ŘSD žádá o povolení na nejzápadnější úsek D35, řeší ho nový úřad
Vizualizace obchvatu Úlibice. Foto: ŘSD
Součástí miliardové stavby bude i nová přeložka silnice I/16 s turbookružní křižovatkou.
Součástí miliardové stavby bude i nová přeložka silnice I/16 s turbookružní křižovatkou.
Ten kruhak na spolecne trase dvou hlavnich silnic hned za koncem dalnice je opravdu uzasny napad. Lip uz to fakt neslo. Typicky ceske dopravni stavitelstvi.
Dělat tady turbookruh a lá Most je „užitečný jako hranice nezi Čínou a Tibetem“ jak by někdo řekl. Ve zmíněném Mostě se dějí neustálé silniční bizáry a nikdo to neřeší. Zatím se plánuje jenom rekonstrukce a myslím si že přestavba na MÚK by za to stála na obou místech. Třeba Hradubická bude nakonec MÚK, takže doufám že Bláhovka a Temešvár taky nakonec nebudou úrovňové.
Turbokruháč ? A bude fungovat jako ten u Benešova, na první na I/3, ke kterému se každé ráno v pracovní dny táhne několikakilometrová kolona z jihu ?
Zase tak tragické to u Benesova není
Ještě horší. V sobotu to na směru od Prahy je taková zoufalost, že i objížďka přes sjezd Chocerady a pralesní silničky vychází výrazně rychleji.
Kecáš.
Ze o tom vubec pochybujete. I kdyz tady lze doufat, ze provoz z/do Ulibic bude tak slaby, ze kruhak moc brzdit nebude.
nic na světě nemůže být horší než současný stav….
Takže když se něco předělává nebo nahrazuje, tak kvalita nového řešení je zcela nedůležitá – jediné kritérium je, aby to nové bylo lepší, než to stávající?
Protože přes něj řidiči neumějí jezdit.
Díky za upozornění.
Nemáte za co.
Ach to čtení článků po sobě u autorů článků. Hlavně, že je článek rychle venku i se zajímavou informací, ale text někdy hrůza. Práce kvapná, houbec platná. Děkuji autorovi článku za opravy.
Ano, tak funguje svět online zpravodajství. Tohle není chráněná dílna jménem Krajský úřad Libereckého kraje, kde máte dostatek času v pracovní době přispívat do diskuzí. Bohužel i za mé peníze.
Je velká škoda, že se nebude stavět D35 v plném rozsahu od Úlibic až do Turnova.
treba jednou jo – 2040 ….
Půjdu ještě dál. Tam není špatně jen ta okružní křižovatka uprostřed 2+2, tam je to špatně jako celek. Většina provozu z D35 ani v budoucnu nepůjde do českého ráje, ale na obchvat Jičína a budou to vysoké intenzity se značným podílem těžkých nákladních vozidel. Do tohoto směru měla být přímá 2+2 rampa ne-li rovnou tak, že ta dálnice měla být průjezdná 2+2 právě v tomto směru a ostatní směry do/ze sjezdu.
Jen pro upřesnění, ŘSD požádalo o vydání SP už loni (viz: dne 30.11.2023 podal žádost o vydání stavebního povolení na stavbu). Nyní ten nový úřad zahájil stavební řízení.
Takže skoro za dva měsíce, aneb kosmická rychlost českých úřadů v praxi, je vidět, že úředníci jsou pořád přeplacený za to tempo.
Rozhodně měli začít dřív než začali existovat, už v prosinci, to jo…
Tak v prosinci to měl řešit úřad, který to měl v gesci do konce roku. Tam tedy udělali za celý měsíc co?
Seznámilil by se z dokumentací a pak by to přešlo pod nový úřad.
MÚK za miliardu s přímou rampou končící na kruháku na čtyřpruhu. To je možné opravdu jen v ČR.
Budete se divit, ale MÚK velmi často končí kruháky nebo semafory. Kruhák je rozhodně kapacitnější.
Tam jde o to, že se má stavět kruhák na čtyřpruhu mimo obec, který se navíc jen o kus dál bude zkapacitňovat, jen kvůli připojení jedné vesnice. To je dokonale absurdní. Z dálnice ani z jiného čtyřpruhu přece taky není sjezd u každé obce, kterou míjí.
