Cestovní ruch Letecké společnosti Letectví

Ryanair přitvrdil vůči Smartwings, přidává lety k moři do Španělska a Řecka

Boeing 737-800 společnosti Ryanair na odletu z Prahy. Foto: Letiště Praha
Boeing 737-800 společnosti Ryanair na odletu z Prahy. Foto: Letiště Praha

Letecká společnost Ryanair výrazně zvýší konkurenci u letů mezi Prahou a středomořskými destinacemi. Firma oznámila rozšíření nabídky do Řecka a Španělska na vyšší úroveň, než plánovala před pandemií koronaviru.

Jde o krok, který pocítí hlavně Smartwings, s kterými dosud nebyl Ryanair v příliš velkém konkurenčním střetu. Ryanair uvedl, že navýšení kapacit v Praze je důkazem toho, že firma je připravena v Praze výrazně expandovat.

Navýšení se týká čtyř destinací: Korfu, Rhodosu, Mallorky a Malagy. Jde o linky, kde dosud vládnou Smartwings. Na Mallorku měl Ryanair létat dvakrát týdně, nakonec bude od srpna nabízet spojení čtyřikrát týdně (úterý, středa, sobota, neděle). Podobné navýšení ze dvou na čtyři lety týdně je u Malagy. V případě řeckých ostrovů Korfu a Rhodos dochází k navýšení počtu letů z jednoho na tři týdně, rovněž od srpna.

Pro cestujícího bude nástup Ryanairu zřejmě znamenat zlevnění u Smartwings. Stalo se tak už loni, kdy Ryanair začal nabízet lety na Mallorku a v konkrétní den, kdy létal, Smartwings zlevnily. Zpáteční letenky na léto do těchto destinací nabízí Ryanair za ceny mezi 1700–3000 Kč, Smartwings často za dvojnásobek až trojnásobek těchto cen.

Ryanair ve zprávě tentokrát nemluví o tom, že je proti státní podpoře Smartwings, podle dopravce ale musí být transparentní a nediskriminovat jiné dopravce a nekřivit trh. Vyzval ale českou vládu, aby nechal jiné dopravce převzít kapacitu trhu.

135 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
John

Takhle vypadá nenasytnost v praxi. Šimáně má, co chtěl. A dobře mu tak.

Zdeněk

Ježiš, to bude stát SW letenka z OSR k moři 15 000, pokud teda nekrachnou :-/

Štefan

Vídeňské letiště má právě v této chvíli mezi 12:15 a 13:20 na odletové tabuli cca 10 odletů. Tak mi řekněte, proč by cestující z Jihlavského, Olomouckého, Brněnského nebo Zlínského kraje měl létat ze vzdálené Prahy?

Gale

Adrenalin? Nejprve musíte najít vhodnou kombinaci jízdného do stověžaté matičky, pak se zúčastníte války železničních dopravců nečekajících na přípoje, na Wilsonu zamávate autobusu AirportExpress odjíždějícímu z druhé strany magistrály než na které stojíte, při přestupu v metru u Muzea Vám revizor vysvětlí že jízdenka na vlak do tarifního bodu LVHP v mhd neplatí, na Veleslavíně absolvujete běh s kufry do schodů (k čemu eskalátory na stanici s přestupem na letiště, že) a během čekání na 119 můžete pod billboardem rozjímat co znamená slovo „brzy“. Když se konečně dostanete na terminál, stačí už jen odolat všemožným lákavým nabídkám, jejichž ceny vypadají… Číst vice »

jam

i kdyz moravane, co se povazuji za rakusany vyhlasi velkomoravskou risi opet,nam ostatnim to je jedno aneb letejte si odkud chcete, svoje lehce vydelane penize nechte v rakousku, ale nedokazujte mi, ze ja musim byt pod velkou moravou:)

jan

Mě by zajímalo jestli R dodržuje nějaké odstupy sedaček. Jinak bych ho nenechal přistát.

R.A.

Jestli myslíte prázdné sedačky mezi cestujícími kvůli nákaze, tak to nedodržuje z osobní zkušenosti ani CSA ani Lufthansa. On nikdo nebyl tak hlasitý jako O’Leary jen to z pochopitelných důvodu v tichosti nedělají

Y.K.

