ŘSD začalo s přípravou obchvatu Horažďovic, poslalo jej ke zhodnocení vlivu na okolí
Především si mají oddechnout obyvatelé Horažďovic. Po stávající trase skrze centrum projíždějí denně tisíce aut.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) učinilo první zásadní krok ke stavbě obchvatu dopravou těžce zkoušených Horažďovic. Pětikilometrovou přeložku silnice I/22, která je významnou spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje, poslalo do procesu zhodnocení vlivu na okolní prostředí (EIA).
Do procesu EIA zamířila jediná varianta obchvatu, ačkoliv ve hře byly původně tři. Silničáři nakonec vybrali tu nejvzdálenější od města. Obchvat má být dvoupruhový se dvěma mimoúrovňovými křižovatkami. Díky němu má zmizet i úrovňový přejezd, silnice nově překoná domažlickou trať po mostě.
Především si ale mají oddechnout obyvatelé Horažďovic. Stávající trasa silnice I/22 prochází středem města (ulice Komenského a Strakonická), kde průměrná denní intenzita provozu přesahuje hranici sedmi tisíc vozidel. Velký podíl na tomto čísle mají kamiony.
„Množství vozidel na průtahu městem je dané i faktem, že se na I/22 napojuje hned trojice silnic II. třídy (II/169 vedoucí od obce Rabí, II/188 od Velkého Boru a II/139 od Hlupína). Vedle toho přivádí další provoz na I/22 do centra Horažďovic i silnice III. třídy a množství místních komunikací,“ píše se v letáku ke stavbě. Situaci ještě zhoršuje velká oprava, která na průtahu městem od loňska probíhá.
Příprava je nicméně teprve na začátku. ŘSD počítá s tím, že samotná stavba začne v roce 2027, hotovo má být o dva roky později. Dnešní odhady hovoří o nákladech ve výši 670 milionů korun.