Ryanair hrozí uzavřením tří základen v Německu, piloti těsně odmítli snížení mezd
Letadla Ryanairu a Lufthansy na letišti ve Frankfurtu. Foto: Lufthansa
Letecká společnost Ryanair zavře na konci října svoji základnu na letišti Hahn, které v letovém řádu vydává oficiálně za Frankfurt.
Ryanair to jsou vukukové, vydávat 130 km vzdálené letiště za Frankfurt, to je podvod jako prase 🙂
Vskutku je to tak, z původního názvu Hahn-Airport se na popud právě Ryanairu stalo v 2001 Frankfurt-Hahn Airport, na což reagovala Lufthansa, která je zažalovala kvůli falešné reklamě. Víceméně název mohl zůstat, ale je třeba uvádět, že je vzdáleno 120 km od Frankfurtu
Za mě v naprostém pořádku. Odmítli pracovat za méně peněz, tak nebudou pracovat vůbec. Je to každého volba. Osobně bych raději oželel nějaké ty peníze výměnou za to, že mé pracovní místo zůstane zachováno.
Nebo budou pracovat jinde a třeba i za víc? Není každé rozhodnutí buď a nebo.
V dnešní době bych to neříkal s bůhvíjakou jistotou.
Jj, třeba u Lufthansy, která se taky musí pár lidí zbavit. A pro pilota není nic horšího, než sedět na zadku a nelítat. Navíc ti v Německu by neumřeli, i kdyby spadli platově – kopilot by měl mít aktuálně minimálně 50 000 eur a kapitán 100 000 eur ročně. I s 25% snížením by se z toho platili veškerý jejich závazky líp jak z podpory a budoucnost by byla taky nadějnější, protože každá odlítaná hodina se jednou bude hodit…
O pilotech… protoze je mi z prispevku nekterych lidi do breku mam potrebu se vyjadrit. Chtel bych tu mistnim expertum rict jak vypada zivot normalniho dopravniho pilota, nejedna se totiz o zivot plnej lajn koksu, party a modelek jak se tu casto zminuje. (ano ukazuju na tebe Analytiku) V dnesni dobe ani piloti neberou nejak extra velky penize, naopak do toho investujou skoro 2 miliony ze svyho. Do toho tomu investujou X let vycviku, uceni a casu straveneho na letisti. Pokud v dnesni dobe nastoupite k normalni letecke spolecnosti jako pilot dopravniho letadla, zacinate s opravdu maximalne podprumernym platem. Ten… Číst vice »
Diky za tento soupis. Lepe to snad ani napsat nejde.
A to jsem vynechal to ze spousta tech lidi v podstate ze dne na den skoncila se sotva dolitanym vycvikem na typu (pro normalni hledani prace = skoro nepouzitelne).
Jsou bez prace, maj nemale dluhy (v lepsim pripade v radu statisicu). Je to neco co nemel nikdo sanci ovlivnit a spousta lidi na to dojela a jeste jim tady preje to nejhorsi a nekolik z nich jim tady napise ze muzou jit delat na pole.
Pro me naprosto nepochopitelny.
I průměrný nebo podprůměrný pilot může být třeba výborný skladník. Každí krize je příležitost.
I podprůměrný mechanik může být trollem
Ano dokaze, a verte ze spousta pilotu ted dela regulerni zamestnani aby se uzivila. Problem je ze dluhy, ktere maji v ramci vycviku ktery predtim delali je plat skladnika jednoduse neuzivi a stat jim neposkytne zadnou podporu… pritom maji jiz nekolik mesicu snizene platy klidne az o 80% a ke konci toho kolecka je vyhodi. Kdyz vam ted ze dne na den snizim mzdu o 80% a pak vas vyhodim, jak dlouho prezijete? mesic, dva v pohode, pul roku? rok? se klidne vsadim ze zacnete mit existencni problemy. A to nejste zatizen zadnymi dluhy v ramci typoveho vycviku. Vubec nemate… Číst vice »
To je bohužel typická Česká krátkozrakost (rozuměj závist). Mám kamarády piloty a z podobných diskuzí jako tady vždycky chytám pocit, že si ti nepřejícní buď myslí, že pilot je stále to exkluzivní zaměstnání, jako tomu bývalo před 20 a více lety..anebo že každý pilot pobírá podobné podmínky jako kapitán s desítkami tisíc nalétaných hodin u velkých legacy dopravců.
