ŘSD začne na budoucím obchvatu Komárova na I/11 s geotechnickým a pyrotechnickým průzkumem
Stavba severního obchvatu Opavy (I/11). Pramen: ŘSD
Územní rozhodnutí chce mít ŘSD příští rok, stavební povolení v roce 2025. Stavět se má v letech 2027 až 2029.
Oni tanm čekají nějak bomby:?
Já myslím, že je to víc než pravděpodobné, že tam budou. Za WWII byly u Opavy největší bitvy a jak se stavěla spojka Kaufland – Globus, tak tam pyrotechnici byli, jak doma.
Nové Sedlice budou stále průjezdné a Komarov se mine? Zná někdo plánované trasování?
Každopádně je fajn, že už v docela dohledné době bude mít alespoň jedno město kompletní městský obchvat.
Co třeba Google? https://www.novesedlice.cz/e_download.php?file=data/editor/156cs_8.pdf&original=infoletak_s11-nove-sedlice-severni-obchvat%2010_2021.pdf
případně https://www.rsd.cz/web/guest/mapa-staveb#/stavby/I11/i11-nove-sedlice-severni-obchvat?kraj=MSK&filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
Si myslím ,že Lazečáci to budou blokovat dlouho.Vždyť diskuse je už v plném proudu.Lazečáci to nechcou,Hoštičáci také ne tak to povedeme přes WiFi.
Vážený, které Lazce myslíte – Suché nebo Mokré??
Jinak průtah mimo Nové Sedlice blokuje (blokovala..) Štítina, pro jistotu. Mokrolazečák
Koukal jste na mapu?Mokrolazečti jsou mimo i obchvatem Nových Sedlice.Víc číst.
Dobrá zpráva nejen pro Opavu. Opravdu nechápu proč se musí tak dlouho čekat od územního rozhodnutí do stavebního povolení.
tak naplánovat by to asi šlo rychleji i co se týče zahájení stavby, jen jestli tady ten termín zahájení až 2027 nebude kvůli financím, jelikož se v nejbližších 2 letech má zahajovat fakt hodně dálničních staveb…
To už je otázka priorit. Co chceme více. Zda-li novou dopravní infrastrukturu nebo například nové stíhačky.
Po včerejších zprávách se obávám, že ty stíhačky budou potřeba proto, abychom měli alespoň nějakou dopravní infrastrukturu a ne rakety v tramvajové vozovně.
Už zase ty stíhačky. V rámci NATO máme závazek dávat alespoň 2% rozpočtu do obrany a to dlouhodobě neplníme. To prostě bude fungovat nezávisle na stavbách dálnic a je prakticky jedno jestli si zato Armáda ČR vybere stíhačky nebo něco jiného, co v rámci aliance uznají za vhodné.
Očekávají se tam odvolání a žaloby. Obchvat měl totiž dvě varianty – severní a jižní. Na základě EIA i ekonomického hodnocení byla jako výhodnější vybrána jižní varianta, s čímž se, jak už to u nás bohužel bývá, část lidí odmítá smířit a budou tak stavbu blokovat, co jen to půjde. Takže ty termíny uvedené v článku bych bral ještě jako optimistické.
Takže se toho do smrti nedočkám.. no, prodlouženou Rudnou mi také táta sliboval v 6 letech s tím, že než budu mít řidičák na auto, budu po ní jezdit. Tak řidičák mám už 42 let a „už“ jsem se dočkal.. před dvěma roky 🙂
Nejsem místní ani blízký a prstem po mapě vypadá lépe severní varianta. Nicméně po přečtení Vyhodnocení variant chápu i výběr jižní verze, proti níž obyvatelé ze Suché Lazce protestují (včetně zneplatnění jejich nesouhlasného referenda). Kdo si chce přečíst to Vyhodnocení tak: https://docplayer.cz/112985554-Vyhodnoceni-variant-reseni-silnice-i-11-v-useku-opava-komarov-opava.html Na přečtení 88 stran Posudku o vlivu na životní prostředí jsem už nenašel čas ani odvahu: https://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX01TSzE2NTRfcG9zdWRla0RPQ18xNTkxODU4ODQ0NTcyMTM1MTUyLnBkZg/MSK1654_posudek.pdf Bohužel se mi nepodařilo dohledat porovnání finančních nákladů vyjma celkových částek sever cca 4,4 vs jih 2,1 mld s tím, že dříve byl rozdíl pouze 1 mld. Rozdíl v délce mostních objektů cca 2 km vs 1,5 km by tu cenu… Číst vice »