ŘSD zahájilo stavbu obchvatu Mošnova, zajistí napojení letiště a průmyslové zóny

Zahájení stavby obchvatu Mošnova. Foto: MSKZahájení stavby obchvatu Mošnova. Foto: MSK

Původně se mělo stavět už od letošního jara, tendr vypsaný loni před Vánoci ale nabral zpoždění.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Tahle varianta s 3 kruháči na 3 kilometrech je úplně k ničemu!!!

David

Obchvat jižní existujícího obchvatu. Asi nejzbytečnější silniční stavba za posledních 40 let.

Martin Peterka

Řekněte to lidem, bydlícím v okolí současné I/58. Tipnul bych si, že by s Vámi nesouhlasili 🙂

Permonik

Teď mi jako Mošnovákovi řekněte kde původní obchvat? Pokud vím tak I/58 vede aktulaně skrz Malou stranou, navíc je pouze rozšířena silnice 3 třídy do prostoru zahradek (ty už tam nejsou). a na byla napojena založni runway a potom obchat Petřvaldu.

Pom

Je zde někdo znalý, který by dokázal říci kolik kamionu jezdí do PZ ze směru od Ostravy? Stavba mi nevadí, ale myslím, že napojení PZ od dálnic je v současnosti slušné.

Black

V dnešních regionálních ČT zprávách v 18:00 je uveden údaj 1200 kamiónů. Ale je to z obou směrů, více to nebylo upřesněno.

Permonik

Důvod proč jezdi od Ostravy je PZ Hrabová, připadně Vítkovice a směr Haviřov. ODhad je 1/5-1/4 kaminonové dopravy. Další směr je na Příbor, důvod Nošovice, Kia v Žilině. Jinak půlka by měla jet na dálnici přes kruháč u sedlnic. To číslo 1200 by odpovidalo asi realitě….

Cestující

A jak by se dostali do PZ Hrabová, když jediná odbočka, co mne napadá je Nová Bělá a tam je zákaz vjezdu vozidel nad 12 tun? Vítkovice či směr Havířov je totální nesmysl, tam se dostane i ten kamion lépe po ‚D1 a ul.Rudné. Navíc- po D1 přes Ostravu a pak po Místecké je to jednodušší, to by musel být dutý kamioňák, aby z dálnice sjel v Hranicích a pokračoval na F-M. Jediný důvod k této stavbě je Plakor- Hyundai Nošovice, nic více mne nenapadá , případně rozvoj Cargo na Letišti Leoše Janáčka. A je fakt, že kraj Cargo podporuje… Číst vice »

Permonik

12 tun Iveco EuroCargo tam ale projede v pohodě. Hranice jsem nějak nepochopil.
Letecké cargo jsou dva typy – dpd, ppl, dhl a pod. A potom jsou i velké kamiony, ale těch je pár.

Pom

Velké kamiony jezdí přímo až na plochu do neveřejné zóny letiště. Většinou se jedná o EGT kamiony pro Skytaxi. A těch, pokud je dost zboží, může být i několik.

Permonik

To jo. Ale Sky taxi to toči 3 tydně většinou. Zatím co dhl lita denně a tam je těch dodavek více (navíc dodavky nejsou plne pro strop, spíše tak 1/3,1/2, proto je jich tolik. Tak jsem to myslel). Ikdyž dodavky se do statistik kamionu nepočitají.

Jiří Kocurek

Jestli má letiště fungovat jako nákladní terminál a překládka mezi druhy dopravy, tak je potřeba ho napojit pořádně, po silnici středem obytné zástavby je to špatně. A napojení Příbora na dálnici je mimoběžná akce.
A ne, překládání na 810 do zavazadlového oddílu a pak ve Veřovicích znova a potřetí ve Valmezu, vezou se mobily do Rožnova pod Radhoštěm… ne, lidé nesjou postavičky na modelovém kolejišti, které stojí a čekají na vlak, kam je šotouš postaví.

Pom

Absolutně jsem nepochopil narážky se zavazadlovým prostorem 810. Nikde jsem nic takového neřekl. Jen jsem podal dotaz, kolik procent dopravy jezdí od Ostravy, jelikož to je jediný směr, z kterého by se to napojení výrazně zlepšilo. Takže nějakého sotouše si nechte.

Permonik

Aneni problém v tom že jeden mysli dálnici D47 a druhý D48.

Já beru napojení na dálnici jako na D47.

Jarek

Bohužel nejsou prachy a místo mimoúrovňového křížení kruháče.Takže časově úspora nula, na rozdíl od 1 hotové etapy.

Black

Co si takhle pořádně přečíst clánek? Z něho je jasně patrné, že smyslem stavby není časová úspora, nýbrž něco jiného. Napovím: Napojení podn. zóny na dálniční síť a odvedení dopravy z obce (dle dnešní ČT 7000 vozidel denně).

Sanju

Až na to, že v původním návrhu ty mimoúrovňové křižovatky byly. e to vidět zde:

https://www.msstavby.cz/zmena-projektu-obchvatu-obce-mosnov-14-07-2016/

Pak se ale začalo šetřit a smysl to nedává. Je to skutečně obchvat obchvatu, velkou část Mošnova obcházela silnice I/58 už v původním vedení, krom krátkého úseku, ve směru na Skotnici, kde je 50 a kde všichni z nějakého důvodu zastavují na zmrzlinu. Tady to vyvedení dopravy opravdu povede k větší bezpečnosti, ale kvůli kruháčům ne k větší rychlosti. Napojení průmyslové zóny se touhle stavbou nijak zásadně nezlepší.

Mirek

https://www.impuls.cz/regiony/moravskoslezsky-kraj/obchvat-skotnice-pribor.A170728_075606_imp-moravskoslezsky_kov/tisk

„Silnice, která povede od Příbora, kde se u komunikace D48 napojí na obchvat města, a poté se mezi Skotnicí a Mošnovem připojí na stávající trasu I/58, má mít však dopady i na celý kraj. Významnou úlohu bude sehrávat při dopravní obslužnosti mošnovského letiště i zdejší průmyslové zóny.

„Jedním z hlavních požadavků potenciálních investorů, kteří do Mošnova chtějí přijít, je dobré dopravní napojení. Souvisí to i s našimi plány, aby letiště sloužilo nákladní dopravě,“ uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.“

Mirek

Ještě jsem zapomněl dodat, že první etapa se nikam nenapojuje, nemá žádné sjezdy a nájezdy, to bude asi ten problém, který nejsi schopen pochopit.

Jarek

Nevím jestli jste místně znalí, ale stačí ten kruháč nahoře nad D48, kde díky kamionum je to pravidelné popojíždění ze všech stran, a k tomu další podobná situace na novém obchvatu. Původně tam mělo být mimoúrovňové křížení ale šetří se tak tam budou kruháče. Verzi z mostem si můžete dohledat na netu. Teď přes Mošnov jedu sice 50 ale jedu a neposkakuju za kamiony na kruháči.

David

Obchvat se nestaví kvůli časové úspoře, pro tranzit slouží nedaleké dálnice. Obchvat se staví aby odvedl dopravu z obytné oblasti Mošnova – Malé Strany, a aby byla lépe napojena průmyslové zóny a letiště.