ŘSD zahájilo stavbu nového úseku D6 u Krupé

Dálnice D6 u Lubence. Pramen: ŘSDDálnice D6 u Lubence. Pramen: ŘSD

Dnes zahajovaná stavba navazuje na dálniční úseky u Nového Strašecí a Řevničova.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes slavnostně zahájilo výstavbu nového úseku dálnice D6 u obce Krupá. Novou část dálnice o délce 6,5 kilometru postaví firma Metrostav Infrastructure (MI) za 1,54 miliardy korun (předpoklad byl 1,94 mld.). Budování přeložky potrvá tři roky.

Plány nabraly velký skluz, stavět se mělo už zhruba rok, stavební povolení má ŘSD od loňského ledna. Za zpožděním stojí především spor o reference firmy Metrostav Infrastructure.

Dálnice D6, přeložka Krupá. Pramen: ŘSD

Dálnice D6, přeložka Krupá. Pramen: ŘSD

Stávající silnice I/6 podle ŘSD už dávno nevyhovuje hustému provozu, po vybudování dálnice se změní v silnici II. třídy. Součástí nového dálničního úseku bude jedna mimoúrovňová křižovatka (Krupá), most přes železniční trať a přes 800 metrů dlouhá estakáda.

Dnes zahajovaná stavba navazuje na dálniční úseky u Nového Strašecí a Řevničova, které byly zprovozněny na konci roku 2020. „Ve vysokém stupni přípravy jsou i navazující stavby D6 u Hořesedel a Hořoviček. V obou případech již byla podána žádost o stavební povolení a probíhají také výběrová řízení na zhotovitele, aby mohly být obě stavby v druhé polovině letošního roku zahájeny,“ řekl šéf ŘSD Radek Mátl.

Základní kámen úseku D6 přeložka Krupá. Pramen: ŘSD

Základní kámen úseku D6 přeložka Krupá. Pramen: ŘSD

Následovat bude stavba D6 Petrohrad – Lubenec a zbývající čtyři úseky v Karlovarském kraji. „Naší snahou je, aby byla do pěti let dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary kompletní,“ doplnil Mátl. Celá dálnice z Prahy přes Karlovy Vary a Cheb na hranice s Německem má měřit 168 kilometrů, v provozu je 91 kilometrů (dalších 8 km jako čtyřpruhová I/6).

Tagy D6 přeložka Krupá ŘSD
39 komentářů