Rusko začne se sériovou výrobou nových letadel. Budou konkurencí pro Airbus, Boeing i ATR
Letadlo MC-21-300 při testování. Foto: UAC
Výrobci mají až na dvě výjimky zakázky jen od ruských leteckých společností.
Výrobci mají až na dvě výjimky zakázky jen od ruských leteckých společností.
Nova spolecnost Skylink z JAR chce poridit 10 SSJ a provozovat je spolu se dvema E-190 ,kdyz krachujici SAA uvolnily domaci trh.Castecne,jsou tam jeste jini hraci..Pokud se Suchoje skutecne do JAR dostanou,tak bude zajimave sledovat,jak si povedou ve srovnani s E-190 a jinyma.
Jde o tom jednání, a letos se mají prezentovat na MAKSu. Moc reálně bych to ale zatím neviděl, i když se rád nechám usvědčit z omylu.
Mě se ty letadla líbí i vzhledově. Uvidíme jak to bude s kvalitou, bezpečnostní, spolehlivostí atd, ale já jim budu fandit. Bylo by fajn, kdyby jim to konečně vyšlo. Protože jestli něco svět potřebuje, tak je to Rusko, které funguje na běžné úrovni a čerpá sebevědomí i z něčeho jiného, než je vyhrožování okolnímu světu.
svět potřebuje, aby Rusko dostalo přes držku za svojí agresivní expanzní politiku, politické vraždy, potlačování opozice, kybernetickou válku….. investují do zbraní miliardy a jejich vlastní lidi nemají co žrát…. vždy to švabi byli, jsou a budou
Prosím pěkně, jak to myslíte „dostat přes držku.“ Děkuji za odpověď.
Všimněte si, že u tehlě letadel furt řešíte Rusko, Rusko, Rusko… Řešíte snad u Boeingů „jestli něco svět potřebuje, tak jsou to USA, které fungují“? To jsou přece zoufalé teorie a jestli sem někdo tahá politiku, tak jsou to tyhle výroky.
Jak to bude s kvalitou a spolehlivostí… no jako vždycky.
Nechme se překvapit. Třeba se poučili a vychytají takové věci jako poruchovost, servis a včasná dodávka nd.
Jsou to nové modely, s řadou nových technologií, vyvinuté po mnohaleté přestávce, takže se dá téměř s jistotou počítat s dětskými nemocemi (poruchovostí i drobnými konstrukčními chybkami). Minimálně zpočátku to nebude s náhradními díly nic moc. Připomenu, že Rusové si musí velmi mnoho komponentů vyrobit sami, pokud mají v zadání nebýt rukojmími sankcí. Ekonomicky se to pochopitelně moc nevyplatí, stejně jako třeba oblast kosmonautiky, ale celkově to přineslo významný technologický posun pro jejich hi-tech průmysl. Nejsou to vyhozené peníze. Il-114 je navíc letadlo, kde nemají snad ani jinou možnost – An jim svoje poklady neprodá a pro hodně drsné podmínky… Číst vice »
Mohu se zeptat jaké poklady by jim Antonov měl prodat, kdyby chtěl? Antonov je jako konstrukční kancelář ve stadiu klinické smrti. Poslední velkolepý projekt měla být nákladní An-132, no nakonec jim z toho chlebodárci arabáši couvli a letadlo je v kopřivách. To samé nákladní proudový An-178. Odolné typy jako An-24/26/32 už zkrátka v nabídce nemá, pouze je ze sestrvačnosti servisuje a to ještě vágně.
Jeví se mi to podobně, jak píšete. Nechtěl jsem to psát tak natvrdo. Dalo by se psát ještě o An-2, kterého by měl brzy nahradit nový „Bajkal“ s upraveným motorem s Auru(su), či jak se ta limuzína jmenuje. Podobně třeba motor D-436, který začne za 2-3 roky vytlačovat zmíněný PD-8. Ostatně i TVRS (L-610) by měl od roku 2025 nahrazovat An. Je to škoda.
Myslel jsem to tak, že je škoda úpadku ukrajinského leteckého průmyslu, ne že je škoda, že se v Rusku daří vyvíjet letadla.
Mimochodem, docela se daří i zlepšovat poprodejní servis, takže už to zdaleka nevypadá tak smutně jak před několika lety. Na SSJ je dnes čekací doba pro dodání asi 2 roky.
Je to Rusko, kde je politika vo všetkom. Aj v stavaní latriny na Sibiri.
