ŘSD žádá o prodloužení stanoviska EIA ke středočeské D3, spolek je proti. Ministr jede uklízet
Dálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSD
Ministr bude uklízet část toku od Žampachu v místech, kde bude údolí Sázavy překonávat 113 metrů vysoký dálniční most.
Můžu se Vás tady zeptat, proč už se D3 ve středních Čechách nestaví? Dávalo by přeci smysl, kdyby se dálnice napojila a pokračovalo až k Benešovu. Vždyť Benešov na dálnici D3 a obchvat na Vlašim čeká šíleně dlouho. A to nemluvě o těch vesnicí za Benešovem směrem na Tábor. Tam je situace zoufalá. Předpokládám, že po otevření obchvatu u Olbramovic se tvorba kolon přesune k Miličínu. Tam obchvat jen tak nebude, protože je to geologicky velmi složitá oblast.
Tam taky bude zajímavé, jak se bude pokračovat z dálnice do Prahy. Zakončení je Pražský okruh, jenže D1 je zajížďka a bude taky ucpaná stále víc a mnoha lidem bude vyhovovat pokračovat po Vídeňské, Libušské… A viz dopravní indukce níže, těch aut prostě přibude i oproti současnosti.
Tzn. závěrem vaší hlubokomyslné úvahy je že se kvůli tomu D3 nemá stavět?
Ne, ale tam rozhodně bude tlak udělat další kapacitní napojení do města. Okruhy jaksi nevyřeší dopravu do Prahy.
Škoda, že neuklízí raději na svém resortu. Personálně a zakázkově.
Možná je načase začít s pořádnou kontrolou té „panenské posázavské přírody“. Kolik těch slátanejch a různě dolepovanejch boud je tam načerno, kolik jich skutečně nechává vyvážet septiky a kam ty jejich ho*na tečou. Nemají náhodou dřevník na cizím pozemku a neparkují na obecním? Odstřihnout od elektriky protože elektrárna přeci stojí někomu za barákem a kazí mu ovzduší. Zákaz používání motorového nářadí protože ochrana přírody. A zákaz vjezdu autem do celé oblasti protože taktéž. Zkrátka dopřát jim upřímnou a nekompromisní ochranu od civilizace!
Všechny tyhle boudy mimo zastavěné území obce tam nemají co dělat. Pokud je Posázaví tak vzácné, tak ať je tam příroda a ne tyhle pseudostvby.
Ty boudy jsou chráněná příroda, brlohy endemitního druhu homo sassoiensis.
Parkování na obecním není problém nikde. Jediný problém jsou septiky.
Tak mě překvapuje, kolik lidí tam má chatu. Nejvíce je zde „vidět“ paní Mikiull, která tvrdí, jaká to bude katastrofa. Přesně opačný názor na problematiku má pan pilotWeb, který tam má taktéž, dle jeho slov, chatu. Tak kde je pravda?
Relativně dlouho jsem bydlel v obci, která bude kousek od plánované dálnice a ještě celkem blízko k Pražskému okruhu (cca 20 km). A asi jako tady, i tam jsou lidi v názorech na dálnici rozdělení – někdo ji zásadně odmítá a i když pracuje v Praze, cesta cca 20-30 minut na okruh mu nevadí. Někdo ji naopak uvítá s tím, že mu urychlí nejen cestu do práce, ale i na dovolenou na Šumavu, nebo do Rakouska. A je to tak napříč „starousedlíky“ i „novousedlíky“. Není to tak, že jedni by byli pro a druzí proti a naopak. Z čeho ale… Číst vice »
A technicky se má ta voda ztratit jak? Vybudováním tunelu Jílové, který byl do stavby přidán na ochranu zástavby?
Pokud se vám ztratí voda, máte právo se dožadovat náhrady (pokud máte ovšem studnu legálně).
Tech tunelu je na trase vic… a staci se podivat na pripad Prackovic- tam kde voda nebyla ted je a naopak
Jestli chce jet po okruhu, pak by měl souhlasit z dálnicí. Jinak je to NIMBY.
