Ryanair oznámil další velké škrty, v Praze nechá v lednu jedinou linku
Boeing 737-800 Ryanairu v Praze. Foto: Letiště Praha
Ryanair v únoru a březnu očekává jen kolem půl milionu cestujících měsíčně.
Ryanair v únoru a březnu očekává jen kolem půl milionu cestujících měsíčně.
Tak Málagu už mají zrušenou až do konce března
Super aspon nebudu muset makat od 3:40
Náhrada smartwings prej…:-) Jestli někoho litovat nemohu, pak je to právě FRnda
No, jsme WORST in COVID (opět) na světě kvůli Šimáněho kámošovi Babišovi a říjnovým volbám 2020. Tak co čekáte? Že se sem všichni cizinci pohrnou? A proč? Aby chytli koronu? Od RYR to bylo normální rozhodnutí vzhledem k špatné koronavirové situaci v ČR.
Nevite nekdo v kolik hodin bude ten odlet do Barcelony ?
Sobota v 16:40 a úterý ve 14:25
Žádná škoda
Co je horší? Ryanair nebo Smartwings?
SW
Těžko říct. Jak na co…
Proč SW, jen mě zajímá Váš názor
Stejne sluzby, vyssi cena.
to jsme asi leteli každej necim jiným….u SW turnaround 50 minut, takže nejsem hnán jak ovecka ve stadu na mráz na predboarding, velka šance na pohodlný gate. Voda na palubě zdarma prostě v dnešní době potěší. Tu člověk nemá ani v ekonomy u british, finnair, iberie a rady dalsich atd
Problém je asi spíš to, že u ČSA/SW člověk za výrazně vyšší cenu očekává trochu víc. Pak dostane skoro totéž co v RYR a cítí se ošizen :). To už raději nemluvím o tom, jak je ten sešup smutný pro pamětníky, co zažili staré „zlaté“ časy. Já bych ale lety s RYR spočítal na prstech, vždy jsem to bral jako nouzovku, kdy mi nepohodlí v LCC vykompenzoval třeba výrazně lepší čas. Takže nechci moc srovnávat.
U SW temer co let to zpozdeni ,potvrzeno i od letusek ,caste nedoleteni do cile ,ale kompenzace jen vymahatelna soudni cestou u FR jsem uz trikrat dostal 250 euro i kdyz letenka byla za 20 coz se u SW nikdy stat nemuze a to nemluvim kolikrat sem letel i za 5 euro Po Evrope bych ze SW neletel a kdyz byl v ramci skladacky PRG-AMS-MRU-CDG.PRG usek CDG -PRG operovany CSA tak slo o nejhorsi kvalitu sluzeb Mozna jednou celkem v pohode kdyz byla dotovana linka OSR -DXB to letela polska posadka a i kdyz stalo letadlo uz dlouho pred odletem… Číst vice »
Bydlite v Praze a napadne vas, ze ted je na Madeire hezke pocasi a chcete se tam podivat. Jak poletite?
Já bohužel nemohu soudit, protože vždcky když jsem měl letenku SmartWings (celkem 4x), tak přeprava probíhala nějakým americkým letadlem SwiftAir, včetně personálu…
Rozhodně Ryan
S Ryanem jsem problém nikdy neměl.
Já jsem s nima jako s aerolinkou také nikdy nějáký zásadní problém za který by aerolinka mohla, ale výrazně nesouhlasím s názory šéfa Michael O’Leary
„Ryan O’Leary“ ne Michael prominte
Ja si nemohu stezovat na zadnou z techto beznych spolecnosti letajicich po Evrope. Prostor na sezeni je maly ve vsech letadlech, motor, okna, podlahu, zachod maji take vsechny.
Ryanair za 18 a Smartwings bez 2 za 20…
Ryan me nikdy nenas*al, znama mela vaznou nemoc, na refund nebyl narok a a stejne nam vratili penize v plne vysi, SW se s vyplatou kompenzaci podle EU smernice nechce vubec zabyvat, kamaradce trvalo to vysoudit pres rok… takze tak, Ryan nikdy problemy s tim nedelal
Ryan také dostal státní pomoc
Státní pomoc Smartwings nechtěl na to aby kompenzoval své refundace …. a ani tomu ta státní pomoc není určená 😉
Né nechtěl, a co tedy znamená „Neberte nám křídla“, to udělali jen tak že neměli co dělat co.
