lot
Letecké společnosti Letectví

Ryanair v Praze dál posiluje, od srpna přidává další lety k moři do Španělska i do Řecka

Boeing 737-800 Ryanairu v Praze. Foto: Letiště Praha
Boeing 737-800 Ryanairu v Praze. Foto: Letiště Praha

Letecká společnost Ryanair dál zostřuje konkurenční boj na letech z Prahy do středomořských destinací. Oproti původnímu plánu už podruhé během týdne navýšila počet letů do španělských a řeckých destinací. Jde hlavně proti Smartwings.

Od 1. srpna tak začne Ryanair létat z Prahy na Mallorku šestkrát týdně. Ještě před pandemií koronaviru přitom Ryanair plánoval jen dva lety týdně. Na počátku týdne firma přidala další dvě frekvence, o víkendu ještě další dvě. V praxi tak Ryanair nabídne šest letů týdně, každý den kromě čtvrtka. Nejlevnější zpáteční letenky začínají na 1653 korunách, během srpna lze běžně zpáteční letenku pořídit za ceny mezi dvěma až třemi tisíci korunami.

Nástup Ryanairu bude velkou výzvou zejména pro Smartwings, které na Mallorku začnou od 6. července létat denně. Jejich ceny jsou ale proti Ryanairu podstatně vyšší, letenky jsou většinou nejméně za pět tisíc korun.

Ryanair posílí i spojení do Malagy, která je hlavním nástupním místem pro španělskou rekreační oblast Costa del Sol. Nově bude létat od 1. srpna pětkrát týdně, každý den kromě pondělí a středy. Ceny se pohybují na podobné úrovni jako u Mallorky, Smartwings prodávají letenky kolem šesti tisíc korun.

Podobná expanze nastane i u letů do Řecka: z jednoho letu týdně přidal dopravce nejprve další dva týdně na Korfu, o víkendu přidal ještě další. Od srpna tak bude nabízet 4 lety týdně: od čtvrtka do neděle. Na Rhodos bude nadále nabízet dva lety týdně. Ryanair tento týden současně oznámil novou linku z Prahy do kyperského Pafosu.

Nejistota aerolinek ohledně poptávky povede k tomu, že cestování k moři bude jedno z nejlevnějších za poslední roky: koupit na hlavní sezónu letenku k moři za cenu do 2500 Kč bývalo z Prahy většinou nemožné. Letos je to naprosto běžná cena.

Odebírat
Upozornit na
guest
96 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Y.K.

Ryanair píše že od 1. 7. bude nabízet 40 % své obvyklé kapacity, takže otevírání uvedených destinací vnímám spíše, než cílený útok na získání trasy dlouhodobě, jako prosté hledání tras kam letos budou lidi létat bez omezení a ochotně. Tam cesty na jih k moři bezesporu patří. Mezikontinentálně moc cestovat zatím nejde, takže středomoří se má na co těšit. S takovou nabídkou spojů by ceny dole mohly nějaký čas vydržet, ale moc nevěřím, že to na nejnižších nabídkových cenách budou držet nějak extrémně usilovně.

Tim

Proboha lidi jste Češi nebo co jste, já myslím že by bylo dobré bez ohledu na cokoliv jiného podporovat vlastní aerolinky a ne nějaký cizí ne. Taky všichni kupují škodovky protože je to prostě naše značka, i když má nem.vlastnika ,a o kvalitě se da taky pochybovat. Ale to je jedno, tak laskave bez ohledu na situaci bychom měli mluvit o podpore našich aerolinek. Tak že prostě kupovat letenky a lítat s našima.

Ovi

Nikdo tě neokrade víc, než Čech…viz. cena elektřiny, brambor, jablek atd fakt nevím, proč bych měl za dráze letět s SW, aby měl Simane lepší auto..

Tomas

on tě snad na elektrice, bramborách a jabkách okrádá?

