Ryanair má dál létat z Ostravy do Bergama, kraj nasype další peníze

Boeingy 737-800 v barvách Ryanairu. Foto: RyanairBoeingy 737-800 v barvách Ryanairu. Foto: Ryanair

Přímé letecké spojení mezi Ostravou a italským letiště v Bergamu u Milána bude pokračovat. Radní Moravskoslezského kraje v úterý odsouhlasili

63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Petrus

Zajímavé okénko do nedávné historie v diskuzi týkající se Germanie… Nicméně se v Mošnově podařil asi světový unikát-nenapadá mě jiná železniční zastávka na slepé koleji mající vlastní dopravní letiště. Pokud tedy nevyšla doprava cestujících, uděláme další pokus a rozšíříme kapacitu kolejí na 7km vlaků denně za účelem přepravy nákladů. Pakliže ani toto nevyjde, jako další se nabízí možnost využítí blízkosti Odry a vybudování paralelní RWY pro hydroplány. Ono je vlastně jedno co, hlavně že se za dotace betonuje. Ale nyní vážně: 1) Ohledně pravidelné dopravy: jako alternativa linky PRG-OSR-PRG se od letního LŘ nabízí linka PRG-KTW-PRG nabízena 2x týdně. 2)… Číst vice »

dopravak

Ohledně business linek do HUBu, pokud tedy můžu počítat i Prahu, byl zásadní problém v jejich provedení. Buď šlo o provoz s nějakou obskurní společností, která v podstatě neumožňovala reálný přestup na další linky. Linky s ČSA na tom byly sice o mnoho lepší, ale letenky v rámci ČSA byly taky hodně drahé. V případě kombinace společností díky špatně (ne)nastavenému codesharingu vylítly do desítek tisíc, což už je i pro firemní cestující hodně za hranou.

Pokud se podaří domluvit rozumné podmínky s rozumnou společností, tak bych v tom takový problém neviděl.

Pibik

Kvituji odvahu p. náměstka se vyjadřovat k názorům, ale potvrdil fakta, že skutečná parlamentní pravice dneska v ČR neexistuje, takto mluví levicový populista. Něco ve stylu p. Haška, ohánějící se propočty, proč zachovat dotacemi prodělečnou GP Brna. Fakt smutné, současná ODS není ta ODS, kterou bývala a proto je politická situace ČR i jejich vinou v krizi. Dotace vždy bylo slovo křivící trh a v MS kraji na nich stavějí, dneska je jedno kdo tam je ODS, ČSSD, ANO, KDU. Fakt odvaha se přiznat k pobídkám zahraničním korporacím, levné pracovní síle a montovnám, tím ziskům do zahraničí, sockoizování státních služeb… Číst vice »

Nekdo

někdo tady minule psal, že moravskoslezký kraj už do dotací tohoto letiště utratil 2.8 miliard Kč. když jsem si to vydělil počtem jeho obyvatel, vyšlo mně to asi 2300 Kč/os. tak doufám, že obyvatelé opět toto moudré zastupitelstvo zvolí a bude si rochnit, jak pracují pro jejich blaho…

Jakub Unucka

Tato částka sedí. Ty největší investice jsou skoro miliarda do kolejí ze Studénky, 500 mega do Integrovaného záchranného centra, několik set mega do odletové haly, technika atd. Než ty dotace prožrat za školení genderové rovnosti nebo do golfových vozíků v Kravařích, tak jsme přesvědčen, že předchozí 4 zastupitelstva udělaly dobře. Za nás to bude cca 250 mega do bezpečnostního vybavení (kamerový systém, rentgeny, kontrola obličejů, kontrola SPZ). Stejná částka jde každý rok (!!!) do autobusů a vlaků.

Jen tak

neprijde vim trošku mimo, nejdriv nainvestovat miliardy do letiste, a pak znovu vyhazovat miliony na nesmyslné pobídky nesmyslného dopravce do relativne nesmyslných destinací? V situaci, kdy ostravske letiste, díky blízkosti Katowic (a jeste jednoho letiste – zaboha ted nevím, které to je, ale Ostravaci ho mají oblibené), je v podstate neperspektivní, a nikdy víc jak jednu, dvě linky obskurních dopravců mít nebude? Nejsme amerika nebo spanelsko, kde stát lije peníze na leteckou obsluznost „odlehlých destinací“. ostrava zadna odlehla destinace není. A kdyby pro dopravce melo smysl do Ostravy lítat, tak uz tam lítaj, a to i bez dotací. (tim nerikam,… Číst vice »

