v rukou Šimáněho s Tvrdíkem, tak si říká, za jak dlouho by z něj bylo kuře.

R.A.

Jj Simaně s tvrdíkem jsou dlouholetý obchodní partneři …. 🙂 no mel bu jste tu vlastnického strukturu smartwings konzultovat s tím Němcem, co Vám krade věci ….

Honza D.

Jak to má Ryan s batožinou do 20 kg?

Tomas

Odbavená za 600, 10 Kg za 300.

roman

to jako chcete tahat řízky na celý pobyt ? protože si nedokážu představit co bych musel nabalit do zavazadla aby mělo 20 kg

Gajda

Ono se to nezdá, ale sám často s těma 10 kg bojuju, když je to limit. Když jsme mohli mít dva 25 kg kufry, jeden měl 8 a druhej 9 – takže todle já znám a chápu 🙂

Honza D.

Všem děkuji za odpověď. Důvodem otázky je pokud bych jel na týden do východoslovenských hor a měl kvůli práci málo času, tak mi to ušetří jeden den. Mít v batohu vše potřebné včetně jídla něco váží, loni jsem byl na 15kg.

Analytik

I v Košicích jsou Supermarkety.

kulhán

Už? No tak to je ty kokso dobrá zpráva. 🙂

Jiří Kocurek

A to já zas jo. Zrcadlovku, dva, možná tři objektivy, stativ, powerbanku. Goretexovou bundu, v té člověk nepoletí. Cestovní noťas. Oblek, protože krom focení bude ještě jednání. A to jenom jedete fotit hokej. Pravda, profesionální fotograf bude mít ty fotoapráty dva.
Nedejbože, když tam jedete hrát a bere s sebou dvě kytary. Prostě proto, že originál Fender se v supermarketu sehnat nedá.

Peet

Není pak už jednodušší posunou ty hory k tobě domů?🙂

VíKo

Parkrat jsem do Kosic tim ATR letel. Plny letadlo jak vecernim letem, tak ibtim rannim v sobotu. Ani jedno volne misto. Letenka za 4400. Ryan tam bude letat podle me plnej ve chvili, kdy bude mit vic spojeni nez ty dve, protoze byznys to potrebuje pravidelny. Kdyz jsem letal ja, bylo letadlo z vetsiny plne sluzebnich cest.
A Pafos? Byl jsem tam loni z BA. Prekrasna destinace. Plaz Afrodite poloprazdna. Ceny super. Pomerance jsme si trhali z volne rostoucich pomerancovniku. Jen se tam jezdi vlevo. 🙂

Tomas

No .. jenže ty košice byly plný převážně díky tranzitům z evropy (to ATR pravidelně čekalo na večerní přílety z evropy) a převáželo slováky domů. a letenka KSC-evropa (via PRG( a zpátky byla často podstatně levnější.

Nicméně za hezkou cenu to může být více, než zajímavé i pro P2P, co nyní jezdí vlakem.

MiKE

Čísla ale už posledné roky hovorili opak, a prestupujúcich cestujúcich v Prahe prudko ubúdalo. Kym v Prahe prestupovalo 20-30 ľudí, napr. také Košice-Varšava prestupovalo často celé lietadlo.

Mat

Je zvláštní, že se ČSA nikdy nepokusily nasadit proudové letadlo, aspoň na ty ranní a večerní lety. Ano, kapacita by byla dvojnásobná, ale mohli by snížit ceny a využili by stroj, co jinak stejně od devíti večer do sedmi ráno stojí v Praze.

Tomas

nechapu tu logiku …. meli to problém zaplnit v atr, tak jak by ten jet mohl snizit ceny?

Mat

Právě ATR problém zaplnit neměli. Proudová letadla mají výrazně nižší náklady na sedačku než vrtulová a nižší cena by nalákala více cestujících, minimálně v pátek a v neděli večer.

Tomáš

Jednu dobu jsme letali do KSC s B737. Bylo to kvůli zavazadlům lidí, co s OK pokračovali na JFK, YUL a YYZ. Vzdycky to bylo plné.

kulhán

Nebylo to onehdá spíš kvůli cvičeným psům, kdy v játru není příslušné cargo?