Radovan Komínek

Děkuji za upozornění, ale jako moravákovi mi češi nikdy nepřišli horší než třeba slezané. Je pravda, že to, co popisujete lidé zřejmě často řeší nákpem u poláků nebo asiatů.

Peet

Přesně tak, VLASTNÍ! Ale SW ani podřízené ČSA jsou vlastní pouze Šimáněmu, Vikovi a Číňanům! A to ni popravdě jsou jak ty říkáš „vlastní“ aerolinky okolních států, se kterými čile obchodujeme a jsme na nich ekonomicky závislí.

Nekdo

Pokud racite byt cinan, Vik nebo Simane, klidne je podporujte. Ja nebudu. Mel jsem jejich stribrnou karticku a asi v roce 2013 letela do kose. Muj posledni let QS/OK.

Roman

2013 CSA bylo jestě státní. Jak to tedy souvisí se SW?

Nekdo

Kvalitou sluzeb a prozakaznickym pristupem. A taky skvelymi prestupy BRQ-PRG-neco…

Bobo

Létám ročně cca 40x z toho 30letů je stejná trasa na které si mohu vybrat mezi ČSA, Vuelingem a Ryanairem. Jen proto že jsem Čech mám za stejný produkt platit víc? Nebo produkt ČSA není stejný a jeho cena je fér, protože letušky mluví česky? Sorry jako, ale to těch 1500-2000 rozdílu v ceně raději u Vuelingu projím a propiju.

Johnczek

Šmarja, odkud se tady tyhle názory pořád berou? Na volném trhu se na to, kde firma sídlí v drtivém množství případů nehledí. Pokud nedokáže firma konkurovat (ať už službami nebo cenou) tak prostě zkrachuje. Jednoduché jako facka. Pokud chcete podporovat osobně pouze české firmy, nikdo vám nebrání. Čím dřív tady tyhle socíkové manýry vymřou, tím lépe.

Jan

Jestli ty nejseš troll, tak máš asi nějaký dost zásadní mentální problém… 😀
BTW Fakt nevím jestli mě víc fascinuje ta hláška o Škodovkách nebo o nakupování letenek u Smartwings… 😀

Jirka B.

Jako provokace dobré, nebo to snad myslíte vážně. Už jsem to zde psal několikrát, tento přístup „na prd, ale naše“ je cestou do pekel. Konkurence a jedině konkurence je předpokladem úspěchu. A pokud to některá z firem nepřežije, tak OK, přijde jiná …

Jan

Závist je hrozná vlastnost. Podporujeme české firmy ,které platí daně v Česku

Filip

SW není česká firma, je vlastnená z pulky činany a zbytek vlastní Šimáně skrz nizozemskou společnost….

Roman

Moc čteš

Jan

Je snad něco, z toho co napsal, lež…?

Nekdo

Nemusite zavidet, ze cte, zkuste to taky. Mozna se jednou dostanete i ke cteni z porozumenim…

Marketa

Daně platí v ČR. Ale jestli je lepší aby tady provozoval svoje letadala Ryan a plati daně jinde, spousta lidí na UP, tak to bude pro českou ekonomiku opravdu přínosné.

Roman

taky mám rád, že třeba Škoda Auto je tu vnímána jako česká firma (100% vlastník je Volkswagen Financial Luxembourg).

Filip

Jen tak pro doplnění: je pro českou ekonomiku přínosné podporovat statní subvencí či zárukou čínsko-nizozemskou společnost, u kteří vlastníci mají dost prostředků na provoz?

Anonymus

Tohle Smartwings nezvladne.myslim tim ty konkretni linky. Za obdobne penize to nabizet nebude ani nahodou.

Anonymus

Ale je otazka,jestli tohle komercni osobni letecka preprava vubec potrebuje. Tolik letu. Za tak nizke penize? Zase bude litat kazdy vsude jako by se nechumelilo. Je to pritazeny za vlasy.

Jan

A proč by si jako nemohl lítat každý všude…?

Dan

Je otázka, jestli mají být pomeranče dostupné deset měsíců v roce za přijatelnou cenu, nebo to má být exkluzivní zboží pouze na vánoční stůl.

