Ryanair posiluje v Itálii, otevírá novou základnu v Trevisu
Ryanair a jeho Boeing 737-800. Foto: Ryanair
Nízkonákladové společnosti využívají současné krize k další expanzi.
Nízkonákladové společnosti využívají současné krize k další expanzi.
ty nové základny budou asi tím že uzavírají základnu ve Vídni
Asi ne
To určitě ne, prostě mají hodně letadel, další dodávky na cestě a ta letadla nemohou zůstat stat, musejí létat. Pokud jde o VIE samotnou, tu budou obsluhovat jiným modelem, uzavření základny je zejména reakcí na pravidla fungování pracovního trhu v Rakousku a fakt, že projekt Laudamotion nebyli schopni dostat do černých čísel. Což ale zároveň to ukazuje na jinou věc, a to, že za srovnatelných podmínek jejich model fungování zase tak úspěšný není, resp. pokud se jim nepodaří přenést náklady na někoho jiného, popř. ještě získat skryté dotace, tak nejsou schopni svůj business model dostat do a udržet v profitu…
Treviso je fajn jak polohou,tak i mesteckem , male letiste maji spoustu vyhod a jsou pro cestujici prijemnejsi , nez velka letiste ,je to dobry vyber pro prestupy v dosahu je i presun na jine letiste pozemni cestou
Souhlasím, byl jsem zde ještě když létal SkyEurope, malé, ale přívětivé letiště, dobrá dopravní obslužnost a pěkné město.I tehdy sem FR létal.
A budou tam taky létat piloti, kteří nejsou v zaměstnaneckém poměru, ale létají na živnosťák? Po veletočích z loňského a letošního roku se té trojkombinaci Ryanair/Laudamotion/BuzzAir už raději nadobro vyhnu,protože to jejich novodobé otrokářství už vážně přesahuje všechny meze…
Jake veletoce ? FR je pro lety po Evrope tou nejspolehlivejsi a nejlepsi leteckou spolecnosti Pochopitelne klasickym aerolinkam ,ktere maji plno zbytecnych nakladu jsou trnem v oku Zkostnatelym odborum taky Vedeni FR ma skvely tym ,ktery si nenechat kecat do sve strategie a i v dobe covidu maji kvalitni zaruky a jejich ceny jsou bezkonkurencni Jinak jsou ctyri patri tam i air Malta a jejich krok stahnout bazi ve Vidni je naprosto pochopitelny kdyz minimalni plat v Rakousku je vyssi nez jakou nabizi FR a Rakousko chce prosadit nesmysl ,ze minimalni cena letenky musi byt 40 euro ,bezne litam za… Číst vice »
Jste uplne vedle pane mik. Ryanair rozhodne neni nejlepsi aerolinkou, ani omylem. Ohledne cen letenek o ktere vam jde tak diky ten vasim 5, 10€ letenkam krachuji jine spolecnosti a dostavaji se do problemu i letiste ktere tato skvela aerolinka tlaci ke zdi. Prodavat letenky za 10€ na letajici aparat ktery stoji 1,5 miliardy a ma spotrebu 2,5 tuny paliva na hodinu je podvod a nekala praktika. Postup Rakouskych uradu je spravny a logicky. Obdivuju , ze to konecne dokazal nekdo rict narovinu a doufam , ze v radu let se pridaji i ostatni clenske staty EU
…“kdyz minimalni plat v Rakousku je vyssi nez jakou nabizi FR“
A vám to přijde normální? Absolutně demotivované cabin crew, piloti, kteří byli nuceni létat i s chřipkou, nebo převážet „červenou kabelu“ s penězi podivného původu, za které museli ručit? A poslední perla v podobě pilotů na živnosťák? Zatímco vás těší, že letíte od 5€, mě děsí, kdy to skončí průserem, kterého se rozhodně nehodlám osobně účastnit… Život je holt otázkou priorit…
Hanzale, i v ČR je legální zaměstnat piloty na živnosťák. Bylo to iniciováno TVS. A můžete mi napsat, jaký je rozdíl mezi pilotem zaměstnancem a OSVČ co se kvality týká?