Přistát? A jakým právem? Pokud chcete něco vynucovat, tak to musíte uzákonit, v tomhle případ dostat do leteckých předpisů.

Já, kdo jiný

Proč nenechat přistát? Proč ne rovnou sestřelit, že?

RHood

Už jsem to tady jednou napsal, pořád nedokážu pochopit, jak to mohli tak pos..t. Měli vyčištěné pole, dlouholeté obchodní vztahy s cestovkami pro charter segment, ACMI v nízké sezóně, podmanili si ČSA a mohli těžit ze segmentu pravidelne přepravy a oni to stejně poser.u. A nevěřím, že COVID je ten hlavní důvod. To byl jen pravý hák ve 14 kole.

Analytik

Možná právě ta letitá absence konkurence přispěla k tomu, že to v konkurenčním prostředí neumí. A teď by to už nezvládl ani krizový manažer.

Pavel

Šimáně cíleným zničením ČSA získal monopol. Vybudoval si flotilu business jetů, zničil i veřejné letectví v ČR, donutil nás – business – se spoléhat max. jen na business jety a vychoval zoufalou klientelu. ČSA hodlal předhodit někomu zvenčí, příp. ať se postará stát, sám dál koupal jen Izraelce a Kanaďany, v ČR ho zajimaly jen business jety, kde směřoval také ke kartelu. Smrtonosné MAXy ho v nejnevhodnější chvíli, když se chystal ulovit hejla na ČSA, vytrestaly! Proto nikdy ČSA a SW neměl nastavené na rozvoj, vyjídal jen a jen mršiny – ničil ČSA a nastrkoval Čechům cíleně SW a business… Číst vice »

Tomas

Jak proboha šimáně zničil veřejné letectví? Co to vlastně to veřejné letectví je?

a ten zbytek … co jste si proboha šlehnul .. vždyť to je snůška nesmyslů 😀

Pavel

Aha, takže Vy tu už jen ze zoufalství švejkujete? Tak fajn (pokud Vám to pan admin trpí…): Veřejná doprava se provozuje zejména jako drážní (železniční včetně dopravy metrem, tramvajová, trolejbusová, na lanových drahách), silniční linková doprava (zejména autobusová), taxislužba, LETECKÁ doprava a vodní doprava. Veřejnému provozu mohou sloužit i různá dopravní zařízení jako výtahy, eskalátory či travelátory. Hromadná veřejná doprava je zpravidla organizována jako linková s pevným jízdním řádem. Může však mít i některé rysy poptávkové dopravy, například spoje na zavolání (radiobus). Veřejná doprava může mít jak síťový charakter, tak probíhat na jednotlivých linkách. V různých zemích existují různé tradice… Číst vice »

Axel

Pro Tomas … Spíše bych souhlasil s Vaším názorem … možná není úplně podložený fakty, protože moc toho nevím o prvních obdobích SmartWings. Ale nemám pocit, že na sestupné spirále ČSA se nějak významně podílel SmartWings (myslím, že to tehdy bylo pod názvem Travel Service).
Ale mám pocit, že v souvislosti s ČSA se zapomíná na pana Tvrdíka. Proto mě jímá hrůza, opravdu hrůza, že tentýž pan Tvrdík vystupuje jako zástupce akcionáře ve SmartWings v souvislosti s rozhodováním jestli a kolik peněz z našich daní dát na přežití SmartWings kvůli dopadům činského viru.

Y.K.

Monopol na co?
Ke kartelu s kým?

R.A.

Ty si fakt blázen.

ČSA hodlal předhodit někomu zvenčí, příp. ať se postará stát, sám dál koupal jen Izraelce a Kanaďany, v ČR ho zajimaly jen business jety, kde směřoval také ke kartelu.

Už tahle věta je taková spousta nesmyslu, ze oproti tobě byl ten typek, co tvrdil ze Smartwings jsou největší zákazník babisovych opraven, úplný Pravdoslav

Roman

Zničil veřejné letectví? Vy si nemůžete v ČR koupit letenku??