Jen bych doplnil že kvůli tomu, aby ve směru HK – Jičín byla přímá rampa je nutné postavit dokonce 2 mosty (mohla se navrhnout vratná rampu bez mostů), jenomže o pár set metrů dál je to celé znehodnoceno tím idiotským kruháčem. Když už tam musí být napojení, měla se tam postavit jednoduchá MÚK typu diamant, případně ji doplnit kolektory, jestli je moc blízko té velké MÚK.
Nemůžu si pomoct, ale zvolené řešení je drahá prasárna!
Presne tak. Tim spis, ze pro sjezd a nejezd by se dala vyuzit stavajici silnice.
sjezd od Jicina a najezd smer Nova Paka jsem myslel.
D35 by měla podle mně pokračovat dál na Turnov ve 4 pruhu. Výzkum provozu je 12 let starý a do budoucna bude vysoký.
Hlavne vsechno zabetonovat, zaasfaltovat, prehradit, jeste k tomu pristavet par obrich parkovist a skladu – protoze automobily jsou to jedine spravne bozstvo.
Je zajímavé a chvályhodné, že tady není problém postavit najednou celou křižovatku včetně větví směr Turnov, které přitom budou ještě dlouhé roky k ničemu (sorry jako, ale jsem realista).
Ale MÚK Ruzyně – Aviatická na D0/D7 se mají stavět nejen nadvakrát, ale hlavně bez napojení směr Suchdol.
Takže rok až dva po dostavbě to rozkopou znovu…
Rok až dva ?😏😀😀
Ta první část MÚK Ruzyně na D7 bude hotová (možná) v roce 2028 a myslím, že začátek stavby úseku D0 518 v letech 2029 – 2030 je stále ještě reálný.
Současný termín ŘSD 2027 je samozřejmě naprostý nesmysl.
noa věřte že se tu celá křižovatka stavět nebude, jen to tak podle letáku vypadá 😀 více se řešilo na foru ceskedalnice..
Ve zkratce hlavní most na I/16 bude komplet, ale ve spodní úrovni na D35 se postaví jen kolektory, kterými bude vedena doprava mezi 35 a 16…Budoucí rampy Turnov-N.Paka/jičín se stavět nebudou, ale těleso na to bude připravené. A rampa Hradec -> Jičín bude vedena na finálním náspu, jen přemostění přes budoucí pokračování I/35 na Turnov se realizovat zatím nebude.. To až později s využitím provizorní krátké přeložky na náspu tak aby nebyl nijak omezen provoz
Kdo a proč potřeboval najebat na křižovatku s nějakou obskurní cestou kruháč a zase tím degradovat souvislý několikakilometrový čtyřpruh? Tohle je opravdu neuvěřitelné…
Na tom místě není , nebyl a nebude potřeba
A jak tedy mělo být napojení samotných Úlibic (to opravdu nebude obskurní cesta) vyřešeno?
Nebo to myslíte tak, že by tam byla lepší klasické křižovatka než ten kruháč?
kruháč je tam opravdu naprosto nežádoucí vzhledem k charakteru tahu I/16.. Toto napojení musí být řešeno mimoúrovňově a nebylo by ani moc drahé, stačil by jeden krátký most na I/16, takže poměrně jednoduché řešení.. Na takové silnici (čtyřpruh v extravilánu) pak úrovňové křižení zpomalující hlavní tah opravdu nepatří, navíc s tak vysokými intenzitami… Část obchvatu Jičína se bude rozšiřovat na dělený čtyřpruh a dosavadní úrovňové křížení budou nahrazené mimoúrovňovými (ty hlavní tam jsou již teď)
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/645/infoletak_s16-jicin-zkapacitneni-obchvatu-A5.pdf
Nebyly by v tomhle případě lepší spíše klasické připojovací pruhy? Zachovají plynule průjezdnou I/16 a umožní rychlé a snadné připojení z vedlejších silnic.
Ono tragické je i napojení dalších silnic v následujícím cca 3 km dlouhém úseku směr Nová Paka. Křižovatky na Radim, Dřevěnice, dokonce i na Lázně Bělohrad (silnice II. třídy) postrádají jakékoliv odbočovací pruhy.