„nekontrolovaný růst satelitní zástavby bez odpovídajících souvisejících kapacit“ obce nechávají vypracovat a schvalují územní plány. To že nepostavím dálnici, neznamená, že nebudu mít satelit – pokud jsem si schválil územní plán se satelitem. Stejně tak s dálnicí a bez územního plánu žádný satelit nevznikne.
O tom zadna … jenze zalezi na reprezentaci obce, jakou si lidi zvoli….a pak promluvi penize a je vymalovano
a
Uniká mi smysl informace, že vystudovaný tiskový mluvčí, pověřený řízením ministerstva dopravy, bude někde uklízet …
Zřejmě jde o nevídaný přírodní úkaz.
Nechápu, co tím nedostudovaný právník Miroslav Zikmund chtěl říci.
nechápete snad jen to, že není ministrem dopravy..
Jen doufám, že ta D3 tam nepovede. Proč kvůli deb…í dálnici ničit poslední kousek krásné přírody. Krom toho, že to sebere lidem v dané lokalitě vodu, takže s ní budou mít problém. Doteď měli vodu z vlastních zdrojů (studen), jenže tímhle zásahem o ni přijdou a budou muset používat/platit ,,předraženou,, vodu (asi z Prahy nebo nějakého okolí). Mimo to plno lidí přijde o své domovy, chaty,…protože je tam hodně domů, které ve stavbě D3 budou překážet… Krom toho, je tam krásná, neporušená příroda, s čistým vzduchem… kde chodí srnky, mufloni, létají tam ledňáčci, volavky popelavé, ad… A to chtějí zničit… Číst vice »
Nech se vyšetřit, xenofobe 🙂
Zakažte auta, kupte lidem koně a nemusíme mít dálnice, hlavně že nasedáte do auta kvůli každému prdu.
No však si tu poslední větu napiš na čelo, aby hned každej poznal jakej si blb..
O demolicích jsem nikde nic nezaznamenal, odkud to máte?
To jste krásně shrnul univerzální argumentaci českých NIMBYstů: 1. Venkovská krajina, kde mám barák / chatu je poslední kousek krásné přírody, kterou zničí nová silnice / dálnice / železnice, tak, že tam mufloni shodí parohy a ptáci budou padat z nebe. 2. Všem to tam sebere vodu. Sice to bude nejvýše pár studen, ale je hrozná tragédie, že za tu vodu, která stejně není jejich, teď bude těch pár postižených muset platit, jako to dělá většina ostatních lidí. 3. Plno lidí přijde o své domy a chaty. A kolik pak to bude, smím-li se zeptat? A jistě to nebude bez… Číst vice »
Tyhle lidi mě fascinují. Já mám chatu v té „neporušené přírodě“ na fotce, střecha je schovaná přímo za vrcholem oblouku 🙂 Jezdím tam z Prahy na kole (žena autem), provoz na těch silničkách je šílený. Fakt si musím ťukat na čelo když vidím na vratech ceduli „Alternativa D3“, za vraty dvě auta. Všichni ti „chataři v neporušené přírodě“ tam jezdí autem, všichni. Já se sakra těším že na sebe dálnice natáhne část toho provozu.
Druhá věc je hromadná doprava, ta by potom taky mohla být luxusní (nějaký express Jílové-Písnice po dálnici), ale to se v ROPIDu moc nenosí.
Přesně doprava do Jílového, Neveklova je doslova šílená a jediná cesta jak to vyřešit je dálnice. Ona se pak zrychlí i VHD po těch stávajícícg cestách, protože nebude popojíždět v koloně.
Doufám, že teda bydlíš na stromě a živíš se volavkama, které si sám ulovíš. A piješ vodu ze Sázavy, takže problém ze studnami řešit nemusiš, přece bys nevrtal kvůli studni do naší panenské přírody.
Nic, ať táhne do pr…. V těch místech (téměř přímo pod budoucím mostem) máme chatu, ještě nás vykradou.
Jak se na tu chatu přepravujete?
Nejspíš pěšky nebo na koni.