Jirka B.

Dokud se nezmění přístup CK, tak je jim to „šumafuk“.

Kirak

Super ! Nechcete něco udělat i s tím Tureckem ?

Marketa

Kéž by! Ale je pořád zavřený.

Karel Jezbera

Nabízet lety i za dobrou cenu může kdokoliv, ale je otázka, kolik lidí s tím např. do Španělska skutečně poletí. Protože v rámci hotelových komplexů (ve společných prostorách, v restauracích, u bazénu) je povinné nošení roušky. Navíc Mallorka má nyní specifická pravidla a spolupracuje pouze s některými vyjmenovanými cestovními kancelářemi ze zemí EU, které podepsaly COVID chartu. Individuální příjezd (pokud nejste španělský občan nebo cizinec s trvalým pobytem na Mallorce) je prakticky vyloučený a bezpečnostní složky vám nedovolí opustit terminál letiště.

MaraSourak

To se zase napr. V srpnu meni, a ty podminky se meni uz 1. Cervence, od 1. Neni nutnost CK…

Ota Z.

Karle, Karle, Vy zase blouzníte, že ano? CO jste měl k snídani? :-DDD

Jirka B.

COVID :o)

Peet

No, ono zrovna na Mallorce není o co stát. Zlatá Malaga a Costa del Sol, tedy pokud vás nezajímají výhradně bary, to je pak úplně jedno, kde chlastáte.

Nekdo

Bolseviku, uz jste ustanovili ulicni vybor pro schvalovani vyjezdnich dolozek?

VíKo

Mallorca od 1.7. V pohode bez csestovky.

espiro

tak já tenhle hnůj zloděje O’Learyho, co má cestující za dobytek na porážku a neví za co by z nich ještě vyrazil prachy, fakt podporovat na rozdíl od ostatních zdejších ovcí nebudu..

Anonymus

Nikdo vas nenuti. 🙂

hamburger

Jakožto soukromá firma má jediný cíl – zisk. To není nic zlého, to jak se k němu dostane (komfort, četnost letů atd…) je už na ní, podle toho se pak zisky odvíjí. Pokud někomu vyhovuje letět za 10 Euro jen s batůžkem (mě ano), tak to z něj ještě nutně nedělá ovci.

Butrusik

Největší diskuzní myslitelé jsou ti, kteří ostatní označují slovem ovce😼

Peet

Vloni 6 letů, absolutní pohoda. Zaplatil jsme si vždy jen ty služby, které jsme chtěl. Žádné obtěžování, žádné nucení, dokonce na všech letech běžně po vystoupání dovolovali se přesadit.

Pavel

Moc příjemně se to čte! A oproti SW mají kvalitní a spolehlivá letadla a ochotné crew! A jsou schopni ihned přetahovat posádky, co Šimáně vyhnal na dlažbu. Určitě i dál navýší obratem ruky frekvence i v případě potřeby cenově na SW zaútočí.
Šimáně teď sklidí, co desetiletí rozséval.
Pokud Ryan nechá rozkřiknout, že nasadil piloty a cc vyhozené na dlažbu od Šimáně, bude mít Ryan u Čechů i při rovnosti cen obří plus – jen tak dál a houšť!

Tomas

proč by přetahovali posádky od šimáněho, když mají vlastní posádky?

Pavel

Protože pražské posádky usnadní a zlevní bázování. Na jednu linku určitě ne-e. Ale na několik tuctů linek z/do PRG se už lokálové vyplatí – v případě zástupů, nemoci atd. V zimě pak mohou létat jih a Gastarbeitry i navýšit business, pokud nepřijde 2. vlna Covid a lockdowny.

