Ryanair končí s linkou mezi Prahou a Malagou, na lince zůstanou Smartwings a Eurowings
Boeing 737-800 Ryanairu v Praze. Foto: Letiště Praha
Konec jednoho ze tří dopravců je již patrný na cenách letenek: podražily.
Konec jednoho ze tří dopravců je již patrný na cenách letenek: podražily.
Může být i specifickou „zobací“ klientelou na lince, protože Ryanair pochopitelně spoléhá, že na nízké ceny naláká, ale značnou část sedaček prodá i za rapidně vyšší cenu než jsou inzerovaná minima, či alespoň natáhne lidi co platí příplatky (chtějí zavazadlo atp.). Jestli se jim dařilo prodávat jen nejnižší tarify a většinu kapacity prodali za nízkou sazbu, přípatků mec neudali, tak to není rentabilní a raději skončí, což v jejich dynamice naskakování a vyskakování z linek není až tak neobvyklé.
Moje nejoblíbenější linka 🙁
Praha? dekuji NE!…Letím z Vídně za 3 týdny za 9,99 ow
To jsme rádi, že to víme 😀
Super, a z Prahy do té Vídně se dostanu vlakem za 20 Euro, to se vyplatí 🙂
Pokud je třeba z Brna, vyjde ho cesta do Vídně na letiště levněji i rychleji, než do Prahy
RJ 300 Kč, ČD 360 Kč
Plus cesta z hbf na letiště. A ve Vídni už se pak usadíte? Ta cena je totiž jednosměrná 🙂
Psal ow, takze logicky zustane ve Spanelsku😂
Ne každý diskutující zde je z Prahy či z Čech… z domu to mam dle GM na letiště VIE 1h36 a do Prahy dvojnásobek(plus D1)…parking ve Schwechatu za pár eur k tomu…jasná volba
Z Prahy letám minimálně, malá konkurence znamená jedinou věc….nepočítám výběr linek…
Netrpělivě čekáme na reakci Air Travellera o tom jak není pravda, že je výhodnější letět z Vídně. Nepomůže ani fakt, že už dnes se jednosměrné letenky Vídeň – Malaga na letní sezonu pohybují kolem 40-50 € a z článku se dozvíme, že z Prahy se většinou nedostaneme pod 6000 korun zpátečně (t.j. cca 3000 / 120€ jednosměrně).
Vlak z Prahy do Vídně stojí 360 Kč.
Copak argument, že Smaetwings jsou něco jako CD na železnici, tzn „jediný správný dopravce“, a ostatní jsou fuj, by neobstal? 🤔😂
Tak je to něco za něco. Pro Pražáka je dost rozdíl, jestli je za tři hodiny v Malaze nebo teprv bude projíždět Brno na cestě do Vídně. Jestli ušetřený čas stojí za ty tři tisíce rozdílu v ceně je na zvážení každého soudruha.
kazdej soudruh nezije jen v Praze nebo západně od ni.. Divil by ses kolik pražských soudruhů lítá do Alicante z Pardubic…
Pokud chtějí letět do Alicante, tak to chápu. Ale pokud chci letět do Malagy, tak to jako argument nedává smysl 🙂
Pražáci jsou asi 12% obyvatel státu. Naštěstí většinu nemusí pražské regionální letiště vůbec zajímat, protože máme seriózní mezinárodní letiště lépe dostupna jinde. …
Tak jsi nasel neco, co je levnejsi z vidne.
Jake prekvapeni? Neco je levnejsi tam, a neco jinde. no, ale pro nektere to je asi prekvapeni.
To, že našel něco, co je něco levnější z Vídně není žádné překvapení, protože to tak je obvykle u většiny linek. Akorát vy nejste ochoten to přiznat.
Zajímalo by mě jestli a jaký podíl na tom má Eurowings.
Je pravda, že raději bych letěl EWG než FR…
už funguje codeshare Smartwings a Eurowings?
V čem konkrétně vidíte výhodu ve srovnání s Ryanairem ? V základním tarifu Basic máte téměř identické podmínky jako Ryan, nedostanete nic navíc a cena je obvykle vyšší.
Už jen to, že se necítím jako cargo, ale jako zákazník. Nástup mostem, celkové vyšší úroveň.
Jinak máte pravdu, že vše ostatní je srovnatelné.
