ŘSD začne během pár týdnů se stavbou 9,2 kilometru D6, má už smlouvu se zhotovitelem

Nový úsek dálnice D6. Foto: Úřad vládyNový úsek dálnice D6. Foto: Úřad vlády

Ještě letos začne stavba navazujícího úseku u Hořoviček.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
fic

U zapomenutých pokračování dálnic končících desetiletí v polích se to čte dobře. U takové D3 před Miličínem, nebo Modletické slepé, je to uplnej lugzus. A tam fakt jezdí násobky karlovarky. Tak to vypadá,když stát sám sobě není schopen v rozumném čase vydat povolení, a splnit podmínky, který si sám stanovil…

Karel Mio

Nastesti tady nejsme v Cine, aby stat byl to jedine, na co se bere ohled.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Je to sice politická a sociální dálnice, nicméně opět tleskám aktuálnímu vedení ŘSD za podaný výkon.

Jan z Rokycan

Hořesedly, Hořovičky (D6); Hořešovičky (D7); já bych všechny takové názvy zakázal, akorát člověka otravují. 😀

Hajnej

Mnemotechnická pomůcka na rozlišení Hořoviček a Hořesedel je tak trochu „italská“: v názvu HořOViček je slyšet OVest neboli západ, kdežto v názvu HořESedel je slušet ESt neboli východ. 😉

looking4bucho

Super. Az se dodela i Petrohrad – Lubenec, tak uz to bude specialne z Varu do Prahy celkem OK, jelikoz jsou je tam 3x stoupaci pruhy (v opacnem smeru jenom 1x). Jinak k tem intenzitam – ano, asi jsou dny kdy neni tak hrozny, ale vikendy jsou tam sileny vzdy. Krome rozvoje regionu bych jeste zminil bezpecnost – myslim ze maloktera silnice I. tridy ma takovou nehodovost jako treba usek z Varu nahoru…

Luboš Beneš

No jenže ten se dělat nebude, nebo až naposledy.

Koro

D6 za Kladnem je míň vytížená, než kdejaká silnice druhé třídy.

Koro

Resp. za Rakovníkem

t t

pokud v budoucnu nemci natahnou dalnice z pomezi do bayreuthu tak by tato dalnice mohla byt podobne dulezita jako d5.

KarelMio

To si nemyslim ze je uplne realne, dostanete se tam praktixky so 800 mnm a pak uzke udoli dolu, takze by byl potreba tunel. A v Nemecku se vic soustredi zeleznice.

David

Ta dálnice se také nestaví kvůli vytížení, ale kvůli rozvoji regionu. Stejně se stavěla většina tramvajových tratí v Praze „do polí“. Dnes by nikoho nenapadlo zpochybňovat tramvaj na Evropské, Bílé Hoře, či Spojovací.

Karel Mio

Exit 51 krasna kosodelnikova krizovatka bez nesmyslnych okruznich krizovatek, ktera odpovida budoucimu vytizeni, diky za to.

David

Proč jsou podle vás okružní křižovatky na sjezdech nesmyslné?

KarelMio

Jsou nesmyslne na sjezdech, na kterych neni odpovidajici provoz a kde se uprostred niceho musi clovek 2x vykrucovat.

bvovka

Jak se vůbec vyřeší ten průtah KV, když není značen jako dálnice?
Podobně to podle porovnání letáků má být i v Novém Jičíně.

PetrN

V Novém Jičíně bude zachován jen stávající směrově dělený most (délka 400m) a předpokládám tam jen snížení rychlosti na 100km/h? nevidím důvod proč by neměl být označen jako dálnice.
Jinak na východ i západ od mostu bude nová dálnice, nevím co jste tedy měl na mysli?
Na západ od mostu se staví a bude hotová 2024. Na východ od mostu jako stavba „Bělotín-Rybí 2.etapa“ realizace až 2025-2028, což bude poslední realizovaný úsek D48: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/548/infoletak_d48-belotin-rybi-II-etapa.pdf

Jan z Rokycan

Most byl rekonstruován asi před deseti lety a ekonomicky by prostě nedávalo smysl stavět o pár metrů širší most. Výhledově bude samozřejmě i most dálnice, jen teda nebude mít vyhovující šířkové uspořádání a bude tam snížená rychlost.

David

Výhledově se s nějakou dálnicí okolo KV počítá (severně). Ale zatím to je jen ve fázi studií.

Jan z Rokycan

Průtah Vary asi bude dočasně napořád. Kapacitně vyhovuje, nezpůsobuje obyvatelům nějakou nepřiměřenou újmu. Ze studií severního obchvatu, co jsem měl možnost vidět, vyplývá, že časová úspora by tam byla okolo jedné minuty (= sice by se jezdilo 130, ale po 2× delší trase). Takže to ani ekonomicky nemá valný smysl. Nemluvě o tom, že se proti obchvatu asi zvedne odpor (dotčené obce, ochránci přírody kvůli přemostění Ohře atd.)

Obchvat by se mi líbil (z dopravního hlediska „čistší“ řešení), nicméně jeho realizaci vidím jako velmi nepravděpodobnou, minimálně do roku 2050. A co bude pak, to vůbec nevíme.

Vaclav

Samozrejme dobra zprava. Jen pro zajimavost dodam, ze jsem koukal do intenzit dopravy a byl jsem prekvapen ze od Kladna do Varu je kolikrat i intenzita pod 10tis. aut na den. To i jine silnice prvni tridy maji vetsi vytizeni a dalnice se tam ani neplanuji.

David

Je to investice do infrastruktury a do toho kraje … dlouhodobe se vylidnuje, na republikovych statistikach zaostava v kde cem. Dalnice by jim mela aspon trochu pomoci.

