Ryanair končí nejméně na půl roku v Ostravě. V Praze ruší pět linek trvale, sedm dalších na půl roku
Boeing 737-800 Ryanairu v Praze. Foto: Letiště Praha
Ryanair zásadně omezuje lety po celé Evropě.
Ryanair zásadně omezuje lety po celé Evropě.
On opravdu ještě někdo lítá s touhle nízkonákladovkou, která se chová jako by let s nima měl být za odměnu a všichni cestující jsou povinni jim poklonkovat a nikdy se nesmějí proti ničemu ozvat?
Jo, já s nimi mám cca 20 letů ročně, bez problémů, skoro pět let.
Kolik jich máš Ty?
V cem jim ponklonkujes ? A proc by se neslo ozvat ,,ja mam s nima i 60 letu rocne nejmin bylo 46 v poslednich 5 letech i letos bude aspon 50 % bezneho rocniho prumeru a 3x jsem mel kompenzaci 250 euro ,lety po cele Evrope bezne za 50 euro
Ano kdo cte podminky mezi radky muze mit pak problem
jak se ti povedlo z nich dostat kompenzaci? a za jak rychle? já to vyplnil u nich na webu online v srpnu a ticho po pěšině. díky za info…..
Kompenzace nebyla v dobe coronaviru ,samozrejme letos je problem dostat neco z leteckych spolecnosti ,ja osobne letos kupuju letenky par dnu pred odletem .takze jsem vzdycky odletel , jedine jsem prisel o Budapest kdyz Madari zavreli pro vsechy hranice .a pak jsem vzdal dobrovolne Belgii ale to byla 5 eurova a 10 eurova letenka tak jsem to neresil Z Lufthansy jsem ovsem tahal 100 euro mesic a pul a penize dostal az kdyz jsem zkusil uplatnit v bance chargeback to pak reagovali za par dnu,,,, Jinak pokud ti zrusi let 14 dnu pred odletem tak na tu klasickou kompenzaci neni… Číst vice »
Snad zkrachuje QS i CSA a Ryan se brzo vrati ,,, pro lidi co ziji mimo CR ,ale litaji do CR pravidelne je to velky problem
Přát komukoliv krach, i když jsou to QS, je projev morální ubohosti. 🙁
Přesně. Navíc čím míň konkurence, tím hůř pro cestující.
Letecke spolecnosti co mi nabidnou zajimavy let a cenu za 5 let 2x oproti spolecnosti co mi nabiidne treba za tu dobu 250 letu neni konkurence
Divej se na to taky trochu jinym pohledem , spolecnost ,ktera poskytuje nekvalitni sluzby a v pripade ze mas zaplaceno a pak z nich dostanes penize zpet jen soudni cestou . nema na trhu co pohledavat Pravidla musi platit pro vsechny Mozna jsem to napsal trosku necitlive ,krach je jiste pro kazdeho podnikatele spatna vec ,ale trosku bych to prirovnal k situaci .kdy krachovaly cestovky a za rok jsi videl ty same lidi na veletrhu jen s premalovanym nazvem .pochopitelne penize lidi zpet nedostali to je moralne vporadku ? Podivne machinace pri prodeji CSA i premrstene ceny QS a skemrani… Číst vice »
Některých destinací je škoda 🙁 , ale třeba se za rok či spíše za dva roky (odhaduji v roce 2022) zase obnoví. Teď je to hodně nejisté.
A kdo by také nyní do Česka z Česka lítal, když je worst in Covid, že?
Andrej říkal, že best. Tož teď nevím.. 🙂
Nojo, kdyz se na ostravske letiste neda poradne dostat ani mimo covid, tak kdo by s tim lital. A pro jednotky pasazeru to tu ryan provozovat nebude.
Jeste ze se maji odpovedni zastupce letiste i kraje zase na co vymluvit…
Takže tam má jezdit vlak poprázdnu co půl hodiny a najednou tam začnou lítat všechny společnosti světa…. Zajímavé.
Na všechny pravidelné linky a od nich byl autobus vždy zaveden. Zbytek by bylo vyhazování peněz…
Jakto, že se tam nedá dostat? Poblíž jsou dvě dálnice, po kterých se tam dá dostat z celé východní poloviny republiky rychleji, než do Ruzyně. Ano, VHD není optimální, ale ta v tomto případě nehraje zas tak velkou roli, protože většina pasažérů se na letiště stejně jezdí autem.