Anybody

Jojo, proto byli 21 ze 22 let existence v zisku. A nebýt korony, tak by byli dál…

jam

letal jsem s csa cca kolem roku 2004-2008-skvele.letel jsem pak i nekdy pozdeji, velka zmena, ne k lepsimu, viditelna nervozita palubniho personalu, takova ta obecna neochota pripustit si,ze jsem tu kvuli klientovi ja ne obracene, piloti byvali dobri i tou dobou, dnes bych nechtel riskovat,ze dostanu ateerko na cestu:)

Tomas

Co pos…? pole vycistene maji stále, vztahy mají stále, zakázky mají stále … a COVID prostě průšvih je. na to nepotřebuješ vysokou školu, na to ti stačí základka a troška rozumu.

R.A.

Klidně tomu nevěř, ale je to tak …. co ti k tomu napsat kromě toho vycisteneho pole (v evropské letecké dopravě, něco jako vycistene pole moc neexistuje) jsi přesně uvedl důvody proč ta firma funguje přes 20 let a roste …. COVID je bezprecedentni situace s ničím se to nedá srovnat a jako pokud mas okolo 1% letu oproti normálu, tak jsi proste odkecany, co k tomu dodat … tak vidíš snad co dělají ostatní aerolinie a státy

amey

jedno slovo : Nenažranost majitelů. Stačí?

Adam

Ryanair …Korean..Lufthansa….Tap….Emirates…Qatar…Easy..SAS.. British atd…to jsou klíčové společnosti v Praze pro cestování…..ne SW . Bohužel ne ani CSA

R.A.

Tak to je dost subjektivní. Možná to jsou klíčové společnosti pro Vaše cestování, pro diskuzi tady jsou podstatnější jiná fakta než Vás cestovatelky deníček …

Třeba z mého pohledu nějaký TAP, nebo Qatar nejsou nějak zásadní pro české letectví potažmo průmyslu, protože třeba z Qataru do Čech nejvíce peněz doputovalo na uplatkach když tu ten jejich princ prasák osahával holky a smrdělo to flastrem

Pro me je klíčové kolik ta firma generuje pracovních míst pro Čechy, kolik peněz z ni teče do státu či jiných českých firem.

Luke

Prosimtě, ČSA a SW do Česka stejně nalijou jen půlku peněz na daních, protože 49.9% SW group vlastní Čína 🙂

Ruka trhu se o zaplnění volných slotů na letišti postará, zaměstnanci přejdou pod jiné dopravce…

Anybody

To je zajímavé, že mluvíte o ruce trhu, ale nevíte, že společnost se sídlem v ČR odvádí daně v ČR… A mimochodem pod jiné dopravce? To myslíte jak? Bázi v PRG má jen FR se zaměstnanci, kteří mají polské kontrakty a QS/OK…

R.A.

Tak jde taky o odvody za zaměstnance, platby za služby v ČR (údržba, výcvikya jiné ) …. jako nevím nejsem odborník jako ty ale bude to přeci jen trochu víc peněz než třeba od Lufthansy

Tomas

to, že poloviční vlastník smartzwingsu je z číny, nemá na daně vůbec žádný vliv.

Tomas

Ono hodně záleží na jaké cestování .. pro business klientelu jsou důležité jen pro tu část, která letí buď do jejich hubu, nebo na dálkovku.

pro „business“ klientelu cestující po evropě je klíčový dopravce bázující v praze (a to bez ohledu na to, jestli se bude jmenovat smartwings nebo nějak jinak).

Štefan

Problém pražského letiště je jeho neperspektivní poloha v Ruzyni. To i cestující z Pardubic je téměř za stejnou dobu ve Vídni na Schwechattu. S mnohem širším výběrem destinací a výhodnějšími cenami letenek a letištních služeb..

Stony

Ac mam Tap hodne rad, tak ta jeho jedna linka snad nestoji ani za rec

Analytik

Velké lowcosty jako Ryanair a Wizzair by byli hloupí pokud by bojovali proti sobě. Rozdělí si trh i destinace a zaměří se na likvidaci menších dopravců co už to mají nahnuté a dorazí je. Smartwings ani garance nepomůže. Jedině, že by tam lili peníze permanentně několik let….akcionáři to pochopili a Luftjarda úspěšně dokončí svojí likvidační misi.

Mad_Majk

Produkt FR osekaný na dřeň za 1.700,- – 3.000,-? Šílené příplatky za zavazadla..tohle není pro typickou koupáckou rodinu 🙂 ale tak baťůžkáři budou plesat blahem, že jim milovaný O’Leary umožní létat za polovic než s QS.

