ŘSD žádá o stavební povolení na výstavbu jihovýchodního obchvatu Pardubic
Napojení obchvatu Pardubic na silnici I/37. Foto: ŘSD
Do konce roku by měla v Pardubicích začít stavba severovýchodního obchvatu.
Do konce roku by měla v Pardubicích začít stavba severovýchodního obchvatu.
Zdravím. Jen mě zajímá, kdy dokončíte pár set metrů obchvatu Znojma?! To se táhne roky a nic?!!!
To propagační video ŘSD je sice pěkné, ale už po půl minutě je lež jak vrata. Kolony u Parama stále existují. Od Hradce ve špičkách fronty až za železniční most, všichni chtějí odbočit na Duklu a kdo jede na Přelouč, tak si hezky postojí. A samozřejmě jak je ucpaný kruhák, tak stojí i směr od Chrudimi.
Přitom stačí nevjíždět do křžovatky, když ji nelze opustit a pokračovat v jízdě. Vcelku rozumné pravidlo, ale budou na Vás troubit.
Proto je potřeba co nejdříve postavit JZ obchvat. Protože to co blokuje křižovatku u Parama je směr Trojice – Svítkov a zpět. Ve směru do Svítkova blokuje směr od Chrudimi, který mu dává přednost v jízdě. A v opačném směru blokuje světelnou křižovatku, jelikož ta je řízena smyčkama.
Jihozápadní obchvat už trasu má. MO se dohodlo s ŘSD na upravené trase. Stačí si najít poslední leták.
JVO opravdu není klasický obchvat silnice I. třídy, funkčně je to spíš místní komunikace sloužící jako přivadeč do průmyslové zóny. Původně si to připravovaly Pardubice ,mezi jedničky se to zařadilo z politických důvodů, aby to měl kdo zaplatit. A to je v pořádku brněnský městský okruh taky platí stát. A menší krajská města mají do kapsy ještě hlouběji.
V pořádku to není, Brnu se MO platí celý z rozpočtu a Praze nic a ta už si většinu postavila, u Pardubic dejme tomu, ale podle této logiky by stát měl dostavět také pražský MO.
Leták jsem hledal marně. Dejte prosím odkaz.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/389/infoletak_s2-pardubice-jz-obchvat.pdf?t=2022-11-25%2014:05:55.652
Dík.
Pokud se nepletu, nedávno tam zamítli přeložku železniční tratě od Chrudimi ve zhruba podobné stopě – místním vadil zejména hluk.
Hluk ze silnice jim vadit nebude?
Tohle je jinde, hluk plánované železnice a kvůli vysokému náspu horší výhled do krajiny vadil hlavně obyvatelům Ostřešan, které jsou od obchvatu dost daleko. U obchvatu se spíš daly čekat stížnosti obyvatel nových bytových domů za okrajem města u Nemošické ulice. Druhý velký problém (zahrádkáři) se vyřešil vytvořením esíčka namísto rovné komunikace.
Zahrádkáři si prosadili i protihlukové stěny, aby je při okopávání mrkve nerušily kamiony. Vtipné na tom je, že směrem k bytovým domům na Nemošické protihlukové stěny na vizualizaci nejsou.
Panebože proč ty kruháče? Vždyť to bude jedno velké parkoviště. Ve Strakonicích postavili podobné zvěrstvo a jezdím kvůli tomu radši centrem kde to jede a okruh stojí…
Změna přednosti v jízdě? Byl jednou jeden případ, spousta smrťáků. Dali tam kruháč a je klid.
Tak pokud to bude opravdu kruháč a ne lentilka, na které jsou v Pardubicích experti, tak ok.
V Pardubicích umíme přes kruháče na rozdíl od Strakonic jezdit… 🙂
Parkoviště se ze silnice stává v momentě, kdy si všichni myslí, že je normální jezdit furt a stále, a pak se diví, že se stávají účastníky zácpy, protože ta by bez nich nevznikla.
V Pardubicích umíme jezdit přes kruháče? Jak je to dlouho, co byl zásadně přestavěn krásný dvoupruhový kruháč u Globusu a místo něj vznikla současná jednopruhová zoufalost, přičemž odůvodněním přestavby bylo, že pardubičtí řidiči neumí jezdit po kruhových objezdech?
