Ruskému Suchoji nefungují evakuační skluzy, ukázalo video. Výrobce pátrá, kdo ho natočil

Suchoj Superjet 100 v barvách Aeroflotu. Foto: Anna Zvereva, Wikimedia CommonsSuchoj Superjet 100 v barvách Aeroflotu. Foto: Anna Zvereva, Wikimedia Commons

Letoun Suchoj Superjet 100 má vážný bezpečnostní problém se svými evakuačními skluzy. Ty se používají pro urychlený výstup cestujících při

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

Ale no tak. To přece u ruského letadla není vůbec překvapivá informace.

Bob

Jak je možné, že tyto stroje mohou létat do Česka a úřadům to nevadí? Proč také nepřijde zákaz jako u Boeingu?

Navíc, co si pamatuji, tak Suchoje měly v minulosti aerolinky Brussels Airlines a vyřadily je kvůli nespolehlivosti.

Jen tak

a proc by sem neletaly?

je trosku rozdil selhavajici elektronika letadla a to, ze nekdo blbe poskladal skluz.

liberal shark

Našim úřadům nevadí ani horší věci :-(.

tom

Když jim nevadí lítat na 1 motor přes evropu s 737 tak nějaký skluz…..

Josef J.

Snad ruskému Suchému. Skloňovat adjektivní název firmy jako Suchoje, Suchoji bije do očí. Nebo ostatní ne?

Josef J.

Zhlédnuv negativní reakce, zmíním ještě vzpomínku na někdejší učitelku češtiny a ruštiny, vzdělanou to ženu, jak opravovala patvary typu Tolstoje.

Lukáš F.

Což je ale podle českých pravidel správně. Spisovatel se jmenuje Tolstoj, ne Tolstý!

Josef J.

Odkud máte Vaši informaci? Já se mohu opřít i o https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=Tolstoj.

Martin V.

Ale Tolstoj je jen známý spisovatel a česky nic jiného neznamená. Věta „Firma se Suchými už několik měsíců nelétala.“ by působila zmatečně nebo legračně. Nejlépe to opsat tvarem „se stroji Suchoj“.

Josef J.

Tak s tím závěrem úplně souhlasím.

Y.K.

Neskloňuje se český text podle českých pravidel? Třeba Boeingy vám nevadí, když v Angličtině takový tvar neexistuje?

Josef J.

No právě, skloňování podle českých pravidel je Suchým. Ale nejlépe to napsal Martin V. – se stroji Suchoj.
Ostatně: https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=Tolstoj , https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=320#nadpis12 – heslo se ovšem týká pána, dle kterého se stroj jmenuje, takže můžete diskutovat o přenosnosti pravidel pro skloňování jména na značku stroje – Emila Škodu skloňujeme také jinak než Škodu jako značku.

Y.K.

Tolstoj je ovšem jméno osoby, Suchoj je jméno firmy nebo typu. 🙂

Gororo Tubero

Ruská technika je velmi skvělá. Dokud se neobjeví v praxi….:)))

Zdeněk

Můžeme zde uzavřít sázky, kdo si svůj problém vyřeší dřív: zda Suchoj s nouzovými skluzavkami, anebo Boeing se sw u svých B737MAX?

Pražák

Anebo se vsadit kdo jich v budoucnu více prodá, zda Boeing MAXů (až je zase dostane do vzduchu) nebo Rusové Suchojů SSJ, osobně bych si vsadil na Boeing 🙂

Zdeněk

Boeing je mnohem větší firma, než Suchoj, takže můžete mít pravdu. Ale Boeing už taky nemusí prodat nic, což nelze zcela vyloučit. Tedy samozřejmě pokud se B737MAX týče. Navíc problém s nouzovými skluzavkami není tak zásadní a závažný, tudíž snadněji řešitelný, než špatný software, i když zde také může jít o životy. Před časem se taktéž vyskytl úsměvný nápad, boeingy 737 MAX přejmenovat. Přesněji řečeno, byl by úsměvný, kdyby nešlo o lidské životy. Někteří manažeři si zkrátka myslí, že lidé jsou naprosto blbí. Díky medializaci problému s B737MAX se začínají zajímat o letadla, resp. o to, jakým typem poletí, i… Číst vice »

Martin V.