Pak ještě slýchám, že ať jdou třeba lítat cargo..no šli by rádi, ale na to se stojí doslova fronta.
Amen… k tomu snad neni ani co rict 🙁
Stejne tak jakoze ty lidi jsou pryc z odvetvi prinejmensim tak na 2 roky, kdyz je vyrazi nebudou se mit jednoduse kde chytit. Pretlak lidi na trhu bude silenej, maly business jety jsou spis jednotkova zalezitost, vyhlidkama se clovek neuzivi, cargo taky neni nekonecny a drtiva vetsina dopravcu ani nebude nabirat. A na spoustu normalnich praci je odmitnou jako prekvalifikovany. Ty lidi jsou v podstate odsouzeny na pracak a splacet nekolik let dluhy.
Nechci tu cyničnost u některých omlouvat, ale určité pochopení a vysvětlení se nabízí. Ono už před mnoha lety „nedávalo“ rozhodnutí stát se pilotem moc velký ekonomický smysl. Sám to zmiňujete – lidé to dělali z nadšenectví a plnili si sny. A v tom je asi ten kámen úrazů – spoustu z nás mělo také různé sny, ale racionálně jsme od nich opustili a udělali spoustu životních rozhodnutí směrem k bezpečnějším a často nudnějším a zdánlivě nezajímavým variantám. Z toho může pramenit ta nepřejícnost a neschopnost se vcítit do role pilotů. Prostě opustit sny zanechá na lidech jizvy – na některých… Číst vice »
naopak pred nekolika lety nebyla situace vubec spatna… resp. byla aspon prijatelna aby to ty lidi mohli delat.
WIZZ / RYR / SW a vsichni ostatni ve velkem nabirali… a protoze rozhodnuti stat se pilotem (i pres absolvovani vyberka) trva klidne pul roku, ty lidi to delali v dobre dobe.
Asi jsem to popsal trochu špatně – vy o tom víte určitě víc, ale když jsem si to před pár lety počítal v hlavě, tak mi to prostě přišlo pouze jako ta pouze „přijatelná“ ekonomická varianta. Hlavně, když člověk vzal v úvahu nepravidelnou pracovní dobu a ostatní okolnosti, které ovlivňují jeho osobní život. K tomu připočítejte všeobecnou ztrátu respektu vůči vysoko profilovaným pozicím ve společnost (projevuje se třeba i tady v diskuze, ale i v tom, jak se lidi chovají k doktorům a dalším). Tehdy mi třeba proti rozhodnutí pracovat v IT apod. přišlo rozhodnout se pro pilota mnohem riskantnější… Číst vice »
Já si hlavně myslím, že v tom hraje roli hypertrofovaná sebedůvěra hlupáků. Pozérství. Člověk nemusí být ani dopravní pilot, chirurg ani jaderný inženýr na to, aby si i tak dokázal uvědomit jak komplexní to jsou obory a jak těžké je se to naučit dostat se do toho či jsou dokonce mimo vlastní limity. Čím méně toho někdo ví, tím snáze dělá jednoduché odsudky. Asi nemá smysl si tím ničit játra, lidi změnit nejde.
Určitě je to část problému – napříč společností. Internet a falešná sebedůvěra, kterou některým lidem dává je docela zhouba. Já jsem se ale už setkal s lidmi, které prostě srazilo, že si několikrát v životě „netroufli“ chtít od sebe víc a začali nenávidět ty, co si „troufají“.
No jo, já si taky donedávna myslel, že situace je stejná jako před těmi dvaceti lety, kdy měl pilot pětkrát větší plat než průměr, a to třeba ještě v ČSA vyhrožovali stávkou a hned když dalšího zvýšení platů dosáhli, prohlásili, že předletová příprava jim není placená a zpožďovali kvůli tomu lety (jeden takový jsem zažil osobně).
Ať piloti doplní řady našich strojvůdce, po zácviku, stoupne pak kvalita lidí, a klesne přetížení strojvudců 🙂
Proc ne. Nekteri piloti od Air New Zealand uz se cvici na strojvedouci primestskych vlaku v Aucklandu.
Ber to tak, že se jim prostě nepodařil byznys. To je v podnikání normální.