Jakub Unucka

Ano, čistě z pohledu individuální nepravidelné letecké dopravy máte pravdu. Nevyplatí se to letišti. Ale vyplatí se to kraji, pokud mi dáte mail, pošlu vám propočty, kolik v kraji utratí zahraničí turisté. Ale turistická individuální doprava je to poslední, kvůli čemu letiště dostává veřejné peníze a vůbec existuje. Podstatní jsou dovolenkové chartery a nákladní doprava. třebajen kvůli tomu, že na letišti je schopen přistát Ruslan, byla zachráněna Tatra Kopřivnice. A tak můžeme pokračovat. Blbé je, že v médiích se vše smrskne pouze na pravidelné linky. Ale je pravda, že konec letů do Prahy je veliký průšvih, která nenapravíme dříve, než… Číst vice »

poemcz

koleje jsou tam naprsto zbytecne. Vlak jezdi prazdny. Linky nenavazuje na prilety a odlety. Zoufale.

Pavel

Ty koleje by nemusely být zbytečné, kdyby vlaky skutečně navazovaly na přílety a odlety. A také na ně v případě zpoždění počkaly. Ale teď tam létá akorát Ryanair 4x týdně, tak co včil tam vlaky mají vozit?

Juraj

Pri nedávnom prílete do Ostravy som vlak využil a pochvaľoval som si. Ale bolo to vďaka tomu, že Ryanair skoro dve hodiny meškal, a tak to náhodou vyšlo pekne 🙂

Nekdo

soudruhu, je videt, jak je to bolsevicke prerozdelovani ve Vas zazrano! proc by meli byt tyto prostredky utraceny na skoleni nebo golfove voziky a ne proste lidem vraceny? jsou to penize z nasich dani (ani kraj, ani stat proste nema jine penize nez ty vybrane na danich, nebo pujcene) a myslim, ze kazdy z nas vi lepe, co by si za svych 2300 Kc koupil, nez zrovna Vy, ze sveho kanclu. ale osobni odpovednost Vam asi nic nerika, protoze jednoduche srovnani s KTW jasne ukazuje, ze Vase dotace do letiste proste nepomohli a je nacase tuto veskrze ztratovou investici odepsat… Číst vice »

Jakub Unucka

Milý pane, zkuste trochu přemýšlet, než budete plivat. Jestli vymyslíte, jak vrátit evropské dotace zpátky lidem, dostanete Nobelovu cenu a budete premiér ČR s ústavní většinou. A když srovnávání s Polskem, tak pojďme do hloubky. Svezl jste se někdy polským regionálním autobusem? Jak se vám jelo ve 30 let staré Karose? Svetl jste se někdy polským regionálním vlakem? Přijel vůbec? Jak SR vám jelo po polských regionálních cestách? Přežily tlumiče? To, že se Poláci rozhodli upřednostnit leteckou dopravu před všemi ostatními, je jejich rozhodnutí a je založeno na velmi silné diaspoře v UK i jinde. My máme leteckou dopravu až… Číst vice »

železničář v důchodu

V mnohém lze s Vámi souhlasit, a hlavní problém, kterým je naprosto nesmyslné předčasné vyhození ohromných finančních prostředků za v podstatě nikdy rozumně nevyužitelné hovadiny (jejichž potřeba byla od samého počátku v pořadí někde na osmistém šedesátém devátém místě), jako je kolejové napojení letiště pro osobní železniční dopravu, nepadá na Vaši hlavu (a naopak Vám ji teď zbytečně zatěžuje) – a to je to, co tady mnoho přispívajících oprávněně kritizuje. Teď jde o to, „jak z toho ven“ – jen „dovolenková“ charterová doprava a několik rotací do Bergama týdně provoz letiště rozhodně „uživit“ nemůže, ale pokud se Vám podaří nalézt… Číst vice »

Jiří Petrus

Jen poznámka ohledně tlumičů: o jejich likvidaci mi při dojíždění do práce vytrvale, soustavně a cílevědomě usiluje D1 na české straně. Na polské straně při povolených 140km/h nebezpečí likvidace tlumičů ani zácpy na 3 proudech nehrozí….