Tomas

ryanair v praze uz bazi má a ma tam vlastní posádky.

proč by proboha nabíral nějaké další posádky od smartu? 😀

Pavel

Protože SW zbankrotuje a Ryanu se crew budou hodit. 🙂

skyline

Vy si toho Ryana pořád natíráte narůžovo. Naprostá většina SW crew považuje eventuelní práci pro RYR za ještě horší variantu než je ta Vaše kasa v Lidlu. Obecně není Ryan mezi leteckým personálem oblíben, dobrovolně (nebo dokonce s nadšením) se tam ze SW nechá přetáhnout málokdo.

Zoran

Však Lidl už na ně z dálky mává a směje se, až k němu půjdou pracovat na kasu místo k RYR 😀

Marek

Chudaku

Y.K.

Počkejte až dá osud přes ránu vám a lidi se vám budou vysmívat a mít nejapné poznámky. Tuhle odpornou mentalitu nepochopím.

Tswq1

Lidl je uz ceka 😀

Pavel

To Vy si natíráte na růžovo Šimáně. Ryan nenutí piloty létat na jediný motor a trollit zaměstnance po fórech, vydírat vlády a být agresivní při žebrotě u daňových poplatníků.
LC i ULC beru jako nutné zlo. Jen Šimáně je horší a nespolehlivější služba nežli ULC, a liší se od LC/ULC jen až 400% přepálenou cenou.
Ryan nebude v PRG „přetahovat“, ale bude zachraňovat Šimáněho oběti z dlažby. A to je setsakra rozdíl proti Vaší demagogii z letáku z Lidlu.

Roman

Pavle Pavle jak jseš starej tak jseš…

R.A.

Pavel Mácha profesionální troll, co dodat

Jinak Ryanair by určitě nezaměstnal 500 pilotů. Bázi v Praze naplní, tak ze to dá befelem pilotům z jiných bázi

skyline

Termín „přetahovat“ jste použil jako první Vy … ale chápu, že se v tom Vašem spisování už trochu ztrácíte … plodit slinty, přepínat nicky a ještě mít přehled, co jako který z nich říká …

Pavel

Demagogicky překrucujete a’la mgr. Dufková jen Vy! Jasně jsem napsal: „…A jsou schopni ihned přetahovat posádky, co Šimáně vyhnal na dlažbu…“

Roman

Jaký máte tlak?

Pavel

Moc hezký. A Vy?

Ota Z.

a zase ten motor…. Pavle, Pavle… nebýt motoru, nemáte o čem psát 😀

Martin

Jakožto bývalý steward z SW (momentálně létat nemohu kvůli covid) Vám mohu s jistotou říci, že k Ryanair bych rozhodně pracovat nešel. Znám tam několik lidí z leteckého personálu a nemohu říci, že by tam byli šťastni…

Peet

Tak snad budes za kasou v Lidlu šťastnější!

Pavel

Mgr. Dufková Vás hezky nabriefovala. Ale je to Vaše volba, kam půjdete nebo ne. Třeba na dlažbu, třeba do casina, Lidlu, bordelu – the choice is yours! Letectví má jednu výhodu: Všude ve světě jste v práci! Už ale fakt, že krachujete zrovna u Šimáně, namísto u smysluplnějšího brandu, Vám moc šancí vybírat si nedává. Je to totální brak a celý svět to ví. Nejen za 1 motorový let se propadl hluboko pod Sahel & spol. Hodně štěstí, až budete metat záhy tisíce CV.

Ota Z.

Pavle, Vy musíte tu společnost hodně nenávidět, že ano? Přejete jen to špatný, služby jsou špatný, letadla jsou špatný, crew je špatný, motory jsou špatný. Co Váš život, taky špatný? 😀

Pavel

Nechci Vás zbytečně dráždit, ale právě přemýšlím, kde strávit zimu (českou 2. vlnu a lockdown) a s kým tentokrát se tam nechat dopravit a kudy ma – odpoví to i na Vaše šťourání, PROČ nemohu Šimáně přijít na chuť:
https://simpliflying.com/2020/air-tahiti-nui-boutique-airline/

KarelF

Jsem běžný cestující, ale letět za cenu 10x vyšší než například Air France do stejné destinace s o levely horším letadlem než AF je opravdu dobré přirovnání. To i SW vyjde s air tahiti na stejno.