Jakože teď se chaty nevykrádají? Teda zloději čekají, až jim postaví dálnici je vtip týdne.
Dalnice stovkám lidí uškodí, ale desetitisícům situaci ulehčí. Už se s tím smiřte. To je život.
Je možné s tím „spolkem“ hovořit?
Vzhledem k tomu, že odmítají jakékoliv kompromisy a jejich jediným programem je „žádná dálnice“, tak nedá. Takže to bude takový klasický postup, kdy budou několik let zbytečně zdržovat přípravu, ale výstavbě dálnice nakonec stejně nezabrání.
na jih Čech se pro dálkovou dopravu staví D4 a pro místní dopravu, stejně jako do Tábora a Veselí n. L. stačí obchvaty a střídavý třípruh.
Omyl. D4 bude obsluhovat zcela jinou část jižních Čech (Písecko, Strakonicko, západní Čechy apod.), než D3 (Táborsko, ČB, Jindřichohradecko, Českokrumlovsko, střední Šumava apod.). Obchvaty a střídavý pruh nestačí, viz. dnešní situace na Benešovsku a trasa k Miličínu. Okolo Benešova a sedlo u Miličína je to katastrofa.
O kolik je to delší do ČB přes Písek, víte? Jen o 8 km. O jakých zcela jiných částech jižních Čech to píšete?
Ale my jsme zjevně bohatší než Belgie, že po dvou dálnicích na Ostravu můžeme mít i dvě na jih Čech…
Jel jste někdy I/3 z Tábora do Mirošovic ? Evidentně ne, jinak by jste tu nekvákal takové pitomosti. Střídavý třípruh od Benošova do Mirošovic už je a nestačí.
Ani dá se s nimi hovořit. Já sama jsem jim tam na JEJICH podporu posílala několik fotek se vzácnými druhy živočichů a rostlin, které v těch místech jsou, a odpovídají normálně. Jako obyvatelé chaty, na kterou by měl most ,,přímo,, vést jsem samozřejmě na jejich straně.
Teda ne že bych se radoval z toho, že někde povede dálnice, ale ty vaše uhňahňané chatičky (a s nimi spojená nelegální likvidace fekálií, přestavby na objekty pro trvalé bydlení atd.) jsou pro Posázaví mnohem větší pohroma než jeden blbej most.
Spíš ty lidi, spolek za to nemůže
Připravovaná dálnice D3 z Prahy okolo Jílového směrem na Maršovice a dále na Tábor zachrání Posázaví u Čerčan, v Poříčí nad Sázavou a u Konopiště (Benešov), kde se silnička 1/3 proplétá mezi rodinnými domy, a v Poříčí nad Sázavou dokonce přemosťuje řeku Sázavu přímo uvnitř obce. Trasa D3 je známá více než deset let, a je jedinou možnou trasou, která svým zasazením do krajiny nezatíží trvale žijící obyvatele. A to, že překročí řeku Sázavu? Každá trasa z Prahy na jih směrem na Tábor musí překonat údolí řeky Sázavy, přičemž navržené řešení je velmi citlivé a pomůže výrazně zklidnit dopravu nejen… Číst vice »
Jste vedle jak ta jedle. To víte že to zasáhne lidí, i okolní přírodu. Jak jsem psala nahoře v komentáři, tady je ještě čistá krásná příroda, která by se měla kvůli dement…m motoristům zničit? Měli by se zbourat některé domy/chaty jen aby měli deb.lní řidiči kudy jezdit? Mají místní obyvatelé přijít kvůli těmto blb.čkům o vlastní vodu, a začít za ní platit nekřesťanské peníze? Asi jste v těch místech NIKDY NEBYL, jinak by jste mluvil jinak. My tam máme na rozdíl od Vás chatu, která nám má vést přímo nad hlavou. Takže držte zobák.
Pochlubíte se, jaký, dopravním prostředkem se na tu vaši chatu dostáváte? Doufám, že vás ani nenapadne používat auto, když píšete, že motoristé jsou dementi a blbečkové.