Můžou si za to rozhodnutí nacpat čas a peníze do lítání sami.
Taky můžou náhle onemocnět a ze dne na den jsou bez mediklu.
Taky jsem vloni četl, že v roce 2025 bude potřeba ve světě o desetitisíce pilotů více podle naprosto přesně podložených výpočtů. No aha, přišla Korona. A je to jinak. Všechno…
Ano, ale vetsina podnikatelu taky dostala nejakou statni podporu.
Vetsine podniku (mimo cestovni ruch) se taky do nejake prijatelne urovne business vratil ackoliv ho samozrejme take zasahl.
Letectvi ma problem v tom, ze ze dne na den padly obraty na dlouhou dobu na nulu (ba dokonce co hur, museli jeste vracet spoustu penez). Takze i normalni provozni zaloha na tohle nestaci. V zadnem jinem businessu do dneska take neni tak moc snizena poptavka a neni ponechan naprosto bez podpory coz letectvi (zejmena v CR) je. 😉
Problem je, ze lowcosty z toho cestovani autobusem udelaly. Cenou i kvalitou. A prestizi.
Ale zaroven taky stoji za navysenim celkoveho objemu prepravy a tedy i poctu pilotu.
Mne je pilotu lito, jsou to lidi co sli za svym zivotnim snem. A ze tech snicich bylo vzdy vic, nez kolik aerolinky potrebovaly. Jenze kdyz se nelita, co pak?
Ale zase na drouhou stranu – trhy jako Cina jeste loni hlasily nedostatek pilotu a zaroven silny rust. Nebude sance uplatnit se tam?
V Číně je několik problémů. Je to delší příběh. Nicméně obecně v Číně jsou pozici jen pro zkušené kapitány a i když tam job dostaneš tak se rozeběhne kolečko různých nečekaných potíží, „nedorozumění“, změny pracovních i mzdových podmínek, že to pro většinu pilotů nepředstavuje práci s nějakou jistotou férového zacházení a podmínek. Jinak řečeno tam s tebou jako s expatem každej vyjebe. Sem tam je třeba platit úplatky aby jsi prošel nějakým testem i zkouškou, prodlužují zácvik a tréningy takže rok bereš mrzký plat a když se tě chtěj zbavit tak tě nechají rupnout na simulátorovém přezkoušení a nebo zajistí… Číst vice »
Proc tady vsichni rvou po jakesi exklusivite letajicich autobusu? Bylo. Nebude. Stejne jako na draze predtim. Stejne jako v kocarech predtim. Stejne jako na konskem hrbetu predtim…
Přidám některá svoje moudra – máme známého pilota u jiné společnosti a já studoval střední dopravku se zaměřením na leteckou dopravu (pak vošku i vejšku). Po určitou dobu jsem pracoval jako personalista – tady je pohled personalisty / vedení společnosti: 1.) DOBROVOLNĚ a VĚDOMNĚ jsi podepsal smlouvu u Ryana, kde máš uvedeny veškeré podmínky – tak si nestěžuj (tak nebreč) 2.) nikde jsi neuvedl ten svůj „průměrný“ plat na „hranici životního minima“ – stačí zaokrouhlit na deseti tisíce.. 3.) ať se ti ti líbí nebo ne – jsi jenom „řidič“ letadla – tedy kdykoli a kýmkoli ze stejně kvalifikovaných kolegů… Číst vice »
Oni si ti piloti narrow body o sobě myslí bůhví jaké jsou to celebrity, lajny koksu, whisky, párty, modelky….
Jsou ale v podstatě to samé co strojvůdci a řidiči autobusů a Ryanair to moc dobře ví a podle toho k nim přistupuje.
Už to prosím Vás nešňupejte. Srovnávat pilota dopravního letadla s řidičem autobusu #facepalm
Co je na tom nejasného – ten pilot si může zapnout autopilota a nemusí se o nic starat, to u řidiče nejde, ten musí pořád řídit a to samé ten strojvůdce musí sledovat trasu.
Dnes si každý pilot sotva dokončí kurz představuje, že do roka bude mít před domem nějakou limitovanou edici Ferrari.