Tragickych mist starych desitky let je spousta. Tohle se tragicke teprve postavi. Coz je silene. Jsem opravdu rad , ze neziju v CR…
Cesta na Radim je dnes v podstatě kamionová spojnice směr Lomnice. Nebo už po x letech konečně dali zákaz nad 3.5t? Dlouho jsem tam nejel.
zákaz tam myslím není, ale co je obchvat valdic, tak se jezdí už víc tam bych řekl
Od zprovoznění obchatu tam je zákaz pro tranzit nad 12t
Trošku mi to připomíná nemohoucnost změnit parametry a odstranit zastávky autobusů na I/4 od Zbraslavi po Jílovistě a udělat z ní plnohodnotnou D4.
Jen tak pro zajímavost, až to postaví, tak kolik desítek let bude trvat pokračování. Zárodek v podobě pokračování tam bude denodenně vidět a evokovat. Stejně jako konec Rozvadovské radiály v Praze nebo stavba 511
A že to bylo hodně let.
Rád bych se zeptal někoho více informovaného. Proč dálnice končí zde u Jičína a nepokračuje dále až po Turnov k napojení na D10? Je to jednoduše kvůli tomu, že na to není potřebná vytíženost na daném úseku?
dál bude střídavý třípruh do Žernova a pak už zase čtyřpruh. Průchod okolo CHKO Český ráj a snaha o kompromis.
Jen aby to jednou opět nebylo potřeba předělat celé na čtyřpruh, jak je v ČR zvykem. My prostě neumíme v porovnání s jinými zeměmi myslet na budoucnost. Viz. stavba D0 od Zličína k D1. Čtyřpruh je tam opravdu málo.
Ono striktně vzato ani ten úsek Hradec Králové – Jičín není nutně na plnohodnotnou dálnici. Když se podíváte na poslední sčítání dopravy, je na tom úseku hustota dopravy podobná jako na úsecích Brno – Uherský Brod, Brno – Znojmo, České Budějovice – Písek, Mladá Boleslav – Nový Bor nebo Praha – Mělník, kde se nepočítá ani se čtyřpruhovou silnicí první třídy. Je tedy zázrak, že se ten úsek vůbec staví jako dálnice. Pokračování Jičín – Turnov je ještě méně vytížený.
Ano a to je přesně ten pohled proč 2+1 TurnOFF -> Ulibice .. žádná vize , žádný odhad do budoucna … až bude D35 z Ulibic až do Mohelnice , je zde reálná šance ze část tranzitu DK -HU se bude snažit vyhnout D1. Tedy v rámci oblasti CHKo , bude špunt , bude to spíše té přírodě a lidem okolo škodit . Řešení by bylo , na těch cca 30 km , je cca 5-8 km ( ne v kuse ) kde by bylo lepší zahloubit cestu do terénu a udělat tak “umělý tunel” jako to je v Rakousku… Číst vice »
Velký tunel? No myslím že se možná dočkáte, jsme v ČR 🙂
Jaký odhad do budoucna máte na mysli? Myslíte si, že přeprava zboží a osob po silnici má ještě zásadním způsobem kam růst? Naopak očekávám, že se zkvalitněním železnice a s očekávanými restrikcemi v automobilové dopravě by mohlo dojít k mírnému poklesu. Mladší generace z různých důvodů nevyužívá auta tak často jako dříve.
Opravdu chcete rozorat CHKO jen kvůli tomu, aby se ulevilo D1? Vždyť tam dojde ke zlepšení už dostavěním D35 mezi Hradcem a Olomoucí.
tam žádné chko v cestě není
Očekávané restrikce v automobilové dopravě? Pochlubte se…
No kéž by. Zatím se dělá vše proto, aby doprava na silnicích zůstala a ještě tam rostla (však se vymyslí, co ještě vozit). Snad tenhle způsob „žití“ dostane od přírody nějakou ‚facku‘ dříve, než bude i pro nás pozdě.
A nebude to tím, že taková doprava prostě má spoustu výhod?
Ona má sice výhody, jenže současného obludného rozsahu mohla dosáhnout jen proto, že drancuje všechno možné, aniž by za to musela platit, a nikdo to neřeší. Obrovský zábor půdy, která je navíc zalepena, vysoká energetická náročnost na jednotku přepravy, jak na straně primárních zdrojů, tak emisí nebo (pokud se prosadí bateriové kamiony) obřích baterií a jejich dobíjení, sociální dumping: drtivá většina řidičů v mezinárodní dopravě jsou východoevropané, kteří pracují za mrzkou mzdu, jsou přitom týdny na cestách a bivakují na odpočívadlech, většina cestujících v osobní silniční dopravě si asi už všimla, že ty mraky kamionů výrazně snižují její plynulost a… Číst vice »
Tak ona stačí ta současná .. na 2+2, stačí si najít poslední sčítání dopravy .. například u Karlovic..
