Ryanair v Praze dál posiluje, od srpna přidává další lety k moři do Španělska i do Řecka
Boeing 737-800 Ryanairu v Praze. Foto: Letiště Praha
Letecká společnost Ryanair dál zostřuje konkurenční boj na letech z Prahy do středomořských destinací. Oproti původnímu plánu už podruhé během
Ryanair píše že od 1. 7. bude nabízet 40 % své obvyklé kapacity, takže otevírání uvedených destinací vnímám spíše, než cílený útok na získání trasy dlouhodobě, jako prosté hledání tras kam letos budou lidi létat bez omezení a ochotně. Tam cesty na jih k moři bezesporu patří. Mezikontinentálně moc cestovat zatím nejde, takže středomoří se má na co těšit. S takovou nabídkou spojů by ceny dole mohly nějaký čas vydržet, ale moc nevěřím, že to na nejnižších nabídkových cenách budou držet nějak extrémně usilovně.
Proboha lidi jste Češi nebo co jste, já myslím že by bylo dobré bez ohledu na cokoliv jiného podporovat vlastní aerolinky a ne nějaký cizí ne. Taky všichni kupují škodovky protože je to prostě naše značka, i když má nem.vlastnika ,a o kvalitě se da taky pochybovat. Ale to je jedno, tak laskave bez ohledu na situaci bychom měli mluvit o podpore našich aerolinek. Tak že prostě kupovat letenky a lítat s našima.
Nikdo tě neokrade víc, než Čech…viz. cena elektřiny, brambor, jablek atd fakt nevím, proč bych měl za dráze letět s SW, aby měl Simane lepší auto..
on tě snad na elektrice, bramborách a jabkách okrádá?
Děkuji za upozornění, ale jako moravákovi mi češi nikdy nepřišli horší než třeba slezané. Je pravda, že to, co popisujete lidé zřejmě často řeší nákpem u poláků nebo asiatů.
Přesně tak, VLASTNÍ! Ale SW ani podřízené ČSA jsou vlastní pouze Šimáněmu, Vikovi a Číňanům! A to ni popravdě jsou jak ty říkáš „vlastní“ aerolinky okolních států, se kterými čile obchodujeme a jsme na nich ekonomicky závislí.
Pokud racite byt cinan, Vik nebo Simane, klidne je podporujte. Ja nebudu. Mel jsem jejich stribrnou karticku a asi v roce 2013 letela do kose. Muj posledni let QS/OK.
2013 CSA bylo jestě státní. Jak to tedy souvisí se SW?
Kvalitou sluzeb a prozakaznickym pristupem. A taky skvelymi prestupy BRQ-PRG-neco…
Létám ročně cca 40x z toho 30letů je stejná trasa na které si mohu vybrat mezi ČSA, Vuelingem a Ryanairem. Jen proto že jsem Čech mám za stejný produkt platit víc? Nebo produkt ČSA není stejný a jeho cena je fér, protože letušky mluví česky? Sorry jako, ale to těch 1500-2000 rozdílu v ceně raději u Vuelingu projím a propiju.
Šmarja, odkud se tady tyhle názory pořád berou? Na volném trhu se na to, kde firma sídlí v drtivém množství případů nehledí. Pokud nedokáže firma konkurovat (ať už službami nebo cenou) tak prostě zkrachuje. Jednoduché jako facka. Pokud chcete podporovat osobně pouze české firmy, nikdo vám nebrání. Čím dřív tady tyhle socíkové manýry vymřou, tím lépe.
Jestli ty nejseš troll, tak máš asi nějaký dost zásadní mentální problém… 😀
BTW Fakt nevím jestli mě víc fascinuje ta hláška o Škodovkách nebo o nakupování letenek u Smartwings… 😀
Jako provokace dobré, nebo to snad myslíte vážně. Už jsem to zde psal několikrát, tento přístup „na prd, ale naše“ je cestou do pekel. Konkurence a jedině konkurence je předpokladem úspěchu. A pokud to některá z firem nepřežije, tak OK, přijde jiná …
Závist je hrozná vlastnost. Podporujeme české firmy ,které platí daně v Česku
SW není česká firma, je vlastnená z pulky činany a zbytek vlastní Šimáně skrz nizozemskou společnost….