Lukas

Michate dva produkty dohromady. Obe firmy nabizi jak v charterech tak v pravidelce to same. U charteru je kufr v cene, u pravidelky doplacite, je jedno s kym letite. Ty firmy jsou temer identicke, jedine cim se RYR lisi je mensi zpozdeni, ale jinak jde o uplne to same.

Analytik

On to ten QS má osekané na úplně stejnou dřeň a navíc dře i ty pasažéry, když ta to chce 2-3x tolik.

Mad_Majk

Opravdu? Takže s FR si mohu vzít s sebou STANDARDNÍ příručnil kufr, aniž bych doplácel? Nemyslím.

Analytik

Otázka je co to je standard, třeba charter QS má odbavené jen max. 15 kg.

Adam

Jaké příplatky? Do 10 kg jsem v pohodě. A jestli někdo musí mít na dovcu 23 kg je jeho věc. Nebudu platit 3x víc se SW a ještě mnohem horší časy. Z Malorky loni myslím létal SW okolo 21:20 A V PRAZE byl někdy okolo půl dvanácté. Vše horší a ještě dražší u SW

Tomas

No to nejsi 😀 za 10 kilový bágl se platí. v ceně je jenom malý batoh (kabelka, notebook apod.)

Analytik

Ano to se připlácí, ale je to volba každého a pořád minimum oproti Smartwings, kde už jen letenka stojí 2-3 krát tolik a to pro každého.

Lada

Zase další kabelkář? Kabelka je prostě novinářská zkratka, nic víc. Fakta: Ryanair nemá váhové omezení pro malé příruční zavazadlo a jeho rozměry jsou 40x20x25 cm, což v pohodě může být i přes těch vašich 10 kg.

Ota Z.

odlet z PMI ve 21:20 je naprosto ideál. Celý den můžete strávit ještě v dovolenkové destinaci, válet se na pláži či případně odjet lehký trénink na kole po ostrově. Večer v klidu na večeři, na letiště a 2,5 hod letem zpět domů. Co Vám na tom vadí? Pro tuhle destinaci (mimochodem VLC i AGP to mají podobně) naprosto ideální odletový čas 😉 Na cestě z Prahy odlet po 18 hod? Taky super, nečerpáte den dovolené navíc, a večer jste už v cílové destinaci, v klidu na hotel, vyspat se a druhý den si užít den naplno. A ne se jebat… Číst vice »

Martin Liška

Nedělali si už kdysi v seriálu Hospoda v jednom díle legraci z toho, že je správné skloňování „Rhodu“ a nikoli „Rhodosu“? 😉

Tomas

Ano, dělali 😀

Bob
Petr

Za mě jenom dobře. Už to kdosi v příspěvku napsal, že SW potřebuje konkurenci jako prase drbání.

Jiří Vajbar

Mně by zajímalo když padne smartwings kdo převezme lety v Brně

Analytik

V Brně to může převzít stejná charterovka co létá s koupáky z Vídně.

Adam

Ruka trhu se postará

Aleš

On se vždycky někdo najde. Např lety do Bulharska Bulgarian air charter, do Turecka je hafo společnosti, do Egypta též, do Řecka Aegean. Muze to létat třeba polský Enter Air. Nebál bych se kdo to převezme. Konkurence je velká

MaraSourak

Jen jim jeste zatopit, dlouho tady meli monopol a temer vysadni postaveni…

Analytik

No a to bude důvod jejich konce, oni konkurenci neumí a dokázali fungovat jen pokud měli své jisté.

Martin

Jak to myslite monopol? On nekdo branil jinym leteckym spolecnostem letat z Prahy, pripadne pridavat destinace?

Tomas

Ten monopol smartwingsu prosím spočíval v čem?

Y.K.

Monopol rozhodně neměli. Monopol je někým zaručená bezkonkurenčnost. Měli dominantní postavení, což je něco jiného.

Pe.tr

Stejně jako kdysi dráhy. Tak dominantní až monopolizující . A s CK skoro kartel . Bohužel RYR to v balíku s kufrem taky až tak nevytrhne

Tomas

smartwings měl hodně daleko i do nějaké dominance. jediné, kde dominoval, tak chartery do středmoří .. protože byl domácí a cestovky ho chtěly. to je asi tak všechno.

Y.K.

