Ryanair jde proti Smartwings, začal jednat s českými cestovkami o letech k moři
Boeing 737-800 v nátěru aerolinky Buzz. Foto: Ryanair
Letecká společnost Buzz patřící pod Ryanair začala jednat s tuzemskými cestovními kancelářemi o tom, že by zajišťovala dopravu jejich klientů
Jako Ryanair nemám rád a neletam s nima pokud nemusím, ale Smartwings jsou ještě horší, mají podobnou úroveň služeb ale cenu jak Lufthansa, konkurence určitě pomůže.
Je zvláštní, že zdejší zaměstnanci SW vždy tvrdili, že SW musí a může být z PRG drahý, protože mu nikdo nekonkuruje a že je to SW právo. Teď se objevila v PRG, konečně, vůči SW likvidační konkurence a jednoznačný přínos pro české cesťáky i koupáky a zase se to zdejším zaměstnancům a propagandistům SW nejde pod nos. SW končí tak jak končí právě proto, že de facto nikdy konkurenci nepicítil. A tak zahnil zaživa resp. během spanilého letu na jeden motor.
Tisková zpráva Ryanu ještě neznamená, že to je pravda. Žádná česká CK nepotvrdila vedení takových jednání, takže může jít jen o útok na SW.
Může to být útok na SW,ale nemusí. Může to být součástí signálů pro ck. A pokud není konkrétní dohoda, tak obvykle ck nekomentují probíhající jednání.
Konečně,opravdu konečně se to čistí. A je to dobrý i pro zaměstnance,ale oni si to este neuvědomují. Tudle zaměstnanecko otrokarskou kulturu kterou tu Smrtwings zavedl je potřeba řádně pohřbít.
Tak zamestnanci na tom budou zcela jiste mnohem hur….
Když už se tu mluví o té zaměstnanecké kultuře a ještě v souvislosti s článkem o RYR. Dovolte miodložit si zde toto https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/ryanair-siri-strach-ceske-odbory-valci-s-nizkonakladovym-obrem-1370277 či toto https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ryanair-smartwings-koronavirus-francie-propousteni-snizovani-platu-divoky-zapad.A200603_131052_eko-doprava_kou nemluvě o situaci před cca dvěma lety, kdy RYR pražskou bázi převáděl do Polska, tehdy české posádky dostaly ultimátum, buď pracovat za v přepočtu cca 110 Kč/h a to navíc pod polskými smlouvami, danit to tam, s čímž by následně měli problém zde, a nebo vyhazov. Bavíme-li se tedy o zaměstnanecké kultuře, a nějakém dobru pro zaměstnance, u RYR je rozhodně nic takového nečeká zrovna tak. A tady z něj všichni učurávají blahem, což… Číst vice »
Pavlo situace zaměstnanců v SW je ještě horší, věřte mi…
110 Kč za co? Crew může natočit tak 80 – 90 hodin. Zbytek jsou příp. služby, služební cesty. Něco jim hodí diety. Takže ke kolika hodinám chcete násobit 110 Kč? Na druhou stranu, právě přebázováním zpwt do ČR po krachu SW by všichni získali, ne? Jak stávající Češi v Ryanu, tak zachránění otroci ze SW, co by do Pražské báze Ryanu přešli. V SW museli létat na jedej motor a pořád měli sekyry, s Ryanem alespoň budou včas doma u rodiny a svých zálib a na oba motory.
Tak zrovna Ryanair má asi nejhorší podmínky pro zaměstnance v Evropě.
Já pořád nedokážu pochopit, jak to mohli kvůli obyčejné ješitnosti, nabubřelosti, nenažranosti tak zvorat. Defacto monopol na CZ trhu a oni to takto zvorají. Udělali strategickou chybu. Když se za levný peníz dostali k ČSA, měli okamžitě prodat a byli by vysmáti.
Chudák pan Šimáně tady argumentoval jak je pro české CK SmartWings důležitý protože jim dává lidové ceny. A teď se najednou objeví irský Ryanair a nabízí ceny ještě nižší😀
Já myslím, že pan Šimáně by se měl ve svém věku věnovat už jen svým koníčkům a krmit holuby v parku. V letectví mu už ujel vlak. On jako bývalý komunista (a někteří tvrdí že i agent StB) zamrzl tak nějak v těch 90-kách a nechápe, že už je jiná doba a s tím svým Smartwings nestačí na ty dnešní mladé a dravé společnosti, co prodávají letenky za čtvrtinové ceny než on a ještě na tom dokáží vydělat, kdežto on se bez státní pomoci neobejde…
Nebojte jeho kámoš z mokré čtvrti AB něco vymyslí, třeba, že v rámci podpory tur. ruchu a cestovek dostanou Češi co si koupí let. zájezd který poletí TVS příspěvek na letenku ve výši 2-3.000 Kč. Ale sám tomu moc nevěřím 🙂
A na jak dlouho ty nízké ceny nabízí? Opravdu si někdo myslí, že je bude držet tak extrémně nízké i po tom co vyřadí konkurenci ?
Bude je moci drzet nizko, protoze dostal cca 18 miliard pujcky stejne jako Wizz… takze budou litat pod naklady, aby postupne likvidovali konkurenci….a pak si to vezmou zpet….
Nikdy nezkrachuji všichni konkurenti, a konkurence bude a je silná. Trh reguluje ceny a konkurence…
To ty cestovky nemusí bolet, podepíšou smlouvu na nějakou dobu, kde bude cena daná a pokud pak budou chtít pak víc, může to vzít zase někdo jinej. V následujících letech tu kapacitu bude vždycky někdo mít.
Myslim, ze Vase naivita nezna konce…
Ceny pro cestovní kanceláře budou možná o trochu níže než u SW, ale pravděpodobně ve velkých objemech.
Na obrázku je letadlo v barvách BUZZ, ale existuje vůbec nějaké takové? Všechna, co létají z/do Prahy s Polskou registrací, jsou v livery Ryanair.
existuje. ale v provozu není:) https://twitter.com/airplusnews_en/status/1216306808047964160
Nesouvisí název té aerolinky s nějakou sexuální menšinou?
Ještě na margo cenotvorby – u RYR tvoří auxiliární příjmy, tj. z doplňkových služeb a příplatků přes 30% příjmů na PAX. Cena letenky proto může být pod náklady na cestujícího, ve výsledku to stále vychází jako profit.
U Wizzairu podle posledních zpráv mají doplňkové služby dělat dokonce 45% příjmů.
Zajímavé by bylo vědět číslo u SWG.
On se ve skutečnosti moc nezměnilo. Za příplatkovou službu je už mnohdy považováni i kabinové zavazadlo (lidí, kteří poletí jen s 20l batohem je minimum). Takež diskutovat, co je doplňkoová služba a co let už je celkem akademické.
Opravdu doplňková služba jsou hotely, pojištění či půjčená auta. To se letu nikdy netýkalo.
Protože mám SWG rád, tak by to měli rovnou teď zabalit, protože se na podzim dostanou ještě do větších s..č.k než jsou teď.
Dělejte něco na léto 2020, tolik peněz lidi investovali na dovolenou letecky. A nedokáži se domluvit Super Chorvatsko, Řecko, Bulharsko, bude otevřené ale ČR nemá letadla 😆.
Vzhledem k tomu, že se mluví o roce 2021, což je oblast kam se žádné aerolinky zatím neodvažují malovat bynysplán a jen doufají, že se to letos nějak rozhýbe a letošek přežijí, mi to přijde jak další bravurní marketing Ryanairu. Pro tento trh stačí jakkoliv zmínit Smartwings a jsou v novinách. Bez jediného čísla, jak velká by ta báze byla (protože Ryanova letadla co létají linky, létají linky a nemůžou zároveň létat chartery), jaká letiště hodlají obsluhovat (chartery nejsou zdaleka jen PRG), kolik letních destinací, protože SW jich tam fakt má hodně, vlastně většinu řeckých ostrovů a k tomu cestovkové… Číst vice »
Já myslím, že Ryanair je kapitálově tak silný, že se o své přežití do letní sezony roku 2021 vůbec bát nemusí, což se o Smartwings říct nedá. Z pohledu cestovek tedy důvěryhodnější partner.