Pavel

Moji kolegové z Východu létají raději už z Rzešova, Krakowa, Katovic, Budapešti a OS v Košicích má/měl taky feeder pro Vídeň. Jakmile se objevil v Ruzyni Šimáně, vazby Košic a Prahy se nadobro zničily. I Bratislava a Morava taky přešly k Vídni. Pamatuju ještě doby, kdy jsem s il-18 látal přes Blavu a 1x týdně létalo non-stop Tu-134. Každý večer pak létával Yak-40 non-stop s poštou. Dneska na Východě už nikdo neví, co je to Ruzyně. Za to, že se má vyhýbat letenkám s Šimáně odkudkoliv, tam už ví každý a hodně dlouho. Ryan bude mít co dělat, aby opět… Číst vice »

Jakub

Tak jako Šimáně má stále dost zákazníku, kteří s ním létají, byť teda velká část kupuje zájezd a volbu toho s kým poletí moc nemá nebo to ani neřeší. Samozřejmě je spoustu odpůrců SW, ale tak nějak nevidím důvod, proč by tady SW nemohl být pro ty, kteří se SW létají rádi nebo jim prostě nevadí nebo jim to je jedno.

VíKo

Tolik zasti? A ze vychodnari zapomneli co je Ruzyne? Ze se vyhybaji letum se Simanem? To jsou blaboly. Kosicky letiste loni v zari melo pravidelne linky jen do Prahy. Pak 2x tydne Londyn a potom Chartery. Z Kosic by byli stastni za jakekoli lety kamkoli. Posileni Ryanu touto linkou udelaji Kosicim radost.

Pavel

VÍKo, zvláštní:

V rámci zimného letového poriadku prevádzkujú pravidelné linky na letisku Košice tieto letecké spoločnosti:
Austrian Airlines Viedeň (13x týždenne)
České Aerolínie Praha (11x týždenne)
Poľské Aerolínie LOT Varšava (11x týždenne)
Ryanair Londýn-Southend (3x týždenne)
Wizz Air Londýn Luton (7x týždenne)
Eurowings Düsseldorf (4x týždenne)
Zdroj: https://zkosicdosveta.sk/kosicke-letisko/zakladne-informacie/

Ota Z.

Z Košic se trmácet do BUD, KTW nebo KRK? Business PAX? To jste asi padl. Proč by to někdo dělal? Když tam letí, tak pokud možno na co nejkratší dobu a minimalizovat ještě dost dlouhou a únavnou cestu do KTW, které jsou od KSC 4 hod jízdy a 333 km? To nemůžete myslet vážně 🙂 KSC jsou vždy na pokráčka dál do Evropy, proto ty brzké ranní lety směr Praha a večerní směr Košice. Na P2P to jsou minimální počty. A ty co jezdí vlakem možná občas využijí RYN, ale pro business PAX to význam opravdu nemá, včetně těch letových… Číst vice »

Pavel

Asi jste ulítl Vy a nikdy nikam služebně nelétáte. Cestu si počítám domov – domov. Moji kolegové z Východního Slovenska také. Často mají projekt třeba v Argentině, Keni či jinde. Praha je v tom případě pro ně naprosto nezajímavá a v případě chronických seker páně Šimáně ohrožením i několikadenního či vícetýdenního programu. Polské dálnice jsou špičkové – a asi nyní po tureckých, nejlepší na světě. V Polsku je 140 km/h běžná rychlost. Úkolem je dostat se feedem či i lc/ulc co nejrychleji na mezikontinentální let. V případě Keni nebo Argentiny k Turkish, Emirates, Qatar, LH, Iberii, AF, Latamu, AA, Deltě… Číst vice »

VíKo

Proudovy letadlo by asi naplinili taky, ale nez by se dostalo na 10.000 mnm uz by zase pristavalo.

