cargo

ŘSD začíná soutěžit vylepšení D10 za téměř miliardu, nová svodidla doplní kamery a informační portály

Rozšířená D10 u Mladé Boleslavi. Foto: ŘSDRozšířená D10 u Mladé Boleslavi. Foto: ŘSD

ŘSD slibuje po celou dobu akce zachování provozu v režimu 2+2.

Řidiče a cestující na D10 čeká příští rok další omezení. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vypsalo veřejnou soutěž na výstavbu telematických systémů, která bude probíhat za plného provozu. V rámci této akce dojde k výměně svodidel ve středových pásech, stavbě informačních portálů nebo instalaci zařízení na vysokorychlostní vážení nákladních aut.

V tomto týdnu ŘSD vypsalo zakázku s odhadovanou cenou 956 milionů korun. V tendru má 90% váhu hodnocení nabídková cena, po 5 % připadá na záruku a délku dopravního omezení. Uzávěrka pro podání nabídek je 26. prosince.

Nezvykle vysokou investici ŘSD vysvětluje tím, že D10 mezi Prahou a Turnovem dosud žádné telematické systémy nemá, chybí například i SOS hlásky. I jejich vybudování je součástí zakázky. Na trase vyrostou také informační portály, které budou řidiče informovat o situaci na dálnici. Ty budou získávat informace i z osmi meteorologických stanic, které zde vzniknou. Dálnice bude nově pod kontrolou kamer, bude jich 29.

Komunikace bude rovněž vybavena automatickými sčítači provozu, které slouží hlavně k systematickému sběru dat o provozu. Na dvou místech bude i systém vysokorychlostního vážení, který má odhalit nákladní auta jezdící s nadměrnou hmotností bez povolení.

Podél celé trasy bude položen nový optický kabel. Nejvíce řidiči poznají proměnu dálnice kvůli pracím v jejím středu: prakticky celý úsek dostane nová ocelová svodidla s vyšší zádržností než dosud. „Dopravní omezení se bude měnit v závislosti na postupu prací, po celou dobu výstavby bude ovšem zajištěn provoz v režimu 2+2 jízdní pruhy,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Tagy D10 Ředitelství silnic a dálnic ŘSD seznam telematické systémy
23 komentářů