No nevím, to je sporné. Otázka je jestli letos bude fungovat jeho lowcostový model, tedy maximální obsazenost letadel, což je jediný způsob jak udělat nějaký profit. Také propouští na 3000 lidí, takže budoucnost je velká neznámá a provoz zřejmě bude hodně seřezaný.
Je pravděpodobné, že ČR je jedna ze zemí kde se pokusí si Ryanair ukousnout větší krajíc z charterového trhu pro příští rok. Je možné, že se pokusí získat spíše větší cestovní kanceláře, které sice na trhu zůstanou, ale budou hledat všechny možnosti jak ušetřit náklady včetně těch za leteckou dopravu.
Uvidíme. Někde na aeroteam jsem četl, že charterům se má věnovat 7 letounů z jeho 50 ks flotily, což je hodně málo (a hlavní trh je Polsko). Samozřejmě to neznamená, že v budoucnu neudělá nějaké změny.
„Dá se letět za…,“ do téhle věty se dá dosadit úplně libovolná částka a bude to pravda, ale s nulovou vypovídající hodnotou. Nízkonákladová Volotea často nabízí první sedačku v letadle za 1 €, ale asi se shodneme, že je nesmysl dávat tuhle cenu jako příklad. Stejně tak je nesmysl dávat jako příklad San Francisco za 6 tisíc. Že je většina letů Smrtwings šíleně předražená, s tím samozřejmě souhlasím, na druhou stranu chtít všechny letenky po Evropě pod 3 tisíce RT, to mi přijde jako opačný extrém.
Pardon, to měla být reakce na příspěvek Qvido13, kde píše, že jeho nejdražší letenka po Evropě byla na Kanáry za 2700.
Lepší by bylo smazat všechny jeho komentáře už podle jména
O’Leary je pěkně, vyčuranej hajzl. Sám čerpá peníze, ale druhým radi aby SW nepujcovali. V zivote bych do letadla patřící Ryanair nebo Buzz nesedl. Z principu.
Čerpá půjčku z fondu GB jako ostatní letečtí dopravci z GB! Létá i u nás a žádné peníze od ČR nebere.
Čerpá z britského standardního programu antivirus, který je pro všechny stejné. Je to vychcané, zvlášť když ty peníze nepotřebují. Ale ještě vychcanější je chtít vlastní VIP program pouze pro sebe a požadovat na ztráty v řádech stovek milionů záruku na miliardy, jako tady Smartwings.
Když je to za transparentních pravidel, tak by sám sebe poškodil kdyby ji nevyužil!
Ano ale at pak všude netvrdí jak je podpora aerolinek špatná. Kazda vlada se rozhodla podpořit aerolinky jinak.
V Irsku mu nakaslali, stejne jak IAGu, v Polsku zadal taky a i ti ho vyhnali a podpořili jen LOT. Tak zacal vykrikovat o diskriminaci trhu. Ale zaroven v rozhovoru uvedl ze RYR ma penez dost a nebude menit podminky aby z otocky snizil ve Francii platy pilotum a stewardkam pod zakone kinimu a zacal vyhrožovat Francouzkym letistim ze bud tam nebude platit poplatky nebo tam nebude letat.
Jo tohle je opravdu zaměstnavatel z říše snů
Podnikatel. Podniká, nedělá charitu.
Udelal bych to stejně být v jejich situaci
On není z Irska?
Tak můžeš letět 3x dráž s někým jiným no.
Tak ať si Šimáně také požádá o půjčku u britské vlády…a bude konec řečí.
S první částí souhlasím, ale na rozdíl od soudruha Šimáně (který je totéž), řídí fungující, vydělávající a životaschopnou firmu. S druhou částí nesouhlasím. Když hledám letenku, zajímá mě, jak se dostat z bodu A do bodu B v rozumnou dobu za rozumný peníz, což se mi za deset let hledání u Smartwings nikdy nepodařilo. A obecně ostatním státům dochází, když svoje firmy a občany opatřeními poškodily, že je potřeba jim masivně pomoci. Tady Andrej nasliboval bilion a půl, skutečná pomoc je pár desítek miliard a jediné, co ho zajímá, aby byl poměr žrádla z jeho Agrofertu v obchodech co nejvyšší.
Jestli narážíte na ten zákon co se objevil ve sněmovně tak ten by paradoxně uskodil právě nejvic Agrofertu protože předpokláda ze i vstupní surovina bude z ČR a to u některých surovin v tomto objemu prostě nelze.
k Ivo: zde asi poklesla úroveň vyjadřování na nové dno. já bych zas nesedl do SW.
Nejlepší bude až Vikovka nasmlouvá Kanáry s Buzz místo lítání s SWG.
I to je mozne🤣🤣🤣
Ze by šla proti manželovi ? Proč ?
Budou levnější.
A kde berete tu jistotu?
Protože mám fištrón a znám jejich nenažranost při tvorbě cen letenek.
Ale v vycházíte z cen které se objevují na trhu. Ceny pro CK jsou poněkud jiné
Předpokládám, že Ryanair si vybere několik velkých cestovních kanceláří, které objednávají relativně hodně letenek a pokusí se jim nabídnout o něco výhodnější ceny než má SW. Možná i za cenu, že je dostane pod nějaké dlouhodobější smlouvy. Cestovky jsou nyní citlivější než kdy jindy na výši nákladů.
Paní Viková má úplně jiné ceny za letenky na Kanáry, než jiné cestovní agentury. Byl jsem na meetingu cestovních agentur ze SWG, kde důležitým tématem bylo cena letenek na Kanáry.
Tak přeci to je jasný, když je to malá domů.
Něco mi prosím vysvětlete. To, že by kapacitu někdo nahradil je bez debat. Ale když to nebude česká firma,bude tu odvádět daně ? Všichni nechtějí vyhazovat peníze ( ačkoliv chtějí jen záruku ),ale nepřijde se takhle o dost peněz,dokonce více než co by se stát zaručil ? Patřím mezi koupaky, letěli jsme 5x a bez problémů a co víc, s jinou společnosti jsem neletěl ,ale dle recenzi mi napadá,bude Ryanair/buzz opravdu o tolik lepší a levnější ? Dík za info
Smartwings včetně dceřinných společností za rok 2017 neplatil daň z firemního zisku (=“daň z příjmu právnických osob“). Za rok 2018 daň z firemního zisku byla 295 tisíc kč. Slovy třistatisíc Kč = částku zhruba ve výši ceny zánovní Octavie. Daň z mezd do českého státního rozpočtu by měla být +- stejná bez ohledu na to jestli zaměstnavatelem bude firma registrovaná v ČR nebo firma registrovaná v Irsku Zhruba stejná bude částka zaplacené DPH do českého státního rozpočtu z letenek, které létali Smartwings, pokud případný nástupce Smartwings bude létat ty samé linky. Upřímně – absolutně netuším jak mohl pan Šimáně odhadnout… Číst vice »
TVL, ten Simáně platil míň než moje sro! Takže navrhuji stejné podmínky: stát se ti zaručí nebo ti půjčí do výše odvedené daně za poslední dva roky, co on na to?
