ŘSD začne letos s kácením v místech budoucího obchvatu Bruntálu na I/45, stavba vypukne příští rok
Místo budoucího východního obchvatu Bruntálu (I/45). Pramen: ŘSD
V rámci stavby za více než 600 milionů korun bude na silnici I/45 nově napojena silnice I/11 mimoúrovňovou křižovatkou.
Snad to neohrozí těžbu bahna 😉
Copak bahno, ale hnízdiště zubatých žab….
Bude se kácet v únoru dvě.
Centrem Zlína (krajské město) projíždí dopravy ještě více a obchvat nemá a mít nebude. Každý Bruntál a Opava ho bude mít dříve, docela mne to zaráží.
a kde by jste chtěl ten obchvat Zlína stavět?
Obchvat města totiž odvádí tranzitní dopravu, především nákladní. V centru Zlína není hlavní příčinou tranzit mezi Otrokovicemi a VIzovicemi, ale vnitroměstská doprava, především osobní. Podle výsledků sčítání dopravy v r. 2020 je intenzita na I/49 za Lípou směrem na Vizovice už jen 14 tis. vozidel/den a samozřejmě i z tohoto počtu významná část přes Zlín netranzituje. Skutečnými obchvaty Zlína jsou/budou D55 ve směru sever-jih a D49 ve směru západ-východ. Srovnávat Zlín s Opavou je totální nesmysl. Tam se v historickém centru města potkávaly I/11, I/46, I/56 a I/57 a k nim ještě několik silnic II. třídy bez šance vozovku z… Číst vice »
bohužel je to tak. Zlín potřebuje zkapacitnit silnice podél vody, výpadovky směr Vizovice, Fryšták a dodělat pár dalších vnitřních staveb, které dopravu více rozloží, případně urychlí. Snad se dočkáme brzo čtyřproudé Sokolské kolem kaufu. Snad to ŘSD, kraj a město dají dohromady a vybudují souvislý přivaděč od D49 až k lidlu na Podvesné.
Budou mít stavaři příplatek za odvahu? Je to Bruntál, kam se neodvážil ani Železný Zekon. 🤔😆
A zaby maji zuby! 🙂
Je pravda, že někteří říkají, že obchvat je zbytečný, že se Bruntálu vyhábají i bez něho…
pekne resene, zadny kruhovy objezd a muk
Přiznám se ale, že jsem nepochopil, jak bude na novou I/45 napojen obchvat I/11 na severovýchodním konci města. Nákres vypadá hodně divoce. To znamená, kudy na severní obchvat I/11 budou najíždět vozidla přijíždějící od Krnova nebo Opavy a směřující na Rýmařov a Šumperk, případně na II/450 do Malé Morávky či II/452 do Vrbna p. P. ?
a už to vím:
https://www.msstavby.cz/pripravne-prace-obchvatu-bruntalu-03-03-2023/
„To je, ale Bruntál. Hrozná díra, ale hezký okolí.“
Zdeněk Izer
Před prvním „ale“ je čárka úplně zbytečná (nedává vůbec žádný smysl). Není totiž „ale“ jako „ale“ – jedno je odporovací, před ním čárka je, druhé má význam „(a)však“, „nicméně“ a před ním čárka není. Pokud nějaký učitel na základní škole učí, že před „ale“ má být automaticky čárka, je to špatný učitel.
Tak teď bude z hezkého okolí silnice, nu. A železnice tím směrem zas akorát „utře nos“. Ale co už dnes jiného čekat.
Vem si prášek..
Dobrý den,
hlavně je třeba v ostrém oblouku železnici zakonzervovat nově postavenou/opravenou silnicí, aby se už nedala jednoduše narovnat. To je ta proklamovaná spolupráce mezi ŘSD a SŽ bez DC.
A který Šinkansen to na tom kilometru z bruntálského nádraží tak rozhicuje? A co na zbytku do Krnova, který je na 70, ten „se“ taky narovná? A kolem Hrubé Vody?
Myslíte že by ten 15 metrů vysoký násep v délce 400 metrů by nějak zajímavěji pomohl ve zkrácení doby jízdy? A co by se asi stalo s hlukem, když necháte vést vlak po náspu a přiblížite jej k obytné zástavbě?
Před pár lety existoval projekt na zrychlení této trati. Rozpočet byl do 3 000 000 000 Kč. Zkuste zjistit zda byl realizován.
Asi jako rychlodráha do Kladna.
Železnice tam je a i zastavenou dopravu na Morávku zrušili, aby kůrovcové dřevo bylo čím odvézt.