Ryanair bude létat z Prahy do Košic či na Kypr i přes zimu, z Ruzyně nabídne 30 destinací
Boeing 737-800 Ryanairu v Praze. Foto: Letiště Praha
Ani v zimě neobnoví Ryanair lety z Prahy do Maroka či Izraele.
Ani v zimě neobnoví Ryanair lety z Prahy do Maroka či Izraele.
Maroko i Jordánsko do velké míry žijí z turismu, je pro ně poměrně klíčový, proto je pro tyhle země koronavirus ještě horší než pro Španěly, těm nějak pomůže EU.. V Maroku je relativní politický klid, většina Maročanů svého krále skutečně miluje, Maroko se i díky turismu velmi rozvíjí – tím myslím zejména oblast pobřeží před Atlasem. Za Atlasem(za Atlasy pro znalce) je společnost podstatně více tradiční. A chudá. A chlapi si tam na manželku obvykle nevydělají před 30tkou, 40tkou. Ale i to se pomaličku mění. Jordánsko je na tom politicky podobně- jedná se o nejstabilnější zemí Blízkého východu s největšími… Číst vice »
Já tou linkou do Ammánu letěl dvakrát a myslím si, že musí být pro Ryanair těžce výdělečná. Jordánci, kteří k mému překvapení tvořili nejmíň půlku cestujících, totiž ke gatu tahají takové množství bagáže, že má i personál problém spočítat, kolik mají doplácet na poplatcích 🙂
Na linkách do Maroka i Jordánska z Prahy převažují cizinci (předpokládám Maročani a Jordánci) dlouhodobě. Čechů je na nich dlouhodobě minimum.
Nepravda
Pescara lítala už loni, takže to není zas tak nová linka..
Škoda, že se neobnoví Marrakesh. V zimě jsem tím letěl a letadlo bylo v obou směrech vyprodané do posledního místa.
adi vam trosku unika realita soucasnosti, ze?
Jaká realita…? Co konkrétně takovým letům dle tebe brání…?
1) třeba to, že všechna letiště v maroku jsou uzavřena, a přistát v maroku smí jen repatriační lety a nikdo neví, kdy budou letiště znovu otevřena
2) z maroka při příjezdu do čr (pokud by jsi se teda nějak dostal do letadla) tě čeká 14 dnů karanténa
už jen bod (1) je vcelku dostatečná překážka tomu, aby se létalo do maroka 😀
Ano, tak je to teď. Nicméně, tohle i celá covid-šaškárna musí dřív nebo později skončit… a konkrétně zrovna Maroko turismus opravdu hodně potřebuje. Dokonce tam tvoří největší oficiální část ekonomiky… (to že realita je malinko jiná – tráva, hašiš – to už je zase jiný příběh 😀)
kdyz myslite….
Co bereš?
A Vy?
Nemá někdo info jak to aktuálně vypadá se Smartwings? Číňani prý nechtějí vůbec investovat.
Čína boys koupili, ne aby investovali, přesně tak jako Korejci. Tedy z jejich strany samozřejmě nezájem, to si budou muset Šimáně a Vik možná sáhnout do vlastního, protože China jim nic nedá. Ostatně po expanzci WIZZ a RYN je další setrvání SW tak do zimy, než je tito úplně podrtí.
Tak se to Luftjarovi přece jen podaří zlikvidovat Čsa, vodporné.
Souhlasím, bohužel jim budou pravděpodobně nality peníze pod rukou, soudím že k tomu došlo už teď.
Psali v pátek na Idnes, že žádných 600 mio na účet neposlali a dělají mrtvý brouky.
Pokud tomu tak je, tak neseženou banku, která by byla ochotná poskytnout ten garantovaný úvěr (70%). Asi mají Číňani střízlivější pohled než čeští spolumajitelé na budoucnost firmy a nechtějí v tom topit už nic ze svého.
Proc by shaneli banku? Penize se do Smartwings budou volne lit pres “statni” CSAH. A nikdo nebude mit sanci to zjistit.
Doba pokročila, myslím, že by to politicky už neprošlo – ta aerolinka je hodně nepopulární. Mají schválenou státní garanci do 2 miliard, ale je v tom i 30% spoluúčast financující banky. Pokud akcionáři nebudou jednat ve shodě, neumím si představit, že by to nějaká banka riskovala.
podle toho, že tady neustále spamuješ na téma smartwings s nesmyslnými řečnickými otázkami …. nemůžeš soudit, že ta aerolinka je hodně populární 😀
nepopulární je mezi pár remcala na foŕech … a pýár dalších lidí. ale tak cca 99% populace je to téma naprosto ukradené.
myslim, ze vetsine obyvatelstva je QS totalne ukradenej a je jim vicemene jedno jaky letecky dopravce je na dovcu sveze…
(samozřrejme myšleno „nemuzes soudit, že ta aerolinka je hodně nepopulární“ )
Ta aerolinka je nepopulární (možná kromě pár fanoušků ČSA) a většina lidí s ní létá proto, že jí má nasmlouvanou jejich cestovka. Dokážu si představit Brita, který si připlatí pár liber aby pomohl British airways, Poláka, který si připlatí pár zlotých za letenku s LOTem, ale ne Čecha, který by byl ochoten připlácet korunu za Smartwings. A žebříčky hodnocení aerolinek hovoří jasně.