Moc čteš
Je snad něco, z toho co napsal, lež…?
Nemusite zavidet, ze cte, zkuste to taky. Mozna se jednou dostanete i ke cteni z porozumenim…
Daně platí v ČR. Ale jestli je lepší aby tady provozoval svoje letadala Ryan a plati daně jinde, spousta lidí na UP, tak to bude pro českou ekonomiku opravdu přínosné.
taky mám rád, že třeba Škoda Auto je tu vnímána jako česká firma (100% vlastník je Volkswagen Financial Luxembourg).
Jen tak pro doplnění: je pro českou ekonomiku přínosné podporovat statní subvencí či zárukou čínsko-nizozemskou společnost, u kteří vlastníci mají dost prostředků na provoz?
Tohle Smartwings nezvladne.myslim tim ty konkretni linky. Za obdobne penize to nabizet nebude ani nahodou.
Ale je otazka,jestli tohle komercni osobni letecka preprava vubec potrebuje. Tolik letu. Za tak nizke penize? Zase bude litat kazdy vsude jako by se nechumelilo. Je to pritazeny za vlasy.
A proč by si jako nemohl lítat každý všude…?
Je otázka, jestli mají být pomeranče dostupné deset měsíců v roce za přijatelnou cenu, nebo to má být exkluzivní zboží pouze na vánoční stůl.
Dokud se nezmění přístup CK, tak je jim to „šumafuk“.
Super ! Nechcete něco udělat i s tím Tureckem ?
Kéž by! Ale je pořád zavřený.
Nabízet lety i za dobrou cenu může kdokoliv, ale je otázka, kolik lidí s tím např. do Španělska skutečně poletí. Protože v rámci hotelových komplexů (ve společných prostorách, v restauracích, u bazénu) je povinné nošení roušky. Navíc Mallorka má nyní specifická pravidla a spolupracuje pouze s některými vyjmenovanými cestovními kancelářemi ze zemí EU, které podepsaly COVID chartu. Individuální příjezd (pokud nejste španělský občan nebo cizinec s trvalým pobytem na Mallorce) je prakticky vyloučený a bezpečnostní složky vám nedovolí opustit terminál letiště.
To se zase napr. V srpnu meni, a ty podminky se meni uz 1. Cervence, od 1. Neni nutnost CK…
Karle, Karle, Vy zase blouzníte, že ano? CO jste měl k snídani? :-DDD
COVID :o)
No, ono zrovna na Mallorce není o co stát. Zlatá Malaga a Costa del Sol, tedy pokud vás nezajímají výhradně bary, to je pak úplně jedno, kde chlastáte.
Bolseviku, uz jste ustanovili ulicni vybor pro schvalovani vyjezdnich dolozek?
Mallorca od 1.7. V pohode bez csestovky.
tak já tenhle hnůj zloděje O’Learyho, co má cestující za dobytek na porážku a neví za co by z nich ještě vyrazil prachy, fakt podporovat na rozdíl od ostatních zdejších ovcí nebudu..
Nikdo vas nenuti. 🙂
Jakožto soukromá firma má jediný cíl – zisk. To není nic zlého, to jak se k němu dostane (komfort, četnost letů atd…) je už na ní, podle toho se pak zisky odvíjí. Pokud někomu vyhovuje letět za 10 Euro jen s batůžkem (mě ano), tak to z něj ještě nutně nedělá ovci.
Největší diskuzní myslitelé jsou ti, kteří ostatní označují slovem ovce😼
Vloni 6 letů, absolutní pohoda. Zaplatil jsme si vždy jen ty služby, které jsme chtěl. Žádné obtěžování, žádné nucení, dokonce na všech letech běžně po vystoupání dovolovali se přesadit.
Moc příjemně se to čte! A oproti SW mají kvalitní a spolehlivá letadla a ochotné crew! A jsou schopni ihned přetahovat posádky, co Šimáně vyhnal na dlažbu. Určitě i dál navýší obratem ruky frekvence i v případě potřeby cenově na SW zaútočí.