Pro Boris. Citoval jsem odhad auditora částky „daně z příjmů právnických osob“ z konsolidované účetní závěrky Smartwings a.s. za rok 2018. Možná že za rok 2019 bude částka daně z příjmů vyšší. To se zjistí, až někdy Smartwings a.s. tuto účetní závěrku bude mít hotovou a až Smartwings nechá konsolidovanou účetní závěrku zveřejnit zákonným způsobem.
Ale kdepak, těch 10mld přínosu je, ale pro něj! Kde by jinak ty mld vzal.
Hele tak SW paltí podstatně míň než my! to bychom jako mohli taky dostat ručení od statu na úvěr ve výši miliardy? Tak do toho jdu!!!!
Člověče alespoň nefabulujte a ti co vam davaji pluska tak by si tu účetní uzávěrku měli přečíst. Daň z příjmů cinila 44m a odvody socialniho a zdravotniho 349 mil.
Pro Jiří – číslo jsem ocitoval naprosto přesně: 295 tisíc Kč = jedna zánovní Octavia. Za rok 2018 skupinu Smartwings auditor ověřil údaj v účetní rozvaze skupiny Smartwings, že daň z firemního zisku (daň z příjmů) je 295.000 Kč. (za rok 2017 neplatili daň z firemního zisku, protože byli ve ztrátě).
Je to na straně č. 5 konsolidované účetní závěrky Smartwings a.s. za období 2018.
Novější údaje, pokud vím, ještě nejsou a Smartwings zbývá ještě pár měsíců než nechá tyto údaje zveřejnit.
A to vam reknu ze neni. Ono vlastně v celem tom dokumentu se nikde cislo 295 nevyskytuje.
Podíval jsem se ještě jednou – ano číslo 295 jsem ocitoval naprosto správně (stejně jako daň za rok 2017). Pane Jiri, doporucuji si vzít brýle: na odkazované straně č. 5 je to úplně poslední řádek v tabulce. Pokračování této tabulky na straně č. 6 začíná textem „Deffered Income“.
No konečně.
Co konečně ?
Nekdo zacina drbat prasatko, ktere to uz mnoho let moc potrebuje…
Když neuvedli bližší podrobnosti tak to může taky být jen tak, že Buzz s polskou licencí se sešel například s polským majitelem Čedoku a hned to marketingově využívají, i když reálně o nic nejde.
MEDIA MASÍRUJÍ MOZEK ČESKÉHO KOUPAČE.
českému koupači je tohle úplně u prdele
MÁTE ZASEKLÝ CAPSLOCK!
Polskému majiteli Čedoku může dávat smysl nakupovat letenky v jednom balíku pro svůj byznys v Polsku i v ČR. Je možné, že by timto krokem chtěl srazit své náklady na leteckou dopravu na obou trzích. Nejspíš zatím probíhá sondáž.
jeden telefonat wizz airu zda zitra muze zajistit cesky koupaky ..a jsou tady..takto jednoduche..a navic poleti s obema motory jako bonus …po smrtwings nestekne ani pes..
Daňoví poplatníci se mají z daní složit na soukromý business pana Víka a Šimáně, aby nadále jim museli platit za nejdražší letenky ve Strední Evropě!
Takové chucpe vymyslí je PZetkář.
A jen český daňový poplatník je schopen takovou udičku a masochistickou trojčlenku PZkářovi spolknout!
Jses hloupej českej Honza… Podstatný je jaký stát dá podmínky SW. Když do toho dají akcionáři ze svého: Šimáně, Vik + Číňani, tak proč by stát nemohl dát garanci třeba na 30-50 % úvěru? Ir schrabne klientelu a nemusí dát ani korunu…My jsme fakt blbej národ…
Sám jsi si odpověděl – nemusí do toho dát ani korunu. Zatímco na SWG se bude skládat celý národ jako na Národní divadlo…
Pro Ivo – když jsou „hloupí“ lidé, z jejichž daní má být udržen Smartwings, tak já jsem také „hloupý“. Já totiž nechápu jak je garantováno, že například 1000 Kč/osobu (z našich daní) zajistí, že firma Smartwings přežije a dokáže obsluhovat pravidelné linky po Evropě (nemyslím dotovat turistické linky/chartery – jenom naprostý idiot by dotoval některým bohatším jejich dovolenou u moře).
Vy chápete kdo garantuje, že z našich daní nezahučí miliardy ve „Smartwings“? Pokud to chápete, na rozdíl ode mne, tak prosím o podrobné vysvětlení jak konkrétně je toto garantováno. Děkuji.
Predevsim to nejsou Vase dane, ale dane statu….
Co blabolite, dane jsou z hodnoty, kterou jsem vytvoril ja a ne stat. Ale zkousejte prudit delsi dobu a zase zacnu zvazovat, ze se opet odstehuji do ciziny. Pak z mych dani blbecci Vaseho typu konecne nebudou platit miliardarum jejich golfiky a bizjety vyvedene v jinych firmach…
Pro Petrs – ale ano, jsou to moje daně, neboť ty miliardy (desítky miliard) které bez jakkéhokoliv smysluplného záměru „zahučí“ ve Smartwings, tak to způsobí, že mě a mojí rodině se zvednou daně o desítky tisíc Kč!!!!!! Ty jeden manipulativní šmejde!!!!!
V čem je rozdíl mezi pouličním zlodějem, který mi sebere peněženku ve srovnání s ministrem Havlíček zblblým firmou Smartwings? Oba mě chtějí ožebračit o velkou částku peněz !!!!!
Nejsmw blbý národ, akorát někteří lidé mají blbé názory.
Stát by to měl nechat zkrachovat, ale ze známosti nenechá. 🙁 Bohužel to stejně tak jako tak skrachuje a zatáhneme i případné záruky z daní. Pokud by bylo jasný, že to bude vydělávat, dají do toho soukromé peníze. Je to jako v každém jiném oboru, naše firma teď končí taky, né proto, že by aktuálně krachovala, ale protože se to v malém dobudoucna dělat nedá. Jak má člověk konkurovat velkým kolosům. Prostě to ekonomicky nevychází. Stejně tak to je v letectví. Jsou obory, kde můžou podnikat menší firmy a jsou obory, kde se to prostě nedá dělat efektivně. Pokud by… Číst vice »
Obavam se, ze kdyz pan majitel QS chodi „statu“ na svatbu, tak to zkrachovat nenecha…
Sice neví za kolik nabízejí SW letenky cestovkám ale myslím, že za 8000 do Řecka rozhodně néé, protože ceny některých zájezdů by tomu potom vysoce neodpovídaly. Pořád jsou zde ti, co si myslí že letadlo uživí letenky prodané za pár stovek. Tak ta to bohužel nefunguje. Letadlo živí ti, co si koupí tu drahou letenku a tím vykompenzují těch pár levných letenek. A právě ty letenky za 8000 u SW jsou ty drahé letenky na kterých společnosti vydělávají a ten zbytek je cestovkám prodaný zřejmě levněji. Pokud to převezme Ryan, tak pořád bude muset to letadlo někdo zaplatit, buď to… Číst vice »
Ceny cestovkám za zpáteční letenky byly cca 3 roky zpět, kdy jsem k tomu měl přístup +-
PRG – BOJ 3500 Kč
PRG – AYT 4900 Kč
PRG – HRG 5800 Kč
PRG – HER 4800 Kč
PRG – DXB 7800 Kč
V letadle si nechají 5-10 volných míst pro individuální prodej za jejich nadstandardní ceny a také všude tvrdí, že je to pravidelná linka.