A že se neangažoval strejda Si z Číny. Ještě že soudruh Šimáně má ten postkomunistický EGAP a Emana na Hradě.
Smartwings bez 2 za 20 … tzn. Smartwings za 22 🙂
(22 bez 2 je 20)
Děkujeme za vysvětleni.
Ryan za 18 a Smartwings za 20, píšete. Ale bez dvou za dvacet je pořád za dvacet. Neboli 22 minus 2.
Ryan dokaze litat na čas, i z Prahy. Kdežto SW potažmo OK měly vzdycky sekeru, částo kvůli zpozdenymu příletu a měli na otočení smutnych 40 minut. Typické večerní ale uz některé polední lety do Paříže, Barcelony, Malagy, Amsterdamu před Covidem byly vzdy o hodinu zpozdene, plus do toho kdyz do 900 nacpali 212 lidi a ty měli 120 příručního kufrů který se tam jiste vse nevešly a museli se označit v gate. Nejednou jsem takhle koukal na praci lidi co to mají na starost a jejich nervy bych chtel mit 😃
Jak na co…ale RYR svoji salámovou metodou zavádění nebo navyšování poplatků za běžné služby je skutečný expert. Aktuálně třeba zahajuje pilotní program, jehož cílem je, aby si každý cestující zakoupil konkrétní místo v letadle, tj. aby omezil počet cestujících, kteří se spokojí s random přiděleným místem při online odbavení… (výtah ze zaslané informace: Ryanair is working to encourage passengers to pre-book seats online to assist with operational efficiency. We will commence a trial at a number of airports). Pro neznalé – pre-book znamená zakoupené. A to už je vážně prasárna. Chápu, že když se chci najíst, táhnout velký kufr nebo… Číst vice »
Ve vysledku mi to ale prijde docela fer – v zakladni cene je pouze doprava do cile, vsechny ostatni sluzby si vyskladam sam. Kdyz mi nezalezi na konkretnim miste v letadle, necestuji s kufrem, dokonce nemam zadnou prirucni bagaz, tak si vemu pouze lahev vody, pytlik orechu a nemusim platit za sluzby, ktere vubec nevyuzivam.
OK, to jsem také napsal, že když potřebuji služby, tak si za ně zaplatím. Ale právě s tím místem to teď chtějí změnit a donutit každého, aby si za místo zaplatil…. což jaksi možnost výběru druhu služby zásadně omezuje.
Proc se vam zda, ze chteji cestujici nutit? Z toho vyjadreni se mi to tak nezda.
Tak kdyz je po cele Evrope lockdown, tak se neni cemu divit..
Věřím, že se FR(nda) určitě vrátí a bude létat opět na MAX!
Budou létat s B 737 MAX na MAX 😃
Furt lešpí než na 1 motor.
koukám, že ovečky z QS jsou opět v akci. jen nevím, jestli z vlastní vůle, nebo se bojí o práci, nebo to mají opět v oběžníku?
“Ovečka z QS” co se vysmívá QS…? Asi ti nějak moc nerozumím… 😀
Za ten jeden motor nemůže až tak aerolinka, ale spíš pilot
Neházel bych flintu do obilí, ono se to zase zlepší od letního letového řádu. Postupně, ale přece. A v létě se bude létat po Evropě víceméně jako loni, nebo ještě víc. Snad taky od dubna obnoví linku Brno – Londýn, i když tak optimistický, jako ten jejich leťák, kdy by měla být do Brna jedna rotace denně, nejsem. Asi to že začátku trochu proškrtají.
nebyl bych takový optimista. Jistě oproti dnešku stoupne provoz, ale na 100procent provozu před Corona krizí? Trh se vyčistí, mnoho společností padne. Ti kteří zůstanou budou mít volnější pole působnosti. Pro mne hlavní otázkou bude co to udělá s cenami…
Pan JIŘÍ psal jako loni, ne předloni …
Pravda, loňské léto bylo slabší než obvykle. Těžko říct kam se to vrátí, v každém případě se trh změní. Letenky za pár euro už nejsou teď, kdo ví jak to bude v létě
Já tedy letenky za pár euro stále vidím….
