ŘSD začalo soutěžit stavbu obchvatu Bruntálu, má stavební povolení

Vizualizace obchvatu Bruntálu. Foto: ŘSDVizualizace obchvatu Bruntálu. Foto: ŘSD

Stavba má začít příští rok.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír Bílý

Krásná práce. Jen vůbec nerozumím tomu, podle jakého klíče dává ŘSD na jedny obchvaty okružní křižovatky a na jiné MÚK.

Radim

Zřejmě je to podle stáří původního projektu… (?)

Honza R.

Nemám úplně přehled o všech obchvatech a plánech – kde by mělo být křížení dvou jedniček řešeno okružní křižovatkou?
V tomto projektu mne překvapuje, že stoupání od Černého potoka k MÚK není 3pruh, nevíte někdo, proč?

PetrN

Třeba na obchvatu Svitav I/34 x I/43

mimochodem

I/20 a I/27 u Klatov taktez.

John334

Mě osobně spíš vadí kruháč na křížení s II/186, kde se hlavní směr po I/27 kříží s místní dopravou v ose II/186. Naopak na křížení I/22 a I/27 bude doprava víc rozložená do všech směrů a zrovna tam není jeden význačný směr.

Pavel

V Opavě prakticky všechny. Ty které už jsou: I/11×I/57 u Vávrovic, I/11×I/56 u Kateřinek (v budoucnu na tomtéž rondelu ještě ×I/46). Ty které přibudou po dokončení jižního obchvatu: I/46×I/57, hned 2krát, a ještě jedna I/11×I/57 kousek od Milostovic a Vlaštoviček (I/57 na ni zatím není přivedena).

Opavák

To nás asi na 310 čeká dlouhá výluka, když se tam bude dělat most.

jiri.dembovsky

Dva mosty, směr na Valšov na jaře 2024, směr Milotice 2025 https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1531636.jpg&httpref=28/9738

mic

Jen výhledová poznámka: místo severního obchvat I/11 bych volil raději jižní.

Jiřík

A kudy by ten jižní vedl?

Jiřík

To už je spíš obchvat Břidličné, přeložka II/370. Lufťáci z Ostravska, mířících do hor po 11, by stejně jezdili přes centrum směr Malá Morávka či Vrbno

Vlad

Severní obchvat Bruntále se projektoval v 80. letech minulého století současně s výstavbou Hydrometalurgického závodu Bruntál (HMZ, https://mapy.cz/s/lupolojeba), kde se měly zpracovávat neželezné rudy. Kamiony se měla ruda dopravovat z hornobenešovského závodu RD JESENÍK. Proto se počítalo se severním obchvatem, aby těžká doprava nejezdila po městě. Je pro něj územní rezerva, je v územním plánu. Je otázkou, zda a kdy dojde k realizaci. Není důvod severní obchvat zatím rušit a pozemky pro něj rezervované nechat zastavět jinak. Dnes je důl v Horním Benešově zavřený (stejně jako trať ze Svobodných Heřmanic, která byla jím v minulosti poddolována), HMZ Bruntál nezpracovává neželezné… Číst vice »

Jihocech125

A jak se vyřešena ochrana zubatých žab? Nebude při stavbě dělat problémy bahno a jeho dřívější těžba? Nenaruší tradiční oblíbený lov březích laní? A pokud budou stavaře ohrožovat vlci, doporučuje se cep angažovat čtrnáctiletého chlapce.

Honza

Jojo můj nejoblíbenější díl😉

BND30

Já bych právě kvůli zubatým žábám, raději zůstal na původní komunikaci skrz Bruntál a nepouštěl se do divočiny… ty ušetřené minuty se mohou šeredně vymstít…

Jiří Kocurek

Co zubaté žáby, ale vylosujete si losa nebo losici?

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/591637a6a5790ae3f66f3890/1503433327838-U72HLGQ956QCRFPWB5TL/Img0034-2.jpg?format=1500w

To zvíře je tak blbé, že i včera vylíhlé kuře má víc rozumu.

Wenzel

Kácelo se koncem jara a od té doby se tam nic neděje, takže věta „stavět se má začít příští rok“ může klidně znamenat podle ŘSD v prosinci 2024.

sajdl.jakub

Kácí se v období vegetačního klidu (na „nelesních“ pozemcích), takže když nevíte, kdy přesně stavba začne, je lepší kácet s předstihem. Když stavba začne o něco později, škodu nenaděláte (maximálně se musí znovu zlikvidovat nálety apod.), když ale nepokacíte a v červnu máte náhodou pravomocné stavebko i smlouvu, tak pak čekátek do podzimu.

Wenzel

Moudré a logické, jen jsem chtěl tady v diskusi nakopnout téma a připomenout slova pana Rýdla. „Když na stavbě nikdo není vidět, neznamená, že se na stavbě nepracuje.“

PetrN

Prosím o správnou interpretaci výsledků celostátního sčítání dopravy, tato chyba se objevuje casto vsude možně… „14000 vozidel denně z toho 2400 kamionů“
2400 kamionů denně tam fakt není, to jsou „TV“ těžká vozidla mezi které se dle metodiky CSD bohužel řadí i „LN“ lehké nákladní (včetně menších i větších dodávek určených pro naklad, zde 900x) a také autobusy (300x) není tak těžké si daný úsek na webu rozkliknout. Za kamion lze považovat NSN, TNP, SNP (zde 700x), za nákladní nad 3,5t k tomu navíc SN a TN (zde 400x)

M H

Na základě pozorování na Olomoucké (příjezd do Bruntálu od jihu) bych rozhodně nevěřil poměru kamion:bus 7:3 (to možná bude někde v centru na souběhu 11 a 46). Kamiony na Olomoucké rozhodně převažují nad autobusy mnohem výrazněji…a v noci je to samý kamion. Ideálně tam dát na 22-6 30 km/h a úsekový radar.

PetrN

ano, to co jsem psal vychází pro úsek 7-0652 v centru v souběhu I/11 s I/46, ale protože se na tyto čísla odkazují v článku – v tomto místě jsou totiž nejvyšší a většinou se uvadí takové, aby to lépe vypadalo, samozřejmě spousta z té osobní dopravy v centru je doprava místní či zdroj/cíl, kterou obchvat nevyvede.
Na Olomoucké jsou dle posledního sčítání intenzity nižší, přibližně 6000, z toho 600 kamionů a autobusů jen cca 40, v tom máte pravdu

PetrN

jinak více ze sčítání zde, po kliknutí na daný úsek vidíte podrobná čísla: https://scitani.rsd.cz/CSD_2020/pages/map/default.aspx