V akcích cen se skutečně cena základní zpáteční letenky u Ryanair dostává i k 800 kč, musíte ale dobře natrefit, není to pravidelná cena. V zimním letovém řádu bude létat 15x týdně.
Více levných termínů také okolo 800-1000 Kč má Wizz Air na letiště Luton a Gatwick, ten létá až 17x týdně.
avijan
1 rok
Je docela zábavné ty „fundované“ příspěvky číst :-)!
Traman
1 rok
Jeste by to chtelo pridat Pariz – nejvetsi metropole EU kde neni treba pas. Uzivilo by se to jednak jako turisticka destinace a taky tranzitni uzel.
To mám rád takové rady. Nejste spokojen s autobusovou dopravou ve Vaší obci? Staňte se řidičem autobusu. A když nejste spokojen s lékařskou službou? Staňte se pro změnu lékařem. Vyvážejí Vám pozdě popelnice? Staňte se místo kritizování popelářem Atd. Podle Vaší filozofie bych buď nemohl nic kritizovat anebo začít vykonávat to, co kritizuji. Takže bych za život absolvoval asi 100 profesí.
Pokud vám nevyváži u vás polenice dojděte si u vás na obec nebo město s tím vám tady nepomůžeme. Letecká doprava není veřejná služba nýbrž privátní byznys, pokud tedy nechápete tento zcela zásadní rozdíl. .-)))
Zmiňoval jsem mimo jiné autobusovou dopravu a to povětšině je privátní byznys. Podstatou mého příspěvku ovšem nebylo dělení na soukromý byznys a veřejnoprávní sluzby, nýbrž to, že udělujete tzv. hraběcí a hloupé rady.
Pokud jste si nevšimnul tak hloupé a hraběcí rady typu “mělo by se, je třeba, stát má, někdo by měl, oni by měli”, jsou tu každodenní realitou, takže já z ní nikterak nevybočuji, lapidárně řečeno nevím proto o čem to tady plácáte… .-))
Jan
1 rok
Doba letu podle letového řádu dvě hodiny a 20 minut obsahuje zhruba 50 minutový časový polštář, který obvykle nazývám „ochrana Ryanairu před nařízením Evropské unie o ochraně leteckých cestujících“…
Londýn Wroclaw 1:25 ve vzduchu, se západním větrem v zádech tu Ostravu za 1:30 klidně dají. Pojíždění jsem nezapočítal, ale u Ostravy jsem si jistý nulovým zdržením…
Zbyněk
1 rok
Na jednu stranu buďme rádi, že se lety přidávají. Na druhou stranu – letět zpět z Londýna v 6 ráno? Tohle bude podle mě hlavní důvod, proč se lidi z Ostravy i tak budou koukat po okolních letištích.
Jen pro dodání kontextu – první Stansted Express přijíždí na letiště kolem 5:30, takže na ten ranní odlet je potřeba se skoro dvě hodiny kodrcat autobusem a vyjet z centra Londýna něco po druhé ráno.
To je jasné, ale tady to padlo na 2 ze 3 letů. Navíc ranní let je výhodný do destinací, která je pro dané místo odletu primárně cílová (tzn. V tomto případě nějaké atraktivní místo pro Brity), aby v dané destinaci strávili co nejvíc času. Ale asi to mají nějak spočítané, mě konkrétně ten čas letu zpět odrazuje, protože poslední noc znamená, že si zaplatíte hotel, ale nevyspíte se a celou noc projezdíte v autobuse, nebo si hotel nezaplatíte do dvou do rána se sice procházíte po městě, ale s taškou v ruce. Proto bych volil odlet odjinud, odkud se dostanu… Číst vice »
A propos vy rozumbrado, on to létá hlavně na vlastní náklady a riziko, zisky jsou až po bilanci výnosů a nákladů…. To jen tak abyste se i vy trochu obohatil o ekonomické reálie. 🙂
A jak víte, že Ryan nedotují? To, že jim nedávají peníze napřímo, neznamená, že linka není dotovaná, dotace mají různou formu. V tomto případě se tak děje formou slev na letištní poplatky a pokud si vzpomínám, tak RYR v OSR dostával i kompenzace za náklady na terminální navigaci.
