ŘSD zahájilo výstavbu dálnice D11 Hradec Králové – Smiřice, potrvá tři roky

Stavba D11 u Hradce Králové. Foto: ŘSDStavba D11 u Hradce Králové. Foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic dnes po dlouhých peripetiích zahájilo stavbu téměř 16 kilometrů dálnice D11 od Hradce Králové po Smiřice.

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Slibům, že bude D11 dokončena až na hranice s Polskem, prostě nevěřím. Už jen proto, že východní Čechy byly pro mocipány na okraji zájmu už za minulého režimu. 91 km dálnice za 40 let je prostě ostuda, s něčím podobným se ve světě sotva někde setkáme.

LWQ

@Jan Sindelar: jste si tak jisty tim napojenim na dalnici z PL? Ja na mapach zadnou jejich aktivitu nevidim, mozna spatne hledam.

Ad D11: bez severniho obchvatu Jaromere a jeho pokracovani smer Ceska Skalice a Nachod podle vseho stejne nelze usek do Jaromere otevrit nebo uz tam ta podminka neni? Umim si predstavit, jak by v severni casti Jaromere byli vsichni nadseni z privedeni kompletni tranzitni dopravy do/z PL do techto mist … Snad to stihnout dobudovat? No moc tomu neverim, precejen – sme v Cesku …

PetrN

Tak hlavně navazující polská rychlostní silnice nepovede do Wroclavi, ale do Legnice. Bude to pokračování S3 (od křížení s A4 u Legnice) a nikoliv S8 z Wroclavi, jak by se to mohlo zdát logické. Do Wroclavi to bude mírně zajížďka proti současné trase přes Náchod (cca +35km), nové trasování není podle úplně šťastné
Jinak nějaké info zde, mluví se o 2025: https://conadrogach.pl/informacje/wykonawcy-s3-do-lubawki-wybrani-jej-budowa-potrwa-do-2025-r.html
Není až tak těžké dohledat, stačí do gůglit „S3 droga expresowa“ „Legnica-Lubawka“, na Wiki je taky článek přímo o S3

kik

Ano, bez severního obchvatu Jaroměře to opravdu čsátečně ztrácí smysl. Že D11 bude pokračovat na Trutnov a Královec, kde se napojí na polskou S3. se ví už řadu let. Důvodů pro toto trasování je několik – problematický obchvat Náchoda, lázeňská oblast v Polsku hnde za hranicemi, hornatý terém mezi Náchodem – respektive Vysokovem a Klodzkem. Trasa přes Trutnov je sice o něco delší, ale časově to vyjde stejně a vede podstatně lehčím terénem.

VRT

Na tiskové konferenci Bureš mluvil o tom, že potřebujeme VRT, že nás VRT obchází a že prý je nemá kdo projektovat. Ono by stačilo, kdyby projektant nemusel umět Ř, ale zato měl s projektováním zkušenosti. Taky dodal, že u Havránkové selhal stát (nejen tam).
Jinak měl pravdu, bez kvalitní infrastruktury z nás bude výspa. K výstavbě D11: konečně.