Zdeněk Chlup

Dobrý den, ke srovnání s Polskem – dá se za regionální autobus považovat linka Cieszyn – Bielsko-Biala – Krakow ? Provozovaná mj. společností Lajkonik Bus s dálkovými autobusy Setra ? A stran tlumičů a regionálních cest – pokud pojedu z Cieszyna do Krakowa – mohu po dálnici zcela bez problémů (bohužel za peníze), nebo po regionálních cestách přes Čenstochovou a Osvětim atp. A ani tam nemám problém s kvalitou cest.

UBolt958

Unucka a celý kraj je, co se týče dopravy, k smíchu. Tohle prostě na politice nechápu. Jak někdo může dělat nějakou odbornou funkci a nemít na to vůbec žádnou kvalifikaci nebo odbornost, aneb jak udělat z kozla zahradníka.

Jirka

No tady to není jen na kraji. I město ostrava a kodis jsou taky plní „odborníků“ kteří hrajou jen dotační hru, ale nějakou logiku nebo smysl v obecný prospěch v jejich práci najít nelze. Co je platné, že jsou dvě nové souběžné cyklostezky z dotací ze severu na jih když se na kole nedá proje město ze západu na východ. O jejich (ne)kvalitě raději pomlčet, když původní polňačka byla lepší než nová cyklostezka. Co je platné, že tramvaje na porubě nikdo nechce – jsou na to domluvené dotace, tak tramvaj bude a tečka… Spojení a jízdní řády veřejné dopravy s… Číst vice »

Jakub Unucka

Tak to prostě v zastupitelské demokracii funguje. Jestli máte lepší návrh – sem s ním. Náměstci se rekrutují ze zvolených zastupitelů a voliči zvolí, koho zvolí.

Nekdo

letiště rozorat a ctěné zastupitele tam do smrti nechat sázet a sklízet brambory. bude to mít mnoho pozitivních efektů: ušetří se na dotacích, budou brambory a tito lidé dál nebudou škodit kraji, ale právě naopak!

železničář v důchodu

„voliči zvolí, koho zvolí“
Zdaleka ne tak docela: voliči zvolí toho, kdo jim je partajemi podstrčen – m.j. i proto, že i různá „kroužkování“ a „křížkování“ lze často obejít tím, že se preferenčními hlasy zvolený kandidát vzdá svého místa ve prospěch dalšího v pořadí.

Jakub Unucka

Ale no tak. Do zastupitelstva kandiduje kolem 1000 lidí a náměstků je 8. Strany fakt nemůžou postavit na první místa lékaře, dopraváka, ekologa nebo učitele a myslet si, že obsadí tyto konkrétní rezorty. Na rozdíl od vlády,kdy ministrem může být jakýkoliv odborník, i když není člen parlamentu. Máte pravdu, že dopravák nejsem a nebudu. Ale v kompetenci náměstka hejtmana v mém případě jsou: silniční infrastruktura (opravy a stavby), regionální autobusy, regionální vlaky, letiště, krajská energetika, útlum těžby uhlí, informatika a ještě bezpapírový úřad. Pokud vím, takto široká kombinace se nestuduje ani v Žilině, ani v Brně a ani nikde na… Číst vice »

Pavel

Pane náměstku, předpokládám, že máte vytvořený tým lidí, kteří sice nebyli zvolení a ani o to třeba nestáli, ale mají odborné znalosti a jsou v oboru profesionálové. A jsou schopní a ochotní vám poradit, či vás alespoň nasměrovat ke správnému rozhodnutí. Před svými voliči i ostatními daňovými poplatníky v tomto státě, potažmo v celé EU (u projektů z těchto poněz dotovaných) jste politicky za své kroky zodpovědný. Jakožto veřejná osoba musíte také přijmout i vlnu kritiky, ať už je oprávněná, politická nebo jenom zlomyslná. Nedávám vám za vinu tristní stav letiště, protože jste ve funkci relativně krátce a veškerá špatná… Číst vice »

Jakub Unucka

Ano, díky, viz výše a máte přesně pravdu v tom, že na moji hlavu padá vše, co kolegové vymyslí a my politici schválíme nebo naopak zařízneme. Letiště se přiznám bylo poněkud stranou, protože prioritní byly soutěže na autobusy a vlaky. Což dopadlo v rámci možniosté dobře. Teď je na řadě letiště. Věřím, že na počástku příštího roku bude bilance příznivější a letadla budou lítat na dvě evropské velké letiště.

