ŘSD začne kopat na D35 u Litomyšle, nejprve pustí na stavbu archeology

Vizualizace D35 u Litomyšle. Foto: ŘSDVizualizace D35 u Litomyšle. Foto: ŘSD

V březnu chystá ŘSD vypsání soutěže.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Low cost

Poněkud zklamání, doufal jsem, že se na začátku letošní stavební sezony začnou stavět alespoň všechny české úseky D35. Bouchání sektu v listopadu to moc nevytrhne. Ale stále platí, že ŘSD dokáže vzhledem k přiděleným prostředkům rozjet o dost víc potřebných staveb než SŽ, kde se momentálně řeší, jak zakrýt boty kámoše generála za 1,6 míče…

JiriP2

To jste měl nereálná očekávání. Ještě začátkem roku 2021 to nevypadalo dobře, došlo ke stažení žádosti o ÚR. Pokud se letos skutečně začne stavět, byť i koncem roku, půjde o husarský kousek.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Radek Mátl, to je chlapík! Brzy 200 km dálnic ve výstavbě!
No a Bc. Svoboda řeší voňavé záchodky.

Frantisek X

Zadání od státu. Většina z vás si zřejmě volí přednostně auta.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tenhle vtip se úplně nepovedl…

Michael

To je absurdní.

Petr David

Taky si myslím, že betonování krajiny je nerozumné.

Otakar

Ale my to VRT potřebujeme!

Petr David

Tak to jistě máte studii, která věc posuzuje.

Petr David

O velkých stavbách rozhoduje MD. Přesun nákladu ze silnic na koleje nyní vidíme v reálu.

jan H

Stále nerozumím způsobu napojení sídel na sever/východ od budované dálnice po silnici II/358 a II/360, dopravu to přeci svádí přes centrální část Litomyšle…nebo mi něco utíká, jak jinak se dostat na D35ku? 🙂

Slávek

Zeptejte se v Litomyšli na zastupitelstvu. Oni Vám to určitě rádi vysvětlí.

JiP

Tak to dopadne kdyz do liniove stavby narodniho vyznamu muzou kecat lokalni politici sledujici svoje uzkoprse zajmy. Je to totalni nesmysl ale ano, bude se na dalnici jezdit centrem Litomysle okolo zamku.

Dan

Stále ta samá otázka a stále ta samá omílaná odpověď dokola.. zkuste si přečíst třeba toto https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/dalnice-d35-litomysl-sjezd-krizovatka-ceska-trebova-hejtman.A190213_457290_pardubice-zpravy_skn

jan H

Díky za odkaz, takže to dodatečné vyjednávání asi již nedopadlo 🙂

JiP

Se sjezdem se realne do budoucna pocita ale jako separatni stavba po dostavbe dalnice, protoze jinak by doslo opet ke zpozdeni a novemu schvalovani dalnice. Kdy ale ke stavbe dojde je ve hvezdach…..

Lukáš Kníže

No obávám se, že Třebová nakonec nebude mít ani ten slavný obchvat I/14. 😕😞😔

JiP

….a jeste bonus je, ze ten najezd za Litomysli smerem na Prahu je fakt docela daleko, takze pakarna nadruhou. Ujedete skoro 13 km abyste pak prejel dalnici po moste, kde mohl byt sjezd, ktery tam jako super paradox bude, ale pouze pro servisni ucely.

Libor

Buďme rádi, že tam alespoň nějaká dálnice bude. Dlouho to vypadalo tak, že kvůli protichůdným zájmům Litomyšle a okolních obcí, bude D35 končit před i za Litomyšlí.

David

Hezky kolem zamku po kostkach a tricitkou … jako do ted.

Nicmene uz ted tam nemuzou nakladaky, takze tech par mistnich bude porad jezdit jako do ted.

Změna je na dohled

Koukal jsem na to kudy budou ty tisíce aut denně z Třebové, Lanškrouna a dalších x vesnic jezdit skrz Litomyšl na Pardubice/Prahu a cesta tam vede skrz takovou extrémně úzkou uličku M. Kuděje, kde když někdo otevře okno, tak už neprojedete a cesta zpátky povede přímo kolem zámku a náměstí po dlažbě. To je opravdu nepochopitelné, jak ze strany bývalého vedení Třebové, tak ze strany současného vedení Litomyšle. Co to je tam proboha za lidi? Úplně zbytečně přitáhnout do nejužšího historického centra tisíce aut?

František

Pevně doufám, že u výjezdu na Němčice bude aspoň billboard místních stejců co všemu rozumí a jsou proti – ať to hezky místním připomíná, proč jezdí kolem zámku po kostkách.

JiP

Uz aby to bylo !!!!! HK uz je par let vyresen, Myto se uz stavi tak jeste ta Litomysl….

Lukáš Kníže

No vyřešen… 😕 Odklonit tranzitní dopravu je první krok, ale druhý krok by měl být polidštit města, které byly v minulosti především jen průjezdem. Vrátit městské silnice zpět na ulice.
Místo toho se ale v HK staví zbytečná a nákladná křižovatka Mileta, přičemž doprava na ní díky D35 výrazně klesla. 🤷‍♂️

Greg

Zrovna dnes jsem celý úsek od té předchozí křižovatky až k Miletě pročekal v koloně, takže mi o snížení intenzity dopravy nic nevykládejte… 🙁

kik

Jak to chcete udělat? Omezením rychlosti nebo zúžením ulice za 4 pruhů nad 2 s tím že tam přibydou cyklopruhy? Nebo máte nějaký jiný nápad?
Jako Hradečák můžu říct že ta Mileta tu přestavbu potřebuje. Tranzitní osobní a nákladní doprava opravdu v HK klesla ale tady je to hlavně o místní dopravě a dopravě do sousední FN.

Lukáš Kníže

Pokud bychom chtěli ráznější investiční řešení, nejvíce se mi líbilo řešení v podobě zatunelování průběžných pruhů po okruhu s tím, že veškeré křížení by bylo pouze na povrchu a to jen zahýbáním vlevo a vpravo.
Doprava po okruhu by byla maximálně plynulá, na povrchu by byly max dva pruhy pro odbočování a jeden pruh pro připojování, takže přechod by byl výrazně přehlednější a bezpečnější.

kik

Původně tam měla být MÚK ale to skončilo jako obvykle hlavně na penězích. A druhým – menším – důvodem byl tenkrát předpokládaný pokles nákladní dopravy – to se stalo po otevření nového úseku D35.