Určitě tam chodí pěšky, aby nezanechávali uhlíkovou stopu 🤣🤣🤣
Takoví inteligenti s vysokou školou života tady řvou proti dálnici, ale přitom skáčou do auta kvůli každému prdu… Kupte si koně a bryčky a nebudeme potřebovat dálnice, vy inteligenti zabedněný 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Tak aby vás z toho rozčilování brzo nekleplo, to by pak Alternativa měla o jednoho blázna míň a to by přece byla děsná škoda. Nebo nebyla?
Milá Mikiull, je mi jasné, že Vas se stavba konkrétně týká. Vás a dalších několika málo set, maximálně jednotek tisíc lidí se přímo dotkne.
Ale zase pro několik milionů lidí v JČ, STČ kraji a v Praze přímo, taky desítkám milionů lidí nepřímo ta dálnice pomůže. Pokud se odprostíte od Vašeho „MOJE chata“, pak si určitě uvědomíte, že taková stavba je přímo žádoucí.
Samozřejmě jsem v té poslední větě myslela, že nám povede dálnice přímo nad chatou.
No o tom to právě je, že vám ta dálnice vede nad chatou a ne nad trvalým bydlištěm.
No a co?!? Chatu vám kvůli bourat nebudou 😉😁
Bohužel platí rovnice čím víc dálnic, tím víc aut, protože pro mnoho lidí bude výhodné dojíždět delší trasy než předtím případně přesedlat z jiných druhů dopravy.
Velmi scestná myšlenka. Ty auta tu jsou i dnes, jen se proplétají po různých silnicích v okolí, hledají alternativy k přetíženému hlavnímu tahu. Stačí navštívit obce na bývalých hlevnich tazích po vybudování dálnice.
Dopravní indukce neexistuje. :DDD
chápu ironii 🙂
Ne, ta auta tu dnes nejsou. I v dopravě platí normální nabídka a poptávka. Takže když se zlevní cesta autem (např. proto, že projedete rychleji), pojede víc aut. Protože pojedou i ti, kterým by se to dříve nevyplatilo.
Mrkněte na sčítání dopravy v různých úsecích. A hlavně ty cesty se snad právě z tohoto důvodu staví aby ulehčily či případně zlevnily cestu lidem.
Jj, něco jako „koupím si dům 30 km od Prahy, byl levný, protože tam není žádné spojení VHD, ani silnice, pak nadávám na zácpy cestou do Prahy“. Takových jsem taky viděl dost.
Pokud se dálnice staví dřív než železnice (kde jsme zatím měli jednokolejnou klikatou trať), tak se nelze divit že je víc lidí na silnici než na železnici
Tak například král Karel IV si nemohl dovolit ani banány, ani rajčata.
A pak přišel jiný despota a zrušil nevolnictví. Tím páde mohli lidé cestovat, aniž by byli trestáni za opuštění panství.
Na pár roků se to snažil změnit jistý Josip, když nahnal lidi do oploceného tábora, kde pracovali, žili a umírali. Teda, to „žili“ si škrtněte. To nebylo řešení…
Mimochodem indukce funguje i u vodovodu – Kdysi Praze stačilo pár kašen.
Existují i jiné způsoby dopravy než silniční.I na železnici působí indukce.Takže je naopak možné,že se dnešní počet aut může snížit.A nebude ani nutné zřizovat oplocené tábory.
A cesta autobusem se nemuze zrychlit take? Ja uz na tyhle pohadky o tom jak Franta vytahne ze stodoly Skodu 120 a zacne kazdy den jezdit do Prahy, protoze
dalnice jsem fakt alergickej. Co treba ty kvanta CO2 co se usetri, protoze se nebudou tahnout auta v kolone pres Benesov? Co ty hromady casu co lidi a firmy usetri tim, ze pojedou kratsi a rychlejsi trasu? Co ty mrtvi a zraneni co nebudou, protoze bezpecnejsi typ komunikace?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C3%AD_indukce
Děkuji panu Suchanovi, nepamatoval jsem si, jak se tomu jevu říká.