Tuhle povýšeneckou reakci jste si mohl odpustit, když o problematice toho moc nevíte. RYR např. u regionálních letišť, kde má dominantní postavení, standardně požaduje, aby veškeré náklady související s provozem na letiště byly účtovány jako poplatek za cestujícího, přičemž průměr společnosti se pohybuje kolem 7€. Dále požaduje „marketingové“ podpory, zdarma reklamy na letišti nebo webu letiště. Pokud jde tedy o OSR, tak že RYR neplatí ani zdaleka to, co by měl, se snadno dá odvodit třeba z VZ letiště. Takže příklad: tržby na cestujícího dosáhly v roce 2022 (za celý provoz, tj. včetně charterových letů) 370 Kč. Jenže jen letištní… Číst vice »
Mohu se zeptat – z Prahy do Londýna také létá Ryaniair ? Kolikràt týdně a cena kolem 800kč jak někde psali ?
V akcích cen se skutečně cena základní zpáteční letenky u Ryanair dostává i k 800 kč, musíte ale dobře natrefit, není to pravidelná cena. V zimním letovém řádu bude létat 15x týdně.
Více levných termínů také okolo 800-1000 Kč má Wizz Air na letiště Luton a Gatwick, ten létá až 17x týdně.
Je docela zábavné ty „fundované“ příspěvky číst :-)!
Jeste by to chtelo pridat Pariz – nejvetsi metropole EU kde neni treba pas. Uzivilo by se to jednak jako turisticka destinace a taky tranzitni uzel.
Vzdyt si kupte letadlo a muzete tam zacit litat…
Vzdyt nic nerikejte a udelate vsem tu nejlepsi sluzbu.
V Paříži jsou štěnice.
Spíš by to chtělo přidat FRA nebo MUC…
Místo 3x Londýn bych jeden ubrala na 2 lety a přidala bych aspoň 1 let do Milána.
Máme volný trh svobodu podnikání a kapitalismus. Klidně si letadla s posádkou najměte, vyprodejte kapacitu a přidejte linek podle libosti…. 🙂
To mám rád takové rady. Nejste spokojen s autobusovou dopravou ve Vaší obci? Staňte se řidičem autobusu. A když nejste spokojen s lékařskou službou? Staňte se pro změnu lékařem. Vyvážejí Vám pozdě popelnice? Staňte se místo kritizování popelářem Atd. Podle Vaší filozofie bych buď nemohl nic kritizovat anebo začít vykonávat to, co kritizuji. Takže bych za život absolvoval asi 100 profesí.
Pokud vám nevyváži u vás polenice dojděte si u vás na obec nebo město s tím vám tady nepomůžeme. Letecká doprava není veřejná služba nýbrž privátní byznys, pokud tedy nechápete tento zcela zásadní rozdíl. .-)))
Zmiňoval jsem mimo jiné autobusovou dopravu a to povětšině je privátní byznys. Podstatou mého příspěvku ovšem nebylo dělení na soukromý byznys a veřejnoprávní sluzby, nýbrž to, že udělujete tzv. hraběcí a hloupé rady.
Pokud jste si nevšimnul tak hloupé a hraběcí rady typu “mělo by se, je třeba, stát má, někdo by měl, oni by měli”, jsou tu každodenní realitou, takže já z ní nikterak nevybočuji, lapidárně řečeno nevím proto o čem to tady plácáte… .-))
Doba letu podle letového řádu dvě hodiny a 20 minut obsahuje zhruba 50 minutový časový polštář, který obvykle nazývám „ochrana Ryanairu před nařízením Evropské unie o ochraně leteckých cestujících“…
nazyvat si to sice muzete jak chcete, ale jenom se tim zesmesnujete.