Dávný problém v ČR. Neumíme myslet do budoucna.
Co by tranzit DK-HU dělal v Liberci? Kudy by podle Vás jel přes Sasko? Rychlým pohledem na mapu mi vychází, že i když se bude vyhýbat D1, i po dostavbě D35 bude lepší, jet z Opatovic po D11 a D8.
zatím..po dostavění kompletní D35 a ještě k tomu I/73 tahle trasa bude mít velký nárůst s jedním špuntem.. nicméně Úlibice – Plotiště mohla být postavena klidně v trochu menší šíři, mám za to že je tam 26/130..by stačilo klidně i 24,5/120, účel by to splnilo a ušetřilo by se
Áh, v Česku se přece dělá stylem „když už, tak pořádně“ a bezpečnost a blabla… takže „pod 20m žádný čtyřpruh to by byl zločin“ a zatím třeba okolo Drážďan takovou silnici (směrově dělenou, s MÚK, ale bez odstavného pruhu jen semtam nouzový záliv) s klidem stavějí (novou!)…
Kdybychom to brali tak, že tenhle úsek není na plnohodnotnou dálnic, tak pak bychom nemuseli stavět ani D4, D48, D55, D11 od Jaroměře do Polska, D3 od Veselí na Jih, kde jsou ty intenzity podobné. A už vůbec D6 a D7, kde jsou ty intenzity výrazně nižší.
Jinak Vám v tom výčtu chybí HK-Častolovice, kde jsou ty intenzity vesměs vyšší než na těch vámi zmíněných.
Však také nemusíme, přesto se těchto dlouhodobých omylů dopouštíme (s hledáním výmluv, proč to „nejde“ dělat šetrněji ke společnému prostředí).
Jak dlouho?
Souhlasím. A jestli se počítá s tím, že by to v budoucnu přebralo část intenzit ze směru Břeclav – Brno – Praha – D8 – Německo, tak to má několik ALE: 1) Úzké hrdlo u Brna nezmizí podle mne ani přestavbou na 3+3 2) trasování budoucí I/73 od Boskovic severovýchodním směrem. To je věc, kterou vůbec nechápu. Spolu s D46 a D1/55 tady budou 3 dálnice sever – jih cca 25 km od sebe – není to moc velký luxus? Neměla by se trasovat I/73 od Boskovic na Poličku a Vysoké Mýto/Litomyšl? A naopak území mezi Prahou a Svitavami nebude… Číst vice »
Dá se říct, že v Jičíně se tranzitní provoz z/na D35 rozděluje na dvě části, jedna část pokračuje po I/35 ve směru na Turnov a druhá část ve směru I/16 na Boleslav. V ani jednom směru tak není dostatečné vytížení, které by vyžadovalo dálnici. Někdo může argumentovat tím, že to není ani u D6 a stejně se staví, ale je potřeba brát v potaz, že ta se staví primárně jako nástroj pro nastartování zaostalého regionu a ne kvůli intenzitám.
až se postaví kompletní D35 a k tomu I/73, tak uvidíte jak tam není provoz..ono stačilo, když tam nebylo mýtné, zavedením mýtného se dost provozu přesunulo na D10/D1 a D10 a I/38
Indukce přece neexistuje. 🙂 Ale jo, ono se (i) jen přesouvá. Vůbec je v módě problémy jen přesouvat mimo dohled, ne je řešit, natož od příčin.
Na druhou stranu, pokud se tam stáhne veškerý provoz, který se dnes kodrcá různými cestičkami a silničkami okolo, jedině dobře pro celou oblast.
Pro domnělé (!) nastartování. Se podívejte, jak to „žije“ kolem už hotových dálnic.
https://kraje.rsd.cz/liberecky/silnice-i-35-mezi-turnovem-a-ulibicemi-ma-stanovisko-eia/
Aktuálně ŘSD zahujeje práce na realizaci podrobných geotechnických průzkumů trasy.
zatím se zdá že vytíženost bude malá ale .. klid máme tu krásný příklad D48 …
Ano, je potřeba natahovat další přepravy – jak z ostatních silnic, tak ale i z upozaďovaných železnic, či vyrábět úplně novou „potřebu“. 🙂