Šimáně teď sklidí, co desetiletí rozséval.
Pokud Ryan nechá rozkřiknout, že nasadil piloty a cc vyhozené na dlažbu od Šimáně, bude mít Ryan u Čechů i při rovnosti cen obří plus – jen tak dál a houšť!
proč by přetahovali posádky od šimáněho, když mají vlastní posádky?
Protože pražské posádky usnadní a zlevní bázování. Na jednu linku určitě ne-e. Ale na několik tuctů linek z/do PRG se už lokálové vyplatí – v případě zástupů, nemoci atd. V zimě pak mohou létat jih a Gastarbeitry i navýšit business, pokud nepřijde 2. vlna Covid a lockdowny.
ryanair v praze uz bazi má a ma tam vlastní posádky.
proč by proboha nabíral nějaké další posádky od smartu? 😀
Protože SW zbankrotuje a Ryanu se crew budou hodit. 🙂
Vy si toho Ryana pořád natíráte narůžovo. Naprostá většina SW crew považuje eventuelní práci pro RYR za ještě horší variantu než je ta Vaše kasa v Lidlu. Obecně není Ryan mezi leteckým personálem oblíben, dobrovolně (nebo dokonce s nadšením) se tam ze SW nechá přetáhnout málokdo.
Však Lidl už na ně z dálky mává a směje se, až k němu půjdou pracovat na kasu místo k RYR 😀
Chudaku
Počkejte až dá osud přes ránu vám a lidi se vám budou vysmívat a mít nejapné poznámky. Tuhle odpornou mentalitu nepochopím.
Lidl je uz ceka 😀
To Vy si natíráte na růžovo Šimáně. Ryan nenutí piloty létat na jediný motor a trollit zaměstnance po fórech, vydírat vlády a být agresivní při žebrotě u daňových poplatníků.
LC i ULC beru jako nutné zlo. Jen Šimáně je horší a nespolehlivější služba nežli ULC, a liší se od LC/ULC jen až 400% přepálenou cenou.
Ryan nebude v PRG „přetahovat“, ale bude zachraňovat Šimáněho oběti z dlažby. A to je setsakra rozdíl proti Vaší demagogii z letáku z Lidlu.
Pavle Pavle jak jseš starej tak jseš…
Pavel Mácha profesionální troll, co dodat
Jinak Ryanair by určitě nezaměstnal 500 pilotů. Bázi v Praze naplní, tak ze to dá befelem pilotům z jiných bázi
Termín „přetahovat“ jste použil jako první Vy … ale chápu, že se v tom Vašem spisování už trochu ztrácíte … plodit slinty, přepínat nicky a ještě mít přehled, co jako který z nich říká …
Demagogicky překrucujete a’la mgr. Dufková jen Vy! Jasně jsem napsal: „…A jsou schopni ihned přetahovat posádky, co Šimáně vyhnal na dlažbu…“
Jaký máte tlak?
Moc hezký. A Vy?
a zase ten motor…. Pavle, Pavle… nebýt motoru, nemáte o čem psát 😀
Jakožto bývalý steward z SW (momentálně létat nemohu kvůli covid) Vám mohu s jistotou říci, že k Ryanair bych rozhodně pracovat nešel. Znám tam několik lidí z leteckého personálu a nemohu říci, že by tam byli šťastni…
Tak snad budes za kasou v Lidlu šťastnější!
Mgr. Dufková Vás hezky nabriefovala. Ale je to Vaše volba, kam půjdete nebo ne. Třeba na dlažbu, třeba do casina, Lidlu, bordelu – the choice is yours! Letectví má jednu výhodu: Všude ve světě jste v práci! Už ale fakt, že krachujete zrovna u Šimáně, namísto u smysluplnějšího brandu, Vám moc šancí vybírat si nedává. Je to totální brak a celý svět to ví. Nejen za 1 motorový let se propadl hluboko pod Sahel & spol. Hodně štěstí, až budete metat záhy tisíce CV.