Jenže dráhy měly státem garantovaný monopol, jako kdysi dávno aerolinky. Nic takového už v letectví není, je volný trh (vyjma Ruska atp.). Co přesně bránilo Raynairu nebo Condoru nebo co já vím komu naběhnout do pár cestovek a nabídnou zajímavé ceny konkurující Smartwings? Z jakého důvodu by cestovka supr nabídku nevzala? Kartel můžou dělat aerolinky vzájemně proti cestovkám, ale s cestovkami dost těžko, když jsou ve vztahu zákazník – prodejce, to nedává smysl. Odpověď bude něco v duchu že většina cestovek létá na pár desítek až stovky destinací, třeba jen po Řecku klidně 15, 20 ostrovů a když přijde někdo,… Číst vice »

beija

Jedna vlaštovka jaro nedělá, ale třeba se přidají další dopravci..Už „dlouho“ nebylo slyšet o Wizzair..

Jan

Wizzair nabývá aktuálně nebývale rychle všude možně po Evropě, ale Prahu zatím bohužel jen “šolíchá” (nové spoje do Varny a Tirany)… ale uvidíme, třeba po řádění těch pseudo-eko fanatiků ve Vídni přesune Wizz nějaké spoje i do Prahy… 🙂

Analytik

A jako reakci Smartwings otisknou společnou fotografii zaměstnanců v médiích s požadavkem na státní garanci. A pokud jí dostanou, tak jí za rok utratí za běžný provoz a potom se znovu ozvou s dalšími požadavky na peníze, ta firma není na trhu konkurenceschopná ani cenově, ani kvalitou a ani bezpečností.

R.A.

Tak určitě zase trefa do černého … vlastně kdyby na letišti Praha neradila ta mafie co prorezava pneumatiky, krade špalky a ucpává pitotky tak už ta firma je dávno minulosti ….. nebo já nevím jak si představujete ze funguje letectví

Ale nemůžu se nezeptat proč Vám v žaludku leží to focení? To už je podruhé co o něm tady čtu, byť možná ne od Vás

Mirek

Kdyz to srovnam Air France Lufthansa Brusel Airlines Wizz air Ryan Air tak se dostaneme kamkoliv.
Me nevadi si priplatit, ale i 3 dny do odletu to lze mit levny let

Liboros

Super zpráva, těžko říct jak na to jakolé čínské Smartwings zareagují… aby si samy nevykopaly hrob.

Liboros

*jalové

R.A.

Liboros já myslím že jsi to ani nemusel opravovat. My to pochopili z kontextu ono celé to sdělení je takové jalové

Mirek

pro me take super

Analytik

Smartwings nemá čím konkurovat a po koronaviru konkurenční boj ještě značně přitvrdí.
U charterů může Ryan/Buzz nabídnout cestovkám dumpingovou cenu, že si Smartwings celou sezonu ani neškrtnou… Ta firma bude fungovat jen tak dlouho, jak dlouho do ní stát bude lít peníze a garantovat úvěry. Akcionáři už to pochopili.

atat

To dá rozum, ze muže Ryanair nabídnout dumpingové ceny, když na ně dostal několik miliard dotaci …..

Analytik

Nejen dotaci, také má vatu. Akcionáři Smartwings mají také vatu, ale investovat nehodlají.

atat

Každý bude dumpingovat, pokud mu da vláda dotaci …. to da rozum :-). Vůbec nejde o vatu, ale o dotace …

Analytik

O vatu jde především. Kdo má teď vatu je predátor a oba potencionální konkurenti QS (Ryan i Wizz) mají vaty více než dost a mohou zlikvidovat QS i se státní garancí kdy se jim zlíbí. Z tohoto hlediska je státní garance pro černou díru QS zbytečná.

Tomas

a proč už tak neudělali v době, kdy poptávka po letecké dopravě byla obrovská?

atat

To mají, když ji dostanou …. a dostanou protože proste jen tak. To se pak samozřejmě dumpinguje dobre. Jinak určitě souhlas, muzou temer kohokoliv, pokud budou chtít.

Gale

Ryanair dostal příslib garance státu za úvěr, dotaci žádnou.

atat

OK, souhlasím, muzeme to určitě nazývat úver ….. nicméně podle zdejší diskuse při garanci za úvěr se tento úvěr nesplácí, takže je to vlastně takový dar od vlády …..

