Ryanair oznámil další velkou expanzi za českými hranicemi, z Katovic otevře 12 linek
Letiště Katovice. Foto: Piotr Adamczik / Letiště Katovice
Největší nízkonákladová letecká společnost v Evropě výrazně rozšíří svoji síť linek z Polska, zejména pak z Katovic. Ryanair od příštího
Přejme to Polákům. Emise, hluk ze zvýšené letecké a automobilové dopravy. Nejsem ekoterorista a do Katowic se dá z MS kraje rychle dojet. Závěr: spojení do světa existuje, letiště je až za humny včerně smradu a hluku.
K těm narážkám na Budějice:
Tak v USA mají třeba Boutique Air (https://en.wikipedia.org/wiki/Boutique_Air), který létá v rámci Essential Air Service (https://en.wikipedia.org/wiki/Essential_Air_Service) s flotilou PC-12.
Něco takového by na trasách jako OSR-KLV, OSR-LKCS nebo BRQ-KLV nemělo být problém zaplnit 🙂
tak to snad neni dobry ani jako legrace. proc bychom meli ze statniho (cili nasich dani) platit Essential Air Service mezi mesty, mezi kterymi lze rozumne cestovat vlakem nebo autobusem? namatkove jsem se podival na jejich trasu z Dodge City, KS-Denver, CO (proste proto, ze jsem nejakou dobu v Kansasu zil a umim si dobre predstavit mistni krajinu, mesta, mestecka, a spusob zivota) a prosim, z cim u nas lze srovnat absolutni neexistenci jineho spojeni verejnou dopravou mezi temito mesty a lidupraznost krajiny mezi nimi? I Sluknovsky vybezek ma mnohonasobne lepsi verejnou dopravu nez prakticky cely Kansas, takze u nas,… Číst vice »
Ten smajlík na konci zůstal zcela evidentně nepochopen…
Příště asi raději napíšu jako první větu „Pozor, následuje sarkasmus!“.
tady jo, ironie se tu často nechápe…
tak to se omlouvam. taky dost castu pisu ironicky, ale tady jsem to nejak nepobral. tak davam alespon dodatecne palec nahoru 😉
Já ty lowcosty všeobecně vůbec nemusím, ale tady rozhodně držím palce Wizz Air, ať expanzi toho dobytčího moru ustojí…
Ty destinace jsou výborné. Kyjev, Oděsa. Manchester a Dortmund zase dobré na nějaký ten fotbálek. Paráda
Tak tam všude můžu letět i z Prahy, příp. do Kyjeva z Pardubic.
Od momentu, kdy Poláci přivedli D1 až k letišti v Katovicích, je Mošnov definitivně v loji a sny o nějakém rozlétání tohoto letiště jsou zcela mimo realitu. Takže rozvoj linek na letištích KTW a KRK je pro obyvatele Slezska a velké části Moravy dobrá zpráva. Ještě nějak zajistit pohodlnou autobusovou dopravu z ČR a není si na co stěžovat.
Jasne, muzeme zase nadavat na Mosnov, ale myslim, ze realitu vsichni zname a taky celkem jasne vime, co od Letiste Leose Janacka chceme.
Nechceme primeho konkurenta Katowic s tisici destinacemi, ale chceme spojeni s jednim nebo dvema letisti svetoveho vyznamu jako pred lety s Vidni a zaroven alespon nekolik zakladnich low cost linek do zadanych destinaci typu Holandsko, Anglie, Irsko nebo Spanelsko.
Tak to se určitě nepovede:
Linkovým dopravcům přetáhnou většinu pasažérů polská letiště a neobsadí tam ani malá letadla (která stejně ani nemají) a byznys cestující tu linku nespasí ani s dotacemi.
Lowcost dopravci létají s load faktorem přes 95% a letadly 179+ PAX a to se tam nikdy nepodaří obsadit ani při rotaci 1x týdně.
Londýn se prodával z regionů i pod 500 czk/RT a stejně tam pořád bylo spousta prázdých sedadel.
Není pravda, co píšete…
Jako přání hezké, ale kdo tím bude létat? Kde není poptavka, nemůže být nabídka. Prostě nemáme tolik gastarbeiterů, jako mají Poláci, a to, že by někdo letěl i 3x nebo 4x za rok do Holandska nebo Španelska, to leteckou linku vážně neuživí
Konkurenta Katowicím nevybudujeme, to bychom museli vrátit čas a zrušit tehdejší bojkot ČSA, které nechtělo konkurenci Pražskému letišti.
Ale pravidelný spoj do Prahy, Vídně nebo Frankfurtu by se hodil
Nikde v expanzi ryanair a wizzair nevidím nejlukrativnější linku do Kalugy at´již z ČR nebo Polska, kterou míní asi opravdu vážně Pardubice …Linka, která dokáže zajistě přitáhnout a dopravci se o ní budou rvát :):):)
Když už chtějí v Ostravě dotovat tak by mohli dotovat přímé autobusy na polská letiště alespoň 3x denně.
To nejde my máme mistra Unucku, který s Vondrákem, Radkovským mají krásná jisté teplá místečka. BTW za měsíc očekávám oznámení, kde jen suše řekne do našeho VŘ na Vídeň, Mnichov, Varšavu se nikdo nepřihlásil. Opravdu se těším až tento ODS borec pujde za rok v říjnu 2020 do háje. Odborník na svém místě, který pohřbil Dubaj, Bergamo a Prahu.
Právě že přihlásil, a né jeden zájemce … kdo by to nelítal ta ty peníze 🙂
Nějaký náznak by byl super
Dobrý den,
Autobus jezdí ze Svinova asi 8x denně, ale má tak krkolomnou trasu že mu to trvá přes 2 hodiny na Krakowské letiště. Pokud by jel autobus třeba z hlavního nádraží v Ostravě přímo na Krakowské letiště, tak by to trvalo jen 75min. To už je stejné jako MHD přes Prahu na Ruzyň. No uvidíme.
Jsem od Opavy, do Mošnova to mám hodinu cesty a do Katowic dvě. Pragmatické rozhodnutí – Katowice. Na Ostravu zůstanou chartery a cargo.
Ve světle posledních oznámení Ryanairu a Wizzairu nemá Mošnov absolutně žádnou šanci. Svou příležitost propásli, teď je třeba si přiznat realitu a bez emocí se rozmyslet, co dále.
Kdyby se to dalo vrátit o 15 let zpátky a přehrát jinou verzi (jako byl Kinoautomat 🙂 ), tak by mě zajímalo, jestli existovala alternativa k současnému vývoji. Tzn. zda by tu „sněhovou kouli“ na sebe nabaloval Mošnov a převálcoval třeba Katowice, nebo jestli to možné nebylo. Ale jak píšete, je třeba si přiznat realitu – život není Kinoautomat.
Ale stejně bych rád přečetl nějaký názor od těch, kteří se už tehdy podivovali nad názory Pavola Lukšy. Dle mého, on je strůjcem současné situace.
Zlatá slova, tesat do kamene!
Spíš ne. Poláků je o mnoho více a více jich pracuje v zahraničí.
Katowicka aglomerace ma 4,5 milionu obyvatel.
co na to OSR a MSK? uz planuji dalsi dotace? kam to bude tentokrate?
do budejic preci 🙂