Pavle, Vy musíte tu společnost hodně nenávidět, že ano? Přejete jen to špatný, služby jsou špatný, letadla jsou špatný, crew je špatný, motory jsou špatný. Co Váš život, taky špatný? 😀
Nechci Vás zbytečně dráždit, ale právě přemýšlím, kde strávit zimu (českou 2. vlnu a lockdown) a s kým tentokrát se tam nechat dopravit a kudy ma – odpoví to i na Vaše šťourání, PROČ nemohu Šimáně přijít na chuť:
https://simpliflying.com/2020/air-tahiti-nui-boutique-airline/
Jsem běžný cestující, ale letět za cenu 10x vyšší než například Air France do stejné destinace s o levely horším letadlem než AF je opravdu dobré přirovnání. To i SW vyjde s air tahiti na stejno.
…s o 2 levely…
Běžte se léčit, jste trochu mimo. Škoda, že na ty vaše šílený bláboly nejsou léky.
Obecně není oblíben? Tak že u něj teda dělají.. Prostě sorry, firma si dovoluje tolik, co tolerují zaměstnanci.
No RYR třeba ve Francii názorně ukazuje jak si váží zaměstnanců.
teda nic proti, ale RYR netoleruje nic. Pokud se zaměstnanci vzbouří, okamžitě jdou ven, nebo v lepším případě nechá zavřít celou pobočku, viz Lauda ve Vídni 😀
RYR a slušné podmínky zaměstnanců moc k sobě nepasuje…
No přesně tak, brácha s rodinou by mohl vyprávět o jejich fér zacházeni. Sotva sehnali ubytovaní už se stehovali. Ze Španělska do Anglie, přes Itálii se do Berlína.
Pěkné, jen tak dál. Ta Malaga je super.
Rad bych jeste prime Portugalsko a Atheny a budu happy 😂
Přesně! Porto moc chybí, co ho ČSA zrušily…
Schválně jsem na to koukla, teď je tam na říjen s Brussels zpáteční za 3500 s 2 h 20 v BRU, to není úplně špatná nabídka. Ve finále by to možná vyšlo i levněji než ta přímá linka ČSA
SW si mohou nechat od září tak leda ATR a začít létat regionální dopravu, na víc nemají, konkurence je drtí totálně. 900 mega je nyní zcela zbytečných, nástup WIZZ a Ryanair nepřežijí. A Šimáně si nadále může jezdit za Zemanem až na hradní nádvoří, což je projev totální zhovadilosti. ČSA by si měly na podzim pořídit nějaké Cessny na vyhlídkové lety pro místní aerokluby, nevím, který blázen by s nimi létal za ceny, které nabízejí. Klucí z WIZZ a Ryan pochopili příležitost a jdou po tom.
To je přesné a výstižné.
Jen Šimáně nebyl za Zemanem (toho přebalují v Lánech a už dávno o ničem nerozhoduje), ale za Mynářem – asi zase nějaká kulišárna, když se neschází u garážmistra Rittiga jako obvykle.
No neni. Panove majitele si potrebuji vyvest penize co tam nedávno vlozili. A pak uz jen posledni zhasne…
Po letisti se siri informace, ze Menzies dalo vypoved Smartwings group z duvodu neplaceni faktur. Nema nekdo blizsi informace?
Není přechod k CSAH součástí podmínek státní garance? Že by nepřímo podpořili i Letiště Praha?
O tom se pouze mluvilo, ale rozhodně to není v takové fázi, že by bylo hotovo.
Doufám že to odejde k CSAH, já už na tu společnost nemam nervy, hlavne na OK, skoda ze to nejde rozdělit jako driv QS u Menzies a OK u CSAH, zlatý časy. Nejhorší společnost nikdo nechce dělat, akorát samý problémy a věčný zpoždění a nasraný cestující co neznaj svý tarify letenek..
Má tady někdo fundovaný informace o tom, jestli RYR prostě jen obnovuje (a přidává) dovolenkové destinace jako tomu bylo v minulosti nebo i intenzivně spolupracuje s cestovkami aby letadla zaplnil klasickými koupáky? Třeba po vzoru VIE-AYT, kde linku SunExpressu typicky v době sezóny zaplňují koupáci?
