Ruzyně posiluje na větší letadla, za 158 milionů má novou stojánku i čekárnu

Letiště Praha, jumbo Korean Air. Pramen: Letiště PrahaLetiště Praha, jumbo Korean Air. Pramen: Letiště Praha

Letiště Václava Havla Praha zahájilo zkušební provoz nové stojánky, na které může odbavovat další širokotrupé letadlo do rozpětí křídel až


Letiště Václava Havla Praha zahájilo zkušební provoz nové stojánky, na které může odbavovat další širokotrupé letadlo do rozpětí křídel až 65 metrů nebo dvě menší letadla s rozpětím do 36 metrů. Jde o reakci na nárůst počtu dálkových linek v Praze. S výjimkou A380 se tak vejdou k nové stojánce všechny typy dálkových letadel.

Za 158 milionů korun došlo k úpravám nástupních východů A3 a A4, současně vznikl nový A10 pro odbavení autobusů. Jde o první dva nástupní východy po vstupu do prstu A po pravé straně. Nová odletová čekárna, která je bezprostředně spojena s novým letadlovým stáním, má maximální kapacitu 430 cestujících. První dva východy jsou opatřené nástupními mosty vedoucími přímo do kabiny letadla, třetí východ se nachází v přízemí čekárny a je určen k odbavení letadel na vzdálených stáních prostřednictvím autobusů.

Čekárna pro cestující u nástupního východu A3 a A4. Foto: Letiště Praha
Čekárna pro cestující u nástupního východu A3 a A4. Foto: Letiště Praha

Nově otevřené letadlové stání s odletovou čekárnou je reakcí nejen na neustále rostoucí počet odbavených cestujících, ale také na zvyšující se počet dálkových linek operovaných z Letiště Václava Havla Praha. Tou poslední oznámenou je přímá denní linka společnosti United Airlines do Newarku, která bude uvedena do provozu v červnu příštího roku,“ říká Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha.

Interiér nové odletové čekárny navrhla pražská pobočka architektonického studia Chapman Taylor. Prostor byl doplněn o zcela nové boardingové pulty pro pracovníky handlingových společností. Prostor má přispět k většímu pohodlí cestujících a efektivnějšímu procesu jejich odbavení před letem. Principy řešení nové odbavovací čekárny pro cestující by se do budoucna měly stát vzorem pro další případné kroky modernizace Terminálu 1.

Dálkových letadel v Praze přibývá. Kromě společnosti United Airlines, která na svou přímou linku do Newarku nasadí od června příštího roku stroj Boeing B767 se jedná například také o leteckou společnost Qatar Airways, která bude jednu ze svých linek do Dauhá nasazovat již od října Boeing 787 Dreamliner.

Rekonstrukce stojánek a zázemí pro cestujících je posledním velkým letošním projektem, který na letišti uvedli do provozu. Začíná současně ale příprava rekonstrukce třídírny zavazadel a otevření nových odbavovacích přepážek na obou letištních terminálech, ke kterému dojde v příštím roce.

Tagy letiště praha letiště václava havla rekonstrukce stojánek Terminál 1
2 komentáře