ŘSD začne na budoucím obchvatu Komárova na I/11 s geotechnickým a pyrotechnickým průzkumem

Stavba severního obchvatu Opavy (I/11). Pramen: ŘSDStavba severního obchvatu Opavy (I/11). Pramen: ŘSD

Územní rozhodnutí chce mít ŘSD příští rok, stavební povolení v roce 2025. Stavět se má v letech 2027 až 2029.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
král j

Oni tanm čekají nějak bomby:?

Opavák

Já myslím, že je to víc než pravděpodobné, že tam budou. Za WWII byly u Opavy největší bitvy a jak se stavěla spojka Kaufland – Globus, tak tam pyrotechnici byli, jak doma.

Vladimir

Nové Sedlice budou stále průjezdné a Komarov se mine? Zná někdo plánované trasování?
Každopádně je fajn, že už v docela dohledné době bude mít alespoň jedno město kompletní městský obchvat.

Apten

Si myslím ,že Lazečáci to budou blokovat dlouho.Vždyť diskuse je už v plném proudu.Lazečáci to nechcou,Hoštičáci také ne tak to povedeme přes WiFi.

Petr

Vážený, které Lazce myslíte – Suché nebo Mokré??
Jinak průtah mimo Nové Sedlice blokuje (blokovala..) Štítina, pro jistotu. Mokrolazečák

Apten

Koukal jste na mapu?Mokrolazečti jsou mimo i obchvatem Nových Sedlice.Víc číst.

Asd

Dobrá zpráva nejen pro Opavu. Opravdu nechápu proč se musí tak dlouho čekat od územního rozhodnutí do stavebního povolení.

PetrN

tak naplánovat by to asi šlo rychleji i co se týče zahájení stavby, jen jestli tady ten termín zahájení až 2027 nebude kvůli financím, jelikož se v nejbližších 2 letech má zahajovat fakt hodně dálničních staveb…

Asd

To už je otázka priorit. Co chceme více. Zda-li novou dopravní infrastrukturu nebo například nové stíhačky.

Jiří Kocurek

Po včerejších zprávách se obávám, že ty stíhačky budou potřeba proto, abychom měli alespoň nějakou dopravní infrastrukturu a ne rakety v tramvajové vozovně.

Jan

Už zase ty stíhačky. V rámci NATO máme závazek dávat alespoň 2% rozpočtu do obrany a to dlouhodobě neplníme. To prostě bude fungovat nezávisle na stavbách dálnic a je prakticky jedno jestli si zato Armáda ČR vybere stíhačky nebo něco jiného, co v rámci aliance uznají za vhodné.

Martin Peterka

Očekávají se tam odvolání a žaloby. Obchvat měl totiž dvě varianty – severní a jižní. Na základě EIA i ekonomického hodnocení byla jako výhodnější vybrána jižní varianta, s čímž se, jak už to u nás bohužel bývá, část lidí odmítá smířit a budou tak stavbu blokovat, co jen to půjde. Takže ty termíny uvedené v článku bych bral ještě jako optimistické.

Cestující

Takže se toho do smrti nedočkám.. no, prodlouženou Rudnou mi také táta sliboval v 6 letech s tím, že než budu mít řidičák na auto, budu po ní jezdit. Tak řidičák mám už 42 let a „už“ jsem se dočkal.. před dvěma roky 🙂

Karel IV.

Nejsem místní ani blízký a prstem po mapě vypadá lépe severní varianta. Nicméně po přečtení Vyhodnocení variant chápu i výběr jižní verze, proti níž obyvatelé ze Suché Lazce protestují (včetně zneplatnění jejich nesouhlasného referenda). Kdo si chce přečíst to Vyhodnocení tak: https://docplayer.cz/112985554-Vyhodnoceni-variant-reseni-silnice-i-11-v-useku-opava-komarov-opava.html Na přečtení 88 stran Posudku o vlivu na životní prostředí jsem už nenašel čas ani odvahu: https://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX01TSzE2NTRfcG9zdWRla0RPQ18xNTkxODU4ODQ0NTcyMTM1MTUyLnBkZg/MSK1654_posudek.pdf Bohužel se mi nepodařilo dohledat porovnání finančních nákladů vyjma celkových částek sever cca 4,4 vs jih 2,1 mld s tím, že dříve byl rozdíl pouze 1 mld. Rozdíl v délce mostních objektů cca 2 km vs 1,5 km by tu cenu… Číst vice »