Letenky za par euro jsou porad a jen tak neskonci Regionalni letetiste se musi naucit spolupracovat a na linkach i dotacich se domluvit Samozrejme ,ze kazdy chce letet co nejblize bydliste ,ale kdyz by existovala domluva tak Ostrava -Brno -Pardubice by mohly stahnout dostatecne velky okruh cestujicich co by se uz leteckym spolecnostem vyplatil Je blbost aby litalo treba Bergamo i z Ostravy i z Brna ,ale podilet by se na te lince mohly obe mesta Misto angllickych letist je treba zvazit, kam odchazeji lidi co tam pracovali nejvic .. jednoznacne Irsko ,a nekteri se stahli treba do Nemecka …Nepochopil… Číst vice »
No, takto by to asi vážně nefungovalo nebo nechápu myšlenku, jak byste si takovou spolupráci představoval. Nemyslím, že by nekdo z OSR jel do BRQ, aby pak letěl hodinu do BGY… stejně tak si nemyslím, že když někdo pracoval v UK, tak se snadno přesune do DE… A ani v IE už asi nebude tolik příležitostí. A pokud jde o dotace… proč by tyto komerční linky měly být dotovány? Vždyť RYR je přece proti jakýmkoliv dotacím… 😉
Tak pokud bude moznost BGY z Prahy a Brna ,tak si z Ostravy vzdycky radeji vyberu Brno a nejde jen primo o obyvtele tech mest ale o lidi s toho regionu Jak to bude v UK ukaze cas ,ale uz drive se treba Polaci nebo Slovaci presunuli z UK do Irska a protoze v Irsku ziju 20 let.tak vim jak stouply zadosti Britu o Irske obcanstvi . Samozrejme presun z UK do jinych EU zemi nebude lehky ,ale porad pro ty lidi lepsi nez se vracet do CR Jinak letiste ,ktere chce nejak prosperovat a nejde o nejaky HUB ,musi… Číst vice »
No ostrava má problém hlavně personální, kdy na klíčových nevolených pozicích už léta sedí naprosto nekompetentní lidé, co si navíc myslí, že sežrali všechnu chytrost světa, protože „nikdo na světě by to nedokázal domluvit líp“…
Já teda na všech relacích, které mě zajímají, vidím daleko levnější letenky než před koronou (Evropa i dálkovky).
Z Brna do Londýna a z Ostravy do Londýna – ano, pokud jim letiště zaplatí. Pokud ne, nic nebude. To je firemní strategie RYN pro létání z regionálních letišt´v naprosté většině.
No taky mi chybí Brno – Berlín, nefungovalo to dlouho, ale využíval jsem to často.
Jj, v Brně moc linek dlouho nevydrželo. Rok dva a šlus.. A že jich už bylo. Londýn je (možná byl) takový držák, lítá sem už roky. No uvide. Ale jsem mírný optimista. 😉
Tak to se dalo čekat, dlouhodobě naplnit z BRQ BER za ceny, které by byly z pohledu dopravce udržitelné (tj. profitabilní), nebylo reálné (viz. třeba i moje komentáře k této lince, když začínala…). Na rozdíl od toho LON fungoval prakticky vždy a téměř z každé destinace. Otázka ale je, co přinese brexit, zejména z pohledu poptávky generované cestujícími, kteří tam jezdili za prací a na to navázaný provoz. K tomu celkový pokles ekonomiky jak u nás, tak v UK, omezení možnosti sezónního zaměstnání v UK a další faktory… obávám se, že udržet denní linku asi nebude jednoduché….
Myslím, že nikdo nepočítal vážně, že se tato linka dlouhodobě udrží, poté, co se neudržela ani v BTS a myslím, že ani v PRG. Nebyl to pokus o zavedení trvalé linky, spíš si myslím, že měla za cíl ukázat Němcům Brno. Jedna sezóna a dost. Nemá smysl nad ní plakat nebo z jejího zániku něco dovozovat.
Tak tak, s tím placením naprostý souhlas.
No, bohužel je třeba než souhlasit… To jsou holt ty „výhody“ „nedotovaných“ dopravců, kteří však kážou vodu, ale hojně si užívají vína. Za úžasné ceny ve výši pár Kč nebo € se prostě létat dlouhodobě nedá a tak to někdo zaplatit musí.
No, nevím, jaký přesně to má dávat smysl. Do STN létají z BRQ stejně plná letadla jako z PRG, za +/- stejné ceny. Proč by OSR nebo BRQ mělo doplácet a PRG ne? Chápu, že by regiony mohly dotovat lety, pokud není na místě dostatečná poptávka proto, aby se udržely rozumné ceny letenek. Že by si kraje „kupovaly“ prázdné sedačky. To ale není tento případ.