Malé stydlivé prasátko

Nechci být ošklivý, ale asi to uvedu na pravou míru. 1) Letové hladiny uváděné v metrech se u nás nepoužívají, tedy nic nelétá v 10 km. Jako měrná jednotka jsou použity stopy (ft) a letové hladiny jsou tedy označovány jako stovky stop (FL240 = 24000 ft). 2) Na krátké trasy této ráže se obvykle NEstoupá do nejvyšší dosažitelné letové hladiny. V první řadě je to blbost z toho důvodu který uvádíte – tedy letadlo by po vystoupání začalo prakticky ihned klesat. Navíc k tomu existují i určitá pravidla, kdy pro definované páry letišť přílet-odlet mají „zastropovanou“ nejvyšší akceptovanou letovou hladinu.… Číst vice »

VíKo

Vim, ze se to udava ve stopach. Nicmene uvest to v metrech asi nicemu neuskodi. To ostatni… dekuji za info. Ziju v domneni, ze nejlepsich pomeru vykon/spotreba, dosahuji proudove motory ve vysce cca 30.000 stop. 🙂

Malé stydlivé prasátko

To se nedá asi takto jednoduše říct. Samozřejmě se hodně parametrů u různých typů motorů liší. Ale z hlediska ekonomiky provozu do toho dále vstupují proměnné jako: a) celková okamžitá hmotnost (gross weight) – vyšší hmotnost snižuje nejvyšší dosažitelnou letovou hladinu, s průběžným spalováním paliva lze dosáhnout vyšších letových hladin, a to až po maximální cestovní hladinu předepsanou výrobcem b) traťový vítr – někdy může být ekonomičtější letět v nižší hladině, protože ve vyšší o hodně silněji „fouká do čumáku“, nebo naopak v nižší hladině „fouká více do zad“. V běžném počasí se tolik nestává, ale pokud se přiřítí nějaká… Číst vice »

VíKo

Dekuji za vysvetleni. 😉

Zoran

Asi by ještě stálo za to doplnit, že letová hladina (FL) nerovná se pevně daná nadmořská výška. To platí jen pro tlak 1013,25 hPa. Aktuální nadmořská výška dané letové hladiny se tam mění podle tlaku v daném místě. Tedy např. nadmořská výška FL240 může kolísat řekněme mezi 23000 ft a 25000 ft.

Pavel

Už zbývá jen pro VÍKo doplnit, že vše výše uvedené neplatí pro Šimáně a spol.
Ti vynalezli zlepšovák a dostali od ÚCL výjimku na „standardní“:
Let na jeden motor ve fl 240.
A nyní i ten upgradují na „Let na jediný poslední motor a bez křídel“! Bez křídel, které jim kvůli naší hamižnosti českých daňových poplatníků banky zabaví…

Malé stydlivé prasátko

Souhlasím, ale stejná metodika je, hádám, použita i ve vzdušných prostorech, ve kterých se používají letové hladiny v m a km? Ne, že by to bylo nějak důležité, protože se nás ani celkem širokého okolí netýká (už i soudruzi, kde dnes znamená zítra už evidentně aspoň v chartech přešli na FL).
Nutno ovšem skutečně vypíchnout značný rozdíl mezi altitude a FL. I země používající metrický systém znají převodní výšku.

roman

Daleko rozumnější než jet 12 h. Vlakem do Rijeky

Pavel

Vlak má taky svoje kouzlo!

Jakub

Tak vzhledem k tomu, že mezi vlaky do Rijeky a letadlem do Košic je absolutně nulová konkurence (nikdo se nerozhoduje jestli pojede tam nebo poletí tam), tak nelze ani říct, co je rozumnější. Kdybyste řekl, že letět do Košic je rozumnější než tam jet vlakem, tak bych souhlasil.

Xyz

ísť o piatej večer na vlak a o deviatej vystupit dobre vyspatý v rijeke mi príde ďaleko pohodlnejšie ako stresy na letisku

D.S.

„Dobře vyspatý“ ve vlaku RJ do Rijeky, to je snad vtip. Jaké stresy na letisku máte na mysli? Osobně jsem nikdy žádné nezažil.

Nekdo

A protoze zrovna Vy jste to nikdy nezazil, tak to neexistuje… I jako obhajce letecke dopravy musim rict, ze jste hodne mimo.

lupenyk

Zdá se, že operace „Zlikvidujeme Smartwings“ započala 😀

Pavel

Důležité je nalomit a odvést od SW individuální Koupáky.To nakonec Šimáně položí.