Klidně mu můžete začít říkat jinak – třeba se to ujme, pokud to bude výstižnější. 🙂 V angličtině se indukované poptávce říká také „skrytá poptávka“ nebo „generovaná poptávka“. Dopravní indukce je jejím specifickým případem.
Je to tak, celkovo áut s výstavbou diaľnice pribudne (ak s ich počtom nezamávajú rôzne „ekotrendy“). Na druhú stranu týmto smerom to kapacitné spojenie chýba, čomu napovedá i intenzita dopravy na súčasnej I/3, ktorá vedie „priamo medzi domami“ a pri tom po nej (na úseku do Benešova) jazdí už teraz 1,5× toľko áut, ako po D5 medzi Plzní a Rozvadovem.
Tak on hlavně málokomu jede vlak od domu do práce, od domu do Lídlu, od domu k doktorovi. Zatímco každé auto ano.
Vy potřebujete dálnici přes Sázavu,abyste si nakoupil v Lidlu?To jsem nevěděl,že u nás ještě existují tak obrovská území bez obchodů,zvláště Lidlů.
Mně do Lídlu jede bus a do Alberta chodím pěšky. Do práce to mám 800m pěšky, kousek bus a pak kousek tramvají. Tedy když tam jdu, většinou se jen pěšky přesouvám z ložnice do pracovny.
Možná, že než se začne stavět, tak nebude už žádné dálnice potřeba. Násilně prosazovana elektromobilita povede během příštích 20 let k drastickemu snížení osobní individuální dopravy, naopak poroste tlak na rozvoj budování železničních tratí.
To by bylo pěkné.
Kéž by jste měl pravdu. Ta dálnice by byla pro místní obyvatele a chataře za ,,trest,,. Vím o čem mluvím.
Nebyla 🙂 náhodou bychom se z Jílového konečně dostali do Prahy za pár minut. Já ji tady chci!
Do Prahy byste se za tak krátký čas během špičky nedostali… pouze k nájezdu na pražský okruh. dál to bude průser.
Už aby začali konečně stavět a ekoteroristická banda která si říká „alternativa“ a přitom alternativu nenabízí jen šikanuje miliony lidí aby hájila zájmy tisíců lidí co bydlí a mají chaty okolo by neměla mít možnost se vyjadřovat stejně jako zvířata z děti země
Vy jste takový idiot, opravdu… Jak by se Vám líbilo, kdyby Vám vedla dálnice hned za barákem. Kdyby jste se kvůli tomu v noci nevyspal. Moc bych Vám přála, aby jste něco takového zažíval každý den. Nechápu myšlení Vám podobných dem…ů jako jste Vy. Jenom já já já, ale že lidé nebudou mít (d nadsázkou) co pít, protože přijdou o podzemní vodu, zničí se ,,poslední,, kousek přírody… A to nemluvím o tom nočním rušení. To je Vám motoristům asi jedno. Moc bych Vám přála, aby jste se i s tím mostem propadl. Štol je tam plno, takže kdo ví, či… Číst vice »
Vy na tu chatu jezdite na busem? Jenom doufam, ze ne autem… protoze ti co jezdi autem, jsou prece dementi
Tak mně vede D1 hned za barákem (v Mirošovicích). Protože si díky (zatím) nepostavené D3 užíváme i silný provoz na I/3, tak se těším, až tohle trochu poleví (a po dobudování aspoň některých úseků D35 poleví provoz i na D1). Na hluk si v pohodě zvyknete, to není žádný zásadní problém, ve městě to je horší. A protože jsem z regionu, tak mě teda rozhodně neobelžete řečičkami o neporušené přírodě. Byl jsem tam „u vás“ x-krát na čundru, na kole, na výletě… Chata na chatě, nalepené stavby jak ve slumu někde na Urale. Hluk ze sekaček, křovinořezů, rádií, prostě „neporušená… Číst vice »
Ten most přes údolí Sázavy je pro odpůrce stavby stále jak rudý hadr na býka. Přitom most jako takový dokáže kolikrát dát údolí úplně jiný pohled. Krásný příklad údolí Millau v jižní Francii.