A kde tam z te dalnice autem zaparkuju? Neobsazena mista byla vzdy jen tam, kde cena za parkovani prevysuje cenu letenky, odborniku. Tohle letiste je efektivne dostupne jen taxikem…
Pěkného parkování je na letišti dostatek. Cena od 70Kč za den mi nepřijde nějak nadsazená. Nevím, kolik byste si představoval.
http://www.airport-ostrava.cz/cz/page-parkovani/
Co je nesrozumitelneho na tom, kdyz pisi, ze mista za tuto cenu jsou vsechna vecne obsazena?
Tak znovu – tato parkovaci mista za 70 kc na den jsou stale obsazena.
Se mi opravdu libi, jak tady komentuje nekdo, kdo se tam nikdy nepokousel zaparkovat jako radovy obcan bez VIP parkovaciho mista zdarma primo pred halou 🙂
Já fakt nevím, jestli mluvíme o stejném Mošnovu. Já okolo jezdím celkem často a po většinu roku jsou na těchto parkovištích vidět volná místa. Možná, že jste zrovna trefil termín, kdy bylo opravdu plno, ale tvrdit, že je kvůli parkování letiště nedostupné, je trošku mimo.
V prubehu poslednich 7 let cca 2x az 5x rocne sem teda mel na to asi obrovskou smulu, protoze vzdycky bylo plno. Kdyz zrusili prahu, litame z katovic nebo krakova a jeste jsem na problem s parkovanim nenarazil.
Asi ziju v jine dimenzi nebo ja nevim, jak si tohle vysvetlit.
Do Mosnova se da dostat s hlavniho nadrazi i ze Svinova pohodlne vlakem .primo na letiste ,problem je spis v tom, ze ty casy nesedi k letadlu, co tam litaji
Pokud ale neni Ostrava schopna udrzet ani linku do Londyna tak je problem nekde jinde
A treba k tomu parkovani , kdyz muzou Polaci nabidnout na CZ SPZ parkovani za pakatel .proc nejde totez v Mosnove a o destinacich s Katowic nebo s Krakova ani nemluvim …
Obrovská škoda linky do Göteborgu. Krásné město a normální svět, už nevím, co by lidé chtěli. Teď ještě aby ČSA zrušily Stockholm a jsme tu jak v koncentráku, nikam jinam než do Švédska už prakticky nemůžeme. Ještě Portugalsko s TAP se teda drží, můžeme tam volně a restrikce jsou tam rozumné, tím to ale končí. Francie, Polsko s rouškami venku jsou k ničemu.
To je komedie. To si Ircane mysleli, ze opravdu bude nekdo letat v soucasne dobe? Vse se vrati do starych koleji na jare, kdy se nad covidem mavne rukou…
Hele nepiš o komedii a konečně post-ni to, že 22.3. 2021 v PRG Ryanair otevírá bázi s 63 letadly a zaměstná 975 nových pilotů a navazujícího personálu …
Všem ostatním znalým aktuální situace v letectví se omlouvám a držte se 😉
Tak tohle je slusna haluz . 63 letadel NIKDY bazovat v Praze nebudou. Jestli takove neco hlasaji tak je to jen dalsi PR z ktereho na konci zbyde desetina jako vzdy.
Bohužel to ale bude až jaro 2022, to příští ještě ne. A to ví i oni
Jo ale který jaro 😂
Zapomeňte na jaro 2021, příští rok bude sice méně aerolinek, ale létat se bude cca jak letos.
Letenky razantně podraží.
Kdo by kam lítal, když se EU nemůže domluvit na pravidlech.
Na jaře jsem psal, že letos se nic pořádně nerozlíta a to bylo fakáčů od těch co mají nasazené růžové brýle. A mnozí je ještě mají a jiný si je zase nasadili.
Presne tak, porad nenasadili. Letecka osobni doprava se ale musi hlavne zmenit.
Letenky spíš nepodraží, to možná až o něco později. Ze začátku to bude cenvá válka o to, kdo s udrží.
Kdo má peníze na cenové války?
Jen ty co mají vlastní letadla jsou na tom nejlépe.
SW nemá svoje žádný, Ryan ano, kdo asi může létat levněji?
Odpověď zcela jasná.
Bye Bye Ryanair 🙂
No ano, bye bye, ale ten kdo se směje naposledy…..
On se vrátí až bude koho vozit a vykouše to ostatním.
Nemá cenu pálit palivo a prodělávat. To to radši uzemní.
