ŘSD zprovoznilo nový dálniční úsek u Příbora i spojku na Mošnov
Nový úsek silnice I/58 Příbor - Skotnice. Foto: Eurovia CS
Nový dálniční úsek vznikl přestavbou čtyřpruhové silnice I/48, kde docházelo k častým nehodám
Nový dálniční úsek vznikl přestavbou čtyřpruhové silnice I/48, kde docházelo k častým nehodám
Tak vidím, že budu jezdit do Havířova ke švagrové jinou trasou. Platit dálniční známku kvůli několika cestám za rok tímto směrem opravdu nebudu…
Zajímavé. Na severní Moravě a ve Slezku se staví jak o život a v Jihomoravském kraji nula roky dozadu a bohužel i s nulovým výhledem do blízké budoucnosti (rozšíření D1, D43, D52). Kde je ten rozdíl?
spoustu let chybějící (aktivisty a dalšími jedinci či vesnicemi blokované) zásady územního rozvoje jihomoravského kraje, bez nich nic nepostavíte, ani nezískáte územní rozhodnutí
Rozdíl se jmenuje hejtman Michal Hašek, který za svého panování pro jistotu vyřadil veškeré kontroverzní stavby ze ZÚR JMK, aby náhodou nepřišel o voliče.
Takže cca. 10 let se nesmělo připravovat nic.
Staví se části městského okruhu v Brně, staví se obchvat Otrokovic a budou se stavět 2 úseky D55. Možná i ten Ochvat Mikulova, dá-li Bůh. Pak jsou nějaké stavby na silnicích 1. třídy hlavně kolem Znojma.
Nicméně, celkově jde o pomník multifunkčního Michala Haška, který za dvě období nebyl sto dotáhnout zásady územního rozvoje kraje.
Otrokovice a D55 nejsou JmK a zbytek de doslova paběrkování vzhledem k dopravním intenzitám zde panujícím. O nekonečných prodlevách ohledně zahájení staveb na VMO nemluvě. Jediné, co se za posledních mnoho let dokončilo je obchvat Lechovic a to je na tak velký kraj tristně málo.
Taky je potreba rict, ze duvody vystavby jsou, ze mesta aktivne vstupuji do vykupovani pozemku. Obchvat F-M je typickym prikladem, radni necekali na RSD a vykupovali dlouho dopredu. Prodlouzena rudna se otevrela diky vstupu mesta a kraje do jednani. Takze je opravdu otazkou zda-li a kolik ma mit RSD kompetenci napr. ohledne vykupu pozemku.
Určitě musí města aktivně vystupovat při jednáních a výkupech pozemků. V Prostějově díky liknavosti radních málem propadla dotace 300 mil. na výstavbu severního obchvatu. Pak se probudili a zjistili, že jim hoří koudel u pr..le, ustanovili dva lidi, kteří od rána do večera kontaktovali majitele a nakonec se stihlo začít asi o pět měsíců dřív než by prachy vraceli a neměli bychom nic. (Ještě nemáme, otvírá se v r. 22). Takže s péčí řádného hospodáře a zájmu o věci, které se dějí v okolí „mého města a mého kraje“ ty samosprávy prostě MUSÍ vstupovat do jednání a věci ovlivňovat. Howgh.
Tohle není nová dálnice, ale rozšířená silnice 1. třídy na dálnici…
No, ale trvalo jim to jako hladnému víte co……
Stavělo se to za provozu, takže vždy jen půl dálnice. To logicky zdvojnásobí čas. Nebo ho to mělo o půlku zkrátit? Třeba na úkor bezpečnosti???
No hurá. Jezdit zkrz náměstí nebaví nikoho, kdo tam nemá cíl. Ani místní nebaví proplétat se tranzitní dopravou.
D48 Bělotín – Rybí
– podle letáku dneska podepsáno.
no pouze 1.etapa tj. z Bělotína k mostu v Novém Jičíně s vynecháním části kolem Dubu a Palačova, která bude až součástí stavby I/35 Lešná-Palačov
O vystavbe tohoto useku uz mluvil muj otec a i ded. Tema to pro nas bylo a je neustale aktualni, protoze jsme mistni. Dokud se nekopne neuverim, kazdopadne aktualne to vypada, ze se blizka na lepsi casy.
Super za kazdy kousek. Za mne bych si uz jenom mohl prat urychlene, prioritni dostaveni D1 u Prerova, D52 do Vidne, D49 az na Slovenske hranice, cele D35 a cele, podotykam cele D3. Pokud se tohoto doziju, budu to povazovat za uspech.
O D0 se nezminuji schvalne, protoze tento projekt je od zakladu tak zoufaly, ze k realizaci jeho dostavby podle meho nikdy nedojde.
Ještě D43 – toho bych se taky chtěl dožít 😀
Jestli vám je 5 a plánujete žít do 180…
Do kdy tu člověče chcete být? Do 200 😀 ?
Jó D43 to je velký bolák JM, to bude dříve dálnice kolem Středních Čech
Ta má byt jako poslední, tak nevim
Tak D49 na Slovensko určitě příštích 20 let nebude. Trasa přes Vizovické vrchy je navržena naprosto nepřijatelně.
Muzete konrekte rozvest? Dekuji
Největší nesmysl je, že trasa vede až do výšky 665 m.n.m., stoupání 6%, uspořádání 2+1.
Hřeben Vizovických vrchů je třeba překonat tunelem, podobně, jak to řeší dálnice D1 na Slovensku (budované úseky u Žiliny).
Nahrazuje to také silnici přes Syrákov. https://mapy.cz/s/cebudejona Značeno 12% stoupání a ty fotky na mapách docela dost zkreslují. Tohle je lepší pohled: mapy .cz/s/kumuharuju Tím chci říct, že nemám strach o 6% stoupání. E442 Horní Bečva – Bumbálka – Makov – Žilna je mnohem horší.
Krom toho, tunelů tam vidím celkem pět v obou částech studie. A taky chápu snahu vyhnout se přírodnímu parku.
Nabízí se sice varianta s tunelem Spletený vrch s výjezdem u Slopného*, ale to neřeší napojení od Vsetína. To by v této varinatě zůstalo i s problémem jménem Syrákov.
*) Jak to řéct a nikeho neuraziť. Bolek Polívka slopať slivovicu umňél a furt ešče umí. Potém si ogar lehko splete vrch. Tož to ty názvy znamenajú.
ups, kurzívou mělo být jenom „slopať“ a „splete“
Předpokládám, že účelem stavby je vybudování kvalitního, rychlého spojení dálnicí na Slovensko a ne postavení nevyhovující horské silnice. Nekvalitní (sklony, počet pruhů) úsek přes Vizovické vrchy potom degraduje celé napojení na Slovensko. Polovičaté řešení tu rozhodně není na místě.
Dekuji.
Kolik je Vám let Karle?
Už vidím, jak tam plno místních bude jezdit a platit poplatek 1500 kč ročne…Dopadne to jako jinde, budou jezdit přes obce…
Dalnice bude 3 pruh? Chapu to spravne? To je nejake podivne usporadani.
Nejspíše je ten třetí stoupací pruh pro rychlejší vozidla. V kopcích to bývá běžné nejen na dálnicích…
Mně to tedy vůbec nevadí, na Slovensko mně stačí současná cesta…