A počítal tady někdo, co stojí 1 fh u B738? Všichni tu tak moc říkají, jak RYR bude levný, ale za 20e letenka nezaplatí v PRG ani poplatky za PAX, který je přes 500/os. Cenotvorba v případě SW a RYR je diametrálně jiná a pokud BUZZ nebude chtít být ztrátový, tak CKckam nabídne obdobné ceny a těch posledních 10 míst možná bude mit za 100e, ale dalších 100e z lidí vytáhnou za Prioritku, bagáž, větší kabinovku atd.. Pokud nebudou lidi lítat jen s nákupní taškou, tak ta cena bude plus minus stejná. Jinak ať se SW zachrání samo, ale ono… Číst vice »
Poplatky za PAX letišti jsou zcela smluvní a individuální..
to tedy opravdy nejsou. jsou dane celkem jasne, vcetne ulev za nove / obnovene linky.
Myslíte si, že když přijde společnost na LKPR a řekne že, za rok 2021 přivede 10M PAX, tak že dostane ceníkovou cenu???
tak se to bude řídit ceníkem Letiště Praha. Viz paragraf 3.2.
https://www.prg.aero/sites/default/files/obsah/staticke-stranky/5150/soubory/letistnicenik2020cz_0.pdf
nemyslím. vím.
letiště nemohou výši poplatku za cestujícího smluvně měnit pro jednotlivé dopravce – ten je prostě daný a platí pro všechny stejně. letiště má omezené možnosti, jak s ním „pracovat“ – např. v rámci incentiv pro nové destinace.
doporučuji studium ve formě (minimálně) článku 15 chicagské úmluvy.
Velmi trefne. Vy nemyslite, Vy vite! Ovsem proto, ze jste si to precetl na intrametu u QS…
Jsme v EU a ne na divoké Ukrajině. Ceník je daný i s možnými úlevami pro nové společnosti zahajující provoz do/z Prahy. A že by nějaká společnost přivedla 10M PAX je holá utopie.
Ano, ale PRG není regionální letiště typu PED, aby opouštělo poplatky a i kdyby, tak 20e za let napokryje hodinu letu ani u 100% narvanyho era.
PRG je regionalni letiste, jenom o trochu vetsi nez PED. Prestupy temer zadne, mezikontinentalni lety taky. Pocet pasazeru zcela odpovida jeho zanedbatelnemu vyznamu…
Pri kupní síle českého naroda a vzhledem k významnosti ČR mi 17 mil neprijde zas tak málo
Ano, je to regionální letiště pro Čechy, část Moravy a Slezska. Zároveň to je letiště, které se nemusí podbízet cenou, aerolinkami je vyhledávané a ve vybraných časech je už nepřípustné, tudíž přirovnání k PED, kde se EBA snaží získat alespoň dotované linky, je zcela mimo, stejně jako Váš komentář
Letiště Praha je v podstatě motivováno přistoupit na podmínky Ryanair, aby Ryanair nezačal rozvijet lety z jiných českých letišť a PRG nezačala ohrožovat větší konkurence.
I kdyby RYR nebyl nějak extra levnější než SW pro cestovky, tak alespoň se dá spolehnout na let bez zpoždění, nebo s minimem zpoždění. CCa 90 % letů RYR je on-time, což se nedá říct o SW/ČSA, ti jsou někde na 60 % a to je opravdu tragédie.
To nepochybně, ja tu rozhodně neobhajuji SW, jak jsem psal, ať si pomohou sami, nebo ať si skončí, jen tu je milion a jeden koment, jak RYR, potažmo Buzz bude pro ck levnější, ale díky tomu, že to je charter, tak nebude, nebo ne alespoň nějak výrazně. A co se kvality služeb týče, je to 0 k 0
ceny pouze za Fare + YQ nebo ttl? To je vcelku rozdíl 🙂 Ono prodat půlku letadla za 3 tis jde jednoduše, horší je, že se musí někde doplatit ten rozdíl… Náklad na sedačku je jasně daný, a pokud nebude pokrytý, nemá smysl tam letět nebo tu linku vůbec nabízet. Bylo by fajn, kdyby se místní diskutéři trochu probrali. Prodat letenku za pár korun umí každý, ale ono je rozdíl co v té letence je všechno zahrnuto a co u té levné letenky ještě budete doplácet. Netvrdím, že ceny SWG do Řecka jsou ok, ale v drtivé většině jsou to… Číst vice »
Všechny letenky se prodraží, hlavně na dálkové lety. Minimalne na 2-5 let. Pak se uvidí..
prodrazi, nebo podrazi? 🙂
Ryanair nebude dělat takové kašpařiny, jako byly „dálkové lety“ v podání Smartwings. To je fakt.
Aby bylo jasno, vůbec nehoruji pro Ryanair. Je to dno civilní letecké dopravy, bohužel cena letenky je alfa a omega pro cestující a tak jsou i při té hrůze, kterou nabízejí, krompobyčejně úsoěšní.
To jen aby zazněla tvrdá fakta, nic víc.
To ja neobhajuji SW ani RYR a samozřejmě, cena je je to první, co drtivá většina lidí řeší, ale jen je potřeba zmínit, ze pokud je o CK a chartery nebo low cost lety, je potřeba si říct, že se cena vytváří jinak a že ceny nějak markantně dolů nepůjdou, minimálně u zájezdů
Jaké hrůze? Co potřebuju v letadle na cestě kolikrát kratší než jet vlakem do Prahy?
a čím tedy bude RYR létat „dálkové lety“ typu Kapverdy, Senegal a podobně?
Nebude je létat. Nedělá šílenosti podle přání CK.
Aha, takže jsme u toho že Ryanair léta jen tam kam chce on a ne kam si ho chtějí zaplatit cestovní kanceláře?
Abyste někam létal musíte na to mít odpovídající typ letadla. B737 není letadlo pro dálkovou dopravu. Hopsání ála Smartwings do Karibiku je týrání neviňátek, které si nevědouce co je čeká, připlatily fronty na toalety a x mezipřistání.
SW potažmo TVS CKckam nabízela a byla tu i 767 i ztroskotaný projekt 787, ale CK to odmítly a souhlasily s poskakováním a mučením svých klientů v 737 kvůli ceně
Spravne, stejne jako nebude FR letat na jden motor, tak nebude letet B737 do Kribiku. Ani jedno nedáva smysl. Jak proste, mily Watsone…
Bude to výrazné z jednoho prostého důvodu, Ryanair má daleko nižší náklady na sedačku než jakou mají SWG. Je to ultra lowcost, vše je ořezané na holé minimum. Co už vychází jako profitabilní pro FR je hluboká ztráta pro SWG.
A vo tom to celé je….
Ale RYR je převážně P2P dopravce, a pokud bude chtít, a dělat charter, tak ty náklady má nižší přes sezónu a větší mimo sezónu. Aby byl v zisku za celý rok, tak na to musí vydělat, upřímně pochybuji, že jakýkoli dopravce bude dotovat svojí odnož v ČR ze svého zisku jinde jen proto, aby paštikáři mohli lítat na dovču výrazně levněji, než se SW. A znovu, neobhajuji SW a nediskredituji RYR, jen v tomto typu businessu je to náročnější, než být linkovým přepravcem a je potřeba na to nahlížet z více úhlů
Nevím za kolik prodávají cestovce, ale když to cestovka dáva okolo těch 8 tisíc, tak asi si někdo tu kapsu namaže. A zaplatí to tak jako tak klient, pro kterého samozřejmě pak je drahý SW i když by cestovka koupila za půlku
Státní podpora záchrany firem má dva důvody:
1) Zachránit službu, která by veřejnosti chyběla.
2) Zachránit zaměstnancům jejich pracovní místa.
V případě SW se s návrhy Ryanairu začíná bod 1) viklat. Zbývá zvážit, zda 2 mld investované do podpory zachrání víc míst, když se nalejí do SW, nebo když se dají drobnějším podnikatelům. Já to zvážit opravdu neumím — mohl by někdo aspoň odhadnout, co je efektivnější?
