ŘSD získalo další územní rozhodnutí pro třípruh od Písku na Budějovice
Silnice I/20 mezi Pískem a ČB dávno nesplňuje požadavky na bezpečnost. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA
Zahájení stavby se neustále odkládá, aktuálně ŘSD uvádí realizaci v letech 2026 až 2028.
On existoval třípruh, kde ten prostřední pruh byl předjížděcí pro oba směry. Naštěstí je to dávná historie.
Na Azorech se to používá dosud. V léte jsem to tam jel a když to vidite prvne dost vas to prekvapi, ale pak zjistíte, že je to bezpečné.
V Čechách to nefungovalo. Vyžaduje totiž respekt a předvídavost, což zdejší řítiči a točvolanti nemají a nikdy mít nebudou.
To je dobře. Aspoň se bude Pražanům dobře jezdit na letiště do Buděj’c, když jim to nepoletí z Prahy 😛
Ta silnice má zejména v úseku ČB – začátek obchvatu Vodňan v některých místech zásadní bezpečnostní nedostatky. Jde o malou šířku (nevejdou se tři auta vedle sebe), vzrostlé stromy těsně za krajnicí a nepřehledné horizonty. Horizont na jižním výjezdu z Češňovic je úplně nesmyslný. Jakékoliv vylepšení tohoto úseku by bylo přínosem. Zimní těžké nehody na úsecích 2+1 tu nechci rozebírat.
Zimní těžké nehody. Proč? Protože na vrstvě většinou mokré břečky se nedá jet 120. Což borce ve velkých silných vozech a notorické honiče nezajímá. Normální člověk najede na umatlaný úsek a ubere z obvyklých 90+10 na nějakých 70-80 a hlídá, zda má pořád dobrou trakci a taky zvětší odstup, kdyby něco. Blb se mu nejprve nalepí metra za zadek a pak hurá ve 2+1 na neprojetý střed a začne se cpát před něj. Pak mu to světe div se ustřelí nebo když je potřeba rychle zabrzdit, tak mu jednoduše sestava třípísmenných zkratek prohraje souboj s fyzikou. A je vymalováno. Kvůli… Číst vice »
Kategorie S13,5 vypadá bohužel spíš na nedělený třípruh.
Za mě velké zklamání. Křižovatka na Plástovice je děs. Ve významné části se bude stavět nová souběžná komunikace, prostě chtě nechtě člověka napadne jestli ten 4 pruh by byl až takový problém. Ano, jistě by se musel předělávat Sedlec, kde je nadchod a křižovatka 2 roky, ale jako celek by to význam mělo. No a křižovatka u Pištína, to je zase tragédie jak Chýnov, postavíme všude 5m PHS ať hlavně není vidět doleva ani doprava … to se bude z Pištína vyjíždět krásně, hlavně ve směru na ČB, kde je ještě mírný oblouk od Písku. Tohle má k vylepšení (hlavně… Číst vice »
Vznikne z toho časovaná bomba, kde je jen otázkou času než se tam někdo vyseká a potom tam dají starou dobrou 80 tku, aby se to znova nestalo a hlavně „aby se neřeklo“, že to nikdo neřešil.
Tak nevim. Vzdycky se rika, ze kdyby nebyli „ekoteroristi“ mohli bychom mit pekne silnice. Tady vsechny povoleni maji a zdrzuje to kdo?
mají zatím jen územní rozhodnutí
Taky v dnešní době už začínají být problémem peníze – je historicky nejvyšší rozestavěnost, máme velkou zásobu připravených projektů i s papíry, ale i přes rekordně vysoký rozpočet SFDI nejsou zdaleka finance na to, aby se rozestavělo vše co je připravené..
Doba se změnila, dřív nebyly papíry, teď nejsou penízky…
Penez je vic nez driv, ale pripravenych projektu uz zacina byt vic nez penez. Coz je ale spravny stav, bude mozne vybirat k rychle realizaci ty nejpotrebnejsi a ostatni podle priorit a penez.
Tak stát snížil výběr daní o cca 100mld a ty mu citelně chybí i na kofinancování evropských dotací. Někde se to holt projeví.
Zdrží to zřejmě finance. Zrovna včera se řešilo, že je rozestavěno značné množství silničních staveb, ale že peníze již docházejí a s dotacemi do silniční dopravy z EU se již nepočítá.
Řada úseků je označena křiklavou cedulí se smrtkou, která má řidiče varovat. Funguje to asi stejně dobře, jako když si celý text na stránce označíte žlutým zvýrazňovačem, nikdo nevnímá nic…
Namísto smrtky by na silniční piráty byl lepší občasný policejní dohled. Ale to bychom chtěli moc.
Oni bourají jen piráti?
Tady je nekolik useku, kde bouraji typicky ti, kdo neumi moc ridit. O ty bajne „piraty“ tady vetsinou nejde.