Gale

Dar to je pro vlastníky/akcionáře těch aerolinek, které i tak zavřou krám.
Pro ty co budou dál fungovat to je běžný splácený úvěr.

Tomas

Njn … to se to žije za několik desítek miliard dotací 😀 a pokud není žádný jiný důvod, tak přesně tohle je ten důvod, proč by smarti dostat (aspon) garanci měli.

velka rada (ne-li vetsina) evropskych zemi podporuje dopravce … a tím dost pokřivují trh (v neprospech tech, kteri nedostanou nic).

Lukáš

To se vám pomotalo více věcí dohromady.
Ryanair nedostal žádnou dotaci, využil standardního britského programu pro všechny. I když má peníze na účtu, poškodil by se, kdyby to neudělal.
U nás je standardní program pro velké firmy typu Škoda nebo právě Smartwings program Anivirus. Stačí požádat a stát vám zaplatí 60% mzdy pro zaměstnance, kteří nepracují. Toho určitě Smartwings využili také, pokud ne, tak si škodí.
Každý stát pomáhá jinak, u nás v ČR platí mzdy zaměstnancům, v cizině vypsali program pro všechny kteří splní podmínky a těm půjčí. Která cesta je lepší, to nevím, ale každý stát pomáhá.

Tomas

– je jedno, jak tomu budeme říkat. prostě ryanair dostal pár desítek milard. u nás smartwings na běžný „covid podpůrnýá úvěr“ nedosáhne.

– 60% mzdy zaměstnanců je proti běžným nákladům aerolinky.. takové plivnutí. asi jako když člověku, který běžně vydělával 50 000 czk dáte desetikorunu. a říkáte si, jak jste to vyřešil.

Honza

A schválně… jak dlouho bude dumpingová cena platit? A potom? Lidi, HALOOOO, …RYR, WIZZ, nikdo není charita.

amey

to je už hohně otřepaný strašák…..

Frequn

se bude muset Bureš znovu ženit, aby Pat a mat zase zaběhli dát reč

Mat

Tak to je opravdu “úspěch”, pár rotací navíc. Chtělo by to nějakou novou destinaci, mně nejvíc chybí Athény, tam vládne Aegean a výjimka nebývají ani jednosměrné letenky za několik set eur.

Petr

Řekl bych, že v tomhle případě člověk musí mít štěstí. Našel jsem jednou jednosměrnou letenku z PRG-ATH-FRA za 66 Euro

Bob

Do Athén létá i Ryanair, linku oznámil ještě před kovidem.

Mat

Měli létat do Soluně, ale to pro letošek ruší. Athény nabízejí z Prahy jedině s přestupem v Bergamu.

Jarek

Dobrá poznámka, Athény jsou fakt mazec. Kréta s přestupem v Aténách za čtrnác litrů je hnus.

Honza

Takže slovy klasika: a tak česká dovednost pomohla zase jednou k vítězství borců jiných národu.

Co my jsme to za stát… je my smutno z toho jak si kakáme na vlastní hlavy…

Honza

Pardon za gramatiku

Gale

Myslíte-li supermanažera Luftjardu, pak nelze než souhlasit.
Jeho dovednosti budou v příčinné souvislosti se zánikem ČSA, i kdyby tam ted vládní nemehla nalila sto miliard.

GPGP

Ryanair dost „vykořisťuje“ lidi, jak stewardy tak piloty. Létat za 1/3 plat než je standard, radši si připlatím… Jejich letušky i uklízejí letadlo, tzn. určitě je konkurence dobrá, ale odsaď podsaď 🙂

Jakub

Kde je hranice, kdy je to ok a kde je to vyhořisťování? Ti lidé tam pracují nedobrovolně?

Janina

V Praze mají základy pouze 2 letecké společnosti, SM/ČSA a Ryanair. Takže pokud letuška nebo pilot chce zůstat u letectví, a nepřijme ho ta druhá společnost, tak má smůlu. Nebo se musí odstěhovat do zahraničí, ale i tam je to zlý, třeba v Německu si bez plynulé němčiny neškrtnou. Pozemní personál má výběr ještě horší, buď SM/ČSA nebo nic. Pokud jedna z těchto dvou společností z Prahy odejde, nebude tu vůbec žádná konkurence a nic-moc platy ještě spadnou. Bude tu monopol.