Propaganda. Dopadne to jako vždycky. Až to budou někdy skutečně vyrábět, tak Aeroflot nuceně koupí pár kusů. Možná něco prodají spřáteleným tyranským režimům. Pár jich kvůli mizerné údržbě nebo vodce na palubě spadne a tím se zatím zavře voda.
Boeing má s MAXy obří technické potíže. Do celého procesu se namočil i úřad, který byl nátlakem přinucen letoun certifikovat. A co Dreamlinery, které šéf Norwegianu označil za ‚provozní katastrofu‘?
Ale na Rusko se plive lépe, že?
Opravdu trapné, hloupé a pokrytecké!
A pokud někomu dělá radost míchat do letectví politiku, tak mi ho je upřímně líto….
Politiku do toho mícháte hlavně vy pokusem plivat na domnělé „nepřítele Ruska“.
Ruské aerolinie si můžou normálně koupit jakékoli letadlo a nemusí být politicky nuceny povinně odebírat jiná jen kvůli správnému původu.
Zajímalo by mě, kolik letadel musí prodat, aby se dostali s celým projektem do černých čísel. Něco mi říká, že 175 kusů to nebude…
Během posledního roku jsem slyšel stejné hlášky o ponorce, letadlové lodi, SU-57, sputniku,… už jste nědy viděli aby nějaká západní země nebo firma napsaly že příští rok budou mít kvalitní letadlo, ponorku, supersonickou zbraň? Asi ne co?, protože rusáci jsou bez peněz, všechno padlo na putinovu paranoiu. Byla a je to taková krásná země, kdyby se věnovali těžbě na sibiři, technologiím,…konec
Očekávám klasický průběh. Velké očekávání, nedodržení dodacích lhůt, zjištění že kvalita je mizerná a že dokážou vyrobit jenom pár kusů. A nakonec celý projekt upadne v zapomnění.
poté Putin rozhodne, kupte ještě jednou tolik letadel, státní aerolinky poslechnou a všude se bude psát, jak je ruský výrobek úspěšný
Presne tak a ne jinak !! Ti tupci se nikdy nepouci, naposledy s kramem jenz vlastenecky pojmenovali Superjet. Vyvinout si to nechali potichu u Boeingu, dokonce prvni serie mela motory P&W nez soudruzi rozhodli ze bude min trapne kupovat francouzske jednotky SNECMA. Ve finale vodku popili, poveselili se a pri predvadecim letu v Indonesii s tim jebli do nejake hory i s vladni delegaci na palube. Tak konci balada o dobyvani nebes…
V roce 68 jsem letěl na dovolenou do Egypta úplně novým IL62 a už tehdy byl na úrovni západních letadel a pár jich líta ještě dnes..jen tak bokem
Jenomže není rok 1968, současný ruský průmysl má mnoho problémů a tomu odpovídá i kvalita výrobků.
A proč asi tak ČSA chtěly v roce 68 VC 10 místo Il 62 a místo Tu 124-134 Caravellu? Že by spotřeba, méně peacná údržba a hlučnost?
Il 62 M byly v 80. letech totálně zastaralé. Proč asi tak ČSA a Interflug jednali s Airbusem o A310?
Proč si Aeroflot nepořídil „skvělé“ Il 86 a 96 a taky si objednal jakési A310?
1) Kdo mohl jet v 68 na dovolenou do Egypta? Mám pocit, že běžný Pepa Novák tu možnost neměl, takže se nedivím, že RUF obhajujete.
2) V roce 68 byly daleko primitivnější stroje, oproti současné avionice nesrovnatelné. Ono vyvinout kladivo je něco jiného, než superpočítač.
Problém IL-62 je že oproti A 310 spálí o dvě tuny paliva víc na hodinu letu. Proto se IL-62 ČSA po roce 90 rychle zbavil když bylo potřeba řešit ekonomiku provozu.