Řidič Tesly si může zapnout autopilota, pak stačí mít jen ruce na volantu a klidně i spát 🙂
Víme, autopilot není tlačítko. Vy prezentujete úplně učebnicový příklad Dunning–Krugerova efektu.
https://www.slideshare.net/theoryce/autoflight-part-1 můžete se podívat na takovou pěknou prezentaci, jen popisující módu autopilota. Asi byste k tomu měl něco vědět i o navigaci a kopci dalších věcí, ale proč se něco učit, když si lze myslet jak je to snadné.
Běž to říct těm pilotům do očí, Michale,jen běž 🙂
Žádná jména prosím, diskuse je pod přezdívkami.
To máš možná tak ty 🙂
Jsem moc rad ze jsi tohle napsal, hezky jsi se nám tu odkopal …. takže cely ty týdny tvých analýz zdarma tady na webu vlastně prameni z toho ze jsi zakomplexovaný trouba a to Ti ani nechci reagovat na toho autopilota (příspěvek níže) ….. těžko bych hledal mírná slova jako byl např. trouba
Taky šňupete?
No ono kdyby Ryanair nepsal Frankfurt Hahn, tak by většina lidí ani nevěděla kde to je a že to je vlastně fajn letiště pro cesty do Sárska nebo Lucemburska. Je to win-win-win pro cestující, Hahn i Ryanair.
To že si cesťák slepě koupí letenku do Hahnu a očekává že přistane na hlavním letišti je hlavně jeho chyba.
Ale, ale… to letiste je oficialne Frankfurt Hahn airport. To nevymyslel Ryanair, tak to maj i na terminalu napsane. Na webu letiste taky.
Ale vymyslel. 🙂
At the request of Ryanair, the name of the airport was officially changed from Hahn Airport to Frankfurt–Hahn Airport. Lufthansa began legal proceedings against Ryanair in 2002, claiming the usage of „Frankfurt“ in the name to be false advertising. Ryanair was allowed to keep the name but was forced to clarify in its advertising that the airport is actually 120 kilometers (75 miles) by road from Frankfurt.
Aha. Tohle jsem nevedel. 🙂
By mě zajímalo jaké všechny výhody má ta Malta kromě běžné angličtiny a levnějšího života v teple, jestli taky mají zaměstnávání pilotů na švarcsystém jako před nedávnem zavedlo Polsko.
Formulace „letiště Hahn, které Ryanair vydává za Frankfurt“ made my day. Jen ať Ryan vypadne, když mu 80milionový trh nevoní.
No ale je to pravda, kdyby Hahn byl někde na okraji aglomerace, tak proč ne Frankfurt.
Ale Hahn je prdelákov uprostřed lesů, kde do nejbližšího větší města na kteroukoliv stranu (Mohuč, Trevír, Koblenz) je hodina jízdy.
Asi tak. 120 km do Frankfurtu.
No vždyť právě, OLearyho poskoci vytvářejí virtuální realitu všude, udělat z prdelakova Frankfurt je pro ně svačinka.
Skavsta. Nykoping. Beauvais. Pardubice 😀
Tak hlavně, že SW jsou ti špatní.
Neboj, brzo ti tu někdo erudovaně vysvětlí, jak je ten Ryanair úžasnej, že ukáže těm lítajícím autobusákům, kde je jejich místo, hlavně že u Smartwings to byli chudáci 🙂
Tak pokud nabízí personálu stejné podmínky a ceny letenek začínají na trojnásobku, tak asi není o čem mluvit
Správnou reakcí by nyní mělo být zvýšení poplatků za využívání letišť pro Ryanair a tím jeho odstřižení od německého trhu. Vyděrače je třeba likvidovat, nikoli s nimi vyjednávat.
Němečtí piloti dostali jasně najevo, že jsou NAHRADITELNÍ – velmi správně Ryan !!!
Doporučuju jednat rychle a rázně – a všechny základny zrušit. Provoz pokryjí piloti ze základen v jiných zemích včetně Česka
Oni si to ti další u jiných společností sakra rozmyslí jestli si budou takhle vyskakovat…
PALEC NAHORU ! 😀
jasně, oni ti blbci z Východu vše převezmou a bude klid…
Takhle to nejde, i TIR doprava si chrání záp.trhy a nikdy tam nepustí balkánské dopravce, viz. nedávná „dohoda“, tzn. až se do toho vloží něm. vláda tak se Ryanair uklidní 🙂