Zkusim. Ryan je v situaci, kdy sam ma uzemeny MAXy, expandoval a aktualne nema volna letadla. Po Evrope rusi sve pravidelne linky, velky pocet jich omezuje. Tezko v letosim/pristim roce uspokoji poptavku Cechu, kterou SW zajistovalo 50letadly. Nemluve o jinych letistih nez Praha. Realne by si vzal nekolik linek jednim/dvema letadly a rust do velikosti SW by v CR trval radu x let. Ryanair Sun neni ceska firma. SW na danich odvede rocne 3 mld korun. Tady by kasy neprisly zadne – sponzorujeme zahranici. Realne by ani neslo o pujcku od statu. Stat by garantoval pujcku u banky. (kvuli lonskym… Číst vice »
Nejen Ryanair omezuje a ruší linky po Evropě. Dělá to dnes každá letecká společnost, protože značně poklesla poptávka po letecké přepravě. Realita je taková, že je přebytek letadel, po kterých není poptávka. Takže logicky Ryanair hledá v ČR nový trh, kde ta letadla využít. Sw na daních 3 mld nedovede, to by musel mít zisky v řádech desítek miliard, a to bohužel nemá. Jestli myslíte sociální a zdravotní pojištění, tak tu Bylb tabulka a odvody byly několik set milionů s tím, že část odvodů na sociální pojištění si berou zaměstnanci zpět tím, ze půl roku čerpají podporu od úřadu práce,… Číst vice »
Výborný komentár (y) (y)
Přesně tak, tady se vymezuje proti SW spousta pitomcu. A letej tak jednou za rok s metrakovou matronou do Egypta All inclusive, že soudruzi…
Ted mi dle komentu prijde, ze pise ubreceny jednomotorkar Vesely.Primo tu nahravate averzi ze stran cestujicich proti TVS.
Spíše byste se hoši ze SWG měli opravdu začít zaobírat otázkou, PROČ jste tak u cestující veřejnosti neoblíbení. Kdyby jste měli nějaký kredit, tak vám všichni zatleskají jako zdravotníkům a peníze potečou proudem. Jak to, že nad vámi lidé ohrnují nos a ohlížejí se po změně v podobě jiného dopravce?
Pokud jste posledni 2,5 mesice spal, bylo by asi dobre si precist zpravy. Ono se hodne veci tak nejak zmenilo, vite?
Bod 1Je pěkný bullshit.Od kdy je vození klientů cestovek „veřejná služba“? je to normální bussiness jako každý jiný. Otázka nabídky a poptávky. Veřejná služba by bylo ze strany státu třeba objednaný nějaký tuzemský spoj. Ten jediný SWG nedávno zrušilo.
tedy míněno bullshit v tomto konkrétním případě týkající se SW
Měl byste se uklidnit. On nepíše, že to je veřejná služba (něco co musí stát garantovat). On píše: „služba, která by zdejší veřejnosti chyběla“.
A jak by zdejší veřejnosti chyběla? Prostě by to létal někdo jiný. Možná levněji, možná ne.
Zkuste reagovat na původní příspěvek.
Mamo hod sem fusekle, zabal lancmity, tak precejenom poletime do BOJkovic! Hodni panove z vlady nam zachranili dovolenou, to Novakovi budou cubrnet!
Hloupá otázka člověka, který o Buzz slyší poprvé: prodává na takové chartery letenky i veřejnosti? A jsou ceny spíš QS, nebo FR?
jde o charterovy let. Cestovkam se nauctuje cena, ktera se rozpocita na pasazery. Mozna par letenk zustane do volneho prodeje…ale v radu jednotek. Kvuli charteru bych necekal letenky v radech stokorun, ale prave nekolika tisicikorun. Obsadit cele letadlo za „litr“ do Burgasu nejde. Oproti pravidelnym linkam zde nebudou pasazeri, kteri koupi letenku za 5k a vykompenzuji ztratu ze stokorunovych letenek
jasne, normálne to kúpite cez web alebo app ryanu za „spíš FR“ ceny.
Tak pokud by to dopadlo, tak můžeme očekávat bázi nějakých dalších letadel od příštího léta možná dřív …
NEVĚŘÍM tomu, žádna CK o ničem neví.
Vy jste take koukam uplne mimo 😀
VÁM TO ZROVNA TAK BUDOU ŘÍKAT, S KÝM JEDNAJÍ !
Ted jsem mirne znejistel, Vy jste, prosim, z QS, nebo z nejake CK?
Pane Sosovičko, vy máte interní informace od všech relativních cestovních kanceláří na trhu? Vy jste se jich všech ptal? A oni, vám odpověděli, že o ničem neví. A i kdyby věděli a probíhala by v úzkém okruhu manažerů jednání, tak myslíte, že by vám odpověděli něco něco jiného, než že o ničem neví? Část rozhodnutí o leteckém dopravci pro české cestovní kanceláře navíc nemusí padnout v Praze, ale může být ovlivněno i synergiemi s mateřskými koncerny našich největších ck.
nechci předbíhat, ale pokud si opravdu chce Ryan/buzz ukrojit kus z charterového trhu v ČR, tak SW nemá sebemenší šanci. A i když cestobky tak hezky lobovaly za SW, tak si myslím, že stále platí „bližší košile, než kabát“ , kdy budou volit mezi nejistou budoucností SW a zřejmou jistotou s Buzz.
Presne tak. Uvidite jak cestovni kancelare uslysi na snizenou cenu za letenku a tim padem budou mit vetsi marze. Navic zaruka letu nacas a celkove zvyseni komfortu pro cestujici a tim padem i lepsi obraz cestovni kancelare od ktere si klient zajezd koupil
Já pro SW nevidím na trhu už vůbec žádnou šanci a to ani pokud dostane státní garanci. Ta firma zaspala v 90kách.
vy znáte cenu, z kterou bude za chartery chtít ryanair? a cenu, jakou v protinabídce dá smartwings?
V každém případě to přinese snížení cen oproti současnému stavu.
To ani omylem, nižší cena je díky současné nízké ceně ropy. Ale za 4-6 měsíců se bude pohybovat na 60-80% ceny před krizi. Už dnes rostou ceny benzínu u pump…
Opravdu si myslíte, že náklady na sedačku FR jsou srovnatelné s těmi u Smartwings? A že vše se odvíjí jen od aktuální ceny ropy? Ale no tak….
To sice ne, ale cena paliva je jednou z největších nákladových položek a ma na náklady dost velký dopad.
A teď se zeptejte Vika, jestli má zahedgované palivo. Pokud má, tak aktuálně na palivu prodělává kalhoty. Brutálně.
a pokud nemá, tak kalhoty neprodělává.
Jak prosté, milý watsone.
Kéž by, ó Aerobože už zmizely letenky SW na Korfu za 8.000, vždy osolené i mnohahodinovými sekyrami na kufrech na letištích a namísto toho jsme brzy již létali v ČR jako civilizovaní cestující i Koupáci např. v Katowicích, Wroclaei, Blavě, Vídni nebo Mnichově aj. – za pár desítek €, bezpečně i na oba motory a zejm. i na čas!
Pockej az tu nekdo ze zamestnancu QS prijde vysvetlit, ze meli 61999 letu na oba motory a ze i jiny maji nehody… 🙂
a zase ten motor 😀
Něco nového prosím :-)))
zcela určitě víte, že kufry nijak moc nesouvisí s leteckou společností, ale s handlingovou společností.
mno .. korfu za 8 000 .. ono snad smart wings nabízí korfu cestovkám za 8 000 ?
Pokud někdo nechce s cestovku, pouze samotnou letenku, tak ano.
a cpo je na té ceně špatně?
A copak je na ní dobře?
je to prostě cena .. a zákazníku si prostě vyber, jestli ji akceptuješ nebo ne.
v čem je problém? nikdo nikomu nedrží u hlavy pistoli, s tím, že tu letenku musí koupit.
