ŘSD začalo se stavbou D35 z Janova do Opatovce, další úseky soutěží
Vizualizace úseku D35 Janov - Opatovec. Foto: ŘSD
Nový úsek má být hotový v roce 2025, stát oproti odhadům v projektu ušetří na stavbě miliardu korun.
Nový úsek má být hotový v roce 2025, stát oproti odhadům v projektu ušetří na stavbě miliardu korun.
179 km dálnic ve výstavbě. #200kmbude #řsdjede!
S 20 letým zpožděním
Nechť lopaty řinčí…
„V trase dálnice je vzhledem k členitosti terénu navrženo celkem sedm mostů“ … Členitým povrchem? Vždyť to vůbec členité není. Z Janova je dlouhý táhlý kopec k Gajeru a od něho zase dlouhé táhlé klesání k Opatovci. obchvat pak vede po rovině až na jediný ďolík Lačnovského potoka. Členité to je mezi Mýtem a Litomyšlí, či Opatovcem a Mohelnicí.
Všedopravní odborníče, že jste jim to nenaprojektoval Vy? Místo toho zde marníte váš čas.
tak to je super. Škoda, že není rok 2013… 🙂
nebo spis 1973, to melo smysl tyhle veci stavet…
Smysl to má i teď, jen se mohlo ušetřit spoustu času, emisí i životů.
Přesně tak, celá I/35 je nebezpečná vzhledem k současným intenzitám provozu. D35 je daleko důležitější než D6 a D7, které jsou takovou kompenzací odsunutých regionů a regionů postižených těžbou uhlí.
Koukám, že autorovi článku Metrostav nedává spát. 😀
To snad každému slušnému člověku v téhle zemi, ne? Se pak nedivme, že to tu vypadá takhle…
Opravte mne pokud se mýlím ale v roce 2026 (což je za 3 roky) by měly být v provozu nebo výstavbě v celé délce D4, D6, D7, D35, D1 (Přerov-Říkovice), D11 a jihočeská část D3. To není špatné.
Ještě D48.
D48 je jenom „upgrade“, to se nepočítá 😀 😀 😀
Domnívám se, že ještě i D48 by měla dokončovat poslední úseky. Kdyžtak mě někdo opravte.
A zbožné přání bude, že se kopne ve středočeské časti D3 do země. To samé platí pro D0 aspoň pro úsek 511 Běchovice – D1.
a ještě D55 od Olmiku po Bzenec
Vzhledem k tomu že se jedná o rok 2026 tak to špatné je. A ani moc nevěřím že na D35, D6 a D11 opravdu budou rozestavěné všechny úseky
Jestli se tohle všechno 2026 stane, nebude tu už o čem diskutovat, ale asi se toho nebojím…
D35 je zatím asi jediná silniční stavba, kde mi novinky o ní dělají radost, ať už zahájení stavby nebo kladné vyřízení přípravných prací a razítek. Na úseku Mohelnice – Olomouc by to chtělo ještě udělat facelift, některé úseky začínají být rozdrbané jak hradecká D11 na Prahu.
Ona i ta šířka v úseku od Mohelnice je mizerná
Už je pomalu na čase, aby se ŘSD začalo zabývat rozšířením D11 Poděbrady – Praha na 3 pruhy.
Ano. Jenže zatím mají v přípravě jenom Praha – Jirny. Ovšem nechápu, proč je tam zahájení až 2026, když je to v podstatě hotové, jenom stačí přemalovat vodorovné značení a vyměnit cedule 🙂
Protože povolovací proces se táhne už několik let bez ohledu na stav, že už je fyzicky dálnice rozšířená a ještě se neblíží ke konci. Myslím, že ještě není vydáno ani ÚR.
ŘSD se tím zabývá. Je ale vysoce nepravděpodobné, že se to podaří realizovat před rokem 2030. Spíš až tak za 10 let.
Bylo by dobré rozšířit na 3+3 až k MÚK Sedlice, ideálně až k MÚK Opatovice. Už dnes je tam silný provoz, který bude dále houstnout s dokončenými úseky D35 a D11.
D35 ma byt nahrada/zaloha za D1, takze by chtelo celou MUK Sedlice predelat.
Aktuálně mi dává smysl alespoň po Exit 42 (Libice) bez nutnosti rozšiřovat most přes Labe, za ním se intenzita významně snižuje.
je taky pomalu na čase přemýšlet o dálnici např. Brno – Č. Budějovice nebo ČB – Plzen nebo D73 – ta se těžko začne stavět do 3 let
Řidič pak bude mít možnost se vyhnout Praze 🙂
Já doufám že v dnešní době už jsou takové nesmysly neprůchozí.
Myslím, že je načase začít investovat do železnice namísto přidávání dalších a dalších pruhů na relacích, kde vlak jezdí po jednokolejce maximálně sto kilometrů v hodině.
Ono se do ní investuje skoro stejně jako do silnic, jen to není nikde vidět. Miliardy lítají a výsledek 0. Snad s výjimkou koridoru na Budějovice a tunelů na Plzeň.
Elektrifikace a oprava koridoru OL-Uničov? Velké opravy v Praze v souvislosti se stavbou železnice na letiště?
Určitě jsem nevyjmenoval všechno, ale stejně to za ty ceny není žádná sláva. Prakticky cokoliv je v řádech miliard a výsledkem je jedno opravené nádraží někde v polích, kam pořád vede lepší koněspřežka o rychlosti cyklisty. Za stejné peníze je zkrátka upgrade na silnici větší než na železnici. Nutně nepředpokládám, že je to vlastnost železnice, ale u nás to tak zkrátka je.
Není to vidět? Ono se stále jezdí max 130 a přes stanice 100 km/h? Údržba je zbytečná?
http://www.vladanfoto.cz/files/10_2022_poricany_kolin/00-1997-09-18-cerhenice-stavba.jpg
Teď se do železnice dává 70mld ročně, je to málo? Odpovídá to aspoň trochu výkonům?
Není lepší koupit šotoušum nějakou modelovou železnici (každému) a začít rušit to kde se nejezdí aspoň co hodinu?
Praha-Kolín-Pradubice je jednokolejka max 100 km/h?
Lépe na režim 3+3 v celém úseku Hradec Králové – Praha.
Dnes již vede souběh D11 s budoucí D35 nepochopitelně jen v režimu 2+2 na úseku Hradec Králové s mimoúrovňovou křižovatkou Sedlice (sjezd směr Vysoké Mýto).
Ukázkový příklad souběhu dálnic D35 a D1 v úseku Bělotín – Lipník n. Bečvou v režimu 3+3.
To je dobře! SŽ by taky mohla pohnout, aspoň s přípravami, když už nemá prachy na zahajování staveb…
Hýbají s letáky a v nich s daty předpokládaného zahájení 😄
😀 Jo no
To by ji na 5y přípravy muselo MD dát peníze.
Článek není o vlaku