Ruský dopravní letoun minul na Sibiři ranvej a přistál na zamrzlé řece
Dopravní letadlo An-24 minulo ranvej a přistálo na zamrzlé řece Kolymě. Foto: yakutsk_vecherniy
Na palubě stroje bylo 30 cestujících a čtyři členové posádky.
Moc mě pobavil název letecké společnosti _ Poljarnyje avialinii 🙂 Jinak koukám že poslední letadlo se vyrobilo v r. 1978. První 1963.. Dobrý muzeum. Na druhou stranu, klobouk dolu že to va takových podmínkách dovedou provozovat tak dlouho a něajk udržovat funkční
Místa jako Sredněkolymsk nebo Zyrjanka jsou celoročně přístupná jen vzduchem, v létě i po vodě a v zimě po zemi sezonními cestami – zimniky. Při jarní oblevě nebo nedostatečně zmrzlém terénu na podzim zbývají jen ty Antonovy…
Nebyl čas ptát se, kde je ranvej…
Vodka?
Ano, ale bylo jí málo.
Moloděc – nu vot, eto Rissija
Net, samohonka!
Poučení pro příště: Když vidíš dvě ranveje, přistaň uprostřed mezi nimi.
Piloti byli jak pytlové 😁
reflexni vesty to jisti 🦺 poradek musi bejt 👌
Lepší než doufat, že během zásahu nezačne vánice a pak se případně drbat na hlavě, aby náhodou nkoho nesrazili, že nebyl vidět.
tak hlavne vzletnout, nez reka roztaje :). coz na sibiri nebude zas tak brzo.
A už vůbec vzlétli s tím airbusem z pole na Sibiři?:)
Ne, nakonec usoudili že i na tamní poměry by to byl risk. Mašinu rozeberou na náhradní díly.
„Voloďo, odhrnuls už tu ranvej? Za 10 minut budou přistávat.“
„Však tady byli mockrát, to trefí…“
To mi připomnělo vtípek na podobné téma.
Britský pilot pár let po druhé světové válce přistál na německém letišti a nechá si zopakovat instrukce k pojíždění, z věže odpoví rozčíleně, to jste tady poprvé nebo co a pilot odpoví s klidem Anglického gentlemana, když jsem tu byl naposledy tak jsem vyložil náklad a ani jsem nepřistával.
Zajímalo by mne, jak daleko byl od ranveje. Pokud byla ranvej pod sněhem a neosvětlená, špatná viditelnost, tak se nedivím.
Nedivím? Tak to se divím. Ono pokud není vidět (v rámci limitů), tak se nepřistává, pravidlo číslo 1. A ne přistane „někam“. Měli víc štěstí než rozumu na rozdíl od jiných podobných „aviatiků“, pro které to bylo poslední rozhodnutí.
Některé zkušenosti jsou ze západní Evropy jenom těžko přenositelné někam na Sibiř.
To nemá nic společnéjho se západní Evropou. Platí to i v Himálai, Číně, Jižní Americe nebo tichomřských atolech. Je to jen věcí „firemní kultury“, kde je nízká je holt zase vyšší úmrtnost. Často to ruští Aviatici předvádějí v Africe, když tam rozmlátí nějaký přetížený Antonov a třeba ještě bez papírů na motory.
„Nehody letadel a vrtulníků, které jsou v odlehlých oblastech Ruska hojně využívány…“ A k čemu prosím pěkně? 😀
Že by k dopravě? 😁