Nekdo

budu Vam jen a jen tleskat, pokud to tak bude. jeste vic, pokud tyto linke na dve velka evropska letiste preziji vice nez 1 nebo 2 roky. a jeste vice, pokud to bude mit akceptovatelnou cenu, slusne casy, nejmene 2 rotace denne a plny codeshare v ramci kterekoliv aliance.

Johnny998

Dvě rotace denně? A nechtěl by pan Někdo rovnou bázi? 😀

Nekdo

tak trochu sluzebne litam, takze mozna ve specifickych pripadech jedna rotace denne v radu 12345-7 staci, ale pro rozumne sluzebni cesty fakt ne.

tomáš

Možná v horizontu 10 let, pokud se letecká doprava bude dále překotně rozvíjet, budou mít i česká regionální
letiště smysl. V současné době, kdy máme naprosto otřesnou dopravní infrastrukturu v silniční dopravě,
je chaotické sypání miliard do krajských letišť zločin politiků! Za svá diletantská rozhodnutí (každý hejtman
chce SVOJE mezinárodní letiště) by měli ručit svým majetkem!

dopravak

no a právě proto, že máme často velice otřesnou silniční infrastrukturu, tak mají regionální letiště smysl. Ruzyně nemá jak známo napojení na dálkovou železnici. Příjezd zejména z východu Prahy v sobě ukrývá obrovské riziko zdržení. Minimálně Brno, Ostrava a Pardubice tak smysl mají. V okolí Brna a Ostravy žijí milióny obyvatel, takže se letiště určitě uživí, Pardubice se mohou snadno stát low cost letištěm pro Prahu. Ano, stojí to nějaké peníze. Ale tak samo musel stát postavit za státní peníze Ruzyni. A pochybuje snad někdo o těchto investicích? Ne. Tak proč se pořád dokola zpochybňují investice do letišť krajských?

TOM

Ostrava má letiště hodinu a čtvrt jízdy po dálnici v Katovicích.

Pavel 2

Už do letiště nasypali tolik peněz, že nemůžou přestat. Přiznali by chybu a ještě by možná museli vracet dotace. Na druhou stranu MS kraj potřebuje letecké spojení se světem. L410 apod. by snad ekonomicky obstál.

Jakub Unucka

Dotace už budou příští rok po udržitelnosti, takže vracet se nebudu. Musím přiznat, že současný právní řád (český a evropský) nás opravdu vedou k podobným myšlenkám, jako kolegy v jiných krajích, kteří do vlastnictví krajů kupují autobusy a vlaky, protože jinak nejsou schopni dopravu zajistit. My nebudeme kupovat letadlo, protože k tomu je potřeba na rozdíl od autobusu daleko více povolení/razítek/servisu/…….. ale vstup do nějako letecké společnosti, která by létala alespoň částečně tam, kde kraj chce a potřebuje je reálně na stole. Ale riziko je opravdu velké, viz zkušenosti se spoluprací s panem Zátorským a jeho leteckou společností nebo z… Číst vice »

Pavel

Pokud nezajistíte propojitelnost letenek z Ostravy do cílové destinace kdekoliv na světě, tak nemá význam takovou linku ani zavádět. A už vůbec ne se pokoušet o majetkový podíl. Pan Daneš Zátorský se sice dohodl s ČSA a Austrian na propojení kódů, ale hlavně na stránkách Austrianu ty letenky nešlo vůbec pořídit. A pak ty problémy vyvrcholily úplně někde jinde. A druhá věc je cena, pokud si dopravce nahodí ceny jako BMI z Brna do Mnichova, pak raději budu stále jezdit do Katovic a Krakova, kde Lufthansou za relativně slušné peníze jsem schpen otočit za den jakoukoliv evropskou destinaci. A poslední… Číst vice »

Pibik

Kraj by nejlépe udělal, aby se už přestal trápit a to regionální ztrátové letiště prodal. Nebere mi jedno, že se na tomto topení peněz daňových poplatníků podílí ODS. Asi jde o selhávání jedinců – nejhorší jsou ambiciózní politici, kteří si hrají na podnikatele za cizí peníze..