Analytik

On brzy někdo další přijde a Smartwings může pořád někdo koupit.

Gale

Až SW/ČSA padnou, jejich sloty a destinace obsadí jiní dopravci, kteří kvalifikovaný personál (a taky třeba vybavení přítomné na LVHP) určitě ocení.

Mad_Majk

Sněte dále :), proč jsou asi na PRG pouze dvě základny?

Tomas

kteří dopravci obsadí těch pár slotů, které zbudou po smartwingsu?

co těm dopravcům bránilo začít létat už dříve , v době, kdy byla ekonomika rozjetá na 120%? fakt si myslíte, že v době, kdy polovina společností je na pokraji bankrotu, začnou společnosti nějaké velké rozjezdy v destinaci, která má patřit mezi nejvíce postižěné očekávanou ekonomickou krizí?

ono ten problém se sloty nebyl nijak dramatický …. v podstatě nebyl žádný.

Gale

Křištálovou kouli nemám a kocour mlčí, tak bohužel.. ale pokud bude poptávka, jistě se najde i nabídka. Před krizí byl všude kolem největším problémem personál, třeba to bude tím? Určitě žádný boom nečekám, ale ani žádnou velkou katastrofu – tedy zatím; on ten personál pořád bude proti sousedům levný.
Že problém se sloty neexistuje vím 🙂 jen jsem je zmínil, bo jich SW/ČSA mají docela dost..

Bob

Není základna jako základna. Ryanair tu jen parkuje pět letadel, ale jinak letadla i personál patří polské, případně irské společnosti. A tam i platí daně.

Bob

Taky nechápu proč ta letadla neuklízí sami piloti, u autobusů je taky běžné, že ho uklízí sám řidič. 🙂

jozka

Na tohle tema byl jeden dil „Leteckych nehod“. Male aerolinky kdesi na ostrovech, kde piloti letali, uklizeli letadlo, usazovali cestujici, manipulovali se sedackami, kdyz bylo potreba vozit cargo misto lidi a byli z toho tak v pohode, ze s tim ve vysledku nekde krapli o zem.

Tony

Třeba udělají taky nějakou kampaň na Ryanair 😀

R.A.

Proč by ji dělali, Ryanair ma vlastní reputaci …. namátkou

https://www.thinkspain.com/news-spain/21497/ryanair-runs-out-of-fuel-and-makes-emergency-landings

Mirek Coural

Výborně GO GO GO Ryanair! Položte už konečně ty podvodníky SW!

Honza

To je ubohé i na zdejší diskuzi

Mirek Coural

Ubohé je možná tak to, nechat si diktovat od čínskočeského – soukromého leteckého dopravce Smartwings. Je vidět, že spousta čechů ještě nepochopila, že po pádu SW budeme létat mnohem levněji za stejné služby. Je čas na změnu…

Janina

Může mi někdo prozradit, když se sníží konkurence na provinčním letišti jako je Praha, tak proč někdo čeká že by měli letenky zlevňovat? Padl někdo na hlavu? Chápe někdo ekonomické zákony trhu?

Ve Vídni jsou super-levné letenky jen kvůli hyperkonkurenci minimálně 5! leteckých společností. V Praze, po odchodu SM nebo Ryanairu z trhu, zbyde monopol a tedy drahé letenky za mizerné služby a i nižší kapacita a výběr destinací. Logicky.

Analytik

To je pravda, ale Smartwings rozhodně není dopravce, který by konkuroval cenou. A po přidání rotací Ryanairu to vypadá, že bez dalších peněz stejně nepřežije.

Tomas

Na pravidelných linkách byl velmi konkurenční a byl mezi nejlevnějšími. To jen tak naokraj.

beija

Praha je atraktivní destinací, kam budou chtít jiné společnosti létat. Smartwings by mohl být rychle nahrazen, rychleji než dle vládní/Smartwings prognózy.

Janina

Praha je až v páté desítce nejvytíženějších letišť v Evropě. Navíc, letiště Praha má dostatek volných slotů (kromě pár časů ve špičce), jakákoli aerolinka sem může u roky létat jak chce a kam chce (s výjimkou několika zemí s bilaterální smlouvou jako je Rusko).