Proto je dobré, aby na trh vstoupila konkurence a zákazník měl na výběr a nemusel se rozhodovat, zda bude akceptovat přestřelenou cenu u monopolní společnosti.
A co té konkurenci doposud bránilo sem vstoupit a přebrat zákazníky?
To netuším, pouze uvádím pohled ze strany zákazníka a srovnávám s nabídkou z okolních zemí.
Tak si to porovnejte třeba s banány, když netušíte. Myslite, že u nás budou banány levnější než v Německu nebo Polsku? Nebudou, protože jich je 80 milionů, respektive 30 v PL. Prostě tam budou levnější, protože je větší trh.
A přitom levnější tady jsou….
Výběr by velký, Vueling, Wizard, TAP, Iberia, EasyJet,atd…Nakonec, když jsem všechny porovnal, tak nejlépe vyšel SW. Přímý let, čas odl/příl, cena.
objevil jste… konkurenci a trzni prostredi 🙂
Skvele! Tak ted to konecne pozná i QS…
však se výběru meze nekladou. Stačí zajet za hranice a určitě těm nějaký spoj bude. Zatím je v demokratické Evropě, takže nápadům na cestování se meze nekladou… otázka zní, zda-li na ten 2 hod let stojí za to trmácet se 3-4 hod autem…
To si radši koupím letenku o pár stovek víc, vezmu exitové místo, objednám si flašku vína, koupím salát v Bille a hodím se do pohody, protože letím na dovolenou… nebo ne? 🙂
Presne tak! Ted bude mit zakaznik z Prahe na vyber mezi QS, FR nebo nekym jinym. No a nam neprazakum to muze byt jedno, vetsina z nas ma blize jine (vetsinou i lepsi) letiste, napr. VIE, BTS, KTW, KRK, WRO, LEJ, DRS, NUE, MUC…
Pokud se prodává i za tu cenu, tak je to v pořádku. Cena je vždy otázka trhu, pokud není státem regulovaná.
Ještě zigulikem na Lipno!
Za tu cenu se daly sehnat letenky do USA. Na 2h let je to opravdu úlet.
ceny letenek se vzdalenosti nesouvisi.
a porad do kolecka – smart na letech do stredomori doprodaval par mist v letadle, co zbyla po cestovkach.
nemel duvod to prodavat za pakatel
Za tu cenu se daly (to je to důležité slovo) sehnat letenky do USA. Ale už nepíšete jak dlouho dopředu, za jakých podmínek, s kolika přestupy a jak dlouhými, s jakými zavazadly. Není to tak, že by se za 8000 běžně prodávaly letenky do USA na libovolný termín na nejrychlejší trasu a s kufrem v ceně. Ano, občas se taková letenka dá koupit a pokud jí někdo sežene a koupí, potom někdo jiný koupí dražší letenku, kterou si to ta aerolinka vykompenzuje.
Posledních několik let se letenky na západní pobřeží USA daly do 8000Kč pořídit mimo hlavní sezónu celkem běžně několik týdnů před odletem z Německa. Občas i z Vídně nebo z Prahy za podobnou cenu. Jeden krátký přestup a v ceně velké příruční zavazadlo, odbavené za příplatek 50€/OW.
Letadlo nové stojí podle stáří od 1 do 2 miliard Kč. A Vy chcete lítat tak za 500 babek? Jste spadl na hlavu?
A je nutné nové letadlo, když jich jsou stovky i tisíce volné nebo brzo budou v leasingovkách?
Jenže přístup handlingu záleží především na jejich smlouvě s tou kterou leteckou společností.
Konkrétně na LVHP je na první pohled silně patrný rozdíl v chování těch samých bagážistů k zavazadlům ČSA a třeba Lufthansy..
Samých ? Tak buď CSA respektive SW group je u CSAH nebo LH je u MA. Ale ani o jednom nevím, ze by se stalo 😂
PS: FR má na průlet 25min se vším všudy. Už vidim, jak za 25min se vyháže a naháže okolo 280kufru ( beru takový průměr 140 na jeden let ) a ještě se stihne všechna technika okolo přistavit apod… 😁
S Ryanair na to zapomeňte. Možná s Condorem nebo jinou německou NN aerolinií.
Letectví v ČR potřebuje po řádění SW restart jako sůl. Pokud je opravdu plné „odborníků“, jistě se některá aerolinka a ultralowcost přetrhne, aby si ze zdejších machrů a machryň vytvořila skvělý a bezkonkurenční hub a klíčovou bázi.
Obávám se však, že po řádění SW, spíš budou muset i ti přeživší trénovat min. úctu ke klientovi, létání na čas, spouštění i 2. motoru, elementární bezpečnost, férové a důvěryhodné PR a další návyky, aby byli u příchozích hubujících a bázujících zaměstnavatelů vůbec použitelní. Letectví dnes není jen o fachidioctví k prázdné plechovce po kerosinu.
To zde tvrdim neustale, ze jakmile si zde spolecnosti udelaji/rozsiri baze, tak v tu ranu zamestnaji stovky lidi co drive pracovali u Smartwings/CSA
To je pravda, ale zisky půjdou jinam.
Na rozdíl od Smartwings je Ryanair obchodovaný na burze. Tj. můžete si jeho akcie koupit (podle úspor a zvážení rizika možné ztráty) a zisky půjdou přímo Vám… Máte pravdu – to je docela podstatný rozdíl !!!
Pro Ivo. Celá skupina Smartwings a.s. za rok 2017 byla ve ztrátě 50 milionů Kč. Za rok 2018 v zisku 355 milionů Kč. Výsledky za rok 2019 dosud nejsou a na jejich zveřejnění zbývá společnosti ještě několik měsíců.
Když si vezmu že na konci roku 2018 celková suma budoucích leasingových splátek, které Smartwings musí platit, byla přes 18 miliard, tak fakt netuším o jakých ziscích fantazírujete. Vy jste požil nějakou návykovou látku?
Takže vy si myslíte, že SW/OK je zadlužen v řádech miliard?
Pro František… Já citoval sumu dlužných 18 milliard (citoval jsem pouze leasingové splátky) na konci roku 2018. Podívejte se sám. Konsolidovaná účetní závěrka společnosti Smartwings a.s. k 31.12.2018. Kapitola 24 Leases na straně č. 61 uvádí celkovou částku zbývajících leasingových splátek: 18.307.061.000 Kč.
Na předchozích stránkách (strana 58 a další) jsou uvedeny další dluhy k 31.12.2018. Například bankovní dluhy. vzrostly z předchozího roku (2017) o cca 12%.
Zisk ke po zaplacení všech splátek dle dohodnutého splátkového kalendáře (laicky řečeno) tzn pokud si SWG pronajima letadla od leasingovky tak tech 18 mld odpovídá cene leasingu za dalsi roky pronájmu. Napriklad LH ma podobne zavazky v hodnote 17 mld eur.
Pro Jiri… A co tím chcete říct? Myslím z pohledu nás daňových poplatníků.
Pohled zákazníků aerolinek neřeším. To je na zvážení každého jestli zaplatí zálohu na budoucí dodávku služeb.
Ze kdyby SW padla tak se letadla vrátí k leasingovce a splatna castka se nebude rovnat 18mld??