Byl jste v těch místech někdy? Asi ne, jinak by jste takto nemluvil. My NEJSME ve Francii. Jsme v Česku. Zkuste si najít nějaké fotky z daného místa, a uvidíte… Případně Vám mohu nějaké (osobní fotky daného místa poslat, mám jich za 12 let plno).
Nechte se vyšetřit je vidět že máte dost
Jestli tu chatu vlastnite 12 let, tak uz pri koupi jste musela vedet, ze tudy dalnice povede
Možná proto byla chata na prodej.
Levně 🙂
Bohužel relativně levně byly i normální domy a pozemky v těch vesnicích. My jsme tam taky hledali. Protože úžasný Posázavský pacifik je pomalý a nepohodlný na běžné dojíždění do Prahy, silnice jsou pomalé a ucpané. Tak si tam lidé postaví domy a pak nadávají na dopravu… Teď už se ta dálnice postavit musí, to asi nemůžu popřít.
Bechyňská Duha je typově podobná stavba (byť v menším měřítku) a vnímám ji spíš jako obohacení údolí Lužnice nežli jako něco, co by krajinu hyzdilo.
jde o hluk, vizualne je to zcela fuk. napr od D1 se udolim sazavy siri za dne nekolik km, v noci casto mnohem dal.
Možná by měl pan ministr čas, místo úklidu, věnovat něčemu jinému. Problémů na MD je více než dost.
prostě zdržovací taktika.. nic víc v tom nevidím. vědí že jsou bez šance ale stejně do toho jdou aby jooooo vše, co jde pozdrželi.. mentalita na úrovni 6tiletýho parchanta.
Mentalitu mentálně zaostalých pětiletých mají podle mého především různí developeři, stavbaři, kmotři a politici, kteří si vymyslí nějakou svoji posvátnou krávu a děsí je, že by jim do toho někdo mohl kecat.
Děkujme aktivním občanům, že jim do toho kecají.
vy bydlíte v seníku a jezdíte koňským povozem asi co? pozdravujte patrika 🙂
Ne.
Ale moc dobře vím, narozdíl od vás, že jakoukoli stavu je možné uskutečnit i v souladu s životním prostředím, stačí jen trochu chtít.
A tak nám poraďte, jak se dá překonat údolí Sázavy jinak než mostem.
Cílem dálnice, která měla dávno stát, je i eliminovat ztracené spády, kterých je jak n staré trojce, tak na předpotopní D1 strašně moc.
Možné to je, ale NIMBYsti a různí aktivisté si často vymýšlejí tak drahé a nesmyslné požadavky, že se vůbec nedivím, když se je někdo snaží radši obcházet a nepouštět moc ke slovu. Problém je na obou stranách.
Jasně, kdyby jenojm trošku chtěli, tak … postaví teleport.
Tak je to jasné, na prvním místě za to může developer.
Mimochodem, kam má člověk ustupovat před lupičem, když už ustoupil až na balkon a je v 8. patře? Skočit, aby náhodou útočník nepřišel k úhodě válečkem na nudle?
Přesně, mnohým z nich by nestačily na diagnózu ani záporné tabulky. S takovými bych se vůbec nebavil. Škoda času.
Mezi vydáním stanoviska EIA a uvedením stavby do provozu uplyne skoro vždy dlouhá doba. Stačí se podívat na letáky ŘSD a třeba již dostavěné úseky Tábor-Veselí nad Lužnicí-Bošilec.
Hlavně aby pan ministr nebo mistr se podíval na most v Kamenném Přívoz který je v dezolatním stavu než začne stavět nový..
Vzhledem k tomu, že píšete na odborný server o dopravě, byste mohl vědět, že ŘSD spravuje dálnice a silnice první třídy. Most v Kamenném Přívoze je na silnici druhé třídy, takže je v majetku Středočeského kraje.
Neni mimo tak uplne- do ledna 22 byl pan Kupka 1. namestkem hejtmanky
Ano byl namestkem hejtmanky pro oblast zdravotnictvi..