R.A.

To se nám to léta když nám ostatní pujcujou …..

Fesoj

Maji na uctech 4mld Eur… mimo te podpory od Britu. Na rozdil od nekoho…

R.A.

Super a proč teda dostali tu podporu? proč tu neslyším nářek za chudáka britského daňového poplatníka, co přispívá na firmu miliardáři s veřejné obchodovatelnymi akciemi, takže je můžou vlastnit třeba i zprostředkovaně Číňani i Severekorejci (bububu)

Pavel

Británie takto nastavila pravidla plošně. A může ji čerpat i SW v Británii, pokud by byl pro Britanii přínosem, jako je Irský Ryan. Přesto i v UK zhynou aerolinky a nikdo nebude vřešťet po fórech. Podpora má být vždy systémová, plošná a transparentní a ne kus od kusu. SW je nejen mimo systém, ale je pro ČR velkou ostudou a naprosto žádnym přínosem. Ať zkusí SW žebrat v Izraeli a v Kanadě, kde je/byl „nenahraditelný“ pro tamní Koupáky.

R.A.

Hmm znalec a kolik jiných aerolinií kromě Ryanairu dostalo podporu a kolik z nich je třeba německých a francouzkych ?

Pavel

Cílenou podporu státu dostaly převážně jen ty aerolinie, kde stát jako spoluvlastník je k tomu povinen.
Případně ty, které vzorně a vytrvale plnily povinnosti Vlajkového přepravce (AUA, LH…), což není rozhodně případ Šimáně, který všude pozici českého letectví a ČR úporně a cíleně podkopával!

R.A.

Tak Pájo tohle mi bude muset ozdrojovat abych tomu uvěřil

Tomas

Dělá to dobře. Proč by nebral, když nabízí. Půjčené peníze investuje a vyjde z krize ještě silnější.

R.A.

Tak jeho postoj chápu na druhou stranou optikou místního fors je přece to věc nepochopitelná ze strany státu

Viktor

To taky všichni fandily RYR na lince Brno-berlin… skončila ani ne za půl rok… těm Košicím dávám tak půl roku… protože zaplnit 189 míst na takové letu je nemožné…

Tomas

To si nemyslím … dvakrát týdne to podle mě zaplnitelné je. Denně se na tom uživí několik vlaku od tři různých firem. Dvakrát týdně to část lidi z vlaku určitě vytáhne. Brno – Berlín byl úlet, tohle má ale podle mě větší smysl.

Roman

Je to od Košic dotované?

Viktor

Tak zase to mělo smysl, když to provozovalo ČSA, protože nabízeli z Košic letenky do Amsterdamu, Paříž a dál a to Ryanair nedělá, myslím že první dva měsíce bude velký hype a všichni budou létat, ale fakt si myslím že to dopadne jak stím Berlínem. A to ještě nebyl přímý z Brna. Košice má

Jaaa

Na Slovensku je dost silná vnitrostátní frekvence. V ČR vlastně taky. Úplně bych zastávkový vlak s letadlem nesrovnával…

Tomas

To sice je, ale počet cestujících PRG-KSC rozhodně není zanedbatelný. Můj názor, že dvě letadla týdně 100% zaplní, trvá.

Mat

Každý týden je na téhle relaci tak 15000 míst ve vlacích v jednom směru. Určitě nebude problém vytáhnout 350 lidí do letadla. Ne všichni vlečou 20 kg kufr… A taky se najdou lidé, co se vypraví poprvé z Košic do Prahy nebo naopak díky téhle lince, 8 hodin ve vlaku nebylo pro každého.

Viktor

Stejný s Berlínem

Radek Janata

Počet míst ve vlaku nerovná se počet cestujících, co jedou ceslu cestu. Ten vlak vymete potatranská města a Ostravu a Olomouc.

Pavel

Souhlas! Mladší generace z Východního Slovenska už Prahu ignorují stejně, jako mladší Češi Moskvu. Už to není pro ně pupek světa. Kromě pár veletrhů už pro ně nemá Praha ekonomicky a ani nostalgicky žádný smysl.