Jirka

Třeba to kraj chce prodat. Třeba je už i znám kupec. Ale prvni je třeba to nechat úplně padnout na hubu, aby se mohla udělat zajímavá prodejní cena. Samozřejmě je třeba předtím postavit novou halu a napojit na železnici, aby to pro nového majitele už bylo všechno připraveno za erární a dotační penízky jako na zlatém podnose 😉 Já vím, jen spekulace – bohužel podložené letitými zkušenostmi a laxní postoj zdejších odpovědných odborníků na dopravu tomu jasně nasvědčuje:-)

mfr

ano, toto je zajímavý názor

Pibik

Taky jsem si vždy říkal, jak je něco podobného možné, pravda je prostší ve státní správě prostě rozum nehledejte. Navíc něco tak otřesného jako krajský úřad Ostrava se jen tak nevidí, obrovský gigantický přezaměstnaný barák nudících se lidí, kteří nerozumí ani tomu co mají vykonávat a ani jim to nepřijde trapné, sami nerozumějí tomu, že by to měli znát. Pak tam máte přidružené organizace, no a zastupitelé, buď neúspěšní lidé z businessu, nebo pracovníci státní správy, dneska politika má špatný kredit, kvalitní osobnosti se zkušenostmi nehledejte. Je doba dotační, stát odebírá nadpoměrové množství prostředků soukromým firmám, zadlužuje se na všech… Číst vice »

Jakub Unucka

Mošnosvské letiště ze zákona nelze prodat. Jeho pronájem soukromníkovi byla první věc, co jsme chtěl udělat.

Jirka

A proč to teda není nebo se o tom aspoň nejedná?

dopravak

Pane Unucko, do jaké míry je reálné a v jakém časovém horizontu vidíte spojení s nějakým HUBem. Můžete uvést nějaké bližší detaily?

Jakub Unucka

09/2019

Jen tak

podobné nesmysly slýcháme uz .. kolik .. deset let?

kdyby o pravidelnou linku z hubu do ovy nějaká aerolinka opravdu stála, tak uz ji tam dávno spustí.

Jakub Unucka

Jistě, ale žádní letecká linka za posledních 10 let nebyla nikde v Evropě spuštěna bez masivní finanční injekce z municiopality. Jenže česká vláda zapomněla při přístupových rozhovorech k EU vyjednat výjimku, takže to u nás vypadá, jak vypadá. Poláci výjimku samozřejmě mají a podle toho Katovické letiště vypadá. Nestěžuji si, jen konstatuji že podmínky na hřišti nejsou pro všechny úplně stejné.

Jen tak

Dobolim si nesouhlasit – nebo vy si fakt myslite, ze vsechny nove linky, ktere se v poslednich letech otevrely v Praze, sponzoruje mesto?

Ale no tak.

Jakub Unucka

Omlouvám se, mělo tam být regionální.

Jakub Unucka

a ještě jednou si dovolím zdůvodnit, proč i ODS cpe peníze do letiště. Pokud tady nebude letiště ( a nemůžeme ho prodat, to ze zákona nejde), ekonomická úroveň kraje půjde dolů. Dnes na letiště létají manažeři ABB, Siemens, Tieto, Okin, Continental…… a díkly tomu tady je cca 15 000 pracovních míst s platem 3x průměr. Bez letiště tady nebudou a Katowice nejsou alternatiovou. Těch cca 100 mega, co kraj doplácí mna letiště ročně za to stojí. Mimo jiné….

Jen tak

Chcete rict, ze na Ostravsku je 15000 pracovnich mist s platem cca 90000 Kc? Diky letisti?

Ale no tak…

Jakub Unucka

Vymezím to znaménkem – kdyby tady letiště nebylo, nebyla by ta místa. Ale ta místa samozřejmě nevznikla jen kvůli letišti.

Radek Šindel

No já vám to řeknu takhle. Za Siemens, který má v regionu stovky zaměstnanců a řadu dodavatelů je přítomnost dobrého leteckého spojení naprosto klíčová. Těžko polemizovat, kolik by bylo bez něj, ale pro další rozvoj firmy a nábory vysoce placených zaměstnanců je přítomnost kvalitního spojení opravdu důležitá. Pak můžu mluvit za Brose, které má v regionu 3000-4000 zaměstnanců. Tam si dovolím tvrdit, že nebýt letiště, tak tady tyhle místa nejsou.

Radek Šindel

Pane Unucko, vidím, že se to tady odborníky na leteckou dopravu jenom hemží. :-). Jako projektový manažer v Ostravském vývojovém centru musím říct, že pro naši firmu je přítomnost letiště absolutně klíčová. Naši inženýři létají často jednak z Ostravy ven, ale také kolegové k nám. Dále máme v regionu mnoho důležitých dodavatelů, ke kterým je potřeba často jezdit (sedačky, podlahy, dvojkolí, interiéry…). No a i (ne)dostupnost Ostravy hraje roli při otevírání nových pozic, případně pomáhá k novým zakázkám dodavatelům. Ono je poměrně důležité, jestli jedním FAI stráví kolegové z Německa 1, nebo tři dny. Dobré spojení přímo do Ostravy se… Číst vice »

Jakub Unucka

Díky, prosím pošlete mail. Německo je jasné. Ale jediné, co je dostupné, je Frankfurt. Jasno bude do konce ledna.