S tým „pár jich líta ještě dnes“ máte úplnú pravdu. Rada airlines ich má pár, čiže presne 2 kusy(cargo verziu) 🙂 neviem, či air koyro ešte používa tú IL62 a možno ešte rusaci budú nejaký ten kus mať
Mno jenže ona ta Il-62 už v době svého vzniku byla o parník dozadu proti konkurenci. Ano, naši s tím létali i přes Atlantik a z hlediska provozu bylo celkem spolehlivé, jenže neměli jinou možnost. Skutečně se zvažoval nákup VC-10, ale Moskva udělala bububu a musela se nakoupit jejich „moderní“ pokroková technika. Byť se mi osobně dvaašedesátka líbí víc, tak na vzhled to nelítá. A ad těch pár létajících, resp. těch 2 cargo mašin. Docela by mě zajímal pohled do účetních knih Rada Airlines kolik je udržování tohodle cirkusu stojí a kolik si účtují za své služby. Počítám že na… Číst vice »
Konkurencí určitě nebudou. Možná tak pro Aeroflot, který dostane opět nařízeno, aby i přes vlastní odpor nakoupil letadla domácí výroby. A pak je nakoupí pár obskurních aerolinek z 3. světa. Jinde se nechytí.
a proč ..?
Jan.Kot – pro koktavý, troll Honza. 🙂
Mám doma jedinou ruskou věc v baráku. Saunový kamna. Věčně ucpaný, blbě se to čistí, brzy se asi propálí, když vidím ty šupiny kovu co z toho padají….
Takže, ze zkušenosti dnešní i z dřívějška tedy ukazují, že to letadlo nebude asi uplně konkurent….
Россия самая лучшая в мире страна… Akorát to dopadne jako vždycky 🙂
Jednoduše Rusko: https://www.imz-ural.com/compare-models
Zkousel jsem ohedha vysvetlit Rusakovi ze jejich naroni chlouba, zigul, je veskutecnosti fransizovany Fiat 124. Ziral na mne zcela nechapave, to jim na politickem skoleni nerikali. Ono tech prikladu je cela rada, at uz jde o slavny bombarder Tu 4……..nebo soucasny nakladak KrAZ, jenz vypada uplne jako trinapravovy Studebaker kterych jim USA daly tisice v ramci programu Lend & Lease za 2.sv. valky..
Tobě bych zas doporučil, aby ses už probudil ze spánku do reálného světa.
Ano, krasneho, realneho sveta rizeneho kremlem ….
A třeba taková Čajka která se používala ve východním bloku jako vládní vůz se v originále menuje Packard patrician.
Fakt že jo! Tady je bokorys té ameriky:
https://packardinfo.com/xoops/html/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=11340&forum=3
Nedávno jsem vyhazoval takový gong na 220V z ruské země , i cena tam byla v rublech. Jinak nevím co ruské jsem měl naposled v ruce. Jo zářivky tam vyrábí nějaká Německa firma. A to je vše . Ale made in USA mám taky jen jednu věc . Vytlačovácí pistóli na kartuše.
Obcas k obveselni pouzivam helikopteru Robinson 22, tisice dekovnych dopisu…
Souhlasím s tím že ta éra budou asi bídná (ikdyž ani nespustii produkci takže třeba překvapí) ale přeci nemůžete porovnávat kamna s letadlem
Posadka: palubni topic, truhlar a nastenkar. To byval dobrej vrip..
Vážení, tohle je výsledkem všech těch nesmyslných embarg uvalených prostřednictvím USA a jejich vazalů na Rusko. Pozor záměrně neříkám západní svět, protože Německo už dávno pochopilo, že tudy cesta nevede. To může fungovat na nějakou banánovou republiku bez vlastních zdrojů, ale rozhodně ne v tomto případě. Stejně jako v potravinářském průmyslu po roce 2014, přispěla tato politika, že po roce 2021 bude Rusko soběstačné i v civilním letectví. Rusko má stále i svoje mozky, protože se tam na školách zatím stále učí normální věci a nikoliv o 256 pohlavích a jiné blbosti. Neřešte, zda tato letadla bude chtít kupovat nějaký… Číst vice »
tak schválně, kolik % neruských dílů ten MC-21 asi tak bude mít ? Já to nevím, ale tipuji, že by se bez zahraničních subdodávek do vzduchu nevznesl. Tak či onak je to stroj malé kategorie, až v Rusku vyrobí konkurenta B777, B787, A350 atp., pak se má cenu o ruském leteckém průmyslu seriózně bavit.
