ŘSD začíná soutěžit vylepšení D10 za téměř miliardu, nová svodidla doplní kamery a informační portály

Rozšířená D10 u Mladé Boleslavi. Foto: ŘSDRozšířená D10 u Mladé Boleslavi. Foto: ŘSD

ŘSD slibuje po celou dobu akce zachování provozu v režimu 2+2.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomas

Tam hlavně chybí už dávno 3 pruh.a za dalsi až tam bude informační tabule hned tam prosím napište že levý jízdní pruh se používá na předjíždění .je to tam katastrofa co se tam děje.

pozor vlak

tam jde především o ty kamery, total control. ostatní už je jen omáčka

Nigieu

A D7 mezi Prahou a Slaným? Tam je doslova jediná kamera s tabulí a ještě to je na začátku jinak nic

S. Kaisler

No, pokud se z těch hlásek bude volat na linku 212 (jak říkají ve videu), tak jsou opravdu zbytečné, jak tu někteří naznačují 🙂

Bvovka

Můžeme se pochlapit a dostavět ji až do Harrachova. Prý Poláci začali stavbu další dálnici na jelení horu

Karlos

Asi zapomínáte, kdy byla dálnice D10 dostavěna, a jak dlouho se stavěla. I přes průběžné opravy nesplňuje bezpečnostní požadavky dnešní doby. U staveb nové generace už jsou tyto prvky instalovány.

MLB

Prioritně by se měly řešit samotné parametry, např. nájezdů a sjezdů u Bezděčína, které zcela nevyhovují jak dálničním normám, tak místní intenzitě provozu (a to už řadu let). Bez infocedulí a meteostanic bychom se jistě obešli daleko snáz…

Karlos

To právě souvisí s tím, kdy byl tento úsek budovaný, a jaké byly v té době normy a požadavky. Z pohledu „místního“ má každý nějakou připomínku.
Bez infosystému se na naučené trase jistě obejdete, ale když jedete po trase kterou neznáte, jsou informace o provozu, omezení, nehodách, i počasí, určitě potřebné.
Jak bylo níže správně poznamenáno, peníze na tyto dodatečné technologie, a stavby nebo stavební úpravy nejsou financované ze stejných dotací.

Zrzek

Tady je to úplně jedno, esíčko u Březiny si své auto chytí tak jako tak. Těch systémů tam může být kolik chce a stejně je to jedno.

Gryf

Nevím no. Za mě spíš zbytečný. A jsou rozhodně v EU země, které se mi svým přístupem k dálnicím líbí víc. Méně znamená někdy více.

Ondra

Ty váhy už měly být v celé síti a nejen na dálnicích.

Renča

Kdyby se raději starali o to aby dálnice byla opravdu dalnici a ne polní cesta

Jackub

Naprosto vyhozené peníze… 😏

petr

To sice ano, ale peníze z EU se z RRF nedají použít na samotnou výstavbu dálnic a je potřeba je vyčerpat.

Jackub

Naprosto vyhozené peníze, ještě s otřesným pozadím… 🤦‍♂️ Někdo ty peníze odvedl na daních a jiný striktně určil, na co se dají využít. No a protože se nám ten účel nehodí, tak je zcela marnotratně doslova vyhodíme z okna a promrháme… 🤦‍♂️ Kolik peněz se takto v celé EU asi promrhá… 🤔

Karel Mio

Hlavne vymenit svodidla… Nejvetsi business ve stavebnictvi (spolu s PHS). Kdyby se radsi soustredili na 3+3 aspon po Benatky, idealne do MB.

Diesel

3+3 jsou již v řešení, ovšem realizace kdoví kdy, jsme holt v Čechách nu.

Franta Palkoska

Souhlas, absolutne nechapu proc je potreba neustale menit svodidla za jina svodidla.

Jan

Nechci se nijak zastávat ŘSD, ale dělají to z důvodu bezpečnosti. Podle informací by se mělo jednat o pevnější a kvalitnější svodidla. Není nic horšího, než když při nehodě ty svodidla selžou a pustí vás do protisměru, kde se střetnete s protijedoucím vozidlem, místo, aby vás odkopli zpět. Navíc součástí jsou i kamery a SOS budky, které na D10 zcela chybí. Nikdy člověk neví, kdy i tyhle “drahé zbytečnosti” bude pro přežití potřebovat. A další vymožeností jsou i systémy na vážení. Lepší než utrácet peníze za cyklopruhy vedle cyklostezek. Co se týče třípruhu, tak si myslím, že je v procesu… Číst vice »

Mirek

Mohl jsi dostat plus, ale ta lež s cyklostezkami ti to zase překazila.

dejf

no tak o bohulibé motivaci bezpečností můžeme u řsd asi pochybovat, spíš se jedná o stavbu, kde se toho nemusí moc papírovat a daj se tam proinvestovat prachy, aby bylo vidět že se dělá a byly prémie.

esemag

K tem SOS budkam – chapu to spravne tak, ze to je proste telefon na 112? V tom pripade by me zajimalo, kolik se jich tak v poslednich letech pouzilo, protoze pokud se mi nestane nehoda primo u ni, tak si nedokazu predstavit ze nekdo misto mobilu popojede k sos budce. Ono i kdyz by se mi stala nehoda primo u ni, tak asi spis volam z mobilu u kteryho vim co a jak a muzu s nim chodit. Skoro mi to prijde jako dalsi relikt norem, ktery uz nereflektujou to, ze se svet meni

Radim

No jestli tam budou stejné jako „teď“ dělali na D5, tak to aspoň zabrání oslňování z protisměru. Plus jsou bezpečnější. Ale jinak souhlas, měli by řešit rozšíření na 3+3, aspoň po Starou Boleslav plus protihlukovky…