Rudišův manuál na použití železnice vyšel česky. Spisovatel chce motivovat čtenáře, aby sedli do vlaku
Křest českého vydání Návodu k použití železnice (zleva Joachim Dvořák z Labyrintu, Jaroslav Rudiš, Pavel Peterka a Pavel Židlík. Foto: České dráhy
Podle Rudiše jde o zatím jeho nejosobnější knihu.
No, pokud to bude fungovat,tak budou vlaky ještě přecpanější…..
Když pominu fakt, že zde diskutující „kritici“ to nečetli, tak jejich vnímání literatury zřejmě začíná a končí u technických příruček a manuálů… Proto je název knihy mate. Literární cestopis opravdu není návod k použití pro sptřebitele.
Ale třeba si někdo z mínusářů pro představu o žánru vzpomene aspoň na literární cestopisy Karla Čapka – doufám, že se o nich ve školách ještě učí…
40 hodin ve vlaku je nějaký hrdinský čin? Tak tím pádem se hlásím o medaile. Jel jsem Oděsa – Moskva dvakrát (tam a zpět).
V článku se ale nepíše nic o tom, že by se za to rozdávaly nějaké medaile. V článku se píše, že to byl jeho osobní experiment.
A dokázal jste o tom napsat knížku, která se stala bestsellerem? Možná v tom je ten rozdíl.
„Víš co, Sašo?“
Mám p. Rudiše rád. Podobně jako p. Peterka nebo p. Godla dokaží nezasvěceným i laikům předávat a vysvětlovat svou lásku k železnici aniž by to působilo neupřímně nebo falešně.
A to se mi prostě moc líbí.
Strávit 40 hodin ve vlaku není zas tak nereálné. Stačí nějaká ta MÚ… 😂
Když se řekne Jaroslav Rudiš, tak se mi okamžitě vybaví fenomenální Alois Nebel. Ale že bych zrovna potřeboval návod na použití železnice to tedy ne. Je smutné, že je v dnešní době nutné někoho knihou motivovat k tomu, aby sedl do vlaku a někam jel.
-16 ? Tak nevím co si o těch mínusech tady už mám myslet. Tak buď zdejší mínusující čtenářstvo neví kdo je Jaroslav Rudiš a nebo je natolik nízkého věku, že Aloise Nebela ani nezná. Nebo jsou ty mínusy za to, že jsem si dovolil říci, že ne každý potřebuje knihu aby mu otevřela cestu k železnici?
https://www.youtube.com/watch?v=pPsm5AjKxCg
Upozorňuji: Knihu jsem nečetl a proto NIJAK nehodnotím!
„Tak nevím co si o těch mínusech tady už mám myslet.“
Jednoduchá odpověď: Nic. Ty mínusy totiž vůbec nic neznamenají.
Možná máte pravdu, ale stejně dokáží člověka tak akorát pořádně vytočit.
Dám ti ho s chutí taky
No jo, zakomplexovaný trol se nezapře.
Mimochodem, kdy už nám prozradíš, který „šotouš“ ti co provedl?
Za mne go máte proto, že jste napsal blbost, co nedává žádný logický smysl. Něco, jako kdybyste napsal, že je hrozně smutné, že je v dnešní době nutné někoho knihou (Smrt krásných srnců) motivovat k tomu, aby vyrazil na horní Berounku a že ne každý potřebuje knihu, aby tam vyrazil.
Jasně, to je asi pravda.Jet se tam dá i bez toho, ale opravdu nevím, co by mělo být špatného na tom podívat se tam inspirován tou knihou.
Jinými slovy, to, co jste napsal, má naprosto nulovou myšlenkovou i vypovídací hodnotu.
Sednout do vlaku a někam jet je něco jiného než sednout do vlaku a jet na konkrétní místo. To je rozdíl. Třeba takový Alois Nebel. Díky němu jsem si oblíbil místa jako Branná a další na trati 292 . Ale to je zase jiný příběh
návod na použití železnice to spíš ani ne, spíše by bylo záhodno vydat jakéhosi průvodce po českých železnicích co se týče platnosti jednotlivých jízdenek dělených dle krajů, okresů a obcí, kde má každá dědina svoji vlastní jízdenku a svůj vlastní tarif a ty ostatní neuznává. V tom by bylo třeba se cestujícímu vyznat
psát knihu o jízdách západní evropou je fakt trapas
A co čem že pojednává vaše kniha?
Psat pod anonymem a prezdivkou „zla sul“ podle me jeste vetsi. 🙂
I o Vaší úspěšné knize rádi napíšeme.
Povozit se na YouTube po norské železnici nebo rakouské sudbahn
nebo westbahn.
Nevšiml jsem si, že by byl Kyjev v Západní Evropě…
Kyjev v západní Evropě sice zeměpisně není, ale jinak se sám vidí nejen jako centrum západní Evropy ale přímo jako pupek světa, kolem kterého se bude celý svět točit tak jak v Kyjevě nařídí a jak tam budou pískat
No paráda, už vám taky nějaký Ukrajinec vzal práci, ženu, peníze, dům, děti, život? 🙂
Aj vy mna.
A Vy jste tu knihu již četl?
On nečetl ani článek, jinak by viděl ty nezápadní destinace.
A taky se mu kácí trakce, co?