Před pár lety se řešil docela obří problém s airbagy. To je zcela srovnatelné. Nejen tím, že se taky nafukují, ale i tou vaši charakteristikou, že „problém není tak zásadní a závažný“. Ano, dokud je nepotřebujete, tak jsou úplně zbytečné.

liberal shark

Jó pan Takata :-). Nějak jsem nepostřehl, jestli nakonec spáchal rituální seppuku ?

Y.K.

To se pletete. Pokud by opravu skluzy selhávaly, je to zásadní problém, který může vést k uzemnění. Je to klíčový bezpečnostní prvek.

Přejmenování Maxu na lidské životy nemá vliv žádný. Vliv má současná recertifikace, tedy odborné řešení. Jméno bude mít vliv pouze marketingový.

Pražák

Je vidět, že o letadla jste se začal zajímat opravdu nedávno. Boeing ten problém vyřeší, už proto, že mu nic jiného nezbývá. Za MAXe totiž nemá náhradu a i kdyby ji už vyvíjel, tak to bude trvat min. 5 let (spíš mnohem déle pokud by opustili konstrukci 737) než ji mít bude. Jestli se to bude jmenovat MAX nebo jinak je obyčejný marketing. Důvěra cestujících či dokonce posádek je v tomto kontextu irelevantní, až bude mít MAX zpět certifikaci, tak to bude zcela jistě nejbezpečnější letadlo na světě (čehož si posádky budou více než vědomy) a cestující si na to… Číst vice »

Janina

Souromé ruské aerolinky, které chtějí regionální letadla (cca pro 100-140 osob) nemají jinou možnost, než SSJ-100 koupit. Rusko má zákon, který dovoluje ruské aerolince koupit zahraniční letadlo pouze v případě, že Rusko ve stejné kategorii nic podobného nevyrábí. A i pak nákup podléhá jednotlivému schválení příslušnou komisí/mnisterstvem ruské vlády, což někdy trvá i roky.

Pražák

A kolik jich létá mimo Aeroflot? Přesně nula. Soukromé firmy raději koupí starší B 737 či A 320 i když je to někdy trochu „over kill“ protože mají jistotu, že to bude létat. Navíc, nevztahuje se to ruské omezení jen na nová letadla? Protože třeba Embraerů létá v Rusku celkem dost.

Marek

Vím z jakého důvodu s ruskými aerolinkami nelitam…a každé další zjištění mě v tom utvrzuje….

V.H.

Jezis,
Tohle je normalni funkce skluzu.
Akorat dole ma stat jeden malcik, ktery skluz pridrzi po vystreleni. V dobe testu byl jen na kratsim cigarku.

Honza

Vot těchnika.
A ten malčik se tam v okamžiku nehody zjeví odkud?

V.H.

Blba otazka. :-))
Rusky malcik se vzdy zjevi. Na Krymu taky byli malcici…
Horsi je to s pristanim na mori, tam je to s malciky problematictejsi. Ale ruska letadla na mori nepadaji

Džamel

Naposledy třeba Alexanrovci…

AAA

no když přistanou na moři tak nikdo nemůže vypadnout z letadla na zem a už vůbec ne z vejšky

V.H.

Ano pravda, takze to rusti intenyri maji vymyslene dobre.
Zaver je, ze s vyuzitim pevninskych malciku system funguje

JiP

To vypada, ze vak se skluzavkou je do boxu ve dverich vlozen nejak zahadne opacne. Skluzavka ma tendenci se tocit pod letadlo a v nafouknutem stavu je take opacne.

JiP

To proste vypada, ze ten balik se skluzavkou je tam vlozen uplne opacne, viz standardni chovani napr. zde:
https://www.youtube.com/watch?v=1vwiQB_MQ2I

liberal shark

Nu ládno, vsjo éto měéloč :-). Akorát to nějaká sabáka práskla zachódnym imperijalýstam :-).

Jirka B.

Prostě „nas mnogo“ …

Stanislav Fanta

Jako vždy. Nikdo neřeší, proč to nejde, ale kdo to prásknul. 🙂

Nekdo

Tak jako ostatne vse v Sovetsku a jeho satelitech…

Roman

Nebál bych se tvrdit, že platí nejenom v bývalém východním bloku, ale téměř všude po světě.

Zdeněk

Patrně se inspirovali v USA u Boeingu.

liberal shark

JJ, korporátní myšlení socialistického typu. To tu máme všude 🙁