ŘSD zahájilo úpravu nebezpečné křižovatky na silnici I/12 v Úvalech, provoz je omezen
Silnice I/12 u Prahy. Pramen: ŘSD
Definitivně Úvalům uleví až chystaná třináctikilometrová přeložka silnice I/12, která se má stavět v letech 2025 až 2027.
ŘSD se v posledních letech neskutečně rozběhlo. Dálnice, silnice, výstavba, rekonstrukce… velká pochvala! Ano, jsou problémy, D3 u Budějovic třeba, ale vidíme že problém vyřešili a jede to dál a to nejen tam. Inu, přiznám že všechny ty opravy jsou pro mně někdy na nervy, ale objektivně opravovat musíme a investiční dluh v infrastruktuře po období 1948 – 1989 je pořád velký. ŘSD ale z toho dluhu začalo masivně ukusovat a jsem přesvědčen, že ještě 3 – 4 roky a všichni uvidíme obrovský posun, třeba D3, D6, D7, D35, D55… Kéž by ještě ŘSD v dohledné době pohlo s D3… Číst vice »
Hlavně zachovat 90 km bez nějakého nesmyslného zpomalování! Hurá že tam nedali opět další šílený kruháč které by měly co nejvíce všude rušit
Konečně se přemýšlí a hledá rozumné řešení místo nesmyslných kruhových objezdů které na křížení hlavní a vedlejší silnice nepatří
Na staré poděbradské jsou kompetentní orgány zcela jiného názoru. Tam už se květináčů v křižovatkách postavilo……
Stará Poděbradská je dnes svým významem na úrovni těch dvojek, které ji kříží. Z nich není žádná víc hlavní nebo vedlejší.
Těch dvojek zase tolik není. Ale když lehne D 11, nastávají velice zajímavé situace.
Mne kruháky nevadia, ale nesmú byť malé, že nimi má problém prejsť autobus, o náklaďáku nehovoriac…
Nejedna horká chvilka na této křižovatce. Vyjíždějící z vedlejší (II/101) nebo odbočující do ní jsou schopni poslat to přímo před vás a ještě se vztekají nebo gestikulují, když dostanou trubku za to, že nedali přednost a vytvořili situaci ohrožení. Nevím o úzusu, že bych jako jedoucí po hlavní v přímém směru měl zde pouštět. Nicméně je dobré zrovna tady zvolnit a čekat riziko. Stěžejní problém vězí samozřejmě jinde, v tom, že přeložka I/12 ještě nestojí. Rok 2027 je vzhledem k situaci v Újezdě, Běchovicích a u Úval těžko akceptovatelný (mj. busy MHD tam chytají zpoždění v řádu desítek minut a… Číst vice »
Myslím, že toto je přesně to místo, kde mělo být omezení na hlavní na 70 km/h. Dále při vyjíždění z vedlejší je rozdíl v omezit/ohrozit. Zajímalo by mě, kolik jste jel, když se ostatní tak často vztekali, když Vám to tam „poslali“. Křižovatce také hodně pomohlo už to, že se pokácely stromy v rámci přípravy stavby.
Vy byste měl jít na přezkoušení z ŘP, presně kvůli těm, kteří vjíždí z vedlejší a pořádně se nerozhlédnou vznikají nehody.
Přesně tak! Pokud jedu z vedlejší a není tam stopka, nesmím ohrozit. Omezit ovšem můžu.
Když jede někdo po hlavní 130 km/h, sám je trubka.
Nechápem prečo tam nie je postavený kruhák, tu by bol efektívnejší. Priestor tam je a určite by to bolo bezpečnejšie, než krátky pruh, ktorý i tak väčšina využívať nevie…
A vzhledem k výstavbě přeložky I/12 by to dávalo větší smysl. Dnešní hlavní směr ztratí většinu provozu.
Ano, bohužel to, co se teď staví, bylo vymyšleno v době, kdy přeložka byla tak vzdálená, že to asi nikomu ještě nedošlo. Až bude jednou všechno hotové včetně přeložky Úvaly – Jirny, tak význam téhle křižovatky ještě klesne. Neví někdo, kdy se počítá s realizací kruhového objezdu u Jiren (u sjezdu z D11)? Mělo být také letos na podzim.
Moc dobře to tam znám. Šestajovice si před lety vyřvaly kruhák na staré Poděbradské, aby jejich rezidenti nemuseli do/z Prahy přes Újezd a ucpanou Starokolínskou. Kruháku krátce předcházely semafory s nastavenou preferencí Šestajovice – Praha. Potom si semafory vyřvaly Jirny na křižovatce se silnicí do Mstětic. Další kruhák je do skladů v Logistickém parku Jirny. Výstavbu kruháku na sjezdu z D 11 podmiňoval vlastník zatím nezastaveného pole povolením postavit si na něm další skladovou halu. Už teď je cesta po staré Poděbradské peklem. A pokud se postaví ten kruhák na sjezdu z D 11, to už bude úplný očistec.
Jistě a zašpuntujeme to tam úplně…
Mno tak se podívejte jak to vypadá na jiných kruhácích v okolí. Maně mě jako vzorový pro vás připadá dopravní intenzitou p kruhák na vjezdu do Uhříněvsi od Říčan ( silnice I/2 v tom úseku již ulice Přátelství). Problém je, že kruhák dokáže ucpat všechny připojené silnice a to i v protisměru. Mimochodem momentální situace na opravované křižovatce velmi ulevila dopravě na I/12 v úseku Újezd nad lesy-Běchovice.
Silnice I/12 u Prahy – ne, to je v Praze 21 🙂
Ne, není. Křižovatka leží už v KÚ Úvaly.
Fotka je z Prahy 21 Újezda nad Lesy
Jenže ta fotka není z té křižovatky. Je ze Starokolínské ulice v Praze, poblíž Blatovského rybníka.
Silničáři proto v tomto směru zřídí uprostřed silnice nový připojovací pruh o délce 112 metrů.
To je super, ještě nějak naučit řidiče toto používat, resp. dát jim vědět, že tam je a mají ho použít …
Njn, připojovák uprostřed je v Česku docela rarita. Znám jen asi 4, z toho ten na začátku devítky možná už není.
V Praze znám dva
https://goo.gl/maps/p2gXDaKdCNrrrkbV8
https://goo.gl/maps/UUqfMDCucKb5nDZa8
Další je na Českobrodské směrem do Prahy z sjezdem ze Štěrboholské radiály. https://mapy.cz/dopravni?vlastni-body&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9ha0txXvEG&ud=%C4%8Ceskobrodsk%C3%A1%2C%20Praha%2C%20Hlavn%C3%AD%20m%C4%9Bsto%20Praha&x=14.5954409&y=50.0815870&z=19