Tomas

praha je v podstatě nezajímavé letiště, kam sice létalo docela hodně společností, ale ono to ve finále … nebylo nic moc.

ty společnosti sem mimochodem mohly létat doteď – on ten případný exit smartwingu v podstatě nic neznamená – těch pár linek (navíc , podle místních omílačů, předraženách) nebylo přece žádnou konkurencí.

realita je ovšem taková, že když se sem nějaké další úžasné společnosti nehrnuly před covidem, tak nyní se sem nepoženou tím tuplem.

Mad_Majk

Nemyslíte, že by už tady dávno ty společnosti létaly? Nebo máte snad pocit, že jim v tom Smartwings brání? 😀

@Honza Sůra: velmi mne mrzí, že kvalita diskuzí na tomto serveru klesla na úroveň Novinek a Blesku.. 🙁

Martina

No nevim, bohuzel se tu ohledne Smartwings objevuje dost evidentnich vymyslu a lzi. Vcelku se divom ze to tolerujete

Martina

Napriklad dluhy Smartwings v radech miliard, odpusteni placeni pristavacich a parkovacich poplatku Letisti Praha, Avia Prime, zamestnanci na OSVC, vyzva na intranetu Smartwings k minusovani na diskuzi. Dalo by se pokracovat

Martina

Je rozdil posunout plosne splatnost a nebo odpustit placeni poplatku. V EFA zadna vyzva neni a ani se hromadny mail neposilal. Chapu ze vam jde hlavne o pocty navstevniku. Ale stejne. Podle me to degraduje uroven. Staci se podivat jak to zde troli Axel

Viki

Lhát začal první Vik a spol.

Honza

Ušetřete mě vašeho je vidět. Nic není vidět, je to pouze váš názor. Najednou všichni rozumí letectví a ekonomii a to jenom na základě informaci z médií. My všichni co tady píšeme víme tak 10-20% toho jak to chodí. Takže jediné co tady vidím zřetelně je neskutečná zlost a omezeny pohled. A často i chování.

R.A.

Ale koukám nový nahajpovany trol …. tak at se Ti tu líbí mezi místními chovanci najdeš spoustu kamarádů

Frequn

Vladeno ses to ty ?

Viktor

Myslím že je to poslední tah, aby smartwings zkrachovalo

Januar

Myslim, ze tahle zeme potrebuje mene zaujatych medii a mene dementu v jejich diskusich.

beija

Až agresivní PR kampaň vedl Smartwings.. Skoro miliarda pro firmu miliardářů by byla podstatně efektivněji využita třeba ve zdravotnictví. Smartwings nelétá každý, ale Vy nechodíte k lékaři?

atat

To trosku pokulhává ….. ale vždy je možné peníze využit efektivněji …. třeba kompletně všechny dotace můžou směřovat pouze do zdravotnictví a ne třeba do CD, CP, zemědělcům a podobně a pak ty miliardy za poslední dobu se také mohly využit efektivněji Pokud rozdávat, tak všem a nebo vůbec nikomu, jinak jsme zpět u bolševika ….

R.A.

Troufnu si říct ze k němu chodím asi min než ty ….. nevím úplně vo co se snažíš ale ty argumentace jsou ubohý Tak to by se nemuseli dotovat CD, většina z nás jezdí autem, na co peníze na kulturu kdo byl poslední rok ve zlatý kaplicce, proč dávat peníze zemědělcům vždyť mě ovoce ze Španělska chutná, proč tady byla nějaká konsolidacni agentura, co odluzila banky a měla manase 230mld (!), proč stát kupoval okd tak horníci mohli jít makat do Polska, nebo začít zrát uhlí Holt drahy Beija stát ma víc rozpočtových položek než zdravotnictví a důchody, A vždy… Číst vice »

Viki

Většinu médií ovládá ten psychopat co nedá dohromady ani jednu souvislou větu. Nic proti slovákům, ale on vypouští slova co neexistujou.
No už mu zvoní hrana kobliháři…

Aleš

To je dobrá zpráva. Chtělo by toho víc. SmartWings potřebuje konkurenci jak prase drbání

David

No, smartwings to budou mít těžký

LiborV

Bude, obzvláště když SW má většinu zisků právě z letů do středomořských destinací. Moc si přejí, aby reakcí SW na konkurenci bylo zlepšování služeb.

petr 5

Možná přidají další adrenalin v ceně.