Dotace na rozhledny ci letiste to fakt nezachrani.

Vaclav

Samozrejme ten kraj tu dalnici potrebuje. Jen rikam ze me prekvapilo ze ten provoz tam „neni tak hroznej“.

PetrN

ano je to tak, ale to těm lidem co tam jezdí a tvrdí jak je to strašné nevysvětlíte, oni znají jen svoji pravdu a zrovna ta „jejich“ dálnice je ta nejdůležitější (protože neznají situaci jinde, třeba na I/43 od Brna, I/3 na Benešov, I/50 Slavkov,Bučovice, I/38 Čáslav-D11, I/35 V.Mýto-Litomyšl aj.)

Martin Prager

Přesně tak. Bohužel však řada lidí tyto stavby vnímá jen optikou: tady a dnes. Řeší jakési dnešní dopravní proudy a intenzity, ale jaké hospodářské a sociální dopady tyto stavby mají, to jim uniká. Má-li se zastavit zaostávání KV kraje, tak jednou ze základních podmínek (krom řady dalších) je funkční dopravní infrastruktura.

RD 85

OK. Pokud je tak nákladné spojení se zbytkem země klíčové proti vylidňování regionu, měla by být co nejdříve zahájena realizace tunelu pod Červnehorským sedlem, ideálně rovněž ve čtyřpruhovém uspořádání.

Martin Prager

KV kraj byl v minulosti (a ani ne tak dávné) vyrabován co do surovin (hnědé uhlí, kaolín, kovové rudy atd.), lázeňství soudruzi vnímali jen jako zdroj devizových prostředků, dodnes sklízí následky těchto činností. Sorry jako, ale srovnávat situaci v Podkrušnohoří se situací v Hrubém Jeseníku je poněkud mimo mísu.

Karel Mio

na 80 nepotrebujete 2 soubezne pruhy 😁

PetrH

V tom případě je nutné lidem postavit dálnici, aby se mohli co nejrychleji z regionu odstěhovat pryč.

Martin Prager

Kdyby se to týkalo Vás, mluvil byste jinak. Takhle je to od Vás jen trapný výkřik.

Karel Mio

D6 bude urcite jedna z tech mene vytizenych dalnic, na druhou stranu by malicko odlehcit D5 v relaci Praha-Cheb a dal, i kdyz tam si netroufnu tvrdit, jaky je nyni pomer D5/D6, osobne mi to vzdycky prislo po D5 a I/21 trochu rychlejsi, ale to se dost mozna s pribyvajicimi useky D6 uz zmenilo. Jinak to, ze se na vytizenejsich jednickach dalnice neplanuji je dano zastaralou koncepci planu. Je zrejme ze model „Vsechno do Prahy bez alternativy“ je na nic, i s ohledem na slozitou vystavbu a bramborovite trasovani D0. Minimalne tolikrat uvazovana D19 Plzen-Humpolec-HB (nebo jeji vyrazne zkulturneni) by… Číst vice »

cikcak

Na faktem, že všechny dálnice vedou do Prahy, a že to asi není optimální řešení, jsem se jako laik podivoval už před lety. Bylo mi řečeno, ať se zklidním a prohlédnu si laskavě mapu Evropy a řešení dopravy u řady aglomerací. A expresivně řečeno, že Praha je Praha.
A vida, D0 dosud není hotova a dokončení D3, která do D0 jako jediná dosud není zaústěna, se vzdaluje kamsi za horizont mojí existence.
Jsem rád, že se o tangentách začíná konečně alespoň mluvit.

PetrN

letos by měla být hotová koncepce rozvoje dálniční sítě v letech 2030-2050 jejíž součástí by měly být tangenciální směry v podobě již dříve prezentovaného „středočeského okruhu“

David

Dle vytížení silnice I/21 (v nejméně vytíženém místě je to 5k aut za den) je jasné, že toho tranzitu z Prahy do Chebu zas tak moc nebude.

Karel Mio

vzdyt pisu „malicko“, ale kazdy drobek se pocita, zvlast u ctyrpruhovych dalnic, kde je podle me ta hranice mezi „v pohode provoz“ a „strudly v levem protoze v pravem moc kamionu“ dost tenka

autobusik2

Len doplním, že na úsek D6 Hořovičky bolo zároveň 12.1. vydané stavebné povolenie.

kodl

Super! Hlavne nepolevovat, kazdy kilometr jakekoliv dalnice je u nas skvela zprava (nehlede na priority pri vystavbe, ktere proste nefunguji a kazdou prioritni dalnice trva 30 let pripravit).
Stavte stavte stavte

Ivo

„Ještě letos začne stavba navazujícího úseku u Hořoviček.“

Je půlka ledna, no snad to letos tedy ještě stihnou 🙂

Ne vážně, je skvělé, že se stát pustil i do D6 a D7 naplno.

Michal R

Navíc by mohla letos začít i stavba navazujícího úseku Petrohrad – Lubenec. Už mají SP, nezačalo se však ještě s VŘ. Třeba to do konce roku stihnou….

Tomáš

Nevím, zda již obě SP na tento úsek nabyla právní moci. Pravděpodobnost, že se stihne podepsat smlouva s vítězem ještě letos je velmi nízká. Navíc ještě musí v letošním roce proběhnou ZAV. Zahájení stavby snad příští rok na jaře.

Jan z Rokycan

Hm… Nejsem přesvědčen, že se VŘ vypíše vůbec v 1Q/2023. No a pak si připočítat minimálně 9 měsíců. Takže za rok je zahájení reálné spíš.

Bohdan

Technicka:
Trasa naváže na východě ve směru od Prahy na obchvat Krupé, který se staví od letošního roku
Uz mame novy rok, zacalo to loni.