Nekdo

Tak pro nas brnaky je to stejne. Mensi veci poridime ve Vidni, coz je nase spadove mesto a ty vetsi nekde v civilizaci…

Pavel

Brňáci a Moraváci, i Slováci jsou v tomhle pragmatičtí! A to je skvělé! A doufám, že vydrží a pomohou nám, bratrům Čechům, vykydat Ruzyň od Šimáně. Někdy se pak i funkční konektivita z Prahy může hodit, až D1 nebude už jen pastí a i šíny zrychlí až třeba na Ruzyň!

Ota Z.

sen každého cestovatele, ty Košice 😀 Východňáři zdrhají do Prahy za prací a my tam budeme lítat na dovolenou 😀 Vtip dne… Košice jsou čistě business destinací pro firmy mající pobočky na Východě. Přes Prahu to jsou všechno pokráčka dál do Evropy. Lidi co jezdili vlakem, budou dál jezdit vlakem, protože letové časy RYN nejsou v neděli večer z Košic, ani pátek večer z Prahy, nýbrž naopak. Navíc RYN nebude létat s load faktorem menší než 85% a dopadne to jak s Berlínem z Brna. To tady všichni mluvili o velké konkurenci Vídně, která má cca 4x denně spojení mezi… Číst vice »

zlutyzakaznik

Jen pro upresneni. Brno – Berlin vydrzela presne rok. Ale samozrejme to byl ulet a zcela neudrzitelne spojeni.

Jiří Kocurek

Naštěstí to zrušili po roce. Zkuste zrušit motorák do Mochova, že to nahradí autobus.

Zoran

Další pěkný šlápnutí na krk SW/ČSA. S takovou nesmyslnou cenou to můžou rovnou zabalit a když ji sníží, tak asi moc nevydělají. Ale pak jsem zvědavej, jak s tímhle přístupem budou splácet ty úvěry, co ještě ani nedostali. Holt jejich hysterický kvičení nemohlo uniknout konkurencí a o zbytek se postará trh.

Peeetr

Tak zatím je to souboj globalistického Ryanaru vysávajícího dlouhá léta dotační slevy od všemožných regionálních vlád, co právě získal další obří státní dotace proti tuzemské Čechy zaměstnávající firmě, jíž se různé loutky těch samých globalistů snaží „spravedlivě“ dotace upřít.

Tomas

Ty Košice s tou cenou nejsou vůbec špatné. I když se k tomu připočte kufr… pokud mám zaplatit v RJ 500 korun za 8 hodin cesty v Low Cost třídě, to si podle mě spousta lidi připlatí za letenku. Fandím jim.

Analytik

Problémy se záchranou Smartwings vyřeší nakonec oba lowcosty, které si a ním poradí za pár měsíců….

Pavel

Souhlas! Stojí jim desítky letadel a vycvičených crew. Ohlodají mezitím Šimáně až na kost. I kdyby se časem stáhly, pomohou vykydat v ČR jednomotorovou ropuchu od pramene. Doufám v příchod LOT, příp. začlenění ČSA k LOT. To by se mně osobně vedle kvalutních lowcostů na Ruzyni líbilo.

MajsterN

LOT moc nevim, predevcirem meli na webu, ze rusi uplne vsechny lety(!) do 31. srpna, pak tam rozjeli neco na posledni chvili (specialni routy pro polaky na leto). Ta firma uplne krachuje.

Mel jsem u nich SIN-WAW pristi mesic a snad mi to jeste vrati, nez to polaci uplne zabali a rozjedou novou spolecnost. Neverim, ze to nekdy jeste poleti 😀 Ted se ceka 4 mesice na refund.

Ota Z.

tvl. Pavel a jeho láska k LOTu…. nejste Vy náhodou polák jak poleno?

R.A.

