Ryanair se spletl, čtvrté letadlo na pražskou bázi nepřidá
Letadlo Ryanairu na pražském letišti. Pramen: Letiště Praha
I nadále však platí, že v letní sezóně nabídne dopravce cestujícím z Prahy lety do 33 destinací.
I nadále však platí, že v letní sezóně nabídne dopravce cestujícím z Prahy lety do 33 destinací.
„Pepo, já se spletla, 3.“
„3? To neni možný. Tak dávej pozor.“
🤷♂️😄
Jak jsem psal v předchozím příspěvku, tak 4 stroje v Praze budou, ale jen v dubnu. Od května zas jen 3 letadla. Překvapuje mě ten nepoměr v počtech letadel na bazich ve Vídni, nebo třeba v Krakově.
Já tohle taky nechápu. Hlavně proč do toho nehrabnou pořádně. Na linkách SmartWings s cenovou RYR by urvali podle mě slušnej batoh. Tak snad až nakoupí další letadla, kterých mají objednáno dost a dost.
no, nejspíš jsou jiného názoru, než internetové obchodní oddělení 😉 a proto do boje s QS nejdou.
Kdyby vše fungovalo podle jeho představ (internetu), tak je Praha velkohub velikosti Atlanty 🙂
Ale tak to není. Já proti Smart Wings vůbec nic nemám. Naopak. Ale potřebují konkurenci. Co let s RYR z Prahy, to víceméně vyprodaný letadlo. I Marseille. A to lidi nepovažují za destinaci snů. Ale rozdíl Katovice a Praha je co do počtu letadel šílenej. A čekal jsem víc od EW…
Ono, že se letadlo vyprodá ještě nic neznamená…
Každé letecké společnosti jde o jedno – vydělat cash. A pokud se vám podaří zaplnit letadlo tak letíte správnou cestou 🙂
O zaplněnost letadla vůbec nejde 🙂 ale jde o to, za kolik se to letadlo zaplnilo, a jestli je let v plusu.
Pokud budu prodávat letenku za korunu, zaplním letadlo klidně z Kunovic do Karlových Varů. Finančně to bude průšvih.
Nepředpokládám že nějaká společnost vypráví letadlo přestože i při 100% zaplnění prodělá
To ale nepredpokladate spatne. Vypravi.
Zruseni by je casto vyslo jeste draz, nez poslat poloprazdne letadlo.
To byly i lety z Brna do Berlína. 80% letadla nedalo za letenku víc jak 10€, 6 lidí mělo kufr a pár jich stálo na přednostní odbavení. Takže draze zaplacení cestující do statistik.
Smartwings létá chartery, v tomto je „linkový“ Ryanair nijak neporazí, pokud jejich Buzz nepřemluví více cestovek, což se jim dosud nějak zásadně nepovedlo.
Těch pár sedaček co Smartwings prodávají ze zbytku kapacity za pálku je zase něco úplně jiného než naplnit celý Boeing na lince.
Ryanair opravdu nejsou hlupáci, ty linky musí mít trvalý potenciál, dravci jako oni to jistě pečlivě sledují. Jejich cílem není vozit všechny levno, ale na levné letenky natáhnout a urvat i lidi co zaplatí pálku. Jinak by ten profit udělat nešel.
To je ale přesně to, o čem je řeč a QS to dělá už dlouhá léta, že nevyprodanou kapacitu má dostupnou skrze normální rezervace.
A to je důvod, proč je QS, a to do koupáckých destinací, často drahý.
To co jde koupit „normálně“ na jejich webu je nejčastěji zbytová kapacita charterů (celé středomoří) občas nějaké codeshare. Normálních linek mají jen zlomečíček na dálných východ počítám a nevím jestli i to neprodávají jako balíky cestovkám.
I ten vychod (UAE) jsou polochartery a polokomerce.
Čistě technicky, v Praze jsou bázovaná letadla právě pod Buzz. Navíc, pokud se nepletu, tak chartery nabízí Buzz jen v PL, i když plány pro CZ trh také byly (2021?), ale nakonec se to nerealizovalo.
To ale nevylučuje to předtím řečené. Smartwings prodává tzv. hard-blocky cestovkám (za hubičku), takto vyprodá většinu letadla (třeba 160 míst ze 189) a těch zbylých 29 míst prodává na svém webu a veřejně za raketu…. Vy sice máte pocit že jste za letenku zaplatil 8k r/t a že letadlo je plný, ale to neznamená že většina Vašich spolucestujících zaplatila těch stejných 8k jako Vy…