Od roku 2020 byl v radě Středočeského kraje v roli náměstka hejtmanky pro silniční dopravu. Zdravotnictví tam měl v gesci při svém předchozím angažmá v roce 2016, taky jen asi po dobu jednoho roku.
Několik komentářů: 1) v územních plánech je ta dálnice zakreslena již x let, možná desetiletí, takže argumentace rozšíření obci je falešná 2) jedná se o komunikaci propojující Prahu z Táborem, Českými Budejovicemi a Rakouskem jak pro osobní, tak pro nákladní dopravu. Dálnice D4 skončí u Nové Hospody, komunikace I/20 s uspořádáním 2+2 pruhy před Pískem. 3) již nyní je komunikace I/3 kapacitně přetížená a to došlo díky covidu k omezení turistické dopravy zahraničními návštěvníky na trase Český Krumlov – České Budějovice – Praha. 4) zároveň D3 bude alternativou k D1 při cestách z jihu Evropy na sever Evropy 5) IV.… Číst vice »
Toto bohužel zarytým odpurcum nevysvetlite.
Ono kdyby stát více investoval do železnice, vypadalo by to jinak mezi Budějovicemi a Lincem. V Rakousku mají v plánu velké investice, ale jim věřím, že to vyjde. Kdyby takto velký plán vydali Češi, tak bych se hodně dlouho smál a to je tak vše.
Přesně kdyby stát postavil mezi Bystřicí a Zahradním Městem lepší železnici, a pak přestal nasazovat na vlaky na jih Bčka. Možná by vlakem jezdilo víc lidí. 🙂
ale ono postavit novou a rychlou železnici mezi Bene-Praha, to bude pak bude podobné jako ta dálnice, zásah do krajiny značný atd…
Dokud jezdily vlaky s kupátky, s otevíracími okny a s výhledem do krajiny, tak jsem vlakem jezdil rád. Ale být zavřený v nevětratelném halovém vagónu se zatmavenými okny a koukat do protihlukových zdí mě neláká, to už radši pojedu třeba autem nebo autobusem.
Kolik znáte projektů ta posledních x let, kde došlo k zvýšení počtu traťových kolejí, udělali se průjezdné koleje, atd. Mimo koridory na Plzeň a České Budějovice se zkapacitnění řeší u Brna ze Zastavky U Brna, v úseku Nepomuk – Plzeň a tuším Olomouc – Uničov a v Ostravě.
Bohužel tratě stále řešíme neudržitelné lokálky a rekonstrukce provádíme většinou ve stávající stopě. Nové tratě mimo VRT nepřipravujeme.
Problé bude na straně přijímače…
Pardubice-Hradec je VRT?
A novostavba Plzeň-Stod taky?
Týniště-Vysoký Osek dtto.?
Ostrava – Frenštát se nepřipravuje?
A kde vám nová trať schází? A pozor, je to železnice, potřebujete tisíce lidí denně, abyste stabu ekonomicky odůvodnil.
no a když lidi jako vy horují pro dálnice…:(
Nerad vás ruším ze šotoušského snění, ale v Rakousku mají na koňce v plánu velké kulové.
Ono také hodně záleží na tom,zda odpovědní politici v tomto smyslu vyvíjejí nějaké aktivity zda to od nich voliči vyžadují.Zatím jsou z naší strany vyvíjeny jen aktivity silniční.
V tom případě byste si asi měl zajít na oční.
Vy víte o nějaké konkrétní aktivitě některého z posledních 20 ministrů dopravy vůči rakouské straně,která by směřovala k výraznému zrychlení a zkapacitnění železničního spojení mezi ČB a Lincem?
taktak místo koňky, staví dálnici, tedy teď nestaví, už mají naděláno proto čr, čekají na českou stranu
Příhraniční úsek Budějovice-Horní Dvořiště není pro českou železniční síť zas tak prioritní, aby se tam v současné ekonomické situaci měly směřovat miliardy, které budou potřeba na mnohem důležitějších koridorových úsecích (např. rekonstrukce úseku Praha-Benešov IV. koridor zrychlí taky, ale pomůže řádově vyššímu množství vlaků a cestujících).
