Letectví Letiště

Ruzyně posiluje na větší letadla, za 158 milionů má novou stojánku i čekárnu

Letiště Praha, jumbo Korean Air. Pramen: Letiště Praha
Letiště Praha, jumbo Korean Air. Pramen: Letiště Praha


Letiště Václava Havla Praha zahájilo zkušební provoz nové stojánky, na které může odbavovat další širokotrupé letadlo do rozpětí křídel až 65 metrů nebo dvě menší letadla s rozpětím do 36 metrů. Jde o reakci na nárůst počtu dálkových linek v Praze. S výjimkou A380 se tak vejdou k nové stojánce všechny typy dálkových letadel.

Za 158 milionů korun došlo k úpravám nástupních východů A3 a A4, současně vznikl nový A10 pro odbavení autobusů. Jde o první dva nástupní východy po vstupu do prstu A po pravé straně. Nová odletová čekárna, která je bezprostředně spojena s novým letadlovým stáním, má maximální kapacitu 430 cestujících. První dva východy jsou opatřené nástupními mosty vedoucími přímo do kabiny letadla, třetí východ se nachází v přízemí čekárny a je určen k odbavení letadel na vzdálených stáních prostřednictvím autobusů.

Čekárna pro cestující u nástupního východu A3 a A4. Foto: Letiště Praha
Čekárna pro cestující u nástupního východu A3 a A4. Foto: Letiště Praha

Nově otevřené letadlové stání s odletovou čekárnou je reakcí nejen na neustále rostoucí počet odbavených cestujících, ale také na zvyšující se počet dálkových linek operovaných z Letiště Václava Havla Praha. Tou poslední oznámenou je přímá denní linka společnosti United Airlines do Newarku, která bude uvedena do provozu v červnu příštího roku,“ říká Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha.

Interiér nové odletové čekárny navrhla pražská pobočka architektonického studia Chapman Taylor. Prostor byl doplněn o zcela nové boardingové pulty pro pracovníky handlingových společností. Prostor má přispět k většímu pohodlí cestujících a efektivnějšímu procesu jejich odbavení před letem. Principy řešení nové odbavovací čekárny pro cestující by se do budoucna měly stát vzorem pro další případné kroky modernizace Terminálu 1.

Dálkových letadel v Praze přibývá. Kromě společnosti United Airlines, která na svou přímou linku do Newarku nasadí od června příštího roku stroj Boeing B767 se jedná například také o leteckou společnost Qatar Airways, která bude jednu ze svých linek do Dauhá nasazovat již od října Boeing 787 Dreamliner.

Rekonstrukce stojánek a zázemí pro cestujících je posledním velkým letošním projektem, který na letišti uvedli do provozu. Začíná současně ale příprava rekonstrukce třídírny zavazadel a otevření nových odbavovacích přepážek na obou letištních terminálech, ke kterému dojde v příštím roce.

2 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Dokud nebude další prst, nebude lepší komfort, prst A a i B jsem plochou už zcela vyčerpané

  • „Prostor má přispět k většímu pohodlí cestujících a efektivnějšímu procesu jejich odbavení před letem.“

    Kudos for Chapman Taylor! Jejich vizualizace gate vypadá opravdu revolučně: řady sedaček, pultíky, monitory, dveře… něco podobného doposud nikdo na Ruzyni ani nikde jinde neviděl. 😀

Newsletter

Partneři


Výběr editora