A jak pres CSAH??
Treba tak, ze CSAH nebude fakturovat za obsluhu letadel? Respektive ze si umyslne nastavi treba rocni splatnost? A stat potaji nalije penize do CSAH pres Letiste Praha. Proc myslite ze je po uzavreni smlouvy s CSAH uplne ticho a OK/QS uz nejede kampan za zachranu?
Uvidite, ze k zadnemu uveru od banky nedojde
Nechtěl bych být manažerem CSAH, který schválí roční splatnost faktur firmě, co stojí na pokraji bankrotu…a už vůbec bych nechtěl být manažerem CSAH, který odsouhlasí, že jakékoliv služby budu poskytovat zadarmo, bez úhrady.
O péči řádného hospodáře jste někdy slyšel?
Smartwings propousti hrozne moc a uz i hrozi, ze firma opravdu neprezije do pristi sezony.
Trh se vyčistí, jiní dostanou šanci, a věřte že potom co poslední léta předváděli, to bude jenom dobře.
…bo aby přežili v dynamické době letectví, nesměli by pánové Vik a Šimáně se Šmejkalem zamrznout a poplácavat se s úsměvem po ramemech tak, jak to bylo v devadesátkách s přesahem do nového století. Na nástup WIZZ a RYN nebyli očividně vůbec připravení, i když to byly signály po řadu let, navíc ceny SW jsou mnohdy úplně mimo…ale hlavně, státe, dávej, dávej víc a víc, my za nic ručit ze svého nebudeme, i když máme čím….státe, ty nám plat NAŠE PODNIKÁNÍ…to je ta hrůza
Já tedy nejsem zrovna jejich fanoušek, ale troufám si tvrdit, že připravit se na nástup velkých lowcostů se nepovedlo žádné aerolince (ani těm největším už jen třeba kvůli odborům). Myslím, že základní chyba u nich bylo osekání služeb na úroveň lowcostů a zachování prémiových cen.
moment.. ted mluvis o kom .. kdo zachoval prémiové ceny?
Vždy, když je v CZ „ticho po pěšině“ tak to zavání čímsi nekalým. S ohledem na skutečnost, že Smr.t wings i s pohrobkem čsa nyní z PRG operují jen cca 20-25 letů denně, pak zvlášť.
Řev „proč néé my!!?“, zmizel.
Zmizel, protože už mají mají tu garanci. Teď potřebují najít banku a dostat peníze od Číňanů. Na to jim už PR akce nepomůže.
Je to divné. První týden mohl oligarcha Šimáně a spol. obíhat banky, ale teď už je to ticho příliš podezřelé. Hlavně po tom velkém breku a nadávání do médií, kdy SW cpali všem horem dolem. Třeba už SW nevěří ani oni. A je zajímavé i minimalní množství pozitivních a negativních lajků, když se to otevře v tématu nepíšícím o SW. Třeba je to tím, že si vedení SW a Vlaďka udělali dovču. 🙂 Omlouvám se za OT.
Já myslím, že to teď mají v rukou Číňané – pokud pošlou peníze, dá se očekávat úvěr (asi spíš nějaký menší) a pár měsíců bude ještě na provoz. Pokud ne, záleží na Šimáněm jestli nějak donutí Číňany k prodeji, nebo sežene peníze jinak (asi ze svého). Ten výhled je fakt hodně negativní a ani těch dovolenkových charterů nebude tolik aby to bylo ziskové. Od státu už nic očekávat nemohou ani přes ČSAH.
já si zase myslím, že nemají dovču, ale nastala jedna ze dvou událostí: buď již není potřeba předstírat „veřejnost dychtící po národním přepravci a jeho záchraně“, nebo pochopili, že takhle to nezachrání a přestali sem posílat lidi vnitrofiremní komunikací, nebo si kupovat kliky na trollích farmách…
Ona jim teď žádná PR kampaň opravdu nepomůže (možná v Číně) a klikání tady pro ně nemá žádný význam. Potřebují aby poslali Číňani peníze a následně jim banka poskytla úvěr a aby se otevřely hranice do tradičních turistických destinací kam létají s chartery a cestovky tam prodaly hodně leteckých zájezdů.
A tp som sa bal ze Kosice cez zimu nebudu.
Jaká je souvislost mezi „neomezí počet destinací“ a na druhou stranu „neobnoví spojení“?
Tak jste FR přidal dvě nové linky a dvě neobnovil, tak to bude možná ono. 🙂
Počet zůstane stejný, protože místo zrušených zavede několik nových (např. Pescaru).
Neomezi v zime pocet destinaci proti soucasne dobe, kdy dosud takove spojeni neni v provozu. Tim jsou splneny obe podminky
Porovnáváme počet destinací v uplynulém zimním letovém řádu s tím nadcházejícím.