Jen tak

On nikdo nezpochybnuje (tedy alespon ja ne) existenci letiste, nebo dotovani nejake smysluplne feeder linky na nejake smysluplne letiste s pripoji do zbytku evropy/sveta.

Nicmene dotovani linky do Bergama , nesitovym dopravcem… to je takove “hrani s vlacky”

Jakub Unucka

No ale vžijte se do naší situace. Dojednáte s ČSA 13 rotací týdně a za měsíc vám sdělí, že se nebude lítat vůbec. Ryanair je v tu chvíli jediným relativně pravidelným dopravcem na letišti na příštích 5 měsíců. Být na mém místě, všichni do jednoho by jste postupovali stejně, nalevo, napravo…..

Jen tak

Ale to je porad dokola od zacatku. Vlastne jste ted potvrdil, ze ten Ryanair dotujete jen proto, aby tam aspon nekdo lital…. smysluplnost sla stranou.

Radek Šindel

Přesně tak. My jako firma taky upřednostňujeme síťové dopravce, ale pro ekonomiku letiště jsou důležití také i ti nízkonákladoví, nebo charteroví, protože vytěžují letiště jindy, než v pracovní dny. No a sem tam se i ta nízkonákladovka použít dá. Třeba s přestupem v tom Bergamu. Katovice, nebo Krakov taky těží s obou těchto segmentů. No a linky byly i na těchto letištích ze začátky dotovány. Po rozlítání už to pak samozřejmě není potřeba.

Jen tak

Ostrava – bergamo lita uz 2,5 roku… to uz by mohla byt rozlitana, ne? 🙂

Jen tak
Pibik

Soukromé subjekty tuto díru rozlítávání nové linky na trhu neobjevily, ale osvícení státní úředníci ano, nebo že by ne. Kolik toho tam už rozlítávali za stovky mega jejich předchůdci a nic se nechytlo, ale teď už to jistě vyjde. Ale to mají veřejně činní zástupci rádi, když jim někdo uznale klepe na rameno, hold ta mlčící většina co nedostala nic a co to zatáhla, tak má slabší základní krajské služby a to se nebavme o udržitelnosti, či vizi do budoucnosti a tvorbě rezerv na špatné časy. A co takové věci násobení cykličnosti ekonomického cyklu, tohle dotované panoptikum se zhroutí s… Číst vice »

dopravak

Ok. Tak prosím poraďte kraji, jak má situaci řešit. Máte poměrně moderní, kvalitní letiště v majetku, kde se minulé roky nainvestovalo spoustu peněz. A to jak na smysluplné projekty typu terminálu, řídící věže, hasičů, apod., tak na méně smysluplné projekty typu kolejové napojení. v kraji máte spoustu dodavatelů automotive, kteří zaměstnávají tisíce zaměstnanců, pro které je blízké letiště životně důležité. Do regionu se pomalu daří lákat i administrativní pozice, ale ty opět potřebují lepší spojení se světem. To než zaplatit pár mega za pobídky a intenzivně vyjádnaval o nových možnostech letiště raději zavřete? Pobídky a dotace rozhodně nejsou ideální, ale… Číst vice »

Jakub

Jedno se musi nechat. Super, ze se nebojite tady diskutovat. 🙂 dik za informace. Jen se zeptam, neda se lobovat, aby se litalo aspon do Londyna casteji? 3x tydne je dost malo. ano tedkom 4x, ale na jare to zase zredukujou zeano.

Jirka

10 let sleduji Mošnov, časy linek Londýn a Bergamo absolutně nevýhodné na přestup. Vídeň sice zkrachovala, ale rotace byla použitelná a lítal jsem s nimi. Teď jedině Katowice, vždy se dá něco nakombinovat…S kolegy z regionu co služebně létáme, jsou to stovky letů za rok, a pořádný HUB nikde. V minulosti byl Mnichov i Frankfurt a víme jak to dopadlo v podání politiků….Katowice či Krakow již nikdy nedoženeme…