napr. british airways ma v letovem radu praha – heathrow 2:10 a bezna doba letu (vzlet – pristani, bez pojizdeni) je 1:50 – 2:00 cisteho casu
kolik si asi tak myslite, ze to bude trvat z ostravy? hodinu a pul ? 😀
Londýn Wroclaw 1:25 ve vzduchu, se západním větrem v zádech tu Ostravu za 1:30 klidně dají. Pojíždění jsem nezapočítal, ale u Ostravy jsem si jistý nulovým zdržením…
Na jednu stranu buďme rádi, že se lety přidávají. Na druhou stranu – letět zpět z Londýna v 6 ráno? Tohle bude podle mě hlavní důvod, proč se lidi z Ostravy i tak budou koukat po okolních letištích.
Jen pro dodání kontextu – první Stansted Express přijíždí na letiště kolem 5:30, takže na ten ranní odlet je potřeba se skoro dvě hodiny kodrcat autobusem a vyjet z centra Londýna něco po druhé ráno.
na nekoho ten pesek prvniho letu musi padnout. v rozmezi 5:55 – 610 je to dalsich minimalne 15 a vice dalsich destinaci
To je jasné, ale tady to padlo na 2 ze 3 letů. Navíc ranní let je výhodný do destinací, která je pro dané místo odletu primárně cílová (tzn. V tomto případě nějaké atraktivní místo pro Brity), aby v dané destinaci strávili co nejvíc času. Ale asi to mají nějak spočítané, mě konkrétně ten čas letu zpět odrazuje, protože poslední noc znamená, že si zaplatíte hotel, ale nevyspíte se a celou noc projezdíte v autobuse, nebo si hotel nezaplatíte do dvou do rána se sice procházíte po městě, ale s taškou v ruce. Proto bych volil odlet odjinud, odkud se dostanu… Číst vice »
To je nárůst provozu na lince o 50%…!
To mi připomíná raketový růst ČSA v poslední době
Panečku to je drajv! 🙂
Na českém regionálním letišti má jakýkoliv růst tohoto typu cenu zlata. Znamená to, že ta linka si na sebe vydělá a to je dobře.
A kupodivu jde o linku odpudivého a vysmívaného lowcostu RAYN a linku LOTu musí kraj dotovat… 🙂
Vážně si myslíte že ryan to létá jen za vlastní zisky a není dotovaný? Dobře no …
Kdo ho dotuje, jak a jakou částku byste taky věděl, když i toto přesně víte?
A propos vy rozumbrado, on to létá hlavně na vlastní náklady a riziko, zisky jsou až po bilanci výnosů a nákladů…. To jen tak abyste se i vy trochu obohatil o ekonomické reálie. 🙂
rika nekdo, kdo netusi, co jsou odpisy … nova doba 🙂
Až si nastudujete odpisy z učebnic a vezmete si k tomu pravidla českého pravopisu, tak zase napište. Ahooooj
A jak víte, že Ryan nedotují? To, že jim nedávají peníze napřímo, neznamená, že linka není dotovaná, dotace mají různou formu. V tomto případě se tak děje formou slev na letištní poplatky a pokud si vzpomínám, tak RYR v OSR dostával i kompenzace za náklady na terminální navigaci.
Tak ty formy a částky uveďte a hoďte odkazy na fakta. Pokud si vzpomínáte, hoďte info kde to je. 🙂
Tuhle povýšeneckou reakci jste si mohl odpustit, když o problematice toho moc nevíte. RYR např. u regionálních letišť, kde má dominantní postavení, standardně požaduje, aby veškeré náklady související s provozem na letiště byly účtovány jako poplatek za cestujícího, přičemž průměr společnosti se pohybuje kolem 7€. Dále požaduje „marketingové“ podpory, zdarma reklamy na letišti nebo webu letiště. Pokud jde tedy o OSR, tak že RYR neplatí ani zdaleka to, co by měl, se snadno dá odvodit třeba z VZ letiště. Takže příklad: tržby na cestujícího dosáhly v roce 2022 (za celý provoz, tj. včetně charterových letů) 370 Kč. Jenže jen letištní… Číst vice »