Růst mezd v průměru o 8 %. DPP se dohodl s odboráři na dodatku ke kolektivní smlouvě

Měřící tramvaj "Pomeranč" na úseku mezi Palmovkou a Krejcárkem. Pramen: DPPMěřící tramvaj "Pomeranč" na úseku mezi Palmovkou a Krejcárkem. Pramen: DPP

DPP věří, že růst mezd udrží stávající zaměstnance a přitáhne nové.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
milan

„“ … DPP zaměstnává zhruba 11 000 lidí, z toho 4300 řidičů a strojvedoucích. …..““ – je uvedených pouhých cca 39% řidičů/strojvedoucích MHD rozumný podíl ze všech zaměstnanců DP hl.m. Praha, o jehož vozy metra pečují zaměstnanci jejich výrobců (na lince C – fy Siemens, a na linkách A a B fy Škoda Transportacion) a úklid všech vozidel MHD provádějí také pracovníci tzv. externích firem?

KuBS

V DPP jsou mzdy velice slušný i na úrovni Prahy, pro řidiče to bude v základu s výkonnostní odměnou vycházet na cca 266 Kč na hodinu plus veškeré další příplatky, kterých je v DPP opravdu hodně. S jinými DP v ČR fakt neporovnatelné, i když také nejnáročnější provoz. 🙂

Pavel

Jsem zvedavy na vyjednavani v DpmB. Neuveritelny rozdil v platech mezi temito mesty…

DonVinkrozzo

Jen bych rád dodal že 8% je sice krásných, ale při posledním vyjednávání o mzdách právě OO zařídili zrušení inflační položky. Co to už znamenalo minulý rok pro peněženky zaměstnanců ať si každý spočítá sám.
Jen pro zajímavost: Průměrná míra inflace v České republice za rok 2022 činila 15,1 %.

Rychlé Eso

No a? Drtivá většina podniků a firem žádnou inflační doložku nemá. Reálně příjmy klesly všem až na duchny.

Martin

Pokud chceme aby jezdili tramvaje, tak řidiče musíme zaplatit, kdo by to za pár Kč dělal a srdcařů moc není.

Láďa

Dpmb přidává jen tolik aby byli obsazené služby,, dnes třeba se to nepovedlo, ale přidat tolik aby se nemuselo chodit z volna a bylo dostatek řidičů všech trakcí,, to by chtělo tak 20% nahoru a hlavně zrušit tabulky, kdy za stejnou práci mají někteří více peněz jak ti nový, pak většinou brzy odcházejí nováčci pryč…

DonVinkrozzo

Dovolím si nesouhlasit. DPP není jen o řidičích, ale i o depech/garážích/vozovnách a i právě že „kancelářských“. Jen tak pro zajímavost: inflační doložku zablokovali odbory řidičů z Motola.

Pavel

Njn nějaký pan zabloudil na ceste a dal se špatným směrem

Radius

Žádná inflační doložka tam nebyla. Posledních několik let zpět se řešil vždy jen dodatek ke kolektivní smlouvě. Prosím uveďte zdroj…

PetrH

Říká inflační položka, nevíme, co to je 🙂

Milan

Předchozí kolektivní smlouva garantovala nárůst o inflaci + 1%…. Tato část se vypustila v době nízké inflace, když kdekdo brblal, že jinde se přidává víc…. A pak brzo nastala vysoká inflace

PetrH

Hehe a to čekáte, že měly stoupnout mzdy o nějakých 16 % nebo kolik? Z čeho? Jak tu píše někdo nahoře, peníze v DPP špatné nejsou.

Jirka

Trochu na hlavičku tvrzení.
„Odboroví škůdci“ jsou totiž jediní, kdo řidičům navýšení platů zařídí, takže o jaké škodě to plácáte ?