Jihozápadní obchvat nemá s okruhem okolo Pardubic nic společného. Je to obchvat místních částí Staré Čívice, Popkovice a Svítkov, a napojuje se na současnou I/37, která je a bude západní částí okruhu okolo Pardubic. „Severo-východní“ část (přeložka I/36) bude severní částí onoho okruhu, nově plánovaná „jiho-východní“ část (silnice I/2) bude tvořit jižní část okruhu. A ta poslední východní část je zatím ve fázi studií, ale bude propojovat obchvat Sezemic se silnicí II/322. Každopádně to nebude okruh po kterém by někdo chtěl nějak kroužit, jelikož bude mít tvar takového šišatého srdce: https://mapy.cz/s/molusovesa
Pochopil jsem z mapy správně, že jihovýchodní část nenavazuje přímo na severovýchodní? Tam bude ještě nějaká východní? Kudy?
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/184/infoletak_s2-pardubicky-sezemice.pdf?t=2022-11-14%2017:08:55.621
Ta posedlost kruháčema je vážně výživná. Už teď je jich v Pardubicích moc a v každé nové stavbě jsou další. Jen na této stavbě další 4 v krátkých úsecích za sebou.
To už ani není pro plynulost dopravy, spíše naopak, když vidím, jak je každý druhý řidič neumí ani používat.
Taky z kruháčů nemám radost, ale je to docela dobrá prevence proti oslům za volantem. Podívejte se třeba hned vedle budoucího obchvatu na dvě křižovatky u železniční zastávky Pce – Černá za Bory. Na silnici II/322 je kruháč. Sice zpomaluje provoz, ale nehod je tam i přes hustou dopravu minimum. Pokud z kruháče odbočíte nahoru na nadjezd do Černé za Bory, čeká vás ještě křižovatka ve tvaru T, kam se připojuje silnice od Sezemic. Jednoduchá, přehledná křižovatka, s mnohem menší intenzitou dopravy. A stejně je tam jedna nehoda za druhou, protože je hodně oslů za volantem, kteří si myslí, že… Číst vice »
Dobrá, takže touto logikou dáme všude kruhové objezdy místo křižovatek a zrušíme autoškoly, protože z nich vycházejí stejně “neřidiči”, kteří jedou bezhlavě za nosem.
Přesně kvůli těmto “neřidičům” raději volím vlak, když je to jen možné, protože takovýchto lidí je na silnicích víc a víc.
Upřímně řečeno – dokud tady budou jezdit lidé, u kterých vůbec nechápu, jak mohli dostat papíry, a dokud budou jezdit lidé, u kterých nechápu, jak to že jim papíry už dávno policie nesebrala, tak se radši smířím s kruháči. Je to blbé, ale je to jediná prevence před nehodami, která v tomto státě na silnicích funguje., Zrovna ta téčková křižovatka, o které píšu výše, je ukázkové místo: kdybych předem nepočítal, že mi tam někdo nedá přednost, tak jsem tam boural minimálně desetkrát. Ostatně v Pardubicích se před časem předělávaly semafory a měnily jejich cykly na křižovatce u Anenského podjezdu. Proč?… Číst vice »
Spíš se jedná o propojky místních silnic, obchvat vypadá opravdu jinak. Nicméně díky alespoň za to, protože pardubičtí radní sou tady opravdu na nic.
Ano. ale dálkovou tranzitní dopravu řeší D11 + D35, tyto spojky řeší, aby se centru Pardubic vyhnula regionální doprava.
Jihovýchodní spojka především vyřeší tranzit z jihu do průmyslové a skladové oblasti v Černé za Bory. Dneska to všechno jezdí po okraji centra a kolem hlavního nádraží. A těch aut je opravdu dost, kromě jiného jsou tam velkosklady Foxconnu.
Ano, skladové areály, které leží hned vedle železnice, ale vlečku nemají. Další, které vlečky měly, ji pro jistotu zrušily. A aby ty spády na přepravu po železnici přešly i ostatní, zlikvidovala se před pár lety většina předávacího kolejiště, kde zůstala jediná kolej zkrácená na nějakých 100 metrů. 🙁
Když se podíváte, na čem ty stavby troskotaly, nemá to svradními moc společného.
Je škoda že nepůjde zrealizovat propojení se severovýchodním obchvatem nebo alespoň kdyby to vyústilo na Staročernské, to by hned ten tranzit vypadal jinak. Ale i tak to bude lepší jak drátem do oka.
No nevím, jestli je vhodné opakovaně skákat ve větách z jihovýchodního na severovýchodní obchvat …. je to dost matoucí. A jihozápadní k tomu.
Fakticky je to samozřejmě v pořádku …
Dejte si kafe.