Osobo, kteráž se neumíš ani podepsat jménem: To, že s podobným nesmyslem přišel právě TVS, vzor bezpečnosti provozu, mě vůbec nepřekvapuje. Na začátku bych si dovolil připomenout, že tzv. švarcsystém, tedy stav, kdy osoba vykonávající pro podnikatele běžné činnosti v závislém vztahu, ovšem není jeho zaměstnanec, ale formálně vystupuje jako samostatný podnikatel, je stále ještě dle platného ZP nelegální. Nedochází k ochraně zaměstnance ve smyslu ZP, ale pouze dle zákoníku obchodního. Nevýhody z toho plynoucí jsou nabíledni: Pracovní úrazy, nemocnost, nárok na dovolenou, ale i administrativa přenesená na „zaměstnance“. Tohle všechno zatěžuje piloty v jejich, už beztak dost náročném povolání… Číst vice »
Přezkušování a ověřování znalostí: tak tedy vy říkáte, že piloti OSVČ jsou přezkušováni nějak méně než piloti zaměstnanci???
Říkám, že neexistuje zákonná páka, jak k tomu pilota OSVČ donutit.
Cože?
Tak to se svým živnosťákem mohu zajít do kokpitu a letět. Hurá. Nejsou páky, můžu si dělat co mě napadne.
No, tak to není pravda, v letectví existují daná pravidla, EU-OPS a další předpisy, které každý provozovatel – AOC- musí dodržovat. Takže je jedno, jestli je to OSVČ nebo někdo jiný, pokud nemá pravidelná školení a přezkoušení, zkrátka nelétá.
Trošku OT, ale tady se přesně ukazuje správná filozofie některých low-costů a špatná jiných. Aby byl low-cost dlouhodobě výnosný, neměl by se pouštět do soubojů o obsazené trasy (například létat MAD-BCN nebo CDG-LHR). Tam prostě dlouhodobě neuspěje a je to příklad long distance letů Norwegian. RYR správně sází na vytváření poptávky tam, kde ji jiní nevidí.
Já bych tedy neskákal na špek myšlence, že lowcosty dělají expanzi. Reálně jsou v drastickém útlumu a toto je hledání skulinek na trhu, expanzi bych si představoval jinak. Na druhou stranu, pružnost s jakou hledají potenciálně provozovatelné linky je působivá.
No, je vidět, že RYR, ač formálně kritizuje dotace, tak neveřejně se jim vůbec nebrání a ví, kde si přijde na své…. Takže aktuálně obeslal téměř všechna menší letiště s tím, že musejí ponechat stávající slevy po celý rok 21, resp. do března 22 a na léto poskytnou další slevy, což ale platí na všechny, i ty zavedené a výnosné, linky. A kde je dostane, tak bude více létat. Citace: ….low airport costs and recovery incentives are more crucial than ever. In order to allow us prioritise recovery at……, we propose that our existing rate/incentives remain applicable for all S21… Číst vice »
Ostrava a Budějice se jistě přímo chvějí vzrušením při takové myšlence…
Nevím co do toho pleteš Budějovice – tam létá snad jen káně z místních polí…To spíše Brno a Pardubice budou na řadě (společně s Ostravou). Ostatně ředitěl Mošnova už ohlásil, že RYR se začátkem 04/21 vrátí do Ovy na linku do Londýna.
Mosnov se dlouhodobe branil vstupu low costu na sve letiste a neustale vymysli spatne destinace v souasne dobe a kdyz uz mohl mit dobrou destinaci ( velky HUB-Amstrdam ) tak si diktovali casy ,ktere se letecke spolecnosti nehodily Neni divu ,ze pak prijdou i o takovou linku jako je Londyn Jsem mod zvedavy jak dlouho tam bude litat LOT do Warsawy o Praze ani nemluvim
Ty tomu rozumíš jako koza náklaďáku…To s těmi lowcostama je už za námi, to víme už dávno. To není žádná novinka, to věc stará 10 a více let. Londýn byl ziskový a normálně by zůstal, ale kvůli koroně je poptávka slabá. To ví každý kdo tomu trochu rozumí.O své destinace přišly i daleko větší letiště. To, že teď není Londýn za to nemůže vedení letiště. Co se týká AMS – totálně přeplněné letiště, nemáš šanci získat sloty – špatná volba (práce minulého vedení). Co se týká LOTu – věřím že zůstane WAW, PRG dlouhodobě nebude, to je jasné. Ta se… Číst vice »
Řîká se „jako koza petrželi“, ale jinak s tebou souhlasím.
Jako „koza náklaďáku“ zpívá Jarek Nohavica v písni „Fotbal“, ale i tvoje přirovnání je v pořádku.
Noo, co léta do Brna? Přes letošní zimu? Nič. Na LKMT léta WAW (PRG) a nějaké komerční lety zde jsou, jestli se vrátí RYR v dubnu se STN, divit se nebudu. A kdyby, WAW je dotovaná krajem, takže tam jsou podmínky ukončení jasné (dokonce byl o tom zde článek).