Ja vás chápu ze si potrebujete vytvořit konstrukt extrémně předlužené firmy a poukazujete na to nejvyšší záporné číslo, ale naštěstí pro nas ostatní takto to nefunguje
Pro Jiri … já srovnával roční výtěžek firmy Smartwings s náklady na pořízení letadel. 300 až 400 milionů ročního zisku se kolikrát vejde do celkové sumy dlužných leasingů 18,5 miliardy ? ANO, za 52x (jde o údaje na konci roku 2018, nynější situaci neznám). A kromě platby na leasing musí Smartwings získat tolik marže, aby zaplatil: palivo, poplatky letištím, mzdy, úroky z půjček atd. Takže aktuální příchod hubených roků znamená, že Smartwings velmi pravděpodobně nedosáhne spoustu roků jakkéhokoliv zisku. To byla má reakce na tvrzení pana „Ivo“, že případný zánik Smartwings znamená, že „zisky půjdou jinam“ viz výše – je… Číst vice »
Ohoho, ted musime vsichni povinne brecet, ze panove Vik, Simane a cinani nebudou mit zisky, a budou mit bebi?
v čem to řádění SW spočívá?
no tak zrovna v této chvíli v směšných žádostech majitelů o peníze, přičemž zároveň mlží o aktuálním stavu QS, a související mediální kampani, vč. posílání zaměstnanců na různé internety (jako to právě teď předvádíte) aby tam dělali „dobrou reputaci“
Bože to jsou kecy… Pardon. Furt tady píšete ty věci dokola a dokola… u nás neexistuje vládní program, kromě platů, do kterého by se mohlo SWG přihlásit. Když jednají dvě strany nevidím nejmenší důvod sdělovat informace někomu kdo to vědět nemusí. Mediální kampaň vede i Ryan (a musíme uznat že to umí fakt dobře), posíláni zaměstnanců… už asi měsíc to tady uvádíte a NIKDY to nikdo nedokázal/neukázal. A zrovna Ryan má reputaci horší než SWG…
Nema. FR je konsistentni, cekate nejlevnejsu letenku na dany den a P2P, mate ji, dostanete za to i odpovidajici nejlevbejsi sluzby. U QS/OK zaplatite vic (s cim nemam problem), jenze pak jednou pristavi slusne letadlo OK, jednou QS. Jednou karticka plati, jednou nikoliv. Zpozdeni mnoho hodin a tak podobne…
Tak zrovna u Ryanairu ty ceny taky kolikrát nejsou žádná hitparáda. K tomu drzé a sprosté chování, které z nepochopitelných důvodů některým jedincům ještě imponuje (asi nějaká záliba v sebemrskačství).
A v čem nespočívá?
V tom ze existuji. Uz jen tento fakt zde nekterym lidem leze silně krkem
S cestovkama se buzz nedohodnou. Muzete byt v klidu 🙂 je to jen dalsi reklama.
A vy jste byl u těchto jednání?
Stejně jako mlžení Vašeho pana majitele, jeho kámoše kobliháře a stejně jako vaše „věcné“ příspěvky zde na fóru…
Tohle přeci není spor mezi přívrženci a odpůrci Bureše!!! To je o tom, co je dobré pro českého klienta! Já také nekupuji potraviny, které vyrábí Babiš. Kost.uzrniny,Penam,Vodnanske kuře. Ale to je o tom aby ta půjčka byla férová, aby to nebyl tunel…
No to samozrejme je. Kdo jiny tady muze posvetit takove sahani do kapes danovych poplatniku? Duch svaty? A komu tady majitele QS chodi na svatbu? Kaji Marikovi?
A můžeš prozradit důvod, proč by se tak nemělo stát? Ono plácnout jen tak něco, je rozdíl od argumenty podloženého názoru. Nebo jste zatím od SW nedostali notičky?
A můžete prozradit důvod, proč by se tak stát mělo?
A jak to víte? Z jakých faktů prosím vycházíte? Minimálně pro ty cestovní koncerny, které v zahraničí služeb Buzz využívají, může být tato nabídka zajímavá.
Konecne na charterovy trh vstoupi poradna a slusna firma ktera nebere svoje zakazniky na hul a poskytuje mnohem vetsi komfort za velmi priznive ceny. Ocekavam ze na zimu zde zabazuje cca 10 letadel a vsem skarohlidum vytrou zrak tim jak uspesny business zde rozjedou
Poradna a slusna firma 😁😁😁 tak to je videt , ze jste mimo
Ale on nemluvil o QS…
Pozor na to, ze u koupáků jsou zákazníky leteckých společností cestovky. Cestující je zákazníkem cestovky a zatím asi neřešil pri vyberu dovolené a kým poletí.
Ani nemá možnost…
samozřejmě že má. zeptá se CK s kým letí a pokud se nelíbí, jde do jiné CK. nebo, nedejbože, koupí si zvlášť letenku, hotel a všechno, tak jako to dělají statisíce čechů…
Myslíte tu firmu co okamžitě vyházela své zaměstnance sotva založili odbory?
Ať se věnují pravidelným linkám, pokud Praha nutně něco potřebuje, tak se zbavit těch absurdních letenek do Řecka za 8000. Chartery Smartwings nijak předražené nejsou, cestovky nabízejí zájezdy klidně za 10000 včetně stravy a ubytování. Ale pro ty, kdo nechtějí s cestovkou, je Praha pro odlet nepoužitelná.
Hladolet jako hladolet. Ale Ryan alespoň bude, narozdíl od Víka a Šimáně, lítat s Koupáky na čas. A Ryan tak, narozdíl od SW, nezničí českým Koupákům chronicky 1. den i poslední den dovolené.
Pokud budou na těch charterech prodávat také samostatné letenky za rozumné ceny, tak tomu velmi fandím. SW jsou v tomto ohledu skutečně zloději, chtít po Evropě za letenku okolo 10k.
sw chce letenky po evropě za 10 tisíc?
jak je možné, že se s nimi po evropě běžně lítá za 3-4 tisíce …?
Před 2 roky jsem s nimi byl nucen letět na Madeiru za 11k. Pokud nechcete s cestovkou, tak cena okolo 10k za RT je u nich bohužel obvyklá i u běžnějších destinací.
a co vám bránilo letět s jinou společností? říká vám něco .. svoboda volby, konkurence, poptávka, nabídka?
Zrovna v tomto případě se bohužel jiná vhodná alternativa nenabízela, jinak bych samozřejmě využil jinou společnost. Proto jen vítám, když do ČR přijde konkurence, která rozvíří zatuchlý monopol SW a individuální cestovatel bude mít poté na výběr.
opravdu na madeiru nebyla jina moznost? ale nepovidejte
ps: pokud opravdu nebyla a sw byl jediny, kdo takovou moznost mel, je logicke, ze cena bude vysoka. ale to by nastalo i v pripde jakekoli jine spolecnosti.
Na daný termín jsem skutečně jinou výhodnější alternativu nenašel. Jinak se samozřejmě dá dostat na třetinovou cenu.
Ale tak ceny letenek fungují. To nejsou lístky na vlak. Ceny pružně reagují na poptávku a když je poptávka velká, jsou i ceny velké. Můžete letět v méně populární den levněji, ale asi nechcete a tak zaplatíte.
Já tedy nevím, ale je plno destinací, kde se dvě aerolinky neuživí, protože prázdným letadlem nikdo létat nebude. Jestli se někam létá 1x – 2x týdně, tak je otázkou, jestli do toho nějaká konkurenční společnost vůbec půjde? A když půjde, tak sice možná zpočátku nasadí nízké ceny, ale až se zbaví konkurence, tak se dostaneme na přibližně stejné ceny. Prostě dopravit B737-800 z místa A do místa B stojí přibližně stejně peněz u všech aerolinek. A ta cena se musí rozpočítat mezi pasažéry. Jestli se potom prvním 10 prodá letenka za 500 Kč, ale posledním 10 za 20000 Kč a… Číst vice »
Záleží, jak dlouho před létem si lístek koupíte.
to je sice pravda ale treba ja bych za let kamkoliv v Evrope nedal vic jak ty 3000Kc. Kdyz vim ze se da letet napr SF ci LA za 6-7 tisic.Muj nejdrazsi v rámci Evropy byl let Krakow – Kanary za 2700 ale s odbavenym zavazadlem 3 roky zpet
Jedním směrem ano, většina z nás ale nejsou emigranti, a chceme se vrátit i zpět, a to už je pak se SW pořádný balík.
