Ryanair chce bránit cestující letů zasažených francouzskými stávkami, peticí apeluje na evropské orgány

Boeing 737-800 společnosti Ryanair. Foto: RyanairBoeing 737-800 společnosti Ryanair. Foto: Ryanair

Evropská komise pod vedením Ursuly von der Leyenové nepodnikla podle Ryanairu žádné kroky na ochranu cestujících zasažených stávkami.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Libcha

Chtějí chránit svůj bussiness. Hezky tomu říkají jako že jim jde o ochranu cestujících.

David

A to si nějak protiřečí? Jejich bussiness je přeprava cestujících.

mgr.pavel

Podepsal byste petici nazvanou „za práva cestujících“?

A petici nazvanou „za byznys jedné lowcost firmy“?

VíKo

Pane nagistře, to co Ryanair chce, by ale nepomohlo jen jemu. A proto má David pravdu. Neprotiřečí si to, i kdyz to zkusíte napsat 100x jinak 🙂

mgr.pavel

Píšu snad, že si to protiřečí? 🙂 Ne, jen že ta petice je napsána vzletněji. Že lidé raději podepíší petici za svá práva cestujících, než petici požadující v podstatě totéž, ale z pohledu / rétorikou té firmy.

Reálně ale imho jde Ryanairu o své pasažéry a svůj byznys. Nebo předpokládáte, že jim nějak záleží na cestujících jiných přepravců? (nevím, možná se v tomto pletu)

A magistr mi říkat nemusíte, já ten titul používám v diskuzích spíš z recese 🙂

Samo

Samozrejme že Ryanairu ide o ich pasažierov, ale zmeny ktoré navrhujú by sa dotkli pasažierov všetkých dopravcov.

Jiří Kocurek

A podepsal byste petici za zrušení byznysu vašeho zaměstnavatele, vyloučením cestujících z dopravy?

Gajda

Náhodou, jdou na to šikovně. Nestojí to nic – je to v rámci oddělení marketingu, který stejně platí. Navíc tak 2/3 cestujících jsou ti hodně citlivý na cenu a ti jsou nejhlasitější. Navíc se o tom píše napříč celou Evropou. Takže krásná reklama za nic.

Geralt

Doprava je součástí kritické infrastruktury a proto by zamněstnanci v dopravě měli mít stávkování zakázáno, stejně jako je zakázáno stávkovat třeba doktorům nebo enrgetikům.

Původní Aleš

Dal jsem Vám mínus ne pro první část věty, ale proto že nemáte pravdu v druhé části a také pro pravopis. Nevím, co se dnes děje, ale v tuto chvíli je hrubka ve snad každém příspěvku, co jsem četl (začínám nahoře).

Leinad

Infrastruktura musí fungovat (věž navigovat, výpravčí vypravovat) ale co si dělají dopravci je už trochu jejich věc.
V Německu při stávce železničářů jede pár procent „stávkujících“ vlaků(nutné příměsto na cesty do práce) a nestávkující můžou tranzitovat.
Letadlo do míst kam se dá dostat jinou cestou nepovažuji za kritické. A pilot záchranářského vrtulníku zase nestávkuje.

Vendelín

Frantík stávkuje, Čech drží hubu a krok…

Geralt

A Frantík na to dřív nebo později dojede, protože si žije socialisticky nad poměry, na které má.

VTT

To věčné stávkování už „normální“ Francouze taky štve.

Pavel

No, stávkování je francouzská „libůstka“. A to přesto, že se mají jako prasátka v žitě.

Jiří Kocurek

Mno jestliže je RegioJet na kolejích vyhánění cestujících do aut, tak týdenní stávka na železnici ty lidi do vlaku fakt nenažene. A zadržet firmám přepravované zboží, tak kdo může jde taky jinam.

mgr.pavel

Dva extrémy, ani jeden není zdravý.

Pavel

PR mají promakaný 🙂

nicméně, s těmi frantíky by to chtělo něco udělat – je to peklo s nimi.

Erik

Komousi, co by jsme chteli 🤣

Frantisek

Opravdu potřebujete k životu otroky? Někdy to sice přehánějí, přece jen je to zčásti teplejší jih; na druhou stranu – je peklo, že si chvíli nemůžete létat sem a tam? Pořád je to velká vymoženost.

Pavel

jake otroky?

nez zacnete psat o otrocich, doporucuji si nastudovat neco o francouzskem socialnim a duchodovem systemu

pak pochopite. mozna.

Pavel

Nepředpokládám, že jde Ryanairu o ochranu cestujících jako takových, ale především o ochranu jejich businessu. Ale kdoví, třeba se z O’Learyho stal lidumil 🙂

Y.K.

To zcela určitě. Na druhou stranu je tu zajímavý nesoulad mezi tím co musí platit aerolinky za kompenzace a zdá se že letiště nemusí (neb nejsou v přímém obchodním vztahu k cestujícím). I když nečekám, že by nějak zvlášť pořídili.

Pavel

To je určitě pravda. V tomto případě ale pasažér na zadnou kompenzaci nárok nemá, pokud stávkuje letištní personál a řízení letového provozu. Odškodnění by dostal pouze v případě stávky letecké posádky dané aerolinky.

Anonym

AFAIK pri stavce personalu letecke spolecnosti se komprnzace neplati

Pavel

Stávka personálu letecké společnosti není podle Nejvyššího soudu mimořádnou události a cestující tak má narok na kompenzaci.

https://www.ceska-justice.cz/2022/03/ns-kdyz-stavka-aerolinii-neni-kvuli-pozadavkum-mimoradna-okolnost-cestujici-maji-narok-na-nahradu-skody/

Pavel

u vlastnich zamestnancu se komoenzace plati. u zamestancu dodavatelskych spolecnosti ne.

Jiří Kocurek

Když přijde o zákazníky, tak přijde o příjmy a tím pádem o byznys. To je rozdíl mezi firmou a úřadem.

Pavel

Jj, je to přesně tak. Jenom to jejích prohlášení vyznělo tak, že jim jde hlavně o ochranu cestujících, což je spíš vedlejší efekt 😀.

Jinak pro mínusáře já proti Ryanairu nic nemám a pravidelně s nimi lítám. Pri cestě po Evropě do 2-3 hodin mi jejich služby plně vyhovují.