Ruskému Suchoji nefungují evakuační skluzy, ukázalo video. Výrobce pátrá, kdo ho natočil
Suchoj Superjet 100 v barvách Aeroflotu. Foto: Anna Zvereva, Wikimedia Commons
Letoun Suchoj Superjet 100 má vážný bezpečnostní problém se svými evakuačními skluzy. Ty se používají pro urychlený výstup cestujících při
Ale no tak. To přece u ruského letadla není vůbec překvapivá informace.
Jak je možné, že tyto stroje mohou létat do Česka a úřadům to nevadí? Proč také nepřijde zákaz jako u Boeingu?
Navíc, co si pamatuji, tak Suchoje měly v minulosti aerolinky Brussels Airlines a vyřadily je kvůli nespolehlivosti.
a proc by sem neletaly?
je trosku rozdil selhavajici elektronika letadla a to, ze nekdo blbe poskladal skluz.
Našim úřadům nevadí ani horší věci :-(.
Když jim nevadí lítat na 1 motor přes evropu s 737 tak nějaký skluz…..
Snad ruskému Suchému. Skloňovat adjektivní název firmy jako Suchoje, Suchoji bije do očí. Nebo ostatní ne?
Zhlédnuv negativní reakce, zmíním ještě vzpomínku na někdejší učitelku češtiny a ruštiny, vzdělanou to ženu, jak opravovala patvary typu Tolstoje.
Což je ale podle českých pravidel správně. Spisovatel se jmenuje Tolstoj, ne Tolstý!
Odkud máte Vaši informaci? Já se mohu opřít i o https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=Tolstoj.
Ale Tolstoj je jen známý spisovatel a česky nic jiného neznamená. Věta „Firma se Suchými už několik měsíců nelétala.“ by působila zmatečně nebo legračně. Nejlépe to opsat tvarem „se stroji Suchoj“.
Tak s tím závěrem úplně souhlasím.
Neskloňuje se český text podle českých pravidel? Třeba Boeingy vám nevadí, když v Angličtině takový tvar neexistuje?
No právě, skloňování podle českých pravidel je Suchým. Ale nejlépe to napsal Martin V. – se stroji Suchoj.
Ostatně: https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=Tolstoj , https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=320#nadpis12 – heslo se ovšem týká pána, dle kterého se stroj jmenuje, takže můžete diskutovat o přenosnosti pravidel pro skloňování jména na značku stroje – Emila Škodu skloňujeme také jinak než Škodu jako značku.
Tolstoj je ovšem jméno osoby, Suchoj je jméno firmy nebo typu. 🙂
Ruská technika je velmi skvělá. Dokud se neobjeví v praxi….:)))
Můžeme zde uzavřít sázky, kdo si svůj problém vyřeší dřív: zda Suchoj s nouzovými skluzavkami, anebo Boeing se sw u svých B737MAX?
Anebo se vsadit kdo jich v budoucnu více prodá, zda Boeing MAXů (až je zase dostane do vzduchu) nebo Rusové Suchojů SSJ, osobně bych si vsadil na Boeing 🙂
Boeing je mnohem větší firma, než Suchoj, takže můžete mít pravdu. Ale Boeing už taky nemusí prodat nic, což nelze zcela vyloučit. Tedy samozřejmě pokud se B737MAX týče. Navíc problém s nouzovými skluzavkami není tak zásadní a závažný, tudíž snadněji řešitelný, než špatný software, i když zde také může jít o životy. Před časem se taktéž vyskytl úsměvný nápad, boeingy 737 MAX přejmenovat. Přesněji řečeno, byl by úsměvný, kdyby nešlo o lidské životy. Někteří manažeři si zkrátka myslí, že lidé jsou naprosto blbí. Díky medializaci problému s B737MAX se začínají zajímat o letadla, resp. o to, jakým typem poletí, i… Číst vice »
Před pár lety se řešil docela obří problém s airbagy. To je zcela srovnatelné. Nejen tím, že se taky nafukují, ale i tou vaši charakteristikou, že „problém není tak zásadní a závažný“. Ano, dokud je nepotřebujete, tak jsou úplně zbytečné.