Moc jich nebude. Původně mělo mít z významných věcí jednu možnost motoru, ta asi zůstane – ikdyž asi jen na papíře pro potenciální zahraniční zájemce. (Ale spíš to připomíná vývoj L410, kde motory, shodou okolností také od P&W, byly používány na prototypech pro zkoušky pouze do doby než byl připraven tuzemský motor Walter) Dále pak byla plánována západní avionika, interiéry, toalety a hlavně karbonové kompozity, které byly stěžejní pro dosažení váhových cílů a progresivní konstrukce křídla. Tyto omezení už vedly k několikaletému zpoždění programu a bude zajímavé sledovat jak se bez nich rusové obejdou. Jinak je to sice „malé“ letadlo,… Číst vice »
Hlavním cílem je ukázat to letadlo v televizi a posílit mužikům národní hrdost – „koukejte, umíme vyrábět letadla, nemusíme je kupovat na tom upadajícím západě“.
Rusko se chová jako pubertální dítě, které je sice stále závislé na rodičích, ale tváří se, že se bez nich zcela obejde.
Opravdu nechápu to vaše myšlení.Dělate posměšky z ruského letectva a asi Vám nedochází že mají jedny z nejlepších letadel. Co takhle bombardér Il 160 nadzvukové letadlo Mach 2,7 .A pak když jsou tak zaostalí ,proč Amíci využívali služby raket Sojuz do kosmu .
Proč se tak hloupě ptáte? Protože vyřadili raketoplány, tak museli vzít na přechodnou dobu za vděk Sojuzem vycházejícího z R-7, což je skoro 70 let stará koncepce… Nicméně tohle je u konce, teď k ISS léta SpaceX a co nevidět i ULA. A srovnání mezi loděmi Sojuz a Crew Dragon je tak 2 generace.
Čtete v mém příspěvku něco, co tam vůbec není. Zkusím to vysvětlit jinak. Dopravní letadla se běžně vyrábějí za účelem zisku – výrobce investuje do jejich vývoje a zavedení do výroby a předpokládá, že jich prodá tolik, že náklady na vývoj se mu vrátí a začne vydělávat. Ruské státní letecké továrny vyrábějí dopravní letadla, které žádný dopravce nechce, nikdo nepředpokládá, že by to mohla být výdělečná aktivita (minimální objem výroby), ale motivem je snaha majitele továren – státu, Kremlu – ukázat občanům a světu, že taky uměj vyrobit dopravní letadlo. Aeroflot dostane rozkaz nějaký objem nakoupit (i když by radši… Číst vice »
A to jste četl na které wikipedii? Když už, tak Tu-160 a jeho max. rychlost je M=2. Ruská letadla nejsou špatná ale stále jim nějaký ten krůček minimálně v avionice chybí. A hlavně jim chybí prachy a to je vidět nejvíc.
Něco jako Škoda 109E ?
Ruší jediní mají dostatek titanu. Možná to neumí s carbonem, ale prdnout tam titan a budete čučet.
Čína a Japonsko mají titanu ještě víc, když tedy zůstaneme v tomto vidění světa. Ale ono je to irelevantní.
Oni ti rusové měli (asi) dostatek titanu i v sedmdesátých a osmdesátých letech. Předpokládám proto, že měli dobré důvody, proč ho nepoužili. Jinak to uhlíkové vlákno je stěžejní zejména proto, že umožňuje vyrobit tvar křídla, který nelze z plechu (ať už hliníkového, titanového nebo jiného) rozumě vyrobit. Titan se používal například na lopatky turbofanů, ale nevím, jestli to stále platí.
Rusko má všetkého dostatok, akurát výsledok nikde. Celkové HDP ako Taliansko a na hlavu menej ako Slovensko. Kde robi tento obor asi chybu?
Rusko není potravinove soběstačne. Jedinou výjimkou je pšenice.
Sankce jsou důsledek sovětského autoritářství, kvůli kterému Rusko útočí na celý svět.
Na nákup dopravních letadel žádné sankce „USA a jejich vazalů“ nejsou.
Že Rusko potřebuje znovu vynalézat letadlo, které bude horší, dražší a s problematickým servisem, je čistě jeho problém v hraní si na „nezávislost“ ekonomiky velké jako Itálie.
„Sankce jsou důsledek sovětského autoritářství, kvůli kterému Rusko útočí na celý svět.“ Tak ještě tu o Perníkové chaloupce…
vy jste slepý nebo jste spadl z měsíce?? nebo třetí možnost dodnes hrdý na své členství v KSČ?
Je to trol …
Mě to připadá, že jak se řekne Rusko, tak většinu populace zachvátí nával hysterie. Téměř nikdo se nedokáže soustředit na čistě technické věci. Chci vidět, jak bude vypadat např. česká energetická politika bez dostavby Dukovan. Bez Rosatomu bude jakýkoliv tendr ve finále zrušen a elektrárna dostavěna nebude.