Ne pro připomenutí je to zkušený trol pavel Mácha, tak ho moc nekrmte

Petr Noworyta

Jeste se najde nekdo, kdo odmita uverit tomu, ze si zde Ryanair otevre bazi a prebere lety Smartwings? Vazeni, zacina era levnych letu z Prahy a nikoliv ulety v podobe letenek za 9000,- do Splitu s QS

Tomas

Ryanair už bázi v Praze má…

Petr Noworyta

Ano ma. Myslel jsem tim rozsireni treba na 20-30 letadel, coz je dost realne s tim jak v posledni dobe expanduje v Praze

BoBo

Počítejme že letadlo zvládne cca 4 rotace. V Praze je jich 5, to je 20 letů. Když se k tomu přičtou lety které jsou obslouženy z jiných bází, tak aniž by se do prahy přidala další mašina tak Ryanair může expandovat s tím co v Praze je. A to ani nemluvím o tom že např mašina z Bergama si dá dvojboj W a v pohodě udělá v Praze dvě linky.

Tomas

Rozšíření na 20 – 30 letadel je naprostá fantazie. Ale naprostá.

Jako samozřejmě věřit tomu můžeš.. ale to je tak jediný, co můžeš 🙂

Daniel Novák

Poslední co si Praha může přát je stát se druhou Bratislavou.

Nekdo

A proc? V obou techto tzv. metropolich, jinak ale zaprdenych regionalnich malomestech je hodne slovaku…

Ota Z.

mokrý sen nebo to fakt myslíte vážně?
Už jste měl ranní kávu, aby jste se probral? 😀

Tomas

RYR tady už bázi má s pár letadly. to nikdo ani nějak nikdy nezpochybnoval. a hlavně s letadly, která ted nemají kam létat, takže nejspíše hledá nové trhy.

co se tu zpochybnovalo, tak takové ty fantazie, že tady ryanair bude mít 30 letadel.

Roman

Rozšíření báze neni v tento moment v plánu. (Zdroj z RYR)

Roiman4

Mělo být 8 letadel letos. Buďme rádi že jich bude 5 pořád. A FR má v Praze už podruhé bázi. Asi 2010 to bylo, kdy se s letištěm nedohodli a FR na nějakou dobu zmizel. Takže aby se něco v podobném stylu neopakovalo zase…

Mat

Tak ještě ať otevřou ten Split a to několikrát denně jako Smartwings. Tím teprve dokáží, že jsou připraveni expandovat.

Ota Z.

A kdo Vás nutí letět do SPU za 9 tis. Však můžete jet autem, ne? 😀

Mat

Košice jsou bomba, dlouho jsem nechápal, proč to nezkusili. Ale o ČSA bych na téhle lince neměl strach, fungují hlavně jako feeder pro linky dál, případně vozí lidi, co potřebují být v Praze ráno a večer zpět. Ryan akorát vytáhne lidi z vlaků, případně vytvoří úplně nový trh.

Tomas

pokud tu cenu udrží pro větší množství sedaček v letadle, tak zcela nepochybně ano 🙂

Peeetr

Jenže pro dlouhodobou udržitelnost potřebují plnit většinu letadla za daleko vyšší ceny, ceny od pro pár pasažérů nemají s průměrnou cenou letenky pro drtivou většinu nic moc společného.

Ota Z.

náklady na hodinový let B738 jsou cca 600 tis CZK, takže pokud FR nemá dotace z letiště v KSC, bude potřeba otáčet poměrně dost lidí s load faktorem víc jak 85% 😀

Pete

Co vím, tak ČSA aktuálně létá KSC jen jednu rotaci (PRG – KSC 12:15 a zpět 14:30), takže momentálně určitě není pro lidi co potřebují ráno sem a večer zpět.

Mat

Tak samozřejmě teď je mimořádná situace, od září má být standardní letový řád. Ryanair tu linku asi nezavádí jen na chvíli. Ale i teď fungují s ČSA přestupy, z/do Amsterdamu, Frankfurtu i Paříže.

J.K.

No já nevím, neměl by podle zdejších mudrců taky jen jeden vyfasovat koncesi, aby konkurence nebyla „bezbřehá“?

Peeetr

Vzdušný prostor ani pražské letiště teď minimálně pár let už nebudou mít problémy s kapacitou.

Jiří Kocurek

A Cargo přesměrovat do Budějovic. Vy vyzete železnou rudu do Třince? Hmm, tak to bude problém.
Aneb bezbřehé regulace mají také své nevýhody.

Vilém

Bravo, třikrát bravo!