KarelF

…s o 2 levely…

Marek

Běžte se léčit, jste trochu mimo. Škoda, že na ty vaše šílený bláboly nejsou léky.

Ondra

Obecně není oblíben? Tak že u něj teda dělají.. Prostě sorry, firma si dovoluje tolik, co tolerují zaměstnanci.

Roman

No RYR třeba ve Francii názorně ukazuje jak si váží zaměstnanců.

Ota Z.

teda nic proti, ale RYR netoleruje nic. Pokud se zaměstnanci vzbouří, okamžitě jdou ven, nebo v lepším případě nechá zavřít celou pobočku, viz Lauda ve Vídni 😀
RYR a slušné podmínky zaměstnanců moc k sobě nepasuje…

Marek

No přesně tak, brácha s rodinou by mohl vyprávět o jejich fér zacházeni. Sotva sehnali ubytovaní už se stehovali. Ze Španělska do Anglie, přes Itálii se do Berlína.

beija

Pěkné, jen tak dál. Ta Malaga je super.

Erik

Rad bych jeste prime Portugalsko a Atheny a budu happy 😂

Mat

Přesně! Porto moc chybí, co ho ČSA zrušily…

Pavla

Schválně jsem na to koukla, teď je tam na říjen s Brussels zpáteční za 3500 s 2 h 20 v BRU, to není úplně špatná nabídka. Ve finále by to možná vyšlo i levněji než ta přímá linka ČSA

amey

SW si mohou nechat od září tak leda ATR a začít létat regionální dopravu, na víc nemají, konkurence je drtí totálně. 900 mega je nyní zcela zbytečných, nástup WIZZ a Ryanair nepřežijí. A Šimáně si nadále může jezdit za Zemanem až na hradní nádvoří, což je projev totální zhovadilosti. ČSA by si měly na podzim pořídit nějaké Cessny na vyhlídkové lety pro místní aerokluby, nevím, který blázen by s nimi létal za ceny, které nabízejí. Klucí z WIZZ a Ryan pochopili příležitost a jdou po tom.

Analytik

To je přesné a výstižné.
Jen Šimáně nebyl za Zemanem (toho přebalují v Lánech a už dávno o ničem nerozhoduje), ale za Mynářem – asi zase nějaká kulišárna, když se neschází u garážmistra Rittiga jako obvykle.

Nekdo

No neni. Panove majitele si potrebuji vyvest penize co tam nedávno vlozili. A pak uz jen posledni zhasne…

Marek

Po letisti se siri informace, ze Menzies dalo vypoved Smartwings group z duvodu neplaceni faktur. Nema nekdo blizsi informace?

Myšpul

Není přechod k CSAH součástí podmínek státní garance? Že by nepřímo podpořili i Letiště Praha?

Standa

Doufám že to odejde k CSAH, já už na tu společnost nemam nervy, hlavne na OK, skoda ze to nejde rozdělit jako driv QS u Menzies a OK u CSAH, zlatý časy. Nejhorší společnost nikdo nechce dělat, akorát samý problémy a věčný zpoždění a nasraný cestující co neznaj svý tarify letenek..

Johnczek

Má tady někdo fundovaný informace o tom, jestli RYR prostě jen obnovuje (a přidává) dovolenkové destinace jako tomu bylo v minulosti nebo i intenzivně spolupracuje s cestovkami aby letadla zaplnil klasickými koupáky? Třeba po vzoru VIE-AYT, kde linku SunExpressu typicky v době sezóny zaplňují koupáci?

Petr766

Podle mě letos to ještě pojede dle původních smluv mezi CK a SW. Dál to bude zajímavější….

Tomas

cestovky mají vesměs dlouhodobé smlouvy, takže tam si neškrtne.

a pak se uvidí, jak dlouho to ryyanairu vydrží – půlka těch linek je jen taková z nouze ctnost, protože nemá jiné využití pro letadla., tak co to nezusit někam, kam by aspoň někdo letěl.