Podle mě letos to ještě pojede dle původních smluv mezi CK a SW. Dál to bude zajímavější….
cestovky mají vesměs dlouhodobé smlouvy, takže tam si neškrtne.
a pak se uvidí, jak dlouho to ryyanairu vydrží – půlka těch linek je jen taková z nouze ctnost, protože nemá jiné využití pro letadla., tak co to nezusit někam, kam by aspoň někdo letěl.
U me dobry. 🙂 do Malagy jsem letel loni na podzim. Tam s RY, zpet s SW. Servis podobnej, jen u SW sedadla vedle sebe zdarma. Vyssi frekvence a dobra cena me zajima. Andalusii jsem nestihl celou. 🙂
Pokud nejsi koupák co létá s CK, tak ti jako individuálnímu cestovateli nemá Smartwings vlastně moc co nabídnout. Tohle mělo úspěch v dobách, kdy se lidé nebyli schopni domluvit, neexistoval booking, lowcosty a na dovolenou si šetřil celý rok, apod. Doba se ale změnila a Smartwings ujel vlak.
Lowcosty celý Smartwings zlikvidují za pár měsíců (se státní garancí i bez) a poslední úder bude až nějaký lowcost charter přebere Smartwings kšefty od cestovek.
Mě by moc zajímalo, jak budou fungovat chartery s lowcosty v oblasti check-inu. Jestli zůstanou u svých standardních podmínek a budou po zákaznících cestovek žádat online check-in, s tím, že manžele ještě k tomu rozsadí napříč letadlem, tak jim bude stačit pár letů a lidi se jim velkým obloukem vyhnou. SW by ale měli co nejdříve vylepšit služby, kdyby nabídli aspoň nějaké občerstvení a sedadlo a kufr v ceně, okamžitě by měli velkou výhodu a větší šanci se zachránit.
To už Smartwings těžko zachrání. Nikdo si nebude kvůli občerstvení a pár službám kupovat o dost dražší letenku – zaspali dobu a teď už to nedoženou. Navíc pro ty lowcosty není problém se dlouhodobě cenově podbízet.
Charter je produkt který si objednává CK a je jen na nich jak ho chtějí (může obsahovat větší příruční i odbavené zavazadlo, sezení vedle sebe, nápoje jídlo, odbavení). Není problém to vše předplatit.
Letěl jsem z Německa, myslím, že s Condorem, taky koupená celá dovolená a taky jsem dostal do mailu odkaz, kde jsem se musel odbavit. A to bylo dokonce v němčině, přežil jsem to, bylo to úplně v pohodě, mohl jsem si doplatit za exit a proletět se B767kou, a hlavně to stálo polovinu toho co v CZ.
Odbavení je to nejmenší. CK jistě klientům nabídnou službu ve které vše zařídí. Stejně jim do smlouvy píšeš č. dokladů a nacionále cestujících. Není problém překlopit je letecké spol. podobně jako se to dnes klopí SW. Pak jako koupák jen přijdu s OP na přepážku, odbavím si svůj kufr konzerv a řízků 🙂 a jdu dál. Žádné odbavení předem není nutné. Vše zařídí CK. Nebo nezařídí a pak přijde návod, jak se odbavit. Nečekám, že u letů pro CK neseděly rodiny pohromadě.
Kéž by. Myslím, že to je pohled „zorientovaného“ člověka. Drtivá většina těch, kteří létají jednou ročně na dovolenou s CK nemá tušení, jak se sami zařídit (zejm. bez znalosti AJ)…
divil by ses, „analytiku“, kolik lidí není schopno sami si zájezd „sestavit“ z letenek a bookingu.a kolik z nich neumí kváknout anglicky.
Přesně tak. Spousta lidí chce zájezdy, mít vše připravené a o nic se nestarat. To, že nemusí shánět v destinaci dopravu z/na letište je pro ně začátek dovolené. A samozřejmě jazyková bariéra… Ale to si asi pan Analytik zanalyzuje 😉
pěkně se rozjeli…
Hlavně, že Soluň na celou sezónu zrušili. To přitom je na rozdíl od těch ostatních zajímavá destinace ne jenom kvůli moři, ale i kvůli turistice a poptávka by byla v obou směrech.
Jen houšť.