Tak leťte z Vídně, Lipska, Berlína,Mnichova. Máte spoustu možností.
Diky za dobrou radu. Ono VIE a BTS mam blize nez Viklef Hejvl Internešnl, takze ani nemam se na PRG obtezovat, pokud neni letenka nejmene o 100 eur rt levnejsi…
České letectví je zničené dávno a cíleně. Zejm. SW.
Hele začíná být švanda. By mne zajímalo, jak se to promítne do cen pro koncové zákazníky cestovek.
No ja? Přece zájezdy zdraží! Říkal to Šimáně, a ten má přece vždy pravdu ne? (sarkasmus). Fakticky bych si tipnul, že to to bude tak, že jim nabídnou o něco lepší cenu, cestovky si ten rozdíl samozřejmě nechají a bude vymalováno.
Konkurence je vždy prospěšná pro zákazníka. Zánik ČSA a SmartWings si nepřeju, ale za to co předvádí ať už se jedná o lety na jeden motor nebo ignoraci zákazníků, kteří se domáhají zákonných kompenzace by si zasloužili pořádně za uši! S Ryanairem je to ale bohužel z bláta do louže, ale pořád lepší než žádná konkurence! Přál bych si aby v ČR jednou vznikla opět solidní letecká společnost jako byly kdysi ČSA…
Souhlasím, jen s tím rozdílem, že by ČSA měli být zachráněni.
Ano! Znacka CSA by mohla být zachráněna. Je chyba, že značka byla prodána! SmartWings ať si provozuje své šmeliny pod jakoukoliv značkou, která nemá přídomek “Český/Česka”. Na užití těchto slov by měla být zavedena nějaká regulace a kontrola kvality produktů/služeb…
S Wizzarem je to jako letět s letadlem co bylo použito na náhradní díly. Vybraný sedačky, potrhany látky… S EasyJet to bylo OK.
Jenom dobře. Pro koupáky to žádný rozdíl nepřinese. Právě naopak. Chartery určitě budou mít jiné podmínky na zavazadla, jako je tomu v Polsku. Alespoň nabídka z Buy on Board bude pro cestaky pestřejší, kromě gumovych sendvicu si budou moci vybrat i něco trochu “na úrovni”…
Mámo, no hoď sem fusekle, jsem Ti říkal, musíme se sbali do BOJkovic, abychom to ještě stihli s tou naší českou Travelou, jak tam mají ty řízky v letadle. Nepoletíme snád tímhle hnusným cizákem, co ani česky neumí…
Děkujeme vládo ČR, než si rozmyslíš to co jiné vlády pokládají za samozřejmost, jiné již podpořené aerolinky tady zničí české letectví, zničí tisíce pracovních míst a odvedou miliardy na daních. Je mi z vás smutno.
LOL, české letectví zničil stát, který hospodařil v ČSA tak, že si z toho určité osoby dělaly dojnou krávu. Tohle už je jen následek. A ty tisíce pracovních míst a miliardy na daních, to mi zní jako PR z dílny Marka Prchala nebo česko-čínské komory.
To je trh, nebrečte. Žádný národní poklad SW není, aby se musel zachraňovat. Spoustu jiných firem je momentálně v hrozne situaci a těm taky nikdo nepomáhá.
A proto se pro jistotu nepomůže nikomu, ani SW ani ostatním, a necháme se převálcovat jinýma které podporují jejich vlády. Zatímco ostatní vlády budují národní šampióny, my tu nemáme nic a vymýšlíme nesmysly tipu digitální daň, aby tu aspoň něco zůstalo.
Mohlo by se pomoci všem a to tak, že by se peníze z daní neházeli do černých děr typu QS…
Z velkých firem zachránit zákazníky tak potraviny včetně piva. Průmysl jako strojírny nebo třeba juta má význam . Potom pomáhat firmam bez přidané hodnoty ale hodně zaměstnávajících lidí , kde bych to nějak vázal aby potom neutekli . Ale sw proč . V Praze to na nezaměstnanosti nepoznaji , dělníci za kniplem ,palubní posluhovačky včetně leštící party si práci najdou . Jen ti specialisti s klávesnici a velkými nároky asi nebudou potřeba . Čekat ale od Ryanu nekritickou spásu je podle mě mimo . A je otázkou zda vůbec koupakum v balíku s ubytováním někdo něco slevi . Proč taky… Číst vice »
Jsme blbej národ Švejků, zbabělců, praskačů,zlodějů, závistivců…
Tisíce míst a miliardy na daních? zkuste být, prosím, přesnější a konkrétnější. Ať koukám jak koukám Tisíce zaměstnanců SW nemaj.
A půlku z toho ještě v zimě poslou na pracak….
Dádo, 2500 jsou tisíce, pokud Vám to nestačí, zkuste se víc vzdělávat v oblasti letectví a pak zjistíte, že to nebude “ jen “ o 2500 místech.
Ceske letectvi vlastnene z poloviny Cinany a z poloviny nizozemskymi investicnimi fondy?
A zadne miliardy na danich jste tady neodvedli. Nelzete.
Kdyby jste tu energiii, co jste vrhli do nednustojneho zebrani o penize nas vsech radeji vrhli do udrzeni trhu, pripadne ziskani novych (jak to dela Ryanair), mohli jste byt v klidu. Nejdulezitejsi destinace budou pocas hlavni sezony otevrene. Zadna krivda se vam uz dit nebude.
Kdyby jste aspoň nelhal 🙂 čínská polovina je v daňovém ráji, ta česká normálně u nás.
Proč by měly odvést miliardy na daních ? Tak lukrativní obor to opravdu není. Vlastně není dlouhodobě udržitelný. To co by stát investoval do Smartwings by se nikdy nevrátilo.
Co má smysl podporovat je zázemí pro školení, trénování, opravárenství, ŘLP, atp., zkrátka výdělečné části.
O dopravní obslužnost nebude nouze, PRG v minulosti rostlo, je tu rostoucí poptávka a vysokorychlostní železnice do okolních zemí pro ekologické spojení mezi letišti zatím neexistuje.
Upřímně, nikdo vám nebrání, abyste vyhlásil veřejnou sbírku na podporu Smartwings – směle do toho.
Konečně, na plicní ventilátory jsme se také složili (a ještě si to místopředseda vlády hezky pochvaloval, že se vláda nemusí nijak angažovat, jak to hezky přibývalo).
No on je asi trochu rozdíl nějací polomrtví chrochtící pacienti, kteří třeba v dalších volbách už nebudou relevantní a páni miliardáři, které hodný pan premiér zve na svou vlastni svatbu…
Lee, že se nestydíte psát takový nesmysl. TS-SW není nic nenahraditelného. Spíše naopak. Služby mizerné, komunikace s klientem nula. Zodpovědnost žádná. A teď nemyslím jen jednomotorový let, ale také jejich totální ignoraci při povinnosti vyplatit náhrady za zpoždění atd. dle zákona. Prostě cestující je kaštan co má zaplatit, mlčet, táhnout domů a za čas se pokorně vrátit k příštímu letu. Díky, nechci.
Nikdo není nenahraditelný. A lepší nedat Smartwings nic teď, než tam postupně lít miliardy jak do černé díry a prodlužovat tu agonii.
Ty peníze by se státu stejně nikdy nevrátily. Kdo umí ten umí a kdo ne, ten bankrotuje. Šimáně a spol. to můžou prodat jinému investorovi…pokud se tedy vůbec nějaký šílenec najde.