VíKo

U me dobry. 🙂 do Malagy jsem letel loni na podzim. Tam s RY, zpet s SW. Servis podobnej, jen u SW sedadla vedle sebe zdarma. Vyssi frekvence a dobra cena me zajima. Andalusii jsem nestihl celou. 🙂

Analytik

Pokud nejsi koupák co létá s CK, tak ti jako individuálnímu cestovateli nemá Smartwings vlastně moc co nabídnout. Tohle mělo úspěch v dobách, kdy se lidé nebyli schopni domluvit, neexistoval booking, lowcosty a na dovolenou si šetřil celý rok, apod. Doba se ale změnila a Smartwings ujel vlak.
Lowcosty celý Smartwings zlikvidují za pár měsíců (se státní garancí i bez) a poslední úder bude až nějaký lowcost charter přebere Smartwings kšefty od cestovek.

Mat

Mě by moc zajímalo, jak budou fungovat chartery s lowcosty v oblasti check-inu. Jestli zůstanou u svých standardních podmínek a budou po zákaznících cestovek žádat online check-in, s tím, že manžele ještě k tomu rozsadí napříč letadlem, tak jim bude stačit pár letů a lidi se jim velkým obloukem vyhnou. SW by ale měli co nejdříve vylepšit služby, kdyby nabídli aspoň nějaké občerstvení a sedadlo a kufr v ceně, okamžitě by měli velkou výhodu a větší šanci se zachránit.

Analytik

To už Smartwings těžko zachrání. Nikdo si nebude kvůli občerstvení a pár službám kupovat o dost dražší letenku – zaspali dobu a teď už to nedoženou. Navíc pro ty lowcosty není problém se dlouhodobě cenově podbízet.
Charter je produkt který si objednává CK a je jen na nich jak ho chtějí (může obsahovat větší příruční i odbavené zavazadlo, sezení vedle sebe, nápoje jídlo, odbavení). Není problém to vše předplatit.

Peet

Letěl jsem z Německa, myslím, že s Condorem, taky koupená celá dovolená a taky jsem dostal do mailu odkaz, kde jsem se musel odbavit. A to bylo dokonce v němčině, přežil jsem to, bylo to úplně v pohodě, mohl jsem si doplatit za exit a proletět se B767kou, a hlavně to stálo polovinu toho co v CZ.

Jindra

Odbavení je to nejmenší. CK jistě klientům nabídnou službu ve které vše zařídí. Stejně jim do smlouvy píšeš č. dokladů a nacionále cestujících. Není problém překlopit je letecké spol. podobně jako se to dnes klopí SW. Pak jako koupák jen přijdu s OP na přepážku, odbavím si svůj kufr konzerv a řízků 🙂 a jdu dál. Žádné odbavení předem není nutné. Vše zařídí CK. Nebo nezařídí a pak přijde návod, jak se odbavit. Nečekám, že u letů pro CK neseděly rodiny pohromadě.

Javert

Kéž by. Myslím, že to je pohled „zorientovaného“ člověka. Drtivá většina těch, kteří létají jednou ročně na dovolenou s CK nemá tušení, jak se sami zařídit (zejm. bez znalosti AJ)…

Tomas

divil by ses, „analytiku“, kolik lidí není schopno sami si zájezd „sestavit“ z letenek a bookingu.a kolik z nich neumí kváknout anglicky.

Marek

Přesně tak. Spousta lidí chce zájezdy, mít vše připravené a o nic se nestarat. To, že nemusí shánět v destinaci dopravu z/na letište je pro ně začátek dovolené. A samozřejmě jazyková bariéra… Ale to si asi pan Analytik zanalyzuje 😉

Jen tak

pěkně se rozjeli…

Mat

Hlavně, že Soluň na celou sezónu zrušili. To přitom je na rozdíl od těch ostatních zajímavá destinace ne jenom kvůli moři, ale i kvůli turistice a poptávka by byla v obou směrech.

fťyp

Jen houšť.