Jó pan Takata :-). Nějak jsem nepostřehl, jestli nakonec spáchal rituální seppuku ?
To se pletete. Pokud by opravu skluzy selhávaly, je to zásadní problém, který může vést k uzemnění. Je to klíčový bezpečnostní prvek.
Přejmenování Maxu na lidské životy nemá vliv žádný. Vliv má současná recertifikace, tedy odborné řešení. Jméno bude mít vliv pouze marketingový.
Je vidět, že o letadla jste se začal zajímat opravdu nedávno. Boeing ten problém vyřeší, už proto, že mu nic jiného nezbývá. Za MAXe totiž nemá náhradu a i kdyby ji už vyvíjel, tak to bude trvat min. 5 let (spíš mnohem déle pokud by opustili konstrukci 737) než ji mít bude. Jestli se to bude jmenovat MAX nebo jinak je obyčejný marketing. Důvěra cestujících či dokonce posádek je v tomto kontextu irelevantní, až bude mít MAX zpět certifikaci, tak to bude zcela jistě nejbezpečnější letadlo na světě (čehož si posádky budou více než vědomy) a cestující si na to… Číst vice »
Souromé ruské aerolinky, které chtějí regionální letadla (cca pro 100-140 osob) nemají jinou možnost, než SSJ-100 koupit. Rusko má zákon, který dovoluje ruské aerolince koupit zahraniční letadlo pouze v případě, že Rusko ve stejné kategorii nic podobného nevyrábí. A i pak nákup podléhá jednotlivému schválení příslušnou komisí/mnisterstvem ruské vlády, což někdy trvá i roky.
A kolik jich létá mimo Aeroflot? Přesně nula. Soukromé firmy raději koupí starší B 737 či A 320 i když je to někdy trochu „over kill“ protože mají jistotu, že to bude létat. Navíc, nevztahuje se to ruské omezení jen na nová letadla? Protože třeba Embraerů létá v Rusku celkem dost.
Vím z jakého důvodu s ruskými aerolinkami nelitam…a každé další zjištění mě v tom utvrzuje….
Jezis,
Tohle je normalni funkce skluzu.
Akorat dole ma stat jeden malcik, ktery skluz pridrzi po vystreleni. V dobe testu byl jen na kratsim cigarku.
Vot těchnika.
A ten malčik se tam v okamžiku nehody zjeví odkud?
Blba otazka. :-))
Rusky malcik se vzdy zjevi. Na Krymu taky byli malcici…
Horsi je to s pristanim na mori, tam je to s malciky problematictejsi. Ale ruska letadla na mori nepadaji
Naposledy třeba Alexanrovci…
no když přistanou na moři tak nikdo nemůže vypadnout z letadla na zem a už vůbec ne z vejšky
Ano pravda, takze to rusti intenyri maji vymyslene dobre.
Zaver je, ze s vyuzitim pevninskych malciku system funguje
To vypada, ze vak se skluzavkou je do boxu ve dverich vlozen nejak zahadne opacne. Skluzavka ma tendenci se tocit pod letadlo a v nafouknutem stavu je take opacne.
To proste vypada, ze ten balik se skluzavkou je tam vlozen uplne opacne, viz standardni chovani napr. zde:
https://www.youtube.com/watch?v=1vwiQB_MQ2I
Nu ládno, vsjo éto měéloč :-). Akorát to nějaká sabáka práskla zachódnym imperijalýstam :-).
Prostě „nas mnogo“ …
Jako vždy. Nikdo neřeší, proč to nejde, ale kdo to prásknul. 🙂
Tak jako ostatne vse v Sovetsku a jeho satelitech…
Nebál bych se tvrdit, že platí nejenom v bývalém východním bloku, ale téměř všude po světě.
Patrně se inspirovali v USA u Boeingu.
JJ, korporátní myšlení socialistického typu. To tu máme všude 🙁