ŘVC chystá proměnu mostu na Císařský ostrov, součástí by měla být zdvižná lávka

Kanál Troja - Podbaba, v popředí zrenovovaný most polní drážky. Pramen: ŘVCKanál Troja - Podbaba, v popředí zrenovovaný most polní drážky. Pramen: ŘVC

S velkou pravděpodobností vzniknou mosty dva, pevný (a vyvýšený) silniční a nižší lávka pro pěší a cyklisty se zdvihacím mechanismem.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
osasco

A pak se stejně ta vyšší loď dostane max. k Hlávkovu mostu, dál už ne. Takže, kam asi tak popluje?

P_V

Ten se taky bude předělávat, hned po Libeňském.

Mickey

Škoda, že nemůže být ten zvedací v základní poloze nižší. Je to zbytečná překážka velkému množství chodců a cyklistů při cestě ze Stromovky do Troji.

Radek

stačí se inspirovat ve světě – Holandsko – tam mají na těhlech pár metrů kanálu mosty otočné. jaká tam má být frekvence dopravy? lodní…

Jiří Kocurek

Klidně, jen srovnávat kanál pro plavidla stejných rozměrů. Mají tam totiž kanály pro různé velikosti lodí, některé malé, jiné zas umožňující podplavnou výšku snad 30 metrů

vasek.beroun

Dva mosty, Antone Pavloviči, není to málo?

Han van Meegeren

Jenže kdo jim teď poradí?
Investiční guru českých politiků a manažerů už bohužel ne.
https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-zemrel-horst-fuchs-svet-si-toho-vsiml-az-po-peti-mesicich-40454208

Han van Meegeren

Prosím o rozklíčování! Nebo průměrem 5 politiků a 5 manažerů?

Lukáš F.

Kvůli výškovému rozdílu 1,6 metru zvedací most? Z cizího krev neteče, že…

Jan T.

A proč nestačí zvedat ty stávající mosty?

Jiří Kocurek

Jestli by nestačil most jeden, pevný, jehož součástí bude i chodník a cyklostezka.

Na fotce v článku je most u ČOV, jestli se dobře dívám. Ten v ul Za elektrárnou vypadá takto: https://mapy.cz/s/nosuhovebo
Místo pro prodloužení rampy tam je. 1,6 m navíc znamená rampu o 13 m delší při sklonu 1:8, což je velmi pohodlná rampa vhodná i pro vozíčkáře. Prostý násyp má prakticky nulové provozní náklady.

praktik

Převažující části pěší frekvence překáží komunikace „Za elektrárnou“, protože její současné nivelety neumožňují zřídit povlovné stoupání komunikace ve Stromovce (v parku) přímo na niveletu mostu (jehož niveleta se má navíc ještě o 1,6 metru zvýšit – takže nižší lávka (asi trochu jinde, než leží dnešní most) má tento problém odstranit = usnadnit překonávání rozdílu nivelet bez dlouhého obcházení či chůze po schodech.

Jiří Kocurek

Ta lávka má na sobě značku říkající 5,4 a minimum v nezdvižené podobě má být 5,25. To je 1 nízký schod, to moc nepomůže.
Spíš to tam celé předělat, opravdu jsou potřeba 2 silnice, nestačilo by vyjít nahoru a přecházet jedinou?

PS: Stopa mluví jasně, cyklisté jezdí i tudy: https://mapy.cz/s/katamulono

P_V

Chodci u Stromovky budou mít o 10 schodů víc, hůře pohybliví a cyklisti se projdou po rampě. Jako dodnes. Problém by nastal na ostrově, kde by prodloužená rampa už zasáhla do křižovatky. Ta by se mohla posunout, jenže by zasáhla na soukromé pozemky a domy, které by bylo nutno vykoupit. Nebo by se křižovatka navýšila a ty domy by se tak ocitly pod úrovní terénu.

Jiří Kocurek

Uvažoval jsem nad tím a odhadem vycházelo navýšit křižovatku asi o 30 cm, byla by ve spádu. Také je možnost ten nový most posunout na východ o 4 až 5 metrů a vejde se to akorát – navíc by byl stále schůdný ten starý.

Ale je to jen nápad k zamyšlení, ostatně zadání dává volnou ruku.

Han van Meegeren

Teď jsem bezradný, jak to postaví.
Investiční guru politiků a státních úředníků už neporadí.
https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-zemrel-horst-fuchs-svet-si-toho-vsiml-az-po-peti-mesicich-40454208

Johnny

Milé ŘVC, jeden krásný a dokonce památkový most bychom pro vás v Praze měli. Zn. Za odvoz

P_V

Nestrašte, oni by ho totiž zrekonstruovali do původního stavu. 🙂 Jako ten most kanální malodrážky, který se při opravě rozpadl, takže ho museli sestrojit celý znova.

L.

Jo proto tam byla několik let zavřená cyklostezka…

Jakub P

Jj, dva roky planovane, minimalne rok neplanovane navic zavrena hlavni cyklotrasa A1 a jako bonus zustala v podobe uzoucke bahnite pesiny… Celkem to pristup Prahy a Prahy 6 k cyklodoprave vystihuje.

Jiří Kocurek

O to nejde, samotná konstrukce je stavěná na 150 tunovou parní lokomotivu, nuž dnes unese již jen půlku… což je pro cyklisty pořád dostatečné, jezdili by středem mostu, kde dnes jsou koleje.
Ano, muselo by se to mostní pole rozebrat a víceméně vyměnit všecky prvky, aby to cyklistům vydrželo alespoň 100 let.

Mike

Ten most je nový

Zbynek

Jeden takovy most v Koline nestaci?