ŘSD začalo se stavbou D35 z Janova do Opatovce, další úseky soutěží

Vizualizace úseku D35 Janov - Opatovec. Foto: ŘSDVizualizace úseku D35 Janov - Opatovec. Foto: ŘSD

Nový úsek má být hotový v roce 2025, stát oproti odhadům v projektu ušetří na stavbě miliardu korun.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

179 km dálnic ve výstavbě. #200kmbude #řsdjede!

Kování

S 20 letým zpožděním

Jan

Nechť lopaty řinčí…

David

„V trase dálnice je vzhledem k členitosti terénu navrženo celkem sedm mostů“ … Členitým povrchem? Vždyť to vůbec členité není. Z Janova je dlouhý táhlý kopec k Gajeru a od něho zase dlouhé táhlé klesání k Opatovci. obchvat pak vede po rovině až na jediný ďolík Lačnovského potoka. Členité to je mezi Mýtem a Litomyšlí, či Opatovcem a Mohelnicí.

Josef

Všedopravní odborníče, že jste jim to nenaprojektoval Vy? Místo toho zde marníte váš čas.

Zbyněk

tak to je super. Škoda, že není rok 2013… 🙂

Georg

nebo spis 1973, to melo smysl tyhle veci stavet…

Kebab

Smysl to má i teď, jen se mohlo ušetřit spoustu času, emisí i životů.

Otakar

Přesně tak, celá I/35 je nebezpečná vzhledem k současným intenzitám provozu. D35 je daleko důležitější než D6 a D7, které jsou takovou kompenzací odsunutých regionů a regionů postižených těžbou uhlí.

Vojtechh

Koukám, že autorovi článku Metrostav nedává spát. 😀

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

To snad každému slušnému člověku v téhle zemi, ne? Se pak nedivme, že to tu vypadá takhle…

Dalnice

Opravte mne pokud se mýlím ale v roce 2026 (což je za 3 roky) by měly být v provozu nebo výstavbě v celé délce D4, D6, D7, D35, D1 (Přerov-Říkovice), D11 a jihočeská část D3. To není špatné.

Tomáš

Ještě D48.

Radim

D48 je jenom „upgrade“, to se nepočítá 😀 😀 😀

Arminius

Domnívám se, že ještě i D48 by měla dokončovat poslední úseky. Kdyžtak mě někdo opravte.
A zbožné přání bude, že se kopne ve středočeské časti D3 do země. To samé platí pro D0 aspoň pro úsek 511 Běchovice – D1.

PetrN

a ještě D55 od Olmiku po Bzenec

Kování

Vzhledem k tomu že se jedná o rok 2026 tak to špatné je. A ani moc nevěřím že na D35, D6 a D11 opravdu budou rozestavěné všechny úseky

Jan

Jestli se tohle všechno 2026 stane, nebude tu už o čem diskutovat, ale asi se toho nebojím…

Joe

D35 je zatím asi jediná silniční stavba, kde mi novinky o ní dělají radost, ať už zahájení stavby nebo kladné vyřízení přípravných prací a razítek. Na úseku Mohelnice – Olomouc by to chtělo ještě udělat facelift, některé úseky začínají být rozdrbané jak hradecká D11 na Prahu.

Hans

Ona i ta šířka v úseku od Mohelnice je mizerná

David

Už je pomalu na čase, aby se ŘSD začalo zabývat rozšířením D11 Poděbrady – Praha na 3 pruhy.

Radim

Ano. Jenže zatím mají v přípravě jenom Praha – Jirny. Ovšem nechápu, proč je tam zahájení až 2026, když je to v podstatě hotové, jenom stačí přemalovat vodorovné značení a vyměnit cedule 🙂

Tomáš

Protože povolovací proces se táhne už několik let bez ohledu na stav, že už je fyzicky dálnice rozšířená a ještě se neblíží ke konci. Myslím, že ještě není vydáno ani ÚR.

Tomáš

ŘSD se tím zabývá. Je ale vysoce nepravděpodobné, že se to podaří realizovat před rokem 2030. Spíš až tak za 10 let.

Dan

Bylo by dobré rozšířit na 3+3 až k MÚK Sedlice, ideálně až k MÚK Opatovice. Už dnes je tam silný provoz, který bude dále houstnout s dokončenými úseky D35 a D11.

Jura

D35 ma byt nahrada/zaloha za D1, takze by chtelo celou MUK Sedlice predelat.

PetrN

Aktuálně mi dává smysl alespoň po Exit 42 (Libice) bez nutnosti rozšiřovat most přes Labe, za ním se intenzita významně snižuje.

Zbyněk

je taky pomalu na čase přemýšlet o dálnici např. Brno – Č. Budějovice nebo ČB – Plzen nebo D73 – ta se těžko začne stavět do 3 let
Řidič pak bude mít možnost se vyhnout Praze 🙂

Kování

Já doufám že v dnešní době už jsou takové nesmysly neprůchozí.

David

Myslím, že je načase začít investovat do železnice namísto přidávání dalších a dalších pruhů na relacích, kde vlak jezdí po jednokolejce maximálně sto kilometrů v hodině.

Kebab

Ono se do ní investuje skoro stejně jako do silnic, jen to není nikde vidět. Miliardy lítají a výsledek 0. Snad s výjimkou koridoru na Budějovice a tunelů na Plzeň.

Michael

Elektrifikace a oprava koridoru OL-Uničov? Velké opravy v Praze v souvislosti se stavbou železnice na letiště?

Kebab

Určitě jsem nevyjmenoval všechno, ale stejně to za ty ceny není žádná sláva. Prakticky cokoliv je v řádech miliard a výsledkem je jedno opravené nádraží někde v polích, kam pořád vede lepší koněspřežka o rychlosti cyklisty. Za stejné peníze je zkrátka upgrade na silnici větší než na železnici. Nutně nepředpokládám, že je to vlastnost železnice, ale u nás to tak zkrátka je.

Jiří Kocurek

Není to vidět? Ono se stále jezdí max 130 a přes stanice 100 km/h? Údržba je zbytečná?
http://www.vladanfoto.cz/files/10_2022_poricany_kolin/00-1997-09-18-cerhenice-stavba.jpg

David

Teď se do železnice dává 70mld ročně, je to málo? Odpovídá to aspoň trochu výkonům?

Není lepší koupit šotoušum nějakou modelovou železnici (každému) a začít rušit to kde se nejezdí aspoň co hodinu?

Jiří Kocurek

Praha-Kolín-Pradubice je jednokolejka max 100 km/h?

Václav

Lépe na režim 3+3 v celém úseku Hradec Králové – Praha.
Dnes již vede souběh D11 s budoucí D35 nepochopitelně jen v režimu 2+2 na úseku Hradec Králové s mimoúrovňovou křižovatkou Sedlice (sjezd směr Vysoké Mýto).
Ukázkový příklad souběhu dálnic D35 a D1 v úseku Bělotín – Lipník n. Bečvou v režimu 3+3.

Radim

To je dobře! SŽ by taky mohla pohnout, aspoň s přípravami, když už nemá prachy na zahajování staveb…

BND 30

Hýbají s letáky a v nich s daty předpokládaného zahájení 😄

Radim

😀 Jo no

Kování

To by ji na 5y přípravy muselo MD dát peníze.

FrenkyUL

Článek není o vlaku