Ryanair chce bránit cestující letů zasažených francouzskými stávkami, peticí apeluje na evropské orgány
Boeing 737-800 společnosti Ryanair. Foto: Ryanair
Evropská komise pod vedením Ursuly von der Leyenové nepodnikla podle Ryanairu žádné kroky na ochranu cestujících zasažených stávkami.
Chtějí chránit svůj bussiness. Hezky tomu říkají jako že jim jde o ochranu cestujících.
A to si nějak protiřečí? Jejich bussiness je přeprava cestujících.
Podepsal byste petici nazvanou „za práva cestujících“?
A petici nazvanou „za byznys jedné lowcost firmy“?
Pane nagistře, to co Ryanair chce, by ale nepomohlo jen jemu. A proto má David pravdu. Neprotiřečí si to, i kdyz to zkusíte napsat 100x jinak 🙂
Píšu snad, že si to protiřečí? 🙂 Ne, jen že ta petice je napsána vzletněji. Že lidé raději podepíší petici za svá práva cestujících, než petici požadující v podstatě totéž, ale z pohledu / rétorikou té firmy.
Reálně ale imho jde Ryanairu o své pasažéry a svůj byznys. Nebo předpokládáte, že jim nějak záleží na cestujících jiných přepravců? (nevím, možná se v tomto pletu)
A magistr mi říkat nemusíte, já ten titul používám v diskuzích spíš z recese 🙂
Samozrejme že Ryanairu ide o ich pasažierov, ale zmeny ktoré navrhujú by sa dotkli pasažierov všetkých dopravcov.
A podepsal byste petici za zrušení byznysu vašeho zaměstnavatele, vyloučením cestujících z dopravy?
Náhodou, jdou na to šikovně. Nestojí to nic – je to v rámci oddělení marketingu, který stejně platí. Navíc tak 2/3 cestujících jsou ti hodně citlivý na cenu a ti jsou nejhlasitější. Navíc se o tom píše napříč celou Evropou. Takže krásná reklama za nic.
Doprava je součástí kritické infrastruktury a proto by zamněstnanci v dopravě měli mít stávkování zakázáno, stejně jako je zakázáno stávkovat třeba doktorům nebo enrgetikům.
Dal jsem Vám mínus ne pro první část věty, ale proto že nemáte pravdu v druhé části a také pro pravopis. Nevím, co se dnes děje, ale v tuto chvíli je hrubka ve snad každém příspěvku, co jsem četl (začínám nahoře).
Infrastruktura musí fungovat (věž navigovat, výpravčí vypravovat) ale co si dělají dopravci je už trochu jejich věc.
V Německu při stávce železničářů jede pár procent „stávkujících“ vlaků(nutné příměsto na cesty do práce) a nestávkující můžou tranzitovat.
Letadlo do míst kam se dá dostat jinou cestou nepovažuji za kritické. A pilot záchranářského vrtulníku zase nestávkuje.
Frantík stávkuje, Čech drží hubu a krok…
A Frantík na to dřív nebo později dojede, protože si žije socialisticky nad poměry, na které má.
To věčné stávkování už „normální“ Francouze taky štve.
No, stávkování je francouzská „libůstka“. A to přesto, že se mají jako prasátka v žitě.
Mno jestliže je RegioJet na kolejích vyhánění cestujících do aut, tak týdenní stávka na železnici ty lidi do vlaku fakt nenažene. A zadržet firmám přepravované zboží, tak kdo může jde taky jinam.
Dva extrémy, ani jeden není zdravý.
PR mají promakaný 🙂
nicméně, s těmi frantíky by to chtělo něco udělat – je to peklo s nimi.
Komousi, co by jsme chteli 🤣
Opravdu potřebujete k životu otroky? Někdy to sice přehánějí, přece jen je to zčásti teplejší jih; na druhou stranu – je peklo, že si chvíli nemůžete létat sem a tam? Pořád je to velká vymoženost.
jake otroky?
nez zacnete psat o otrocich, doporucuji si nastudovat neco o francouzskem socialnim a duchodovem systemu
pak pochopite. mozna.
Nepředpokládám, že jde Ryanairu o ochranu cestujících jako takových, ale především o ochranu jejich businessu. Ale kdoví, třeba se z O’Learyho stal lidumil 🙂
To zcela určitě. Na druhou stranu je tu zajímavý nesoulad mezi tím co musí platit aerolinky za kompenzace a zdá se že letiště nemusí (neb nejsou v přímém obchodním vztahu k cestujícím). I když nečekám, že by nějak zvlášť pořídili.
To je určitě pravda. V tomto případě ale pasažér na zadnou kompenzaci nárok nemá, pokud stávkuje letištní personál a řízení letového provozu. Odškodnění by dostal pouze v případě stávky letecké posádky dané aerolinky.
AFAIK pri stavce personalu letecke spolecnosti se komprnzace neplati
Stávka personálu letecké společnosti není podle Nejvyššího soudu mimořádnou události a cestující tak má narok na kompenzaci.
https://www.ceska-justice.cz/2022/03/ns-kdyz-stavka-aerolinii-neni-kvuli-pozadavkum-mimoradna-okolnost-cestujici-maji-narok-na-nahradu-skody/
u vlastnich zamestnancu se komoenzace plati. u zamestancu dodavatelskych spolecnosti ne.
Když přijde o zákazníky, tak přijde o příjmy a tím pádem o byznys. To je rozdíl mezi firmou a úřadem.
Jj, je to přesně tak. Jenom to jejích prohlášení vyznělo tak, že jim jde hlavně o ochranu cestujících, což je spíš vedlejší efekt 😀.
Jinak pro mínusáře já proti Ryanairu nic nemám a pravidelně s nimi lítám. Pri cestě po Evropě do 2-3 hodin mi jejich služby plně vyhovují.