Tak jako tak to represe nevyresi (natoz ta uplne tupa, typicky praktikovana v CR), ale je treba konecne modernizovat tu silnici.
Jenže bohužel policejní dohled znamená v našich podmínkách jen vybírání za rychlost. Rychlost ale nehody nezpůsobí, zato nesprávný způsob jízdy (zrovna na téhle silnici běžné předjíždění před horizonty nebo přes plnou čáru) ano.
A oni opravdu nesmí pokutovat za vámi uváděné příklady nesprávné jízdy a nařízeno to mají jen za rychlost?
Smeji. Ale moc by nevydelali, takze by ty premie nakonec za moc nestaly. Tudiz na to kaslou.
Prominte, ale Vy jste byl poslednich 30 let na nejake jine planete? ;o)
Po dostavbě D4 tato silnice dopadne jako I/3 ve StČ kraji. Pustíte si navigaci a pošle vás to tam, kde zrovna bude menší kolona. Ostatně před otevřením D3 v Jihočeském kraji to tak bylo.
Ať udělají „teď“ ty 2+1. Kdyby se to začalo předělávat na 2+2, tak to bude tak nejdřív 2040. Furt lepší tohle, než dalších pomalu 20 let 1+1…
Bohužel tady s těmi 4 pruhy musím souhlasit. 4 pruhy by se už dnes uživili od MÚK Vodňany do Budějovic. Osobně si myslím, že intenzita dopravy se zvýší po dokončení D4, z důvodu stále se oddalující dostavby středočeské D3. Už dneska je to v podstatě od MÚK Vodňany jeden kaloun tam a druhej zpátky.
je to tak, je tam souběh dvou silnic prvních tříd a prostě 2+2 by bylo o dost fajn…
Středočeská D3 bude podle mě připravena dříve než kdyby se mělo projednávat něco jako D20.
Něco jako D20 mezi ČB a Vodňany se mělo připravovat už dávno a bylo by to hotové dříve, než se na středočeské D3 kopne.
Panebože proč ne 4 pruhy? Jedině to je plnohodnotná a bezpečná a rychlá silnice. Tripruh je jak tříkolové auto, jak člověk s jednou rukou, jako stavět dům bez oken. Prostě paskvil který stojí skoro jako pořádně řešení ale neřeší nic. Směr Benešov jsou tři pruhy tragické a jen se čeká kdy konečně dodělají pruhy 4
Jsou úseky kde tripruh dává smysl , ale zde to rozhodne tak není . Stejne 3 tripruhove zlo se plánuje mezi Turnovem a Jičínem ačkoliv v Turnově i v Ulibicich bude (někdy ) navazovat na 2+2 , kde by 3 pruh dával smysl je Mladá Boleslav Jicin , nicméně tam se neplánuje (ikdyz části už 3 pruhy mají )
z Mladé Boleslavi od MUK Kosmonosy se kus třípruhu na Jičín bude stavět poměrně „brzy“ (úsek 8km k Martinovicím): https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/462/infoletak_s16-mlada-boleslav-martinovice.pdf
Upřesnění k Turnov-Úlibice: prvních cca 12km od Turnova po MUK Žernov (přivaděč na Semily) je plánováno jako 2+2, zbylých 20km jako třípruh, ale narozdíl od tohoto má být směrově dělený betonovým svodidlem (kat. S15,25/110)
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/268/infoletak_s35-turnov-ulibice.pdf
Třípruh se hodí do kopcovitých úseků, kde slouží zejména jako stoupací pruhy na spojnicích s menší intenzitou dopravy.
I/43 🙁
Souhlasím.
Ta silnice potřebuje narovnat a zrušit hopy za horizont. Bohužel se stává, že pluji 15 minut za náklaďákama a za mnou jsou 1-2 nedočkavci, a když si nechám větší odstup, tam mi tam drze vlítnou a číhaj na další úsek k předjíždění. Narostla hustota a snížila se bezpečnost !
A že těch úseků a časů na předjíždění je od MÚK Vodňany k Budějovicům je fakt hodně (ironie)
No ono těch úseků tam dost je, ale ta intenzita provozu je taková že v zásadě na cestě z Pištína do Písku máte možnost předjet tak 2-3x. Takže je lepší počkat až na 4 pruh v Písku, ale bohužel plno lidí má pořád pocit, že nebezpečným předjížděním naženou nějaký čas.
Honem, honem a pak budeme mít v koloně všichni času
Osobně se už ve špičkových časech nesnažím předjíždět, prostě vyrazím o půl hodiny dřív
Protože připravit rozšíření stávající S 11,5 na S 13,5, tj. o pouhé 2 m neznamená totéž co dálnice ve zcela nové trase. To máte asi tak o 30-50 let kratší dobu boje s větrnými mlýny a 1/100 problémů s pozemky a dalšími radostmi investorského a projektantského života.