Osobní doprava je tam relativně slabá a sezónní, náklady mohou do Rakouska využít mnohem příznivější trať přes České Velenice, která se pokud vím má pro tyto účely ještě vylepšovat.
taktak, vždyť to vede „územím nikoho“, couráky nic, semtam nějaký rychlík/expres a pak náklad. stačí to tam zatím
Mrzí mě Velešín a Kaplice, ale to je na novou stopu… 🙁
„Kdyby takto velký plán vydali Češi“
Tak to budete mladšího* data, že nepamatujete, když Češi přišli s plánem na fungl novou dovjkolejku z Benešova do Českých Budějovic. Pro vaši informaci: Většina už je hotová, proti poslenímu úseku protestují lokálkoví onanisté.
*) A nebo jen kafemlejnek – opakujete furt ty samé poučky i tam, kde fakta mluví o opaku.
Bohužel plácáte zase nesmysly.V ČR nebyl nikdy podobný „velký plán“ jako v Rakousku vydán.
Néée? A koncepce opravy koridorů před 25 lety byla skupinová halucinace? A nedávno vydaná vize VRT taky nic?
Možná to vemte na oční i na neurologii.
Bohužel opravdu ne. Koridorizace byla oprava dlouhodobě zanedbaného stavu s mírným vylepšením daným současnými komponenty a teprve v poslední době jsme se odhodlali k významnějším přeložkám. Navíc koriodory jsme hlavně z počátku řešili jako nutnost danou EU s velkým skřípěním zubů tehdejších politiků, kteří by si ty peníze tolik přáli do výstavby dálnic. Koridorizace není dodnes dokončena a nebyla nikdy součástí žádného koncepčního materiálu celé sítě. Poněkud lepší přístup nastal u VRT, nicméně je to stále jen podmnožina takového materiálu, jaký vypracovali ve vzpomínaném Rakousku nebo ve Švýcarsku. Zatím ani nevíme, jak bude VRT zaústěna do Brna, nevíme, jaké tratě… Číst vice »
Zase pro objektivitu nutno dodat, že my tu doháníme 60 let zpoždění (ne-li více, on už ten rozvoj za R-U byl o dost horší než tehdy „na Západě“). Třeba ti Švýcaři své „Bahno“ vymýšleli za stavu, kdy celá síť byla komplet v pořádku ve smyslu údržby, takže šlo „jen“ o ta cílená opatření (plus dvě větší novostavby) aby to celé „do sebe zapadlo“. Bohužel ve stavu, kde oni byli 1980, my budeme až někdy za dalších 20 let, a pak to bude mít smysl v podobném duchu „završit“.
No ale o to víc bychom právě na tom měli pracovat a ne hledat výmluvy. Pak se nemůžeme divit, že železnice všude přichází jako ta poslední, takže všichni v okolí už mají spoustu negativních zkušeností s výstavbou silniční sítě a tudíž vše blokují a navíc už nebude kudy tu železnici rozumně protáhnout, neboť v žádných ÚP není obsažena.
To jsou ale opravdu argumenty.A co tak prioritně místo úseku D3 přes Sázavu postavit novou dvoukolejnou trať z ČB do Rakouska? A odtížit D4 výstavbou nové kvalitní tratě z Prahy do Příbrami.Hned by Vám minimálně dva argumenty odpadly.
No vidíte, a po silnici I/3 se taky jezdí, obchvaty se staví (např. Olbramovice), zácpy taky žádné velké, takže ta dálnice taky není potřeba.
přesně, jako tunel do Berouna není potřeba, protože kolem berounky to taky jezdí a modernizuje se to tam. a ani ten tunel NeMaŠe není třeba, stará trať je ok. /ironie/
To ale blbě srovnáváte. Do Berouna zácpy jsou, nákladní doprava nemá kudy projet.
A něco podobného je trať i na Budějovice.
Jen si představte, kdyby byla silnice I/3 jen o jednom pruhu se semafory.
všechny tyto funkce může plnit D4 + modernizace I/20. A Tábor 4pruh neuživí.