Není radno se radovat předčasně.. Přidávám postřeh pro odlehčení v téhle druhokovidové době, kdy jsme rázem z premiantů nejhorší na světě ( a to je kvůli tomu, aby to tam Andrejovi ti důchodci přišli hodit v krajských volbách :-((( ).. Stevardi ze Smartwings mají o budoucnosti svého zaměstnavatele jasný názor, když si dali jako titulní fotku na FB koláž, co jim někdo udělal na jaře do sos Smartwings group – letadlo SW v rukou světově známých tanečníků s rakvemi 😀 (o neuvedení autorských práv nemluvě 😉 : https://www.facebook.com/groups/394255364549992/ Nebo jsou tak uzavření ve své SW bublině, že nesledují ani zprávy… Číst vice »
Já jen doufám, že se ty linky vrátí, až jednou covidové šílenství skončí… Jinak v tom výčtu destinací chybí Paříž Beauvais, ještě před pár dny v rezervačním systému byla.
Já myslím, že i spousta dalších přibude – budou certifikovaný a dodaný Maxy a pro ně to bude příležitost ovládnout Prahu, když budou chtít, můžou tam klidně bázovat 25 letadel…
Jasně, klidně tam můžou bázovat třeba 60 letadel. Co na tom, že tim teď a zřejmě ani na jaře nikdo lítat nebude…
Jj, ale to oni pořád nechápou. Každý vidí, že letí letadlo, ale už nevidí kolik v něm sedí lidí.
Takový spoj za měsíc zcela jistě nepoletí.
Ta fotka je super, pokaždé:)
Je hezká a v pozadí to „krásné“ policejní obrněné auto, které letištní policie používá od 11. září 2001, asi.
Tohle policejní obrněné auto používá letiště možná už déle než od 11/09/01, je to takový stařeček. U Terminálu 1 stálo i 10/08/06, kdy se omezily lety do UK, kvůli plánovanému útoku na lety z UK do USA. Na chvíli ho půjčili do centra Prahy, kde u muzea hlídalo Svobodnou Evropu v budově bývalého FS. A nejsem si jist, jak je na tom teď, ale byly doby, kdy ho museli tahat na tyči 🙂
Still much better love story than QS….
Indeed
no, že Ryan počítá na příští léto se 7 rotacemi z Brna mi nepřijde jako reálné, spíš že ty letenky jen nevymazali ze systému. Otázka pro redakci, je k dispozici nějaká tisková zpráva, že Ryan končí v Ostravě nebo to je jen pohled do rezervačního systému?
K rušení linek nebyla nikdy tisková zpráva. Maximálně k rušení báze. Vyjádření Ryanairu v textu je, finalizují.
Logicky krok. Z Prahy tento tyden leta prumerne denne 2700 lidi, takze se nic jineho bohuzel cekat nedalo.
Ostrava jásá 😀
Je Aslanex z Metrobusu
Snad opět obnoví, až se epidemie zvládne.
A je to tady. Dalo se to čekat.
Tak ano, ono to vypovídá o aktuální poptávce a vývoji poptávky po letech z/do PRG a ČR. A všichni dobře víme, že RYR patří mezi letecké společnosti, které mají business model postavený na vysokém load factor.
Jj, z Brna už to poslední měsíc bylo hodně slabé, obsazenost max 50 pct, i míň. Uvidíme na jaře, snad se zase nějak rozumně rozlítá. Jinak bude Brno kromě kouoáků mrtvé úplně… 😐
Praha na tom není o moc lépe. Poslední záchvěv vyšší obsazenosti je dnešní odlet do PMI a poté příští pátek zpět. Jinak to u FR byla velmi slabá nouze a ani FR nelítá na vzduch 🙂
Myslel jsem, že v Praze je obsazenost letadel vyšší a docela to (v rámci současných kovidových možností) lítá. Aspoň teda, když rozkliknu jejich web, tak tam vyskočí docela dost příletů i odletů. Ovšem je fakt, že na pražském letišti jsem už od března nebyl. Jinak Brno je mrtvý už teď.. 😐
něco málo létá. Pravidelně AMS s KL, 1.2x denně LH do FRA, občas 1x MUC, do toho FR s PMI a GOT, OK lety do CDG, IEV či SVO, případně FCO a MXP. A pak klasiky v podobě 3x týdně EK do DXB a tuším 5x týdně QR do DOH. TAP se do LIS taky ještě drží, ale že by to bylo extra plné to se říci nedá. Měl by se postupně přidat i Vueling do BCN. Je to těžký, lidé se rozhodují na poslední chvíli a dopravce nemůže držet prázdné letadlo na lince. V tomto musí EU nebo IATA… Číst vice »
Díky za info.