Čistě provozně bude to letadlo průšvih. To není jako práce s buzolou, děti.
Ono se lze těžko soustředit na čistě technické věci, když vždy je k nim v případě Ruska přilepeno ještě něco navíc.
Jsou to pomatenci, ktetým technická fakta neříkají nic. Docela smutné…
Jsi na stránkách o dopravě blbe. Ti kdo sem chodí, tak dopravě a technice rozumí o milion procent víc než ty.
Se svým proruským trollením a absolutní neznalostí předmětného témata, jsi zde jen k obveselení stálých diskutujících. 🙂
Většina ne. I když propaganda dělá své. A spousta lidí nepřemýšlím a bezmyšlenkovitostě přebírá vše co jim média servírují. Každopádně s těmi Dukovanami máte bohužel pravdu. Vyřazením číny a Ruska jsme si zbytečně značně prodražili celý projekt dostavby.
Vývoj začal v roce 2006, tak jak to souvisí se sankcemi?
“ Rusko má stále i svoje mozky, protože se tam na školách zatím stále učí normální věci a nikoliv o 256 pohlavích a jiné blbosti.“
Jasně. A proto ty ruské mozky ve velkém jezdí studovat na západní univerzity. LOL
No a? Víte, kolik zahraničních studentů studuje v Rusku, nebo Číně? Nevíte, tak si to najděte. Stačí google…
Bolševik
Tryskáčku, sledujte vlákno, o čem se debatuje a pak komentujte, protože Váš komentář je úplně mimo místu. Za prvé nebyla tu vůbec řeč o Číně, tak nevím, co ji sem taháte, za druhé tu nebyla řeč o tom, kolik studentů studuje v Rusku, ale o tom, že se na západě učí „blbosti“, tak jsem jen na to argumentoval, že když se tam učí blbosti a v Rusku „normální věci“ tak proč tolik Rusů jezdí studovat na západní univerzity. Za třetí – ze západu do Ruska jezdí velmi málo lidí studovat. Naprostá většina zahraničních studentů v Rusku je z postsovětského prostoru… Číst vice »
Jeden “spolehlivý “ jim rupnul na aerosalonu – concordovič – tu 144 .
Zato supersonic Boeing létá dodnes, že…
To sice nelétá, ale Boeing v té době jako jediný včas rozpoznal, že to je šílenství, na kterém se dá jen tratit. Což Tu-144 se svými 102 komerčními lety tesá do kamene. Zatímco Boeingova 747, do které se pustil místo supersonica, létá v obměnách dodnes.
Jo a proč se do ní pustil? Pač jim to starej Tripp zafinancoval, pak ostatní společnosti pochopili že když to je dobrý pro PanAm tak to bude dobrý i pro ně a už šla jedna objednávka za druhou. Ale než to letadlo šlo do vzduchu tak ho většina měla za fantasmagorii.
Čeho se týkají ta embarga o kterých píšete? Nevím o tom, že by se něco nesmělo do ruska dovážet nebo vyvážet. Nevím také o žádném jejich výrobku pro civilní využití, který by obstál ve světové konkurenci. V rusku, stejně tak jako i jinde ve světě žijí velice schopní a talentovaní lidé. Bohužel z historických příčin zde stále převládá společenský systém, který brání rozvoji. Nelze svalovat vinu na okolní svět. Nikdy jsem se v praxi nesetkal s tím, že by někdo řešil nějaká pohlaví s vyjjímkou některých médií.
Uplne spravny postreh..rusky trh je tak obrovsky,ze moze byt sebestacny…famozne sankcie im pomohli zacat svoju vlastnu produkciu…takze vobec nepotrebuju ( momentalne) ziadnu zahranicnu certifikaciu…a na margo poznamok o pouzivani zahranicnych motorov alebo ineho vybavenia zo zapadu_boli hnusne vydierani a boli nuteni zacat vlastny vyvoj a produkciu motorov a kompozitnych dielov draku. Rusi maju vedecky potencial o tom svedci,ze v predaji zbrani sa dostali na 2. miesto po US…a stale su konkurentni s cenami…koho to zaujima nech si pozrie na internete modifikaciu L-410 s plavakmi…a to tuto „perlu“ z Aera museli kupit/zachranit od krachu ti hnusni rusaci😁
Vzhledem k tomu že jsem měl tu čest létat SuperJetem, tak bych se rád v tomto letadle proletěl.
a jaký dojem na Vás SJ udělal? předpokládám, že jste letěl jako cestující
Jako každé jiné letadlo této kategorie. Jelikož jsem laik tak pokud by na letence a jinde nebylo napsáno že se jedná o SuperJet tak bych si myslel že je to normální myšleno západní letadlo. Sedačky interiér i záchody jsou pokud ne stejné tak velice podobné jak např. v airbusu. Jen se mi to letadlo zdálo o něco hlučnější. V kokpitu jsem nebyl ani jsem to neřídil. Tak v tomto ohledu nemohu cokoliv říci.