Tento krok jen ukazuje na fakt, že ceny, které Ryanair tak rád prezentuje, nejsou reálné a s nabídkou letenek za pár desítek € (nebo i jednotek €) může přicházet jen v případě, že zbytek do nákladů pokryly skryté dotace, minimální letištní poplatky nebo využití motivačních programů. V okamžiku, kdy je společnost vystavena srovnatelnému konkurenčnímu prostředí a nemá možnost v rámci své vyjednávací síly (kterou má zejména na menších letištích) těchto benefitů využívat, se jejich obchodní model stává neudržitelným a raději se stahuje. Dobře to dokumentovalo například rozhodnutí ukončit působení ve FRA.
A co v Bratislavě?
To se uvidí, až se vyjasní, jak to dopadne boj o Vídeň… Zatím tam RYR těží z pobídkových programů, podporujících růst objemu cestujících. Ceny z VIE jsou mnohdy nereálné a RYR, vzhledem k tomu, ze se snaží prosadit se proti AUA a WZZ, pálí cash, kterého ma dostatek a věří, že to někdo z hlavních konkurentů odpíská, ale situace je tam taková, že krvácí všichni…. Otázka bude, zda se v Rakousku prosadí minimální cena letenek, což již delší dobu prosazují Zelení.
To přece každý ví, ale v rámci konkurenčního boje, např mezi letišti, tady tyto ceny budou i nadále, a pro cestujícího je to jen a jen dobře
Přichází ale otázka, co je “normální”. Jestli letenka 700 km za 290 Kč v jednom směru je ta cesta, co se tyče ekologie, rentability, a potažmo tržního prostředí, ceny mezd atd. Jistě, pro cestujícího je to podle logiky “dobrá zpráva”, protože poletí skoro zadarmo. Z druhé strany, kdo alespoň trochu myslí v souvislostech musí dojít k závěru, že je to cesta minimálně krátkozraká.
Vzhledem k tomu, že existuje početná množina bezohlednych lidi jezdícich po Praze do práce autem, je takováto levná cesta letadlem párkrát za rok za mě, jakožto člověka, co v maximální míře využívá ekologickou veřejnou dopravu, naprosto v pořádku. Na zbytečne a nahraditelne cesty autem by se měla zaměřovat pozornost co se ekologie týče, ne na lidi, co chtějí levně cestovat,protoze letadlo na větší vzdálenosti těžko nahradite, auto po městě ano. Takže suma sumárum, za mě je to v pořádku.
Ať si každý zvolí podle sebe. Přikazováním a zákazy ničeho nedocílíte ba naopak.
Souhlas, ale pak ať tu nikdo nepíše řeči o tom, že levné letenky jsou ekologicky problém, nejsou, ekologicky problém v dopravě je úplně někde jinde.
To je legrační argumentace. Kde teda, mimo jiné, vidíte problém? Takže je to něco jako „les hoří, ale ještě kousek dřeva zbylo“? Já netvrdím, že je potřeba zakázat létat. To vůbec ne. Jen zaplatit za letenku 290 Kč přes půlku Evropy je pokrytectví. Ta cena prostě nepokryje všechny náklady, a teď nemyslím jen na provozní…
Vidíte, a za mě je pokrytectví jezdit po městě autem, když je alternativa v podobě MHD. Naopak levné cestování dostupné pro všechny mi přijde jako skvělá věc, každý by měl možnost poznat svět, ne jenom ti bohatí… A už vůbec by se to nemělo omezovat v rámci nějaké zhyrale zelené ideologie.Jinymi slovy, zůstanme laskavě u možnosti svobodné volby, komu levná letenka přijde pokrytecka, nechť si koupí dražší nebo ať zbytek dá na boj fanatickeho švédského puberťáka a nebo jiné klimatické účely..
Cenu bude urcovat nejaky soudruh v uradu?
Tak podle vašich argumentů tipuju, že budete slušnej komunista, teda pardon pirát. Ve městě používáte dotované MHD a na delší cesty byste ideálně dotované letadlo. Ekologii sám neřešíte vůbec, jen ať vám všechno zaplatí ostatní a ekologii ať taky řeší ostatní. Bohatým brát a neschopným dávat a emise budou taky vypouštět ti neschopní. Levné letenky jsou totiž jedině z dotací letišť a v porovnání s jednou vaší leteckou cestou nevyjezdí průměrná rodina autem po Praze tolik CO2. Svět můžete poznávat i jinak než letadlem, vlakem se po Evropě dostanete v pohodě (sám jsem si pár cest zkusil) a nikde není… Číst vice »
Jaké za penize ostatních? 😀 Ty budeš slušně idiot… Kdo kdy dal Ryanairu dotaci? 😀 Nedostali ani korunu, tak si laskavě nechej tyhle kecy, ty voliči trikolory nebo podobného hnisu 😀 Ekologii letecké přepravy budu řešit, až se omezí zbytne cesty autem, jak už jsem tu několikrát psal. Letenky Ryanairu ty z daní určitě nedotujes, dotuji je když už, tak pobídky soukromých subjektů. A poznávat vlakem Evropu, zcela vážně to myslíte? Proč by ti kdokoli dělal, když tu jsou daleko levnější lety? Běžte se i se svou ekologii zavřít, kam chcete, ale hlavně si nejprve zjistěte fakta, než tu budete… Číst vice »
Tak ano, když se budeme důsledně držet pojmů, tak RYR formálně žádné dotace nedostává, ale jinak bych nesouhlasil. Pokud jde o pobídky privátních subjektů, tak neříkám, že nějaké takové subjekty mu pobídky neposkytují, ale RYR svůj obchodní model založil na tom, že mnohé své náklady přenesl na jiné, nejčastěji letiště a pokud je letiště ve vlastnictví města, kraje, regionu atd., a na činnost letiště musí doplácet, což je třeba u regionalnich letišť dost častý případ v rámci celé Evropy, pak se fakticky jedná o dotaci. Nebo, když si u RYR „dobrovolně“ platí reklamu různé turistické centrály… To je svým způsobem… Číst vice »
No jste pěknej retard, takže komunista, jak už jsem psal 😀 Dotace nemusí být jen z kapsy do kapsy, víme? Ryanair létá převážně z menších letišť, ta nejsou soukromá, ale státní, krajská, městská… Tato letiště nevydělávají a snaží se nalákat aspoň low-cost. A protože nevydělávají, tak jsou dotovaná z daní, tedy z peněz ostatních. Snad to nebude nad vaše mentální kapacity toto pochopit 😉 Pro men ekologie není úplně prioritní, ale ty vaše kecy, že ostatní se mají chovat ekologicky a jak jsou auta problm, zatímco vaše létání je úplně ok. Až budete chtít vidět idiota, tak se podívejte do… Číst vice »
Víte jaká je emisní stopa Vaší cesty letadlem? Řekněme, že podobná. Na tu Vaši cestu na dovolenou, ten „bezohledný“ musí najet stejnou vzdálenost. 5000 Km mnozí plechovkáři po Praze nedají ani za rok, ekvivalent jedny zpateční letenky do Malagy.
To co jste napsal, je absolutní nesmysl :D.. Jde o to, jak je dána cesta nahraditelna.. Cestu do Malagy letadlem alternativní ekologickou možnosti těžko nahradite, cestu autem do práce ekologičtější variantou nahradite snadno.. Ano, můžete argumentovat, že na dovolenou létat nemusíme, to ale můžeme rovnou nedělat nic, sedět doma a cumet do zdi a jíst salát, abychom náhodou nezanechali nějakou stopu.
Ono ježdění po městě je emisně mnohem horší než tabulkové průměry. Průměrný nájezd aut je někde kolem 20 000 km ročně, ne 5 000.
Vaše reakce (a většiny pod vámi) je přesně ukázkou krátkozrakosti, kterou jsem kritizoval. Zvykli jsme si, že letenka stojí 10 EUR na dlouhou vzdálenost. To je prostě blbost, ať máte hluboko do kapsy nebo nemáte. Zvykli jsme si na dostupnost všeho na úkor všeho. „Neviditelná ruka trhu“, co tohle podle některých způsobila, je tak trochu zlomená v kloubu.
Zvyklí jsme si a pořád tyto ceny jsou a budou, a nářky lidi jako vy s tím nic neudělají 😀 Tak netuším, co se tu snažíte tvrdit a o čem se nás tu snažíte přesvědčit.. Nabídka, poptávka, je tu nabídka levných letenek ať už z mnoha duvodu(převis nabídky letišť, tzn nízká cena, nízké poplatky, pobídky, z toho plynoucí levné letenky).. . Pořád je to trh a nic jiného, jen je potřeba na to nahlížet z větší výšky, než nahlizite vy
Konkurenční boj mezi letišti je velmi problematická záležitost… navíc jsem poukazoval za situaci a podmínkách na stejném letišti. A navíc, ty nízké poplatky v rámci „konkurenčního“ boje musí někdo zaplatit. Buď jiní cestující nebo vlastník letiště, což je většinou u regionálních letišť nějaký veřejnoprávní subjekt.
Lépe bych to nenapsal a za stejnou cenu raději 100x poletím s EWG nebo QS.
To jistě, jenže ono to za stejnou cenu nebude
Ryanair vám nabízí naprosto srovnatelný servis za nižší, nebo podobné ceny. Takže je to jenom o principiální zaujatosti vůči FR, která nemá smysluplný základ.
Srovnatelný tedy není, ale když to někomu nevadí, budiž. Nevezmou vás ke gatu, doplácíte za každou drobnost, „pokuty“ za nesplnění čehosi (třeba vytištění letenky) jsou hlavní byznys, zavazadlo také okrájené na kost.
Léta kdy se tiskla letenka jsou dávno pryč… -)
… což soudruzi vlastnící tlačítkovou Nokii nemohou vědět 🙂
Haha, jsem to zjednodušil, měl jsem konkrétně na mysli on-line odbavení a borading passy, za což se u Ryanairu platí, když jest konáno na letišti. A ty si jako pojistku nevytiskne jen adrenalinový šílenec, protože důvěřovat tomu, že vám půjde smartphone/daná aplikace vždy a všude i bez dat je dost riskantní pro cestování a kritické okamžiky odbavení.
Za poslednich X Roku jsem naletal s FR stovky letu. Nikdy (ani jednou) jsem si netiskl papirovou letenku. Data? Zkuste screenshot.
To jste musel létat asi několikrát denně, aby jste to stihl kdy mluvíte o stovkách.
Radime, tady si můžete přečíst že Ryanair na plno letištích stále vyžaduje papírovou letenku. Asi jste ještě nebyl všude 🙂 https://help.ryanair.com/hc/cs/articles/360017824718
Já sice mám rád moderní technologie, ale nikdy se na cesty po světě nevydám bez papírových záloh. A už párkrát mě to vytáhlo z bryndy. 🙂 Ale to je jako s tím „zálohuj, zálohuj, zálohu“, „ne dík, já tam nic nemám“. 🙂
Tisknout letenku? Zkuste mobile check in. Jsme snad v 21 stoleti.
Ok, tak si to zkusme porovnat:
– nevezmou vás ke gatu: asi jediný logický „argument“, čas ale stejně neušetříte, akorát že se svezete tak 5 minut autobusem
– doplácíte za každou drobnost, pokuty za nesplnění čehosi: obě společnosti mají poplatek za odbavení na přepážce a ne online, u obou společností platíte za nadrozměrná zavazadla, za kufry navíc, za výběr sedadla, za jídlo, … prosím o informaci která placená služba Ryanairu je u Eurowings zdarma
– zavazadlo: EW 40x30x25, FR 40x25x20
To je složité, protože u Eurowings záleží v jaké tarifní třídě byla letenka pořízena. Jídlo už je za poplatek v podstatě všude, to ani neřeším, ale ne každý vám třeba naúčtuje 100 Euro poplatek, když vám uletí přípoj (nebo nejste včas u odbavení).
To není žádné hejtění, prostě tak jejich business funguje, je známo, že to je jejich hlavní příjem a není to pro každého. https://www.ryanair.com/cz/cs/uzitecne-informace/centrum-pomoci/poplatky
Porovnejte někdy let Eurowings a Ryanair. Otravné jsou už jen ty jejich losy a podobne nesmysly a stala hlaseni.
A 20 minut mačkání se v autobuse nemluvě.
Pockejte na posledni bus a tim jedete skoro sam jako kral.
A to se vyplatí … Přesne z tohoto důvodu volím civilizovanou společnost, pokud to lze.
Vy jste ochoten si připlatit třeba dvojnásobek ceny letenky jenom za to, že nastoupíte mostem a ne po schodech, a že vám nebudou nabízet losy ? To máme asi trochu jiné ekonomické smýšlení, mně to přijde jako vyhazování peněz, nepotřebuju si hrát na to, že jsem něco víc a tedy z principu nepoletím Ryanairem.
Ano, raději letím s BA než FR a dvojnásobek to nikdy nestalo.