Predpokladám že to dopadne ako Sukhoi. Ruská pracovná a bezpečnostná kultúra sa nezaprie – a minimálne zákazníci ktorí to skúšali so Superjetom si to už určite budú pamätať.
Přesně tak, domácí aerolinky to dostanu rozkazem, budou se s tím prát jak to půjde, stát jim to když tak „osladí“ nějakou dotací a nikdo jiný to nekoupí. Nicméně tvář impéria zůstane zachována.
Jako obyčejný cestující nevidím velký rozdíl mezi SuperJetem a airbusem. Jen bych řekl že airbus je o něco tišší.
Vy možná ne, provozovatelé zcela jistě.
Nejsem provozovatel. Jen píšu svůj subjektivní dojem z toho letadla. Pokud bych to nevěděl tak bych neřekl že je to ruské letadlo.
U nás se “bukva” X píše jako Ch . V anglicky mluvícími zemích kh . Do divadla nechodím na Tchaikovskyi ale na Čajkovského. Máme na to i ČSN .
Horší než ta nestabilní a padající skořápka od Boeingu rozhodně nebude.
Tak az UAC postaví a dodá stejný počet letadel jako Boeing můžeme to porovnat
Tak nějak. Spolehlivost je nutno poměřovat počtem provozovaných kusů. Že něco nikdy nehavarovalo není až tak divné, když to existuje v jediném exempláři ve firemním muzeu.
Ne, spolehlivost se opravdu neměří počtem kusů. To by Číňani s Aliexpresem byli nejvíc nejkvalitnější na světě, ale je to přesně naopak….
Zatímco dlabaný ingot na padání netrpí, jen ještě zajistit aby vzlétnul. Každé letadlo je jenom tenká skořápka.
Velká konkurence airbusy a ATR to nebude. Nepředpokládam masové nákupy od společností na západ od ruských hranic a ani od těch ruských. Při zklamání od zákazníků, se superjetem, kde byly problémy se servisem a brutálními prodlevami s dodávkou náhradních dílů, si myslím, že to bude stejné i v případě těchto letadel, ikdyz bych se rád mýlil. Cityjet, interjet se jich už dávno zbavili
Kdo to bude kupovat?
Aerošrot, ten bude muset. Dál?
Je to nějak výhodné cenou? Dalšími službami? Údržbou? (Tradice říká, že spíš naopak.)
Pravděpodobně i další místní aerolinky, stát jim dá, přesně v ruském duchu, nabídku, která se neodmítá. Radost z toho mít nebudou, raději by západní stroje s garantovanou servisní podporou, ale nějak se s tím budou muset poprat.
Píšete bludy, protože jste si o tom letadle nic nezjistil. Je to konkurenční téměř ve všech aspektech, volbou materiálů, ovládáním, kapacitou, spotřebou, servisem i cenou.
Konkurenceschopnost se pozná podle úspěchu na trhu, ne podle proklamaci. I když ta s tím servisem je hodně povedená:-)
No zrovna poprodejní služby asi budou celkem kámen úrazu těchto letadel – obrovské problémy s nimi mělo těch pár západních firem, co se rozhodly provozovat Superjet. U motorů I P&W má problém konkurovat GE v servise, jaké možnosti pak asi bude mít PD mimo ruskou federaci? Pravda, z českých zkušeností víme, že když se vám porouchá jeden motor, vždy se dá odletět na „zpřátelené“ letiště i na ten druhý zbývající…
Konkurenčnost se ukáže podle počtu (nepovinných neruských) objednávek. Rozhodně žádná bitka mezi potenciálními zákazníky nenastane.
V Rusku je odbyt velký. Proto byl ten letoun koncipován. Má nahradit Airbusy a Boeingy v Rusku! Politické hranice Evropy jsou tabu, třebaže by ten letoun byl lepší, než západní konkurence.
Když to letadlo skutečně předčí konkurenci, prosadí se i na západě. Funguje spousta nestátních aerolinek a jak známo, na západě je dolar alfou a omegou všeho dění, takže ekonomicky konkurenceschopný výrobek má šanci.
Když Putin nařídí, tak to budou kupovat, jinak je čeká konec. Pochybuji, že aerolinky to skutečně chcou
To ukaze cas.Se servisem bych byl opatrny.
Zbytečná námaha tu rozumně argumentovat nebo se o to pokoušet. Někteří frustrovaní a zamindrákovaní jedinci si prostě musí flusnout tu svojí dávku hnusu na Rusko nebo cokoli ruského. Z vlastní hlavy to nemají, že by od rodičů? Všimněte si, že někteří ten svůj výblitek napíšou i opakovaně.
Rusofil nejsem, ovšem co se poslední dobou děje je až k neuvěření. Už jsem jednu sudenou válku zažil a teď tu máme další. Snad zůstane jen u té studené…
to povyprávějte Putinovi, ten se svým chováním začíná podobat Hitlerovi
Dovolte mi otázku. Zvednete se někdy od ČT24 nebo u ní sedíte nonstop s lahváčem v jedné ruce a s bažantem v ruce druhé? 🙂
podle komentáře máte to černobílé vidění světa spíše Vy, mezi námi ani to duhové vidění světa není ideální, já na ČT24 nekoukám vůbec….
ale stát a jeho vůdce, kteří bezostyšně anektovali území jiného stát nemůžu mít v úctě a je jedno, který stát to udělal…
Mluvíš o USA a vyvraždění původního indiánského obyvatelstva? Nebo o zotročení afričanů? Nebo o těch nájezdech všude po světě?
Obyvatelé Krymu si to v referendu odsouhlasili, tak co se Ti nelíbí????
O lidech, kteří mají černobílé vnímání světa a přesto nejede vlak, nemám valné mínění.
Radši mlč, Ty Hitlere…. To snad není možný! Bavíme se tu o letadlech, hlupáku!
Problém je, že zaměňuje soudobý a konkurenceschopný. V materiálech jistě moderní je, i když jde přesně opačnou cestou než západní výrobci (co jsou v křídle s kompozity opatrní a naopak v trupu se rozjeli, MC21 má naopak celokompozitní křídlo a hliníkový trup), což může být výhoda a nebo také velká chyba – ukáže až čas. Avionika, celé řízení, hydraulika, podvozky atp jsou západní, tak zde jen záleží jak zvládli aplikaci a nastavení nakoupených technologií. Jestli budou OK ruské motory se teprve uvidí, ještě více nelétaly, parametrově podle papírů nevypadají špatně. Sevis to tedy nevím, to je silně teoretická věc zatím,… Číst vice »
už jste slyšel tu o tom, že papír snese všechno??
Aeroflot má jednu z nejmodernějších letadlových flotil, a kdo měl možnost porovnat to s tím naším létajícím Kovošrotem, tak musí uznat, že Aeroflot je jedna z nejlepších společností světa. Stačí jenom sundat rusofobní brýle…
taková blbost,soudruhu,kam na to chodíš?
Aeroflot má slušnou flotilu (zdaleka ne nejmodernější) plnou Boeingů a Airbusů, problém jim dělá jen ruský SSJ.
Letěl jsem v tom jejich business class z PRG přes SVO do ICN a jejich V je druhá kategorie v porovnání se Swiss, Latam, KLM nebo AF. Taková naleštěná bída. Foto můžu poslat a srovnat s jinými taky
Ještě pár ruských leasingovek (vlastněných státními bankami), které to budou dál pronajímat. Dál asi nikdo, možná pár kousků někam do ex-USSR nebo rozvojových zemí, pokud na to ruské (státní) banky dají nějaký pěkný úvěr.
Cenově to má být max. 10 % levnější než srovnatelný Airbus nebo Boeing, s náhradními díly asi bude problém.
Není to MC-21, ale MS-21. Zkratka znamená Magistralnyj samolet dvadsať pěrvogo věka. Магистральный самолет двацатьпервого века.
Nicméně výrobce používá označení MC i při komunikaci v jiných jazycích, než je ruština.
Koneckonců, na raketach mívali CCCP. 🙂 proste azbuka.
A světe div se do češtiny se to překládalo jako SSSR ne CCCR.
MC se v azbuce cte MS. CCCP se v azbuce cte SSSR.nebo co tím chcete říct?
o duvod vic vyhnout se letum s ruskymi spolecnostmi.
Proč???
ze strachu o zivot
Nesmíte věřit kde jakým divokým skazkám. Už nejsou 90. léta. Sám jsem se hodně po Rusku nacestoval a fakt jsem strach z jejich letadel neměl.
Do Ruska jsem cestoval, abych se mohl proletět typy Tu-134, Tu-154, Jak-40, Jak-42 a Superjet. Teď budu mít o důvod víc se tam vrátit 😉
Celkem zvláštní zábava, takový letecký masochismus, ale když Vás to baví.
Il 18 to byl zážitek,mnohokrát jsem sním šněroval napříč republikou dobou předrevoluční.
Nic proti leteckému poznávání, lidé sice cestují ještě do horších zemí. Jenže nyní rusko přešlapuje na hranici s UA, k nám nepřátelství již ani neschovává. Navíc narozdíl od předešlých typů nejde o nic jiného, než další konstrukci, co se vlastně neliší od rodiny Airbusů,B… a stává se tak dalším Kenem, Barbie…. Ta letadla nejsou škaredá, ale nudně stejná.
Prostě se vám divím.
Rusové byli a jsou v letectví skvělí, vypadá krásně a jak se říká, když letadlo hezký vypadá i hezký léta.
Přeji vše něj
Nebyli a nejsou. Speciálně v civilním letectví byli vždy pozadu, jediné letadlo, které jakž takž konkurovalo západní produkci byl Il 18, do té doby nic a od té doby též nic.
Už to, že na tyto nové typy prakticky nemají objednávky mimo Rusko (místní aerolinie to dostaly rozkazem) myslím svědčí o mnohém.
Mají problémy s kvalitou sériové výroby, globální servisní podpora je neznámý pojem. Když si na západě naposledy někdo pronajal ruské letadlo (Brussels Airlines) tak se nestačili divit.
Podle výrobků v historii nelze hodnotit budoucí výrobky. Servis si v Rusku či Azerbajdžánu bude v pohodě, potencionálně bude zajímavé porovnání kvality letadla, provozních nákladů a jeho ceny. Pokud má konkurovat nové letadlo B737, který vznikl před desítkami let, tak to moc velký posun nebude.
Naopak lze, když se jim to mnohokrát v minulosti nepovedlo, a to i když měli západní podporu, viz SSJ, tak se dá celkem čekat, že to nesvedou ani teď. Rusko vždy zůstane Ruskem.
Ale oni mají jen historické stroje s tyhle nové jsou kopie Airbusu a Boeingu. Bezpecne teoreticky bude do doby, než pajsl kompletně smontuji z ruských dílů. Je to stejný, jak s tím čínským letadlem. Kromě vlastních aerolinek do toho nikdo nepůjde. Jde I onkredit těch aerolinek.
Jenom ta původní 737 se od MAXe liší natolik, že je to jako porovnávat první a současný VW Golf.
Jenže ona je to i nedávná historie. Problém ruského průmyslu je, že to tam je vše tlačené vládou a podobnými zájmy (i zde se jedná o prohlašování v dumě, není to vyjádření jistoty výrobce), další zájmy nejsou, takže vázne podpora, servis, také je mnohem menší snaha vychytávat mouchy, protože ruský systém si nenechá šťourat do národní hrdosti. Suchoj Superjet nebo TU-204 jsou na papíře a přehledem technologií moderní letadla, bohužel v reálu zdaleka nenaplňují očekávání a i Aeroflot raději nakupuje západní značky, pokud nedostane nějaký nákup befelem.
Brussels Airlines provozovali Superjety a měli problémy s francouzskými motory firmy Safran!, nikoli s letadly jako takovými…
Ty motory Safran pomáhal navrhnout, vyrábějí se v Rusku a dle toho vypadala jejich spolehlivost (co kus, to originál) a servisní podpora.
Ne tak docela, v RF se vyráběla pouze studená část a pak se tam prováděla kompletace s francouzskými částmi.
Letadla provozoval CityJet, pro Brussels Airlines šlo o ACMI pronájem. Kromě problémů s motory byl také značný problém s dostupností jiných náhradních dílů.
Jediné schopné je Ruslan a Mrija
A